Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Eurovisie Songfestival [2024]

Acquafresca

Aanbevolen berichten

Vind het een lachen nummer van Nederland, maar teleurstellend optreden wel. Niet zo groots als aangekondigd, zang uiteraard matig. Doet ook delen gewoon niet mee. Wel een feestje, maar gaat nooit genoeg zijn om te winnen zaterdag.

Laatste stuk vond ik normaal heel mooi om erin te hebben, ook stukje emotie. Kwam nu alleen totaal niet binnen, omdat publiek er nog half doorheen stond te juichen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vond het een amusante halve finale. Joost ook wel erg sterk, had ik niet verwacht. Eerste keer dat ik het nummer hoorde dacht ik dat het een parodie was.

Israel was inderdaad wel sterk. Net als Zwitserland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grappig, ik ben juist teleurgesteld door dit optreden (minder dan verwacht), terwijl veel anderen in mijn omgeving dit juist wel weer geweldig vonden :D

Matige avond wel. Top-3 voor mij Zwitserland, Italie, Frankrijk. Maargoed, die laatste 2 zijn al geplaatst dus. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei 007mark:

Vind het een lachen nummer van Nederland, maar teleurstellend optreden wel. Niet zo groots als aangekondigd, zang uiteraard matig. Doet ook delen gewoon niet mee. Wel een feestje, maar gaat nooit genoeg zijn om te winnen zaterdag.

Laatste stuk vond ik normaal heel mooi om erin te hebben, ook stukje emotie. Kwam nu alleen totaal niet binnen, omdat publiek er nog half doorheen stond te juichen.

Maar Nederland hoeft ook niet te winnen. Top 5 is prima.

Zwitserland, Italië, Noorwegen (niet mijn smaak), Israël en Frankrijk (geen bijzonder nummer) waren qua vocals het beste.

Voor de rest veel vrouwelijke zangeres met 4 mannelijke dansers gezien, dus als er daar maximaal 1 vandoor gaat, zou dat fijn zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp best dat Zwitserland vocaal een knappe act heeft, maar het is zo'n onnoemelijk kutnummer. Dat je veel muziekgenres in één nummer kunt proppen betekent niet altijd dat dat een goed idee is. Hoop echt dat iemand anders met de winst aan de haal gaat. 

Joost was redelijk. Had wel verwacht dat hij luider over zou komen in de eerste helft van het nummer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei timpy00:

Als Israël niet in oorlog zou zijn hadden ze echt een prima top 5 nummer gehad trouwens.

Eigenlijk zouden we juist met z'n allen op Israël moeten stemmen, net zoals er gedaan is toen Oekraïne aangevallen werd.

Hoe deed onze Jo(o)stie "Band" Klein het eigenlijk? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk zou je politiek erbuiten moeten houden, zeker als je discussies gaat uitlokken met wie er aangevallen werd en in zijn recht staat.

Joost deed het best prima. Dat kan je ook zien als je de berichten nogmaals leest, maar dan zonder politieke blik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Urbeto:

Ik begrijp best dat Zwitserland vocaal een knappe act heeft, maar het is zo'n onnoemelijk kutnummer. Dat je veel muziekgenres in één nummer kunt proppen betekent niet altijd dat dat een goed idee is. Hoop echt dat iemand anders met de winst aan de haal gaat. 

Joost was redelijk. Had wel verwacht dat hij luider over zou komen in de eerste helft van het nummer.

Nu is Kroatië inmiddels ook de absolute favoriet geworden. Dus goede kans dat er een andere winnaar komt dan Zwitserland. Al heeft hij wel echt een hele goede stem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei neva:

Mijn afvallers:

Estland
Belgie
San Marino
Letland
Denemarken
Albanië

België? Vind dat wel een prima liedje eigenlijk.

San Marino

Letland

Albanië 

Malta

Denemarken

Estland

Zouden het voor mij zijn denk ik. Maar vrees voor Tsjechië.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Chiemel:

Wel verfrissend zo'n introverte lul die gewoon goed kan zingen

Vond het persoonlijk wel het saaiste nummer van de avond.

Zeker met alleen fan votes wel verrassend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vond de act van Nederland ook tegenvallen, met name het eerste deel. Niet al te best gezongen ook. Had qua staging echt veel meer uitgehaald kunnen worden.

Jammer van Tsjechië verder, vond dat wel een fijne rocksong. Belgenland kwam te laat op gang, de eerste twee minuten waren echt te saai. Verder mogen Griekenland en Spanje gediskwalificeerd worden wegens wansmaak. Wat een walgelijke vertoningen.

Van de acts die vanavond door zijn heb ik een zwak voor Israël, Zwitserland, Noorwegen en Armenië.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb het opgenomen omdat de kinderen Joost wilden zien. Vond het maar een matig optreden. 

Hij kan belabberd zingen en dat kwam te goed naar voren omdat het showelement te weinig aanwezig is. Hopelijk krijgt hij het in de finale in ieder geval voor elkaar om de zinnen af te maken :cab:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

Joost Klein is vrijdagmiddag de grote afwezige bij de generale repetitie voor de finale van het Eurovisie Songfestival zaterdag. Volgens de EBU, de organisator van het festival, is de aanleiding ‘een incident’ rond de Europapa-zanger. AvroTros is vooralsnog niet bereikbaar voor commentaar.

Dit zal ongetwijfeld komen doordat Joost bij de persconferentie door liet schemeren dat de Israëlische zangeres gewoon op de vraag van de Poolse journalist moest antwoorden, maar opvallend is het wel. Even wachten tot er meer duidelijkheid is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites