Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

PEC Zwolle

Christian.

Aanbevolen berichten

Nijkamp: 'Vinden Vincent Janssen interessant en volgen hem intensief. Is al contact geweest met zaakwaarnemer. Concreet zijn we nog niet."

Ben benieuwd, gaat hier om Vincent Janssen van Almere City, heeft er dit seizoen een goal of 7 in liggen en zit ook bij de selectie van Jong Oranje. Lijkt d'r op dat er ernstig rekening wordt gehouden met een vertrek van Necid in de winterstop. NAC zou trouwens ook in de race zijn voor Janssen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nijkamp: 'Vinden Vincent Janssen interessant en volgen hem intensief. Is al contact geweest met zaakwaarnemer. Concreet zijn we nog niet."

Ben benieuwd, gaat hier om Vincent Janssen van Almere City, heeft er dit seizoen een goal of 7 in liggen en zit ook bij de selectie van Jong Oranje. Lijkt d'r op dat er ernstig rekening wordt gehouden met een vertrek van Necid in de winterstop. NAC zou trouwens ook in de race zijn voor Janssen.

Goede spelert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik mis de Brama-update, [MENTION=15369]Christian.[/MENTION];

Nog steeds geblesseerd.

Viel in vorige week zaterdag tegen Groningen en stond basis in het oefenduel van vorige week tegen FC Emmen. Verder weinig te melden eigenlijk.

Goede spelert.

Neuh, zie ik het niet redden in de Eredivisie.

Kennen jullie heb een beetje? Heb hem zelf namelijk nog nooit zien spelen, ben wel benieuwd :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Viel in vorige week zaterdag tegen Groningen en stond basis in het oefenduel van vorige week tegen FC Emmen. Verder weinig te melden eigenlijk.

Kennen jullie heb een beetje? Heb hem zelf namelijk nog nooit zien spelen, ben wel benieuwd :)

Heb hem niet veel gezien hoor, maar spits dus kan volgens mij ook op de vleugels is ook wel snel.

Wat mij aanspreekt in hem is dat hij niet echt een JL spits is een pure afmaker dus. Hij kan ook zelf (1 op 1 of dribbelen bijvoorbeeld) Ik zie hem niet als basisspeler voor Zwolle maar jongen is nog 20 zie zeker potentie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb hem niet veel gezien hoor, maar spits dus kan volgens mij ook op de vleugels is ook wel snel.

Wat mij aanspreekt in hem is dat hij niet echt een JL spits is een pure afmaker dus. Hij kan ook zelf (1 op 1 of dribbelen bijvoorbeeld) Ik zie hem niet als basisspeler voor Zwolle maar jongen is nog 20 zie zeker potentie.

Naja in de winter vertrekken mogelijk ook twee spitsen he, Necid en Ioannidis. Dus er is wel ruimte voor een extra aanvaller, al hebben we altijd nog Nef Stijland _O_

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vincent Janssen mist net iets te veel finesse voor de Eredivisie. Voorheen speelde hij in de jeugd bij Feyenoord en in zijn laatste drie seizoenen werd hij steeds topscorer van de competitie. Om daarna transfervrij de overstap te maken naar Almere City FC. Is een typische speler die goed is voor de JL en te kort komt voor de Eredivisie. In dat opzicht een zelfde type zoals Calabro, Kolk en noem ze allemaal maar op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kolk en Calabro zijn hele andere spelers hoor ;c Ik vind Janssen persoonlijk ook niet op Calabro lijken. En Kolk vind ik niet mislukt ofzo in de Eredivisie.

Het gaat ook niet om de kwaliteiten van de spelers, maar puur om het niveau. ;) Uitblinker in de JL, flop in de Eredivisie. De afgelopen jaren waren er behoorlijk veel spelers (vooral spitsen) die de overstap net niet kunnen maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat ook niet om de kwaliteiten van de spelers, maar puur om het niveau. ;) Uitblinker in de JL, flop in de Eredivisie. De afgelopen jaren waren er behoorlijk veel spelers (vooral spitsen) die de overstap net niet kunnen maken.

Vind ik een groot verschil, een speler als Calabro kan werkelijk niks :cab: Enige wat die kan is af en toe een bal erin tikken/koppen in de 16 aangezien hij amper in de 16 komt in de Eredivisie heb je niks aan hem. Kolk is een ander verhaal, snel, kan op de flanken spelen, dribbelen ideaal om mee te counteren dus bruikbaar in de Eredivisie.

In dit rijtje Jack Tuyp niet noemen ;)

Ik noemde dat rijtje niet he ;c Dat was Maldini haha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het seizoen is pas halverwege, maar bij PEC Zwolle wordt nu al gewerkt aan de selectie voor het nieuwe voetbaljaar. Omdat Warner Hahn en Tomas Necid PEC niet heel lang meer kunnen helpen, zijn de eerste contacten met potentiële opvolgers al gelegd. Mocht het niets worden met gegadigden als Eloy Room en Erwin Mulder, dan helpt topzaakwaarnemer Mino Raiola wellicht een handje.

Met een beetje pech is er medio 2015 weinig over van de as van het succesvolle PEC Zwolle. Naast een nieuwe doelman en spits moet trainer Ron Jans in het nieuwe seizoen waarschijnlijk ook aan de slag met een nieuw verdedigingsduo.

Een spoedig vertrek van Maikel van der Werff ligt voor de hand, omdat de mandekker met de club niet tot een akkoord komt over een verlenging van zijn aflopende contract. Technisch directeur Gerard Nijkamp: ,,Zoals het er nu naar uitziet, is hij in de zomer transfervrij. Daardoor is het voor ons interessant om hem in de winter van de hand te doen. Dat bekijken we.''

Het wordt steeds aannemelijker dat Joost Broerse (35) het na dit seizoen voor gezien houdt als speler en een andere functie binnen PEC gaat bekleden. Hij raakte vorige maand zijn basisplek kwijt aan de Australiër Trent Sainsbury en liep vervolgens een vervelende voetblessure op, die hem de komende maanden aan de kant houdt.

De invulling van de spitspositie heeft de meeste urgentie. Tomas Necid werd voor een jaar overgenomen van CSKA Moskou, maar die club overweegt hem in de winter al terug te kopen, nu hij in Zwolle de interesse van clubs uit binnen- en buitenland heeft gewekt.

Nijkamp: ,,We gaan uitzoeken of we hem het seizoen in Zwolle kunnen laten afmaken. Tomas heeft zelf aangegeven het liefst bij ons te blijven, maar CSKA heeft daar ook een grote stem in. Of het ons lukt, is moeilijk in te schatten.'' Mocht CSKA besluiten tot een tussentijdse verkoop van Necid, dan ontvangt PEC een deel van de transfersom.

Omdat de club ook af wil van Nikos Ioannidis, zijn de eerste contacten gelegd met de zaakwaarnemer van de 20-jarige spits Vincent Janssen van Almere City. ,,Dat is een interessante speler die we nauwlettend volgen, ook omdat er een vacature vrijkomt bij ons als de andere spitsen vertrekken,'' verklaart Nijkamp.

Een langer verblijf van doelman Warner Hahn in Zwolle lijkt, zeker nu Feyenoord in de zomer afscheid gaat nemen van de contractloze Erwin Mulder, uitgesloten.

Room

Afgelopen zomer al gold Vitesse-reserve Eloy Room als belangrijke kandidaat om de naar Ajax vertrokken Diederik Boer op te volgen. Hij bleek uiteindelijk te duur voor PEC. Over een halfjaar geniet Room echter van een transfervrije status. Ook Feyenoorder Mulder, volgens Nijkamp een 'interessante optie', is in beeld als nieuwe doelman.

Mocht het met Mulder, Room en Janssen niets worden, dan heeft PEC sinds kort een aardige troef achter de hand. Nijkamp en voorzitter Adriaan Visser hebben eerder deze maand in Zwolle kennisgemaakt met Mino Raiola. De zaakwaarnemer van onder anderen Zlatan Ibrahimovic en Mario Balotelli behartigt tegenwoordig ook de belangen van PEC'er Ben Rienstra.

De markante spelersbegeleider, die ook zaken doet voor Necid, liet al doorschemeren te kunnen helpen bij het versterken van de Zwolse selectie. ,,Dat is alleen maar mooi,'' zegt Nijkamp. ,,Het was een prettige kennismaking. Dat die man een gigantisch netwerk heeft, wisten we al. We zijn er nu ook achtergekomen dat hij echt verstand heeft van voetbal. Zo kon hij al heel snel een goede, heldere analyse van onze selectie maken.''

Artikel van het AD, staan een aantal interessante dingen in.

Mulder zie ik graag komen, snap alleen niet waarom Zwolle serieus nog interesse heeft voor Room. Afgezien dat hij voor GAE heeft gespeeld vind ik het ook een hele matige keeper. Verhaal over van der Werff is trouwens tegengesproken door zijn zaakwaarnemer en waarschijnlijk gaan club en speler nu alsnog met elkaar om de tafel. Gaat allemaal wel weer lekker :cab:

Link naar opmerking
Deel via andere websites