007mark Geplaatst 23 juni Share Geplaatst 23 juni 18-06-2024 6,00 km 31.11 5.12 23-06-2024 11,00 km 1.00.41 5.31 Net weer een lekker rondje gehad, al was het vrij warm en zonnig. En dinsdag een korter rondje gerend op een vrij hoog tempo. Vandaag ging eigenlijk ook helemaal niet slecht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 28 juni Share Geplaatst 28 juni Afgelopen weken een beetje last in het voorste gedeelte van mijn knie (net onder de knieschijf) bij het strekken ban mijn linkerbeen. Iemand wel eens last van gehad? Lees op internet dat het een overbelasting kan zijn, en dat het met 2-3 weken rust over zou moeten zijn. Heb echter een schema voor een halve marathon eind september en moet drie keer per week lopen. Kan prima hardlopen met de knie, voel er niks van tijdens het lopen. Alleen na het hardlopen is het weer even wat erger. Denk toch maar even eieren voor mijn geld kiezen en een maandje rust houden, en daarna de training weer op pakken. Altijd balen dit soort dingen. Maar het probleem erger maken heb je uiteindelijk ook niks aan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 28 juni Share Geplaatst 28 juni Ik had wel last van mijn knie en dat was overbelasting van de bovenkant van de hamstring pees. Achteraf gezien had ik hier al lang last van maar ging gewoon maar blijven lopen. Kan daardoor alleen maar zeggen neem dat soort klachten niet te licht. Zelf een jaar erdoor niet kunnen lopen nu rustig in opbouw. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 3 juli Share Geplaatst 3 juli Zondag een 10km gedaan op gemiddeld 5.35, ging lekker. Vandaag te snel na het eten gegaan, steken tot gevolg. Gehouden vij 5km op 5.18 gemiddeld. Ook wat te snel gestart. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 4 juli Share Geplaatst 4 juli Hier is in het herstel schema een beetje de klad erin gekomen. Blijf even hangen op 20 min hardlopen. Tussendoor ook wat fietsen. Beetje druk met andere zaken ook. Maar het gaat wel pijnvrij dus dat is het belangrijkste. Over paar weken maar weer wat verder weer uitbreiden en dan van 20 minuten langzaamaan er wat minuten bij gaan doen tot ik op 25 minuten kom en ik sowieso 5km zou kunnen lopen. Dan is mijn eerste doel wel geslaagd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 18 juli Share Geplaatst 18 juli Deze week begonnen met hardlopen. Begin met een half uur. Loop drie keer per week. Heb nu 3.5 minuut hardlopen 2.5 minuut wandelen gedaan en dan kom ik tot dit: Uiteindelijk 5 kilometer in een half uur lopen moet dus lukken. Nu aantal keer dit doen en daarna wil ik uitbouwen naar 4 minuten hardlopen 2 minuten wandelen em zou uitbouwen naar half uur hardlopen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keko Geplaatst 18 juli Share Geplaatst 18 juli Lekker bezig Tim, rustig aan opbouwen is het allerbelangrijkste. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 18 juli Share Geplaatst 18 juli 12 minuten geleden zei Keko: Lekker bezig Tim, rustig aan opbouwen is het allerbelangrijkste. Als jij weet hoelang ik na deze tochtjes zit uit te hijgen voelt het woord rustig niet helemaal op zijn plaats Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 18 juli Share Geplaatst 18 juli 1 minuut geleden zei timpy00: Als jij weet hoelang ik na deze tochtjes zit uit te hijgen voelt het woord rustig niet helemaal op zijn plaats In dat geval kan ik je adviseren iets minder hard te rennen als je daadwerkelijk rent. Ook al voelt en is het heel langzaam, dat is toch beter om blessures / overbelasting te voorkomen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 18 juli Share Geplaatst 18 juli (bewerkt) Deze albino besloot toch te gaan hardlopen met dit weer. En omdat ik toch al dood zou gaan vd hitte probeerde ik de 5km aan te tikken zolang ik geen weerstand zou krijgen vd hamstring. En dat lukte. Na 22 maanden eindelijk weer eens 5km aan een stuk, zonder pijn en ook zonder wandelstuk ertussen. Heel blij mee. 18 juli bewerkt door Gert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 25 juli Share Geplaatst 25 juli Op 18-7-2024 om 21:13 zei Gert: Deze albino besloot toch te gaan hardlopen met dit weer. En omdat ik toch al dood zou gaan vd hitte probeerde ik de 5km aan te tikken zolang ik geen weerstand zou krijgen vd hamstring. En dat lukte. Na 22 maanden eindelijk weer eens 5km aan een stuk, zonder pijn en ook zonder wandelstuk ertussen. Heel blij mee. Lekker tempootje ook gelijk! Hier de training voor de halve marathon ook weer lekker opgepakt na deze een week of twee even stilgelegd te hebben vanwege een zere knie bij overstrekking. Lijkt weg te zijn gelukkig. Zal geen Keniaanse tijden worden op die halve marathon, maar streef wel naar minimaal zo'n 5min/km gemiddeld. Nog twee maandjes trainen, dus eens zien of dat lukt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 28 juli Share Geplaatst 28 juli Spoiler Hier na 2 weken vakantie en vrij slecht op de gezondheid te hebben gelet, ook weer wat kilometers in de benen. Nog iets minder dan 3 maanden tot de marathon. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 1 augustus Share Geplaatst 1 augustus (bewerkt) Gister 7km wedstrijdje gelopen met een graadje of 28 en vol zon. Heel pittig. Eerste 2km beetje te snel van start om de meute een beetje voorbij te gaan. Ging die eerste twee rondjes ongeveer 4:20min/km, maar daarna lekker tempootje kunnen vinden op ongeveer 4:40-4:50min/km. Klein actiefotootje voor kameraad @007mark. Die man links ging niet helemaal lekker. Zo waren er meer mensen die lekker stonden te spugen en flauw vielen bij de finish. Spoiler 9 september bewerkt door Beppu Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 1 augustus Share Geplaatst 1 augustus Lekker Robbieeeeeeee 7 rondjes van een kilometer lijkt mij voor zo'n evenementje wel kut trouwens. Toch snel dat je steeds mensen moet inhalen die worden gelapt? En inderdaad, die vent krijgt daar een soort Tia ofzo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 1 augustus Share Geplaatst 1 augustus 6 minuten geleden zei 007mark: Lekker Robbieeeeeeee 7 rondjes van een kilometer lijkt mij voor zo'n evenementje wel kut trouwens. Toch snel dat je steeds mensen moet inhalen die worden gelapt? En inderdaad, die vent krijgt daar een soort Tia ofzo. Valt wel mee hoor. Alleen eerste kilometer was een beetje manoeuvreren geblazen. Wat kutter is aan die rondjes van 1km is dat het op de één of andere manier langer lijkt. Bij een normale ronde van 7km is het einde na 4km wel een beetje in zicht. Nu denk je: godverdomme, nog drie keer langs die kerk, nog drie keer langs die idioten die staan de barbecueën langs het parcour, en nog een drie keer het rechte stuk richting de finish waar die zon vol in je gezicht schijnt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 1 augustus Share Geplaatst 1 augustus Ziet er fit uit Beppu. Knappe tijd en gymmetje is je af te zien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 1 augustus Share Geplaatst 1 augustus Dit is dus wat het gymmetje doet mensen. Vandaar het keiharde MU schema. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 1 augustus Share Geplaatst 1 augustus Eventjes flexen na lang niks te hebben gepost. PR aangescherpt in juni. Kan sneller maar was behoorlijk warm die dag. Laatste 3/4 weken ben ik het volledig kwijt. Elke run weer vermoeide benen, kom niet onder de 5:00 gemiddeld. Snel moe, soort van overbelast likt het wel. Loop tot nu toe sinds het nieuwe jaar elke week 30+ kilometers. Ook afgelopen week in Frankrijk met een hittegolf genoeg kilometers gemaakt. Kijken hoe het vanmiddag gaat. Auto ophalen in Utrecht (10K run). We moeten doorrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 1 augustus Share Geplaatst 1 augustus Benieuwd wanneer mijn hardlopen ooit ergens op lijkt haha. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 1 augustus Share Geplaatst 1 augustus 3 minuten geleden zei timpy00: Benieuwd wanneer mijn hardlopen ooit ergens op lijkt haha. Vergelijken met anderen moet je sowieso niet doen. Lekker met je al gelopen runs vergelijken in plaats van met Kenianen zoals Thierry. Zorg dat je een beetje vooruit blijft gaan, dat motiveert meer dan kijken naar anderen die een tempo lopen wat voorlopig niet haalbaar is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 1 augustus Share Geplaatst 1 augustus 1 minuut geleden zei Beppu: Vergelijken met anderen moet je sowieso niet doen. Lekker met je al gelopen runs vergelijken in plaats van met Kenianen zoals Thierry. Zorg dat je een beetje vooruit blijft gaan, dat motiveert meer dan kijken naar anderen die een tempo lopen wat voorlopig niet haalbaar is. Oh dat soort tempo is ook echt hele lange termijn pas weer realistisch. Gisteren toevallig 5 blokken gelopen 4 minuten hardlopen en twee minuten wandeln. Dat voel ik daarna ook al wel. Dus bouw het langzaam op. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 1 augustus Share Geplaatst 1 augustus 23 minuten geleden zei timpy00: Benieuwd wanneer mijn hardlopen ooit ergens op lijkt haha. Zorg ervoor dat je tijdens je eerste runs genoeg adem over hebt om een normaal gesprek te kunnen voeren met iemand. Lukt dat niet > langzamer lopen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenstra Geplaatst 1 augustus Share Geplaatst 1 augustus Doen jullie ook aan intervaltraining? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 1 augustus Share Geplaatst 1 augustus 6 minuten geleden zei Lenstra: Doen jullie ook aan intervaltraining? Ja, is echt top. Ga je ook niet zo constant naar de tering als met een (lange/snelle) duurloop. In mijn trainingsschema voor de halve marathon zitten ook veel intervalletjes. van de week een warming up en daarna 6 x 800m op hoog tempo/3min uitlopen. Bevalt me echt prima dat soort loopjes. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arezo Geplaatst 1 augustus Share Geplaatst 1 augustus Rubberen Robbie doet het hoor! Verder ren ik met gierende banden dit topic uit. Ik moet er niet aan denken. Hardlopen. Echt alleen s ochtends vroeg naar de plee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten