Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Hardlopen

Arsène

Aanbevolen berichten

Ik heb vanmiddag op een hardloopband gelopen, in totaal 40 minuten en 8,60 km. Ik vind het niet echt fijn lopen, doe mij maar buiten in het bos. Maar ja, die kutsneeuw maakt het bijna onmogelijk. Oudjaarsdag heb ik mijn eerste wedstrijd sinds augustus, heb helaas lang lopen sukkelen met een liesblessure. 3.200 meter knallen, heb er zin in! (d)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey boys, ik ben van plan om voor mezelf(of wss met een goede vriend) te gaan hardlopen. Ik wil dit sowieso in de avond gaan doen. Ook ga ik waarschijnlijk 1 of 2x per week gaan fitnessen. Maar ik wil dit doen puur om een betere conditie te krijgen. Heeft iemand tips(behalve deze topic doorlezen) om rustig op te bouwen etc?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rustig tempo beginnen (10 km/u of iets meer (max. 12) als je dat al kunt). Aan het begin is het gewoon een kwestie van kilometers maken. Daarna kun je pas echt intervaltraining gaan doen (200 m sprint, 100 m rustig x 6) en vanuit daar uitbouwen met langere afstanden (400/200 etc.).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik doe mee met de Batavierenrace met het universiteitsteam van Nijmegen. Vorig jaar hebben ze de universiteitscompetitie gewonnen, en met mij erbij kan het natuurlijk helemaal niet meer mis gaan :p Weet nog niet welke etappe ik moet lopen, krijg ik 26 april te horen. Krijg dan ook een trainingspak :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind hardlopen echt saai, beetje doelloos lopen waar je spierpijn van krijgt als je te hard van stapel gaat sinds een tijd. Damn, mijn kuiten trekken als de neten:P

Ik vind het juist heerlijk. Lekker in de 'natuur' lopen, jezelf op de proef stellen. Kan daar veel beter de motivatie voor opbouwen dan voor een uur in de sportschool aan gewichten trekken.

Wat ik de laatste tijd wel heb is dat ik vaak kapot zit omdat ik pijn aan mijn benen heb. Conditioneel kan ik dan wel door maar moet dan stoppen omdat mijn benen niet meer willen. Gaat dat over naarmate ik meer loop of is er iets anders?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor zij die gaan lopen en een smartphone hebben: http://www.endomondo.com/home

Je kan daar een (gratis) applicatie voor downloaden en dan kan je mooi volgen hoe je gelopen hebt; wat de snelheid was, ... En allemaal gratis ;)

Daarvoor gebruik ik Cardiotrainer. Is alleen jammer dat het in het bos niet werkt.

Wat ik de laatste tijd wel heb is dat ik vaak kapot zit omdat ik pijn aan mijn benen heb. Conditioneel kan ik dan wel door maar moet dan stoppen omdat mijn benen niet meer willen. Gaat dat over naarmate ik meer loop of is er iets anders?

Zal steeds beter worden, maar kan altijd blijven voorkomen. Als ik een duurloop doe, word ik ook moe in mijn benen maar qua conditie kan ik het makkelijk aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanaf volgende week wil ik of 's ochtends vroeg of 's avonds laat een half uurtje tot een uurtje hardlopen, mede omdat ik geen kopzorgen meer heb met presentaties etc. en ook omdat mijn buik niet past bij mij lichaam boven de buik ;p.

Fitness doe ik dan 2 dagen in de week alleen gewichten en dan wil ik 5 a 6 dagen in de week even een half uur of langer joggen, lekker met muziekje op en gewoon een goed tempo. Volgend seizoen moet er weer gevoetbald worden en dus mag ik wel even wat fitter worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daarvoor gebruik ik Cardiotrainer. Is alleen jammer dat het in het bos niet werkt.

Zal steeds beter worden, maar kan altijd blijven voorkomen. Als ik een duurloop doe, word ik ook moe in mijn benen maar qua conditie kan ik het makkelijk aan.

Dat heb ik ook... Maar dat begint al op het moment dat ik begin met lopen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij hebben vrij veel mensen dat, ik heb dat ook maar op een bepaald punt gaan mijn benen beter aanvoelen en voel ik me veel fitter. Ook toen ik nog op voetbal zat, 1e helft wat moe in de benen maar in de 2e helft was het gevoel van moe in de benen weg en was ik vaak degene die het langste doorging of het langste kon volhouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb 26:45 gelopen, vierde geworden. Totaal prijzengeld: € 42,50. Maar ja, het inschrijfgeld is € 11,50 :m: Wel redelijk tevreden, was een zwaar parcours met veel heuveltjes. En het is heel irritant om al de vrouwen (die 10 minuten eerder starten) in te halen. Botste ook nog tegen een vrouw aan die opeens naar links ging, kutwijf :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeer nette tijd hoor, dat hoop ik ooit nog eens te halen.

Net ingeschreven voor de Tilburg Ten Miles van dit jaar, de derde opeenvolgende keer dat we meedoen. 19 juni hebben we een opwarmertje hier in het dorp, 7,5 km.

Link naar opmerking
Deel via andere websites