Jump to content

Hardlopen

Arsène

Recommended Posts

En dan nog is het bullshit Vin, zonder muziek loop je sneller. Het door jouw genoemde "voordeel" werkt twee kanten op. Je focust je op de muziek, dus ga je automatisch eerder in het ritme van de muziek lopen, terwijl je harder kunt.

Ik focus me niet op de muziek hoor, ik heb dat 'op de achtergrond' aanstaan omdat ik dat gewoon fijner vind. Zoals muziek bijna altijd op de achtergrond staat bij mij. Maar, ik zal het binnenkort eens zonder muziek proberen, kijken hoe dat gaat. Want ik merk dat ik nu wel vast zit aan één tempo, waar ik denk dat ik wel harder kan. (y)

Zag het ja. Mooie prestatie hoor Gino :) Wel jammer dat wij niet 2 tienden harder hebben gelopen als team. Had twee plekken gescheeld, vóór Olof dan bovendien. Nu 44e geworden, wat ook zeker niet slecht is.

Ja idd. Ons team was nog slechter, vooral het ochtendblok. 3 lopers bij de laatste 15. Heb er in mijn etappe dan ook 30-40 ingehaald :cab:

Ben voornemens wat meer te gaan hardlopen, aangezien ik dat wel lekker vind. Heb vandaag een rondje van 6.3km gedaan in 40 minuten, wat ik best wel snel vind voor iemand die ongetraind is.

Nu wil ik komend voorjaar 10km gaan lopen dus dat is wel een mooi doel om naartoe te trainen.

Ik heb gisteren echt belachelijk hard getraind. We liepen met een groepje atleten een rondje van om en nabij de 15 km, normaal doen we daar iets van 62 minuten over. Gisteren ging het in 57 minuten :cab: Was wel stuk daarna.

@stevehh: niet slecht inderdaad, kan alleen maar beter gaan :)

Runkeeper gebruikt mijn trainer van de atletiekclub ook. Ik kan op Facebook steeds meegenieten. ;e

16 oktober de 8 KM bij de A'dam Marathon en 30 oktober 10 KM bij mijn eigen club. Doel is volgend jaar de halve marathon te lopen in Amsterdam. :) Komend jaar mijn duurlopen proberen uit te breiden.

Even een klein vraagje, Krijg je van hardlopen een betere conditie of snelheid? Want misschien ga ik het ook eens proberen, als het om conditie gaat. Maar als je een betere snelheid krijgt, dan heeft het geen nut, (14 sec 100M). Ik heb een goede snelheid, maar geen echte goede conditie.

Even een klein vraagje, Krijg je van hardlopen een betere conditie of snelheid? Want misschien ga ik het ook eens proberen, als het om conditie gaat. Maar als je een betere snelheid krijgt, dan heeft het geen nut, (14 sec 100M). Ik heb een goede snelheid, maar geen echte goede conditie.

Met intervaltraining verbetert je conditie. Hoe je snelheid het beste kunt trainen weet ik niet, maar anderen vast wel (Mr. Eko?).

Zaterdag de Snertcross gelopen, 8 km in 32:03, 17e in de categorie <35 met enkel sterke lopers. Sprintje gewonnen van een vriend van me. Nu op naar de Warandeloop, 26 november.

Snelheid kan je ook trainen door intervaltraining, alleen dan het kortere werk zoals 200'tjes. En iets minder omvang, dus bijvoorbeeld 5 × 200 meter. Om conditie te verbeteren kan je beter wat langer werk doen, minimaal 400 meter toch wel. Training van mij laatst was 3 × 5 × 400 meter.

Heb zaterdag ook een crossje gelopen, 3.870m in 12:26. Ik loop ook de Warandeloop, alleen dan op 27 november en dan is het ook het NK Cross. Ik doe de korte cross, is slechts 2.500 meter maar vind ik toch leuker dan de lange cross.

Heb zaterdag ook een crossje gelopen, 3.870m in 12:26. Ik loop ook de Warandeloop, alleen dan op 27 november en dan is het ook het NK Cross. Ik doe de korte cross, is slechts 2.500 meter maar vind ik toch leuker dan de lange cross.

Mooi parcours wel, die Warandeloop. Ik zit zelf bij de 10,2 km recreatieloop.

Vandaag Papendalcross ter voorbereiding op het NK Cross van 27 november. 2.100 meter in 6:15, ongeveer 2:59 per km. Alleen te hard van start gegaan, dus hele race kut gelopen. In Tilburg ga ik zachter starten, is ook iets langer (2.500 meter) dus dat moet kunnen.