Jump to content
Nieuw: MU Tactics League ×

Hardlopen

Arsène

Recommended Posts

Kan iemand mij advies geven hoe ik het beste kan beginnen met het opbouwen van me conditie. Wil me conditie weer terug krijgen namelijk.

Eerder liep ik 6km binnen een half uur. Nu kan ik ongeveer 10 min constant hardlopen. Afstand weet ik momenteel niet, maar het is niet ver in elk geval. Wil het wel puur bij hardlopen en een schema oid houden.

Intervaltraining is voor je conditie beter dan gewoon een x aantal km hardlopen achter elkaar. Begin met korte stukken, half minuutje op 80 % sprinten, dan half minuutje rustig uitlopen, en dat zo'n 12 keer achter elkaar. Later kun je dat uitbouwen.

Ik ben ook gewoon een gemiddelde loper hoor Vin. Loop bij veel wedstrijden in de middenmoot en eigenlijk nooit een uitschieter. Het is echt een gigantische loop en er doet 40.000 man mee. Wedstrijd begint 12:00, dus dat gaat met oordopjes in hardlopen worden. ;c Want Ajax speelt natuurlijk vroeg. :)

Ik ben ook gewoon een gemiddelde loper hoor Vin. Loop bij veel wedstrijden in de middenmoot en eigenlijk nooit een uitschieter. Het is echt een gigantische loop en er doet 40.000 man mee. Wedstrijd begint 12:00, dus dat gaat met oordopjes in hardlopen worden. ;c Want Ajax speelt natuurlijk vroeg. :)

Haha ik loop nooit met muziek vind ik alleen maar vervelend.

Ik doe ook mee ben al en keer in de top 40 geëindigd en dat wou ik nu weer doen.

Ik loop altijd hard met muziek aan, het liefst ook zodat ik mezelf niet hoor ademhalen. Anders ga ik me teveel focussen op mijn ademhaling en dat komt mijn ritme niet ten goede. :)

Dat je beter gaat hardlopen met muziek op is een mythe. Het is juist van belang dat je op je ademhaling let.

Dat je beter gaat hardlopen met muziek op is een mythe. Het is juist van belang dat je op je ademhaling let.

Ja hoho, ik weet van mezelf wel hoe ik beter presteer hoor. ;) Mijn ademhaling doe ik automatisch op het ritme dat ik loop. Als ik me echter écht ga concentreren op mijn ademhaling, raak ik weer uit mijn loopritme. Vandaar dus muziek, zodat ik me niet overconcentreer op mijn ademhaling.

Ja hoho, ik weet van mezelf wel hoe ik beter presteer hoor. ;) Mijn ademhaling doe ik automatisch op het ritme dat ik loop. Als ik me echter écht ga concentreren op mijn ademhaling, raak ik weer uit mijn loopritme. Vandaar dus muziek, zodat ik me niet overconcentreer op mijn ademhaling.

En dan nog is het bullshit Vin, zonder muziek loop je sneller. Het door jouw genoemde "voordeel" werkt twee kanten op. Je focust je op de muziek, dus ga je automatisch eerder in het ritme van de muziek lopen, terwijl je harder kunt.

Ik had soms wel bepaalde liedjes waar ik opeens harder mee ging lopen, gewoon door het tempo van het liedje of zo. Dan kan ik beter zonder muziek lopen, dan loop ik constanter. Nu loop ik nooit meer met muziek in, maar dat is omdat ik vaak met andere atleten loop.