Lenstra Geplaatst 28 december 2020 Share Geplaatst 28 december 2020 Hoe lang zijn jouw sessies op de 'gewone'? Ik zie niet zo snel voor me dat ik dat langer dan 45 minuten doe. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 28 december 2020 Share Geplaatst 28 december 2020 Ik heb de mijne ook tweedehands gekocht. Tot nu toe bevalt het me prima iig. Omdat ik niet goed wist of het me zou bevallen ben ik niet gelijk voor de duurdere optie gegaan. En ook ik gebruik nu een oude band waarmee ik niet meer de weg op moet gaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 28 december 2020 Share Geplaatst 28 december 2020 4 uur geleden zei Abe: Hoe lang zijn jouw sessies op de 'gewone'? Ik zie niet zo snel voor me dat ik dat langer dan 45 minuten doe. Tegenwoordig rijd ik er nooit meer op. Ik heb ooit vrij lange trainingen erop gedaan (2uur en zelfs eens 3u). Dat was een periode dat het 'moest' en ik veel motivatie had. Verder probeerde ik het zo kort mogelijk te houden, dus dat was 35min tot een uur met enkele intervals of krachtblokken of gecombineerd met een looptraining. Een trainingsplan en iets leuks om te kijken zou ik wel aanraden. Het blijft saai, maar dat maakt het enigszins doenbaar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 18 april 2021 Share Geplaatst 18 april 2021 Welke ervaring hebben jullie met zweetshirts / ondershirts? Overal lees ik dat ze goed zijn in het afvoeren van zweet, zodat je kleding niet nat wordt. Mijn ervaring is eigenlijk compleet het tegenovergestelde: Na een fietstocht is het ondershirt altijd volledig doorweekt. Als het qua temperatuur een beetje kan, dan rijdt ik zelf liever gewoon zonder ondershirt. Dan ben ik na afloop namelijk een stuk minder doorweekt na afloop. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 18 april 2021 Share Geplaatst 18 april 2021 Een zweetshirt moet er vooral voor zorgen dat je lichaam droog blijft, niet je shirt Ik rijd onder de 20 graden altijd met een ondershirt, daarboven meestal zonder. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 8 oktober Share Geplaatst 8 oktober Heeft MU nog tippies bij de aanschaf van een mountainbike? Heb in het voorjaar mijn racefiets verkocht, had echt geen trek meer in die lange tochten door de drukte met die dunne klotebandjes. Altijd onveilig gevoeld op de racefiets . Toch vind ik het wel lekker om af en toe nog even door de duinen de trappen, voor max een uurtje ofzo. Zal dus voornamelijk voor sporadisch en recreatief gebruik zijn. Ben dus ook niet van plan een paar duizend eurootjes neer te leggen voor zo'n ding. waar moet ik op letten? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 9 oktober Share Geplaatst 9 oktober 18 uur geleden zei Beppu: Heeft MU nog tippies bij de aanschaf van een mountainbike? Heb in het voorjaar mijn racefiets verkocht, had echt geen trek meer in die lange tochten door de drukte met die dunne klotebandjes. Altijd onveilig gevoeld op de racefiets . Toch vind ik het wel lekker om af en toe nog even door de duinen de trappen, voor max een uurtje ofzo. Zal dus voornamelijk voor sporadisch en recreatief gebruik zijn. Ben dus ook niet van plan een paar duizend eurootjes neer te leggen voor zo'n ding. waar moet ik op letten? Misschien gaan voor een gravelbike? Dan kun je zowel in de duinen als op de weg rijden. Als je toch voor een mtb gaat zou ik voor een hardtail gaan. Full suspension is duurder en niet nuttig in Nederland. Verder is de groepset die erop zit het belangrijkste om naar te kijken. Zou daar sowieso voor Shimano gaan, en dan hangt het af van je budget welke groepset het minimaal moet zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 9 oktober Share Geplaatst 9 oktober 2 uur geleden zei FlyD: Misschien gaan voor een gravelbike? Dan kun je zowel in de duinen als op de weg rijden. Als je toch voor een mtb gaat zou ik voor een hardtail gaan. Full suspension is duurder en niet nuttig in Nederland. Verder is de groepset die erop zit het belangrijkste om naar te kijken. Zou daar sowieso voor Shimano gaan, en dan hangt het af van je budget welke groepset het minimaal moet zijn. Zat ik ook aan te denken ja. Ik vindt zo'n stuur met de daarbijbehorende remmen alleen niks. Hetzelfde als bij een racefiets. Wat dat betreft lijkt een mountainbike me wat praktischer. Qua groepset hoeft het allemaal niet het luxe te zijn aangezien het dus om korte, relaxte rondjes gaat met misschien af en toe even een uurtje bikkelen door de duinen en bossen. Zag met een snelle google wel al wat Cube instapmodellen voor zo'n 600-800 eurootjes. Denk dat dat wel een prima bedrag is voor een redelijke fiets. Thuis maar eens verder zoeken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 9 oktober Share Geplaatst 9 oktober Marktplaats is je beste vriend. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 9 oktober Share Geplaatst 9 oktober 24 minuten geleden zei Beppu: Zat ik ook aan te denken ja. Ik vindt zo'n stuur met de daarbijbehorende remmen alleen niks. Hetzelfde als bij een racefiets. Wat dat betreft lijkt een mountainbike me wat praktischer. Qua groepset hoeft het allemaal niet het luxe te zijn aangezien het dus om korte, relaxte rondjes gaat met misschien af en toe even een uurtje bikkelen door de duinen en bossen. Zag met een snelle google wel al wat Cube instapmodellen voor zo'n 600-800 eurootjes. Denk dat dat wel een prima bedrag is voor een redelijke fiets. Thuis maar eens verder zoeken. Cube is prijs/kwaliteit altijd een goede keuze. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenstra Geplaatst 9 oktober Share Geplaatst 9 oktober 5 uur geleden zei Dansmeister: Marktplaats is je beste vriend. Zeker. Dacht ook aan gravelbike. Zoiets lijkt me prima. Recht stuurtje is er ook zo opgezet als ie een racestuur heeft. Ik zou eerlijk gezegd niet nieuw kopen, al is het maar omdat je dan de meerprijs van schijfremmen en nieuwe groep betaalt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Saint Geplaatst 9 oktober Share Geplaatst 9 oktober Giant Talon. Voor jouw doel goed genoeg en de overjaarse modellen zijn nu met behoorlijke korting. Zelf zou ik overigens ook voor een gravelbike gaan. Puur vanwege de flexibiliteit die je dan hebt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aron24 Geplaatst 31 oktober Share Geplaatst 31 oktober Is er iemand hier die verstand heeft van Tacx of soort gelijke dingen waarmee je kan Zwiften? Ik wil in de donkere wintermaanden ook graag de fietsconditie blijven bijhouden, maar niet voor een te groot bedrag. Ik heb hier een tweede racefiets die ik hiervoor kan gebruiken overigens. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 31 oktober Share Geplaatst 31 oktober 1 uur geleden zei aron24: Is er iemand hier die verstand heeft van Tacx of soort gelijke dingen waarmee je kan Zwiften? Ik wil in de donkere wintermaanden ook graag de fietsconditie blijven bijhouden, maar niet voor een te groot bedrag. Ik heb hier een tweede racefiets die ik hiervoor kan gebruiken overigens. Ik rijd op een Wahoo Kickr Core. Denk een van de goedkopere oplossingen om te Zwiften. Ben heel blij dat ik die destijds gekocht heb. Zwift meerdere keren per week met veel plezier en heeft me echt beter gemaakt. Heb zelf oudere racefiets (+10 jaar oude carbonnen Ridley Fenix) erop staan. https://www.futurumshop.nl/wahoo-kickr-core-fietstrainer.phtml?utm_source=google&utm_medium=organic&utm_campaign=shopping feed&utm_content=6336-0065-001-N1807&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw1Yy5BhD-ARIsAI0RbXb5_-N8fVX8woeG4blnVLUJVT1g_yWLJVwd5Bf6fLLqA7ldkcXFRFYaAu4AEALw_wcB Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aron24 Geplaatst 31 oktober Share Geplaatst 31 oktober 27 minuten geleden zei FlyD: Ik rijd op een Wahoo Kickr Core. Denk een van de goedkopere oplossingen om te Zwiften. Ben heel blij dat ik die destijds gekocht heb. Zwift meerdere keren per week met veel plezier en heeft me echt beter gemaakt. Heb zelf oudere racefiets (+10 jaar oude carbonnen Ridley Fenix) erop staan. https://www.futurumshop.nl/wahoo-kickr-core-fietstrainer.phtml?utm_source=google&utm_medium=organic&utm_campaign=shopping feed&utm_content=6336-0065-001-N1807&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw1Yy5BhD-ARIsAI0RbXb5_-N8fVX8woeG4blnVLUJVT1g_yWLJVwd5Bf6fLLqA7ldkcXFRFYaAu4AEALw_wcB En als ik dat dan goed begrijp, moet je bij deze zelf een casette scoren? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 31 oktober Share Geplaatst 31 oktober Ik heb deze ook! Cassette ligt nu bij het pakketophaalpunt dus die ga ik straks ophalen. Dit weekend erop knallen en dan zien of het bevalt! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 31 oktober Share Geplaatst 31 oktober 1 uur geleden zei aron24: En als ik dat dan goed begrijp, moet je bij deze zelf een casette scoren? Ja, cassette zelf te kopen (en een abonnement bij Zwift), verder gewoon fiets erop en gaan! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Saint Geplaatst 1 november Share Geplaatst 1 november Hij is er ook inclusief cassatte. Wahoo KICKR CORE with Cassette - Zwift Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 1 november Share Geplaatst 1 november Zou dat Zwiften ook wel vet vinden. Maar voor mij teveel geld. Denk dat ik t te weinig zal doen voor dat geld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenstra Geplaatst 1 november Share Geplaatst 1 november 7 uur geleden zei Gert: Zou dat Zwiften ook wel vet vinden. Maar voor mij teveel geld. Denk dat ik t te weinig zal doen voor dat geld. In april/mei eens op Marktplaats kijken. Meerdere vrienden van mij hebben een goedwerkende rond de 200 weten te kopen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Saint Geplaatst 2 november Share Geplaatst 2 november Precies, ik ben ook aan het lurken. Vier maandjes a €20 per maand voor het abbo gaat ook nog wel. Na die vier maanden gewoon weer de weg op hoor. Moet nog wel even navragen of mijn frame er op gebruikt mag worden. Bij sommige merken valt dat buiten de garantie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 4 november Share Geplaatst 4 november Mijn Tacx staat ook weer geïnstalleerd. En ik gebruik hem ook. Wel eentje die niet gecombineerd kan worden met Zwift volgens mij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten