Jump to content

Jouw wieleruitrusting / fiets

Hannes123

Recommended Posts

4 uur geleden zei Abe:

Hoe lang zijn jouw sessies op de 'gewone'? Ik zie niet zo snel voor me dat ik dat langer dan 45 minuten doe. 

Tegenwoordig rijd ik er nooit meer op. Ik heb ooit vrij lange trainingen erop gedaan (2uur en zelfs eens 3u). Dat was een periode dat het 'moest' en ik veel motivatie had. Verder probeerde ik het zo kort mogelijk te houden, dus dat was 35min tot een uur met enkele intervals of krachtblokken of gecombineerd met een looptraining.

Een trainingsplan en iets leuks om te kijken zou ik wel aanraden. Het blijft saai, maar dat maakt het enigszins doenbaar :D

• Like 1

Welke ervaring hebben jullie met zweetshirts / ondershirts?

Overal lees ik dat ze goed zijn in het afvoeren van zweet, zodat je kleding niet nat wordt. Mijn ervaring is eigenlijk compleet het tegenovergestelde: Na een fietstocht is het ondershirt altijd volledig doorweekt. Als het qua temperatuur een beetje kan, dan rijdt ik zelf liever gewoon zonder ondershirt. Dan ben ik na afloop namelijk een stuk minder doorweekt na afloop.