Kweekie Geplaatst 1 oktober 2015 Share Geplaatst 1 oktober 2015 Omdat je spieren groeien en sterker worden door weerstandstraining in combinatie met rust en voldoende beschikbare eiwitten en energie, en door aanpassingen van je centraal zenuwstelsel. Niet door cardio. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mathi Geplaatst 1 oktober 2015 Share Geplaatst 1 oktober 2015 De verklaarlast ligt niet bij mij volgens mij Waarom zou het noodzakelijk zijn? Ervoor = opwarming/vermijden van blessures Erna = cooling down Zoiets dacht ik altijd, maar ik zie genoeg mensen het niet doen dus ik vroeg me het af. Is natuurlijk ook wel een flinke tijdbesparing als je 't niet doet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Stroot Geplaatst 1 oktober 2015 Share Geplaatst 1 oktober 2015 Ervoor = opwarming/vermijden van blessures Erna = cooling down Zoiets dacht ik altijd, maar ik zie genoeg mensen het niet doen dus ik vroeg me het af. Is natuurlijk ook wel een flinke tijdbesparing als je 't niet doet. Opwarming/vermijden van blessures kan ik nog enigszins inkomen, maar je kan beter gewoon telkens eerst een set van de oefening die je wil gaan doen met weinig weerstand doen, volgens mij is dat voldoende als warming-up. Als jij je schouders gaat trainen en daarvoor hard hebt gelopen zijn je schouders niet minder vatbaar voor blessures ofzo. Concept van cooling down snap ik sws niet echt, maar ik fiets altijd naar huis na een training dus hoef me daar sowieso geen zorgen over te maken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Stroot Geplaatst 1 oktober 2015 Share Geplaatst 1 oktober 2015 Ervoor = opwarming/vermijden van blessures Erna = cooling down Zoiets dacht ik altijd, maar ik zie genoeg mensen het niet doen dus ik vroeg me het af. Is natuurlijk ook wel een flinke tijdbesparing als je 't niet doet. Opwarming/vermijden van blessures kan ik nog enigszins inkomen, maar je kan beter gewoon telkens eerst een set van de oefening die je wil gaan doen met weinig weerstand doen, volgens mij is dat voldoende als warming-up. Als jij je schouders gaat trainen en daarvoor hard hebt gelopen zijn je schouders niet minder vatbaar voor blessures ofzo. Concept van cooling down snap ik sws niet echt, maar ik fiets altijd naar huis na een training dus hoef me daar sowieso geen zorgen over te maken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joostmakaay Geplaatst 14 oktober 2015 Share Geplaatst 14 oktober 2015 [MENTION=18663]Chiemel[/MENTION]; Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 15 oktober 2015 Share Geplaatst 15 oktober 2015 [MENTION=18663]Chiemel[/MENTION]; Oke, word ik nu opeens overal willekeurig gementioned? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sirkeith Geplaatst 15 oktober 2015 Share Geplaatst 15 oktober 2015 (bewerkt) Opwarming/vermijden van blessures kan ik nog enigszins inkomen, maar je kan beter gewoon telkens eerst een set van de oefening die je wil gaan doen met weinig weerstand doen, volgens mij is dat voldoende als warming-up. Als jij je schouders gaat trainen en daarvoor hard hebt gelopen zijn je schouders niet minder vatbaar voor blessures ofzo. Concept van cooling down snap ik sws niet echt, maar ik fiets altijd naar huis na een training dus hoef me daar sowieso geen zorgen over te maken. Je moet niet denken dat een warming up als hardlopen alleen maar bedoelt is voor je benen... Waarom is een warming-up belangrijk? Een warming-up stimuleert de bloedsomloop. Daardoor zijn je spieren beter doorbloed en minder kwetsbaar dan koude, stijve spieren. Hiermee voorkom je veel vervelende blessures. Met een goede warming-up komt je bloedsomloop beter op gang en verlopen fysiologische processen sneller. Dit komt door een verhoogde zuurstofopname van het bloed, waardoor de temperatuur en de viscositeit van het bloed omlaag gaat. Je lichaam vervoert hierdoor makkelijker de benodigde zuurstof en energie. Hierdoor pompt het bloed sneller door het lichaam waardoor je langer een beweging kan volhouden. Daarnaast produceer je hierdoor minder afvalstoffen waardoor je minder spierpijn ervaart. Een warming-up zorgt ervoor dat de zenuwgeleiding toeneemt en waardoor het reactievermogen beter is. Dit komt komt door een verhoogde afgifte van adrenaline waardoor je hartslag en alertheid omhoog schiet. Een ander belangrijk voordeel is dat je door een warming-up al geestelijk voorbereid bent voor een zwaardere inspanning. Door een sportspecifieke warming-up te doen, raakt je lichaam gewend aan de beweging. Wie slim is, werkt dus heel geconcentreerd aan zijn warming-up! Cooling down is om de afvalstoffen uit je lichaam beter / sneller te laten afvoeren. 15 oktober 2015 bewerkt door sirkeith Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Stroot Geplaatst 15 oktober 2015 Share Geplaatst 15 oktober 2015 Oke ja dat geloof ik wel, maar zijn die kleine verbeteringen de tijd echt waard? Niet voor mij iig, heb nooit last van blessures, dus daarom vind ik een warming-up in de vorm van hardlopen/fietsen zeker niet noodzakelijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joostmakaay Geplaatst 15 oktober 2015 Share Geplaatst 15 oktober 2015 Updates jongens :@ Ben iets te hard aan het bulken hier, in 1 1/4de maand zn 3.5kg erbij. Stats gaan wel aardig omhoog dat dan wel weer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Larsjee10 Geplaatst 15 oktober 2015 Share Geplaatst 15 oktober 2015 100kg op de squat gister, weliswaar 2x, maar wilde weten waar mijn PR zo ongeveer lag. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joostmakaay Geplaatst 9 november 2015 Share Geplaatst 9 november 2015 Progressie op de bench valt een beetje tegen laatste tijd, 80x5 lukt wel aardig enkel niet voor meerdere setjes. Deadlift binnenkort 200 proberen te maxen, squat gaat redelijk steady omhoog(145 max nu). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joostmakaay Geplaatst 17 december 2015 Share Geplaatst 17 december 2015 bump, ga mn doel voor 2015 (1000lbs club) niet net halen ;e, kom in totaal op 968lbs uit. Opzich wel tevreden over 2015, vanaf nu cutten tot mei 2016 en daarna preppen voor een powerlifting meet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mathi Geplaatst 9 februari 2016 Share Geplaatst 9 februari 2016 Wat zijn een beetje goede/toffe rug-/ en buikoefeningen? Ben er een beetje zoekende naar. & hoeveel oefeningen per keer raden jullie aan voor buik/rug? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
038 Geplaatst 9 februari 2016 Share Geplaatst 9 februari 2016 Wat zijn een beetje goede/toffe rug-/ en buikoefeningen? Ben er een beetje zoekende naar. & hoeveel oefeningen per keer raden jullie aan voor buik/rug? Voor in de sportschool of thuis? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mathi Geplaatst 9 februari 2016 Share Geplaatst 9 februari 2016 Voor in de sportschool of thuis? Sportschool. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
038 Geplaatst 9 februari 2016 Share Geplaatst 9 februari 2016 Sportschool. http://fitnessjunk.nl/fitness-oefeningen/rugspieren-wide-grip-lat-pulldown/ http://fitnessjunk.nl/fitness-oefeningen/rugspieren-bent-over-barbell-row/ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mangata Geplaatst 10 februari 2016 Share Geplaatst 10 februari 2016 Het is toch zga nutteloos om je buikspieren te trainen? Of is dit een fabeltje? [MENTION=6154]Kweekie[/MENTION]; @endeanderefitnessfanaten; Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 10 februari 2016 Share Geplaatst 10 februari 2016 Het is toch zga nutteloos om je buikspieren te trainen? Of is dit een fabeltje? [MENTION=6154]Kweekie[/MENTION]; @endeanderefitnessfanaten; Niet nutteloos, maar ook niet per se noodzakelijk als je al voldoende compound oefeningen doet waarbij je ze ook gebruikt (squats, deadlifts, OHP, chin-ups, BORs, etc). Zelfs met Cable Pushdowns voor je triceps gebruik je ze. In principe is dat al meer dan voldoende in dat geval. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joostmakaay Geplaatst 11 februari 2016 Share Geplaatst 11 februari 2016 Om een echte gymbro te zijn moet je sowieso wel 2 van de 5 trainingsdagen aan abs toewijden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JanVertonghen Geplaatst 11 februari 2016 Share Geplaatst 11 februari 2016 Dat weet jij wel hè ouwe bodybuilder dat je bent Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 11 februari 2016 Share Geplaatst 11 februari 2016 Doe nou niet jongen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joostmakaay Geplaatst 14 februari 2016 Share Geplaatst 14 februari 2016 Dat weet jij wel hè ouwe bodybuilder dat je bent Jazeker, jij nog goede tips buiten die 3 setjes oorlelstretches? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
038 Geplaatst 14 februari 2016 Share Geplaatst 14 februari 2016 Morgen na een 1/1,5 jaar weer naar de sportschool, plan is om vier keer per week te gaan. Ben benieuwd hoe ik het er vanaf breng. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JanVertonghen Geplaatst 14 februari 2016 Share Geplaatst 14 februari 2016 Jazeker, jij nog goede tips buiten die 3 setjes oorlelstretches? Voor jou of voor iedereen? Heb zat goede tips maar schijnt dat jij de krachtpatser bent hier, dus laat het lekker aan jou over. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 14 februari 2016 Share Geplaatst 14 februari 2016 Voor jou of voor iedereen? Heb zat goede tips maar schijnt dat jij de krachtpatser bent hier, dus laat het lekker aan jou over. Kan ik bevestigen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten