Vreven Geplaatst Dinsdag at 14:15 Share Geplaatst Dinsdag at 14:15 2 minuten geleden zei Urbeto: Toch opvallend dat mijn nummer ondanks zo'n ontzettend brede muzieksmaak niet in de punten valt hier Het wordt niet gemaakt door een blonde Zweed, dan ben je bij voorbaat al kansloos. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aron24 Geplaatst Dinsdag at 14:56 Share Geplaatst Dinsdag at 14:56 4 uur geleden zei Chiemel: Oh, Belgie geeft mij niet eens punten Ik vind die nummers niet echt op elkaar lijken hoor. Sterker nog, ik vond jouw inzending een van de minderen deze editie. 38 minuten geleden zei Vreven: Het wordt niet gemaakt door een blonde Zweed, dan ben je bij voorbaat al kansloos. Vandaar dat Zweden ook geen punten kreeg. Overigens stonden jullie nummers 3e en 4e op de reservelijst, dus die waren niet volledig waardeloos. Alleen een beetje middle of the road, en dan krijg je vaak bij mij geen punten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst Dinsdag at 15:07 Share Geplaatst Dinsdag at 15:07 Ik vond Egypte ook niet op België lijken, kon bijna niet verder uit elkaar zetten vind ik zelfs Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Platina32 Geplaatst Dinsdag at 15:21 Share Geplaatst Dinsdag at 15:21 (bewerkt) Nul punten na twee ronden. Ik had verwacht hoge ogen te gooien, maar daar ziet het vooralsnog dus niet naar uit. Dinsdag at 15:22 bewerkt door Platina32 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ivago Geplaatst Dinsdag at 15:42 Share Geplaatst Dinsdag at 15:42 17 uur geleden zei Sick Blik: Alleen het Ivago nummer was niet zo moeilijk inschatten. What gave it away? Voorlopig nog geen punten, en ik moet het zonder @Laki stellen ook nog. Oh rampspoed! Denk dat hij Schotland was, want die kregen heel veel punten van mij Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst Dinsdag at 15:45 Share Geplaatst Dinsdag at 15:45 44 minuten geleden zei aron24: Overigens stonden jullie nummers 3e en 4e op de reservelijst, dus die waren niet volledig waardeloos. Alleen een beetje middle of the road, en dan krijg je vaak bij mij geen punten. Ik moet hier toch wel om gniffelen. Prima dat je m'n inzending niks vond hoor, maar als iemand op dit forum doorsneemuziek vertegenwoordigd ben jij het wel 2 minuten geleden zei ivago: What gave it away? Voorlopig nog geen punten, en ik moet het zonder @Laki stellen ook nog. Oh rampspoed! Denk dat hij Schotland was, want die kregen heel veel punten van mij Rykjvk1 was Schotland. Laki komt hier eigenlijk nooit meer en is sinds 4 december niet meer online geweest, dus hij zal überhaupt geen poging gedaan hebben om deel te nemen, zo lijkt me. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
xanderoo Geplaatst Dinsdag at 18:09 Share Geplaatst Dinsdag at 18:09 2 keer punten gedeeld, en terecht in de punten gevallen, al zeg ik het zelf. Toch thanks @bas huijsmans en @aron24. Van de laatste wel verwacht, van de 1ste allesbehalve! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rykjvk1 Geplaatst Dinsdag at 18:50 Share Geplaatst Dinsdag at 18:50 3 uur geleden zei Urbeto: Ik moet hier toch wel om gniffelen. Prima dat je m'n inzending niks vond hoor, maar als iemand op dit forum doorsneemuziek vertegenwoordigd ben jij het wel Rykjvk1 was Schotland. Laki komt hier eigenlijk nooit meer en is sinds 4 december niet meer online geweest, dus hij zal überhaupt geen poging gedaan hebben om deel te nemen, zo lijkt me. Sterker nog - ik was in Schotland dit weekend dus glad vergeten punten in te leveren. Wat helemaal prima is, want het was een fantastische trip! Veel plezier met zijn allen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Whitewolf345 Geplaatst Woensdag at 11:51 Auteur Share Geplaatst Woensdag at 11:51 Vanuit België gaan we naar Bolivia, voor dit land stuurt @Urbeto David Lemaitre in. Bolivia Aantal deelnames: 2 Aantal overwinningen: 0 Pandora Express van David Lemaitre is een meeslepende en betoverende compositie die je direct transporteert naar een andere wereld. Het nummer onderscheidt zich door zijn rijke instrumentatie, subtiele elektronische elementen en Lemaitre's karakteristieke, dromerige stemgeluid. De opbouw van het lied is zorgvuldig: het begint rustig, met een haast filmische kwaliteit, en ontwikkelt zich geleidelijk naar een krachtig maar toch beheerst crescendo. De gelaagde arrangementen en intrigerende melodieën blijven interessant, zelfs na meerdere luisterbeurten. De sfeer voelt melancholisch, maar tegelijkertijd hoopvol – een delicate balans die Lemaitre meesterlijk weet te bewaren. Wat het nummer echt bijzonder maakt, is de mate van detail in zowel productie als songwriting. Je hoort invloeden van artiesten zoals Sufjan Stevens of José González, maar Lemaitre voegt genoeg van zijn eigen unieke flair toe om origineel te blijven. Pandora Express voelt als een reis, niet alleen door geluid, maar ook door emoties. Een klein puntje van kritiek is dat het nummer wellicht iets te ingetogen is voor sommige luisteraars. Het blijft grotendeels hangen in subtiliteit en had op momenten net iets meer dynamiek kunnen gebruiken om een bredere impact te maken. Met dat gezegd, is Pandora Express een prachtig en bijna hypnotiserend nummer dat fans van verfijnde indie-muziek zeker zullen waarderen. ⭐⭐⭐⭐☆(4/5 sterren) Punten uit Bolivia (3/22) Mentions: @Roprop @Urbeto @Sick Blik @Erwin. @chrisje1993 @Chiemel @xanderoo @ivago @bas huijsmans @Djurovski @Tim' @Grote Ree @nasje92 @Satyr @Vreven @Platina32 @aron24 @Aaron21 @Titan @Whitewolf345 @007mark @Bogatyr Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst Woensdag at 11:51 Share Geplaatst Woensdag at 11:51 Wat een muziekkenner is die @Urbeto toch . Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Platina32 Geplaatst Woensdag at 11:54 Share Geplaatst Woensdag at 11:54 Mijn eerste punten en meteen een tienklapper! Hartelijk dank! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Whitewolf345 Geplaatst Woensdag at 11:54 Auteur Share Geplaatst Woensdag at 11:54 0 uit 3 gaat nog niet zo lekker met Zweden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bogatyr Geplaatst Woensdag at 11:56 Share Geplaatst Woensdag at 11:56 Om eerlijk te zijn had ik hier geen punten verwacht van Urbeto, dus teleurgesteld ben ik niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vreven Geplaatst Woensdag at 11:56 Share Geplaatst Woensdag at 11:56 Hoppa! 5 mooie puntjes. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst Woensdag at 12:08 Share Geplaatst Woensdag at 12:08 Die Urbeto heeft er wel kijk op zeg. Ook wel leuk dat AI (denk ik tenminste) de vergelijking met Sufjan Stevens eruit weet te halen. Dat is één van de factoren die ervoor zorgt dat ik dit nummer zo kan waarderen en ik ben dus ook erg benieuwd hoe het verder gaat scoren. Op het album Latitude (2013) waar dit nummer vandaan komt staan nog wel meer mooie, fijnzinnige nummers. Echt voor de liefhebber! Qua punten zou Canada normaliter mijn volle buit gekregen hebben. Geen nummer beklijfde tijdens het luisteren zo goed als deze inzending, maar doordat het zoals reeds besproken niet aan alle spelvoorwaarden voldeed heb ik er wat punten afgesnoept. Israël en Japan waren ook prettige inzendingen, respectievelijk in ingetogenheid en energie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Whitewolf345 Geplaatst Woensdag at 12:12 Auteur Share Geplaatst Woensdag at 12:12 2 minuten geleden zei Urbeto: Die Urbeto heeft er wel kijk op zeg. Ook wel leuk dat AI (denk ik tenminste) de vergelijking met Sufjan Stevens eruit weet te halen. Dat is één van de factoren die ervoor zorgt dat ik dit nummer zo kan waarderen en ik ben dus ook erg benieuwd hoe het verder gaat scoren. Op het album Latitude (2013) waar dit nummer vandaan komt staan nog wel meer mooie, fijnzinnige nummers. Echt voor de liefhebber! Qua punten zou Canada normaliter mijn volle buit gekregen hebben. Geen nummer beklijfde tijdens het luisteren zo goed als deze inzending, maar doordat het zoals reeds besproken niet aan alle spelvoorwaarden voldeed heb ik er wat punten afgesnoept. Israël en Japan waren ook prettige inzendingen, respectievelijk in ingetogenheid en energie. Combinatie tussen AI en mijzelf Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aron24 Geplaatst Woensdag at 12:16 Share Geplaatst Woensdag at 12:16 Ik ben echt in shock dat ik geen punten heb gekregen deze ronde. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst Woensdag at 12:30 Share Geplaatst Woensdag at 12:30 11 minuten geleden zei aron24: Ik ben echt in shock dat ik geen punten heb gekregen deze ronde. Ik vind Emma Bale te bekend voor dit format, anders had je met wat meer geluk wel wat kunnen sprokkelen hier. Het was sowieso al beter dan je wanstaltige inzending van de vorige editie, dus ja, hoe zal ik het zeggen: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst Woensdag at 12:55 Share Geplaatst Woensdag at 12:55 Prima, weer 3 puntjes erbij. Dank. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst Woensdag at 12:58 Share Geplaatst Woensdag at 12:58 2 puntjes erbij. 3 rondes op rij gescoord. Stiekem had ik wel wat meer gehoopt van Urbeto, maar goed. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst Woensdag at 13:34 Share Geplaatst Woensdag at 13:34 Urbeto is vgm niet zo van de Metalen, dus had hier ook op niks gerekend. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst Woensdag at 13:37 Share Geplaatst Woensdag at 13:37 Ik had wel gehoopt op een puntje, ergens Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nasje92 Geplaatst Woensdag at 14:12 Share Geplaatst Woensdag at 14:12 Aiiii ham and eggs Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Whitewolf345 Geplaatst Donderdag at 14:20 Auteur Share Geplaatst Donderdag at 14:20 Via Bolivia gaan wij naar Brazilie. @Sick Blik stuurde hiervoor Tierramystica in met het nummer Vision of the condor. Brazilië Aantal deelnames: 37 Aantal overwinningen: 0 Vision of the Condor slaagt erin om een indrukwekkende sfeer neer te zetten door het gebruik van traditionele Latijns-Amerikaanse instrumenten, zoals panfluiten en percussie, in combinatie met krachtige symfonische metal. De melodieën zijn sterk en blijven hangen, maar missen af en toe wat verrassende wendingen om echt memorabel te zijn. De zang is solide en past goed bij het thema, maar voelt soms wat vlak in emotionele overbrenging. De teksten dragen bij aan de spirituele en natuurgerichte boodschap van het nummer, maar bieden geen baanbrekend verhaal of diepgaande poëzie. Het nummer is goed gestructureerd met duidelijke opbouw en meeslepende momenten, maar de climax voelt iets te veilig. Er had meer geëxperimenteerd kunnen worden met dynamiek en tempowisselingen om de luisteraar volledig te verrassen. Wat het nummer onderscheidt, is de manier waarop Tierramystica hun culturele invloeden integreert in een metalcontext. Het is niet alleen een symfonisch metalnummer; het ademt de ziel van Latijns-Amerikaanse folklore, en dat verdient lof.Hoewel de mix van stijlen mooi is, voelt het geheel soms net iets te gepolijst. Het mist de rauwheid of energie die sommige luisteraars wellicht van een metalnummer verwachten. Bovendien kan het repetitief aanvoelen als je geen liefhebber bent van dit specifieke genre. 🌟🌟🌟🌟 (4/5 sterren) Punten uit Brazilië (4/22) Mentions: @Roprop @Urbeto @Sick Blik @Erwin. @chrisje1993 @Chiemel @xanderoo @ivago @bas huijsmans @Djurovski @Tim' @Grote Ree @nasje92 @Satyr @Vreven @Platina32 @aron24 @Aaron21 @Titan @Whitewolf345 @007mark @Bogatyr Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vreven Geplaatst Donderdag at 14:28 Share Geplaatst Donderdag at 14:28 Maar 1 keer niet in de punten gevallen, toch in het rechterrijtje. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten