Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

MU Worldvision Song Contest #53

Whitewolf345

Aanbevolen berichten

22 minuten geleden zei Erwin.:

Technisch hebben jullie helemaal gelijk he, maar je mag er ook best wat minder serieus naar kijken. 

Ik heb eerlijk gezegd niet het idee dat GR en ik hier onredelijk serieus naar kijken. Uiteindelijk is dit uiteraard maar een spelletje, maar dat neemt niet weg dat een zekere laksheid bij inzenders wel gewoon nét even irritant is wanneer je de editie organiseert. Dat is het enige waar ik even op inging bij Bas en is dus verder ook niet op jou gericht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5Ma0KHF.png.d1813798fc56b5e35e1738ea05bd6b58.png

Na een korte periode van luisteren en stemmen aanleveren. Moet ik helaas mee delen dat Schotland uitgesloten is van deelname. Na meerdere herinneringen is de deelnemer niet meer online geweest en heeft de organisatie ook geen stemmen ontvangen.

Nu over tot de orde van de dag. We gaan beginnen met het bekendmaken van de punten. We beginnen in het Australië van @bas huijsmans.

? Vlag van Australië

Australië

Deelnames: 44

Overwinningen: 7

Muzikaliteit en productie:
Het nummer heeft een warme, melancholische sfeer, gedragen door een prachtig uitgebalanceerde productie. De instrumentatie is rijk zonder overweldigend te zijn, met een mooie samensmelting van akoestische en elektrische klanken. De subtiele strijkers en de zachte percussie versterken de emotionele impact.

Zang:
De karakteristieke stem van Dave Hosking blijft een van de grootste troeven van de band. Zijn stemgeluid heeft een aangename warmte en oprechtheid die perfect past bij de introspectieve tekst van het nummer.

Tekst:
De tekst draait om thema’s als compassie en het streven naar oprechtheid in relaties. Het is eenvoudig, maar raakt diep, met een universele boodschap die gemakkelijk resoneert bij de luisteraar.

Algemene indruk:
"Just to Be Kind" voelt als een uitnodiging om even stil te staan in de drukte van het leven en een moment van rust te vinden. Het is geen nummer dat direct spectaculair klinkt, maar het wint aan kracht bij herhaling en weet je uiteindelijk volledig in te pakken.

4 van de 5 sterren. 🌟🌟🌟🌟
Dit is een prachtig nummer dat zowel muzikaal als emotioneel overtuigt, hoewel het misschien niet baanbrekend is. Een must-listen voor fans van Boy & Bear en liefhebbers van sfeervolle, introspectieve muziek.

Punten van Australië (1/22)

Mentions: 

@Roprop @Urbeto @Sick Blik @Erwin. @chrisje1993 @Chiemel @xanderoo @ivago @bas huijsmans @Djurovski @Tim' @Grote Ree @nasje92 @Satyr @Vreven @Platina32  @aron24 @Aaron21 @Titan @Whitewolf345  @007mark @Bogatyr 

bewerkt door Whitewolf345
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had na het luisteren verwacht dat mijn nummer uit Egypte wellicht een beetje in dezelfde hoek als Belgis zou zitten, maar dat is dus niet waar met zelf 0pt en Belgie 10pt.

Schotland had bij mij een keurige 6 punten gekregen, gelukkig netjes reserves ingediend.

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Chiemel:

Had na het luisteren verwacht dat mijn nummer uit Egypte wellicht een beetje in dezelfde hoek als Belgis zou zitten, maar dat is dus niet waar met zelf 0pt en Belgie 10pt.

Schotland had bij mij een keurige 6 punten gekregen, gelukkig netjes reserves ingediend.

Hier hetzelfde met Schotland. Ik ben meteen gestart met 1 punt, hoera.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei bas huijsmans:

25 nummers checken qua views/streams op youtube en spotify kost toch echt niet meer tijd dan een klein half uurtje? Ieder nummer dat je doorgestuurd krijgt kopieer je even in Youtube en spotify en je hebt het antwoord. Iedereen die een nummer inzendt kan het zelf ook checken, maar de verantwoordelijkheid of het nummer akkoord is ligt bij de organisator. Heb je geen half uurtje over, dan moet je er misschien ook even over nadenken of het wel een goed idee is om een editie te organiseren

Het is een beetje lachwekkend om alle verantwoordelijkheid maar bij de organisator te leggen. De hoofdverantwoordelijke blijft toch diegene die de inzending instuurt. Natuurlijk kan de organisator er wat inkijk op geven, maar de foutenmarge zal groter zijn als de organisator alle werk moet doen omdat je nog te tam bent als participant om je aan specifieke regels te houden. Zo moeilijk is dat ook niet voor de deelnemers om eens een lijstje op te zoeken, die wel wat meer werk heeft ingestoken dan een half uur, om eens te controleren of de inzending al eens heeft meegedaan. Om nog maar te zwijgen over de maandelijkse streams/views op de 2 desbetreffende platformen.

Ik vind persoonlijk dat de organisatie al genoeg moet doen. Het is inderdaad niet veel moeite om dat na te checken, maar als alle 20 er hun voeten aan vegen, tja, waarom organiseer je dan nog zoiets?

Maar kom, hop naar de belangrijkste zaak van de wereld, namelijk de MU Worldvision competitie zelf.

bewerkt door xanderoo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh wat grappig, zitten hele andere namen achter de nummers die ik goed vind dan ik verwacht had. Alleen het Ivago nummer was niet zo moeilijk inschatten. :D

Even korte uitleg waarom ik voor dit nummer ben gegaan. Tierramystica is een Braziliaanse band die Power Metal met volksmuziek uit de Anders combineert. Heb het ooit een keer met toeval ontdekt en vind de combinatie erg vet. Jarenlang heb ik dit nummer een beetje gekoppeld aan het moment dat ik de Inca Trail zou gaan lopen.

Na jaren aan vertraging dit jaar eindelijk kunnen doen. De week die ik daarvoor al in Peru was en gedurende de Inca Trail hoorde ik continu die traditionele volksmuziek met al die karakteristieke blaasinstrumenten. Toen ik eindelijk Machu Picchu door de mist voorbij zag komen een momentje voor mezelf gepakt en dit nummer aan gezet. :D

Thanks voor de driepunter! Meer dan ik op gerekend had al.

bewerkt door Sick Blik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5Ma0KHF.png.82b159894dc84986adbf2f20491e6b45.png

? Vlag van België

België

aantal deelnames: 41

aantal overwinningen: 2

Dankzij @aron24 gaan wij naar België. Peace of Mind is een fijn nummer dat zowel Emma Bale’s dromerige popstijl als Blackwave’s soepele hiphopklanken goed samenbrengt. Het lied voelt fris en eigentijds, met een relaxte productie die een gevoel van zorgeloosheid oproept, passend bij de titel.

Emma Bale schittert met haar zachte, melodieuze stem, terwijl Blackwave's rapsegmenten zorgen voor een aangename contrast en energie. De samenwerking voelt natuurlijk aan, alsof beide artiesten elkaar perfect aanvullen. Muzikaal zit het sterk in elkaar, met subtiele beats en een warme instrumentatie die ruimte laat voor de vocals om te stralen.

Toch is er een kleine kanttekening: het nummer blijft niet heel lang hangen. Hoewel het prettig is om naar te luisteren, mist het dat extra vleugje originaliteit of emotionele impact om echt memorabel te zijn. De melodie en tekst blijven relatief veilig en voorspelbaar, wat maakt dat het minder onderscheidend aanvoelt binnen hun respectieve catalogi.

Al met al is Peace of Mind een goed gemaakte track die zeker de moeite waard is om te beluisteren, vooral voor fans van beide artiesten. Het haalt echter net niet het niveau van een absolute topper.

️ (3/5 sterren)

Punten van België (2/22)

Mentions: 

@Roprop @Urbeto @Sick Blik @Erwin. @chrisje1993 @Chiemel @xanderoo @ivago @bas huijsmans @Djurovski @Tim' @Grote Ree @nasje92 @Satyr @Vreven @Platina32  @aron24 @Aaron21 @Titan @Whitewolf345  @007mark @Bogatyr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Chiemel:

Oh, Belgie geeft mij niet eens punten

Link naar opmerking
Deel via andere websites