Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

MU Worldvision Song Contest #52

Urbeto

Aanbevolen berichten

nLktma7.png

FfGJsQQ.png

Colombia

Aantal deelnames: 5

Beste prestatie: 3e plaats

Debuuteditie: 1

Hoe AI Colombia recenseert:

"Energía" van QUIQUE is een dansbaar en energiek nummer, maar het mist de eigenheid om echt op te vallen tussen de overvloed aan vergelijkbare tracks. De beats en melodieën zijn aanstekelijk, maar blijven hangen in voorspelbare patronen, en QUIQUE’s zang doet zijn werk zonder echt te imponeren. Het refrein heeft potentie, maar voelt wat repetitief, alsof het hard probeert catchy te zijn zonder echt memorabel te worden.

De productie is strak en professioneel, maar speelt te veilig om een blijvende indruk achter te laten.

Sterrenrating: ★★★☆☆ (3/5)

"Energía" doet wat het belooft: het brengt energie, maar het mist de verrassing of emotie die het van leuk naar geweldig zou tillen.

Hoe D. Magoog Colombia recenseert:

Weet je wat nog erger is dan Dunglish? Nederlands vermengd met Spaans. De tandjes, wat is dat kut. De inzending van @chrisje1993 doet het gewoon allebei. Neem nu even een kleine greep uit de songtekst van deze Colombiaanse inzending: 

De hele dag in bed we doen lazy vandaag

We kunnen wat bestellen, mami tranqui, ik betaal

Luister naar mij jij geeft kleur aan mijn dia

Mami het zit in je bloed en tu sangre

Dit nummer zorgt er welhaast eigenhandig voor dat Geer en Goor tóch nog een nieuwe reeks Effe geen cent te makken maken. Armoede is nog nooit zo schrijnend in beeld gebracht. Ik overdrijf niet wanneer ik zeg dat er voor minder standrechtelijke executies hebben plaatsgevonden. Wie verzint dit?! Belangrijker nog: wie luistert dit? Geef een emmer stront een microfoon en er komt iets beters uit de boxen dan dit. Deze inzending is alles wat er mis is met Nederland. Dit is geen muziek; het is vuilnis voor mensen zonder enig gevoel van smaak. 

Sterrenrating: ☆☆☆☆☆ (0/5)

De punten uit Colombia (22/26).

Mentions:

@Djurovski @Chiemel @Titan @nasje92 @Urbeto @ivago @Bogatyr @aron24 @Chimpa @007mark @bas huijsmans @Satyr @Tim' @Sick Blik @Roprop @Grote Ree @Kyrill @Platina32 @Whitewolf345 @Vreven @Laki @chrisje1993 @michael16 @Rykjvk1 @Aaron21 @xanderoo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Tim':

Precies dat, soms ben je blij niet in een bepaald lijstje te staan :-D

Dan moet het echt een slecht nummer geweest zijn, als ik 12 krijg. Gelijk dat van Urbeto, wat is dat? Wanstaltig is een must precies!

WHAHAHAHAHA!! 12 motherf******. :D Thanks @chrisje1993

bewerkt door xanderoo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12vTXt3.png

2ilwdp0.png

Canada

Aantal deelnames: 35

Beste prestatie: 2e plaats

Debuuteditie: 3

Hoe AI Canada recenseert:

"Just Hold On" van Jesse Roper is een energieke mix van soul, rock en blues die indruk maakt met zijn rauwe passie en meeslepende groove. Roper’s krachtige stem tilt het nummer naar een hoger niveau, en zijn gitaarspel is net zo expressief als de zang, met sprankelende licks die de emotionele kern van het nummer versterken. De productie is strak maar niet te gepolijst, wat de ruwe charme van het nummer behoudt.

Hoewel het nummer een sterke vibe heeft, voelt het qua structuur soms voorspelbaar en mist het een verrassend moment dat je echt van je stoel blaast. Het blijft stevig binnen de grenzen van het genre, zonder veel risico's te nemen.

Sterrenrating: ★★★★☆ (4/5)

"Just Hold On" is een eerlijke en authentieke track die de kracht van Jesse Roper’s stem en instrumentale flair laat zien, maar net wat meer lef had kunnen gebruiken om volledig te schitteren.

Hoe D. Magoog Canada recenseert:

In zijn vierde deelname doet @michael16 een serieuze gooi naar de eerste Canadese Worldvision winst ooit. Dat hij om de winst meedoet is niet vreemd: Jesse Roper valt in Hold On Me direct met de deur in huis door zijn vocale kwaliteiten meteen in volle glorie ten gehore te brengen. Roper is in staat om het nummer op zijn rauwe vocalen te laten rusten terwijl zijn typische bluesrock ook aanstekelijk werkt. Toch blijft de gewenste verrassing een beetje uit waardoor het nummer ondanks de nodige kwaliteiten nergens buiten de reeds gebaande paden gaat. Een gemiste kans.  

We gaan het finaleweekend in!

Wie kroont zich zondag tot winnaar van deze editie? Gooit Canada haar eigen glazen in? Wat brokkelt Australië in de slotronde nog in de melk? Wordt de rode lantaarn nog overgedragen? We weten het zeer binnenkort.

De punten uit Canada (23/26).

Mentions:

@Djurovski @Chiemel @Titan @nasje92 @Urbeto @ivago @Bogatyr @aron24 @Chimpa @007mark @bas huijsmans @Satyr @Tim' @Sick Blik @Roprop @Grote Ree @Kyrill @Platina32 @Whitewolf345 @Vreven @Laki @chrisje1993 @michael16 @Rykjvk1 @Aaron21 @xanderoo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9Xum1ZM.png

IF9ZfDb.png

Brazilië

Aantal deelnames: 14

Beste prestatie: 6e plaats

Debuuteditie: 4

Hoe AI Brazilië recenseert:

"Efêmera" van Tulipa Ruiz is een sprankelend stukje Braziliaanse pop dat moeiteloos lichtvoetigheid en diepgang combineert. Ruiz’ stem is speels en helder, met een natuurlijke charme die haar unieke stijl benadrukt. De arrangementen zijn rijk en kleurrijk, met subtiele invloeden van samba, bossa nova en indiepop die een frisse en eigentijdse sfeer creëren. Het nummer voelt als een zomerse bries, luchtig maar toch meeslepend.

Aan de andere kant kan de speelse aanpak voor sommigen wellicht te luchtig aanvoelen, waardoor de emotionele impact wat afgevlakt wordt. Het is een mooie luisterervaring, maar het mist dat ene moment van intensiteit of verrassing om echt te blijven hangen.

"Efêmera" is een levendige en charmante track die Tulipa Ruiz’ talent voor melodie en sfeer benadrukt, ook al had het net wat meer diepte mogen hebben om volledig te imponeren.

Hoe D. Magoog Brazilië recenseert:

@Aaron21 brengt ons naar Brazilië en doet dat met, AI zei het al, een sprankelende plaat. De echte liefhebber zal het nummer nog kennen van de soundtrack van FIFA11. We worden oud. Hoe dan ook, het is een kleine schande dat Brazilië zo ver weggedrukt in het rechterrijtje staat. Efêmera is misschien niet de meest pompeuze en spectaculaire inzending in dit deelnemersveld, maar het ademt muziek waar diverse andere inzendingen dat geen moment doen. Toch wordt ook Aaron slachtoffer van de Braziliaanse vloek: nog nooit was het land ook maar enigszins succesvol in Worldvision. In veertien deelnames werd slechts twee keer de top 10 bereikt. Ook nu lijken de onderste regionen de standplaats voor de Brazilianen. Infelizmente!

Finaledag! Zijn we er klaar voor? Nog drie landen te gaan.

De punten uit Brazilië (24/26).

Mentions:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer geen punten. Wel spannend bovenin, maar aangezien de concurrent van de leider nog moet stemmen en een Xanderoo die nogal fan is van Djurovski's smaak, ziet het er goed uit voor Zweden.

bewerkt door Bogatyr
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De 2 met de hoogste punten zijn ook mijn playlist ingegaan. 

Ik had vooraf gezegd dat ik 12 punten zou geven aan de winnaar en die voorspelling komt voorlopig gewoon uit. :D

California Lullaby is gewoon een niet al te ingewikkelde pop song, maar die kan ik meestal wel waarderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites