Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[FM25] Nieuws & Updates

Fantasy

Football Manager 2025  

47 leden hebben gestemd

1. 1. Ga je FM25 kopen?

• Ja, natuurlijk - Ik koop 'm via MU!
    • Hmm, ik twijfel nog een beetje.
    • Nee, ik sla een jaartje FM over.

Aanbevolen berichten

17 uur geleden zei Renato:

Dacht na FM23&24 over geslagen te hebben, juist voor FM25 te gaan. De vertraging maakt me nog niet zoveel uit, maar bondscoachschap eruit halen is vreemd. Rare keuzes die gemaakt worden. 

En dan zeker wel het volle pond vragen voor een game dat niet volledig is

Het zijn helemaal geen rare keuzes, Miles heeft het helemaal uitgelegd in het blog. Wat wilde je dan dat ze een crap international mode in FM25 bouwen en daardoor midner tijd hebben om de andere features te finetunen?

Ik lees ook allerlei reacties op Twitter, mensen hebben echt geen enkel idee hoe game development werkt.

En technisch gezien wordt er niks uitgehaald, want het is een compleet nieuw spel ze nemen alleen vooralsnog niet alle features van FM24 naar FM25.

bewerkt door Pino
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Pino:

Absoluut niet, lees jij de blogs wel van Miles?

Dus jij verandert nooit van mening? Ze gaan sowieso wel iets doen nu ze de Esport wereld zijn ingestapt en Draft is er ook uit als modus. Misschien niet als Ultimate team, maar sowieso dat ze online iets rendabeler gaan uitbrengen naar de toekomst toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Lensherr:

Dus jij verandert nooit van mening? Ze gaan sowieso wel iets doen nu ze de Esport wereld zijn ingestapt en Draft is er ook uit als modus. Misschien niet als Ultimate team, maar sowieso dat ze online iets rendabeler gaan uitbrengen naar de toekomst toe.

Draft komt terug in FM25 maar niet direct. Je hebt de blogs dus niet gelezen, dan heeft het ook geen zin om met je te discussiëren hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Pino:

Het zijn helemaal geen rare keuzes, Miles heeft het helemaal uitgelegd in het blog. Wat wilde je dan dat ze een crap international mode in FM25 bouwen en daardoor midner tijd hebben om de andere features te finetunen?

Ik lees ook allerlei reacties op Twitter, mensen hebben echt geen enkel idee hoe game development werkt.

En technisch gezien wordt er niks uitgehaald, want het is een compleet nieuw spel ze nemen alleen vooralsnog niet alle features van FM24 naar FM25.

Als het een compleet nieuw spel gaat worden dan is het aanhouden van de naam Football Manager ook niet geheel terecht. Vooral als je in die nieuwe versie niet de beschikking hebt over de verschillende soorten management (clubtrainer of bondscoach). 

Mensen hebben inderdaad geen idee hoe game development werkt, maar dat hoeft ook helemaal niet als je kritiek wil leveren. Mag je dan ook geen kritiek hebben op het Nederlands elftal, omdat je zelf niet weet hoe het is om profvoetballer te zijn?

In mijn ogen hadden ze gewoon beter toe kunnen geven dat het ombouwen naar de Unity-engine wat meer voeten in aarde heeft dan gehoopt, in plaats van de "Miles huiliehuilie"-act die ze nu weer opgetuigd hebben. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei joostmakaay:

In mijn ogen hadden ze gewoon beter toe kunnen geven dat het ombouwen naar de Unity-engine wat meer voeten in aarde heeft dan gehoopt, in plaats van de "Miles huiliehuilie"-act die ze nu weer opgetuigd hebben. 

Volgens mij staat dat er ook?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lees vandaag de laatste FM25 update. What the hell? Wanneer is het alleen maar weghalen van features nieuwswaardig? En hoezo internationaal voetbal eruithalen? Te weinig %, om vervolgens vrouwenvoetbal erin te pleuren. Vervolgens gewichten eruithalen. Beetje hoog woke-gehalte.

En dan is vandaag ook FM24 gratis op te halen bij Epic. Wilde die eigenlijk overslaan omdat FM25 zo significant zou zijn. Maar zie nog geen reden FM25 te kopen.

Hadden ze niet gewoon beter een extra jaar kunnen gebruiken om zich hiervoor voor te bereiden? Of gewoon rond kerst het spel uitbrengen, toch de tijd van kadootjds

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Chiemel:

Lees vandaag de laatste FM25 update. What the hell? Wanneer is het alleen maar weghalen van features nieuwswaardig? En hoezo internationaal voetbal eruithalen? Te weinig %, om vervolgens vrouwenvoetbal erin te pleuren. Vervolgens gewichten eruithalen. Beetje hoog woke-gehalte.

En dan is vandaag ook FM24 gratis op te halen bij Epic. Wilde die eigenlijk overslaan omdat FM25 zo significant zou zijn. Maar zie nog geen reden FM25 te kopen.

Hadden ze niet gewoon beter een extra jaar kunnen gebruiken om zich hiervoor voor te bereiden? Of gewoon rond kerst het spel uitbrengen, toch de tijd van kadootjds

Maar ik dacht dat ze zich vorig jaar ook al aan het focussen waren op FM25 en er daarom geen extra patches meer uitkwamen voor FM23 & FM24..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Thomassje123:

Ik was dus van plan om een Malta save vanuit FM 24 mee te nemen naar FM 25. Echter is het hierbij ook de bedoeling om het land er bij te nemen. Juist omdat ik daar wel spelers kan naturaliseren

Dat wordt dus FM 25 overslaan 

Ik begrijp jouw frustratie. Zat eraan te denken om soortgelijks in Luxemburg te doen maar helaas... :moop:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Officiële update over FM25 uitgesteld naar 30 september 2024
  • Verwachtte release Football Manager nog steeds in de laatste week van november 2024
  • Prijs blijft gelijk ten opzichte van eerdere edities van FM: €59,99 (uiteraard tegen gereduceerd tarief én met korting via MU aan te schaffen ;))
  • 10GB opslag benodigd in plaats van de huidige 7GB.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hopelijk lijkt de klassieke versie nu niet teveel op de simpele console of mobiele versies, dat zou naar mijn mening jammer zijn. Als je het zo ziet zou het mij niet verbazen mocht EA ooit SI overkopen als je het zo leest en er één megagame van maken in een tien a vijftiental jaar, dat zou wel jammer zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Netzwerk:

Hopelijk lijkt de klassieke versie nu niet teveel op de simpele console of mobiele versies, dat zou naar mijn mening jammer zijn. Als je het zo ziet zou het mij niet verbazen mocht EA ooit SI overkopen als je het zo leest en er één megagame van maken in een tien a vijftiental jaar, dat zou wel jammer zijn.

Dat zie ik eigenlijk nog best gebeuren eigenlijk, in de huidige periode van korte dopamine boosts en lage aandachtspannen is FM in z'n huidige opzet (te) gedetailleerd en (te) tijdrovend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei joostmakaay:

Dat zie ik eigenlijk nog best gebeuren eigenlijk, in de huidige periode van korte dopamine boosts en lage aandachtspannen is FM in z'n huidige opzet (te) gedetailleerd en (te) tijdrovend.

Dat zou echt een hele dikke middelvinger zijn naar de jarenlange fanbase. Maargoed, als het om de knaakjes gaat is er vrijwel geen enkele gamestudio die trouw blijft aan de fansbase van het eerste uur.. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is wel een van de grote issues: Miles is al lang de connectie met de fanbase kwijt en doet wat hij denkt goed is. je kan natuurlijk zeggen: meer en meer mensen spelen FM, dus het werkt, maar natuurlijk is het niet zo simpel.

Dat  esports FM event en het vrouwenvoetbal is daar denk ik een goed voorbeeld van.  Gemiddeld aantal twitch kijkers was 2K, iemand als zealand haalt de helft ervanop zijn eentje.

Ik heb persoonlijks niets tegen vrouwenvoetbal, maar gaat het meer gespeeld worden dan international management? Betwijfel dat toch ten zeerste en of ze hier markt onderzoek naar hebben gedaan.

Lijkt ook gewoon dat niemand in Miles zijn omgeving eens hem tegenspreekt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mwah denk niet dat je dit volledig op Miles z'n conto kunt schrijven, die heeft de opdracht gekregen om meer omzet te draaien met het FM-franchise, en de rek is er wel een beetje uit qua playerbase (Steam gebruikers);

image.png.e1e76122acc737eaebbf67ba26af3c03.png

FM24 is nog steeds niet gekraakt, en FM23 pas heel laat, dus eigenlijk zijn de cijfers nog lager dan gedacht

Ik denk dat door het spel simpeler en toegankelijker te maken, ze hopen een nieuwe stroom aan spelers aan te boren, en met de komst van Unity hoeven ze ook niet meer zelf steeds het wiel opnieuw uit te vinden voor nieuwe functies.

Link naar opmerking
Deel via andere websites