Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

MU Scout - Ronde 1

neva

Aanbevolen berichten

Banner.png.3c54b5dd0e048c34d25adab9d150b259.png

Opdracht 1: Het lege gat in Alkmaar

Nee, een verrassing is het zeker niet, het aanstaande vertrek van topschutter Pavlidis. Als echte doelpuntenmachine gaat de Griek AZ verlaten en zijn carrière na dit seizoen vervolgen bij de Portugese topclub Benfica. Vervelend is het wel, want op een of andere manier hebben de Alkmaarse scouts zitten slapen en is er geen vervanger voorhanden! Het bestuur wendt zich nu wanhopig tot een groep freelancers. Deze freelancers, die via een speciaal platform spelersrapporten kunnen inschieten, worden nu als laatste redmiddel opgeroepen om een nieuwe aanvalsleider te zoeken die de Alkmaarse formatie verder kan helpen.

De club bezit zelf ook al een hoop talent, maar iemand moet al die broekies de weg zien te wijzen voorin. Daarnaast zijn de grootste aanvallende talenten vleugelspelers en is het ook wel fijn om iemand te hebben die echt in de punt van de aanval de kansen kan benutten. Doordat er met rechtsback Sugawara ook nog eens een commercieel interessante speler gaat vertrekken, is AZ voorzichtig met het geld en wil het niet verder gaan dan vijf miljoen euro. Huren is geen optie voor het bestuur.

Help jij ze uit de brand?

PS: Het is nu de bedoeling dat jij een game start met AZ en doet wat er in het bovenstaande verhaaltje staat. Als je de speler naar AZ hebt gehaald is het de bedoeling dat je twee screenshots plaatst als bewijs (een van het profiel van de speler en een van het bewijs dat de transfer rond is). Niet vergeten de spelers ook in het topic voor profielen van aanvallers te posten!

De deadline zet ik voor nu even op donderdag 18 juli om 23:00, dan kunnen we voor het weekend daarop beginnen met ronde 2. 

@Oerlie @bas huijsmans @Mordurette @Lensherr @Fantasy @Urbeto @FMNOOB @Glenn08 @nasje92 @Whitewolf345

En een éénmalige tag voor oud-deelnemers en potentieel geïnteresseerden: @RubenS2 @Tim' @Titan @Elsjorro1990 @Djurovski @Willem @MNie @Bogatyr @Arezo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij halen een nieuwe Braziliaan naar Alkmaar, Clayton, die ook niet onwelwillend is om de tegenstander aardig onder druk te zetten komt de aanval versterken.

Profiel:

Spoiler

1c777cfb-3d03-42a5-9441-8e5088e6704e.thumb.png.71aaecba98cca4d02128c00fa36775c3.png

Bevestiging:

Spoiler

c34e374b-0a96-4099-a67a-348fc9175adf.thumb.png.c999f208e69c4b2bf53f14009c77f8da.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga voor Tommaso De Nipoti van Atalanta. Een naam die heerlijk door de stadionspeaker van de tong zal rollen en net als Pavlidis veelzijdig is. Kan zowel op het aanvallende centrale middenveld als op de flanken en in de spits. In potentie een complete spits die meteen inzetbaar is en met doorverkoopmogelijkheden gezien zijn nog jonge leeftijd.

profiel:

Spoiler

image.thumb.png.fee721c921abb8ef86065e80821bead9.png

bevestiging:

Spoiler

image.thumb.png.2439ed443ab58ee51b029d843eb05432.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga voor een echte oude rot om de voorste linie aan te voeren: Felipe Caicedo. Bewezen doelpuntenmaker en geboren leider. Kost tevens geen transfersom. 

Transfer: 

Spoiler

59qNNaX.png

Profiel: 

Spoiler

ovklfcq.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Urbeto:

Ik ga voor een echte oude rot om de voorste linie aan te voeren: Felipe Caicedo. Bewezen doelpuntenmaker en geboren leider. Kost tevens geen transfersom. 

Haha, ik wilde mijn bericht plaatsen, maar jij was 1 minuut eerder. Dan weer zoeken naar een ander.

Ik heb nu gekozen voor Daniel Ciofani.  Ja, hij is oud, maar die jonkies van AZ krijgen een zeer natuurlijke leider voor terug. Doelpunten maken kan hij ook nog steeds goed.

Zijn club accepteerde meteen € 87.000, wat zijn transferwaarde is. Dus misschien kun je hem nog goedkoper krijgen.

Profiel

Spoiler

DanielCiofani_Profile.thumb.png.98b2ecb7b3dff882b59835b434015942.png

Transfer

Spoiler

FMNOOB_Inbox-53.thumb.png.c6afea70902c80a96f2502cb54174569.png

bewerkt door FMNOOB
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De speler die ik heb gekozen om Pavlidis te vervangen is Ryo Germain. Een speler die in Japan enorm op dreef was in het afgelopen seizoen en met zijn bijna 200 wedstrijden in het voetbal en een enorme werklust en drive kan hij de broekies laten zien wat er precies nodig is om te slagen in het betaalde voetbal. Waar er vooral vleugelspelers doorkomen bij AZ is dit de man die de ballen af kan maken. Ondanks zijn 1.82m weet hij ook nog eens vele kopduels te winnen. Met het verlies van Sugawara verdwijnt er een commerciële interessante speler, maar deze Japanse Amerikaan (Of Amerikaanse Japanner) kan dat gat opvullen. Laat hem twee jaar schitteren in de Eredivisie en hij staat over 2 jaar in Amerika, Canada en Mexico voor dan wel Japan of dan wel Amerika daar  gewoon in de basis. En dat voor slechts 900k.

Profiel:

Spoiler

image.thumb.png.3c43f4a5215de0b6a0b3ef4e369ae33b.png

Bevestiging transfer:

Spoiler

image.thumb.png.6e2b8a38f8753a9e0c237a937e68878d.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dany Mota - 5 miljoen euro - Monza

Een Portugese/Luxemburgse spits van Monza die ik voor exact €5,000,000 kon overnemen na wat onderhandelen. Een spits met Flair, een prima dribbel en redelijk wat snelheid. Met zijn 25 jaar kan hij nog de nodigde tijd in Alkmaar spelen en een publiekslieveling worden. Dany houdt van grote wedstrijden en is een consistente speler. Daarnaast ook nog eens op meerdere posities inzetbaar maar het best kan hij als diepe spits fungeren in mijn optiek. Sla je slag!

Bevestiging:

Spoiler

c249acc0f4620f1188870da969eec18c.png

Profiel:

Spoiler

ad54b2503c5707ee970219bef1b241c4.png

@Tim' Haha, die had ik in principe ook als eerste optie alleen koos hij voor Feyenoord :classic_dry: daarna overgeschakeld op Mota.

bewerkt door Mordurette
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier heb ik met AZ een oude bekende van de eredivisie binnen gehaald. Met zijn 29 jaar moet Durdevic genoeg leiding kunnen geven aan al die talentvolle jongens die klaar staan voor hun kans.

Durdevic - €1.100.000- Gijon

Profiel:

Spoiler

ScreensDurdevic.thumb.png.8deb278ac8ac85cf5dbe37c256e0bd65.png

Bevestiging:

Spoiler

bevestigingtransfer.thumb.png.84323d8dc9c94d2e28d6b4cfbc02553c.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cenk Tosun - 2,6 miljoen euro - Besiktas

A-international van Turkije met de nodige ervaring en een neusje voor de goal. Voor een tiende van waarvoor hij de vorige keer Besiktas verliet nemen wij hem dit keer over. 

Attributes:

Spoiler

image.thumb.png.5f0a36207c458d409119a153e068c219.png

Transfer:

Spoiler

image.thumb.png.1e9790c4647eb2ea7e3d4efeea29eff8.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites