Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[FM24] Soka safi

Fantasy

Aanbevolen berichten

CL al binnen, houdoe en bedankt :D

Kan me niet voorstellen dat dit het is dus ik ben benieuwd wat je nog meer wilt bereiken. In de Franse beker spelen lijkt me wel lachen ja mits je niet te vroeg wordt uitgeschakeld. De uitdaging hier zal snel weg zijn vrees ik, als dat niet nu al het geval is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.png.695d1391a5a24d61f516c52773a87949.png

#9 En door!

Het kampioenschap was binnen, de beker waren we al lang en breed vergeten en de Champions League van Oceanië hebben we (ook) mogen bijschrijven. Al met al kunnen we gerust spreken van een geslaagd seizoen, wat de laatste vijf wedstrijden ook redelijk overbodig maakte. Maar goed, wij zijn ook de moeilijkste niet en dus kwamen we gewoon nog vijf maal opdraven voor een potje voetballen. Enkel tegen AS Dragon waren we wat ongelukkig met een gelijkmaker die we die in blessuretijd nog tegen kregen, maar de overige vier wedstrijden werden "gewoon" gewonnen. Prima, en door.

1junijuli25.png.77f1ec17050574530729bce445e5e60c.png

Kampioen waren we zoals gezegd al en uiteindelijk stokte het aantal punten op 89. Een puntje meer dan vorig jaar, dus wat dat betreft kunnen we zeggen dat we het beter hebben gedaan. Wel scoorden we negen doelpunten minder dan vorig jaar, maar daar tegenover staat dat we ook elf tegentreffers minder hebben geïncasseerd. Per saldo hebben we dus een doelsaldo van +2 beter ten opzichte van vorig jaar. Leuk voor de statistiekenfetisjisten. 

2eindstand25.png.db25f2476a02286d04a70220026ec3eb.png

Kijken we naar de individuele statistieken, dan zien we dat Willian - onze Braziliaanse aanvalsleider - zich tot clubtopscorer heeft mogen kronen met 25 treffers. Het doet mij goed om te zien dat de doelpunten redelijk goed verdeeld zijn, want ook onze Tahitiaanse vriend François Mu wist aardig goed het net te vinden, evenals Rodriguinho, Mathew Fagono, Marcelinho, João Vitor en laten we vooral ook Tehauarii Holozet niet vergeten. Hij mocht een stuk minder keer aan de aftrap verschijnen, maar liet zich als invaller veelvuldig gelden met een behoorlijk aantal treffers. 

3statistieken.png.60d5d364961bc2b2d11f064212527120.png

Al deze mooie cijfers uiten zich ook in de seizoenscijfers die ik na afloop van het voetbalseizoen in de inbox kreeg doorgestuurd. Op elk vlak waren we zo goed als de beste, enkel in het aantal overtredingen dat we tegen kregen eindigden we op de tweede plek. Nou goed, als dat het enige is... Daar kan ik wel mee leven. 

4overzicht.png.886fff951b090bb8b2ff46afff7371de.png

Het eind van het seizoen betekende ook een ware exodus aan vertrekkende spelers. Spelers die gewoonweg niet goed genoeg waren, spelers die hun contract niet wilden verlengen of spelers die van hun voetbalpensioen gingen genieten. Om verschillende redenen vertrokken deze en gene bij de club, waardoor we een aardige uitdaging voor de boeg hebben in de voorbereiding naar het nieuwe seizoen. Met slechts drie verdedigers die resteren hebben we met name achterin een behoorlijke uitdaging om daar weet wat balans in aan te brengen. Voorin zitten we met al onze Braziliaanse samba-voetballers nog wel goed in de bezetting.

5aflopendecontracten.png.5e7741f96f9a9e2c7237673c2f5c377f.png

Om de leegte achterin wat op te vullen, wist ik in de zomermaanden al wat versterkingen te strikken. Zo huren we Mohamed Rayen Lefi opnieuw van ES Tunis en hebben we de positie van rechtsback weer opgevuld, terwijl Ewan Hornech linksachterin naar alle waarschijnlijkheid gegarandeerd gaat zijn van een basisplaats. Al voor mijn komst was er een samenwerkingsverband met Saint-Etienne, waar we nu voor het eerst gebruik van gaan maken. Met Teikiviioteani Hamblin trekken we een nieuwe derde doelman aan en zowel PH als Andrey Gradici gaan ons middenveld versterken. Laten we hopen dat PH zijn waarde - haha, ja woordgrapje - gaat bewijzen in de vorm van doelpunten en assists en Gradici een waardig concurrent gaat zijn voor de positie van defensieve middenvelder.  

6inkomendetransfers.png.1601e0594b0baff8d3b0fa55487bf7b2.png

En tot slot zag ik plots het volgende op de homepage van FM; een wedstrijd die gepland staat in de Zevende Ronde van de Coupe de France. Dus toch! Eens zien of we een mooi reisje in het verschiet gaan krijgen en misschien zelfs wel kunnen stunten...

7bekerrrr.png.32633d6373d9c5ba5f0f6b6e7bdba29b.png

@RFA@Satioz@KayDeManaager@Nom de Guerre@keano77@Jotew@Willem@Glenn08@FlyD@Marius@Tim Windt@bas huijsmans@Lensherr@Arezo@MisterX@De Raam@Djurovski@Cervantes@delichris@MNie@La Pulga@MKLVMOND@neva@JoonsterkeBE@Kyrill@Thomassje123@ElMarcos

Ja ja, daar zijn we weer hoor :D Jullie geduld wordt op de proef gesteld én gewaardeerd. Dat eerste af en toe, dat laatste altijd! We gaan nog lekker door op Tahiti en kijken ongetwijfeld op een later moment wel naar een poging tot het voltooien van de Hexagon challenge. We zijn nog lang niet klaar in ieder geval!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zijn nog een resultaten en mooi om zo kampioen te worden. Met mijn save op de Solomon eilanden mocht ik ook in de Franse beker opdraven als ik mij niet vergis. Ik heb hem nooit weten te winnen, maar wat als je hem wint? Ga je dan Europa in?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

#10 Allez!

"We gaan Europa in" werd al gekscherend geroeptoeterd, in het Frans - dat dan weer wel. Waarschijnlijk kan het overigens in de praktijk niet, want ik heb ergens vernomen dat clubs van buiten Europa niet kunnen meedoen aan een van de door de UEFA georganiseerde toernooien. Of we het ooit daadwerkelijk in de praktijk gaan testen, dat durf ik te betwijfelen. Voorlopig acht ik ons alles behalve in staat om competitief te zijn in een toernooi zoals de Coupe de France. Om toch niet voor schut te gaan staan, besloot ik de selectie weer aardig te versterken. Met name de huurlingen van onze moederclub Saint-Etienne zijn meer dan welkom. Dan doe ik wel de andere aanwinsten weer te kort, dus laat ik iedereen van harte welkom heten. Eens zien wie zich daadwerkelijk in de basis gaan spelen, maar het is redelijk zacht uitgedrukt als ik zeg dat we weer met afstand de beste ploeg van het land hebben op dit moment, kijkende naar het spelersmateriaal.

1inkomendetransfers25.png.1cac523cdbc82e65167e1fc24a11a884.png

Dan de spelregels in de Coupe de France, waar ik voorafgaand aan het eerste duel een aardig vervelende verrassing voorgeschoteld kreeg. Er mogen niet meer dan 4 niet-EU spelers worden opgenomen in de wedstrijdselectie. Wie de topografische kennis niet direct op orde heeft: Tahiti ligt niet in Europa en alle Brazilianen zijn over het algemeen ook niet in het bezit van een Europese (tweede) nationaliteit. Dus... dat wordt een behoorlijke uitdaging met vooral 'grijze' spelers die FM ons gunt om een elftal op de been te brengen.

2regelscoupedefrance.png.47aa080d140cf58f09ed26b182263d29.png

Daar zit je dan, met je hele team vol Brazilianen en Tahitianen. Maar goed, snel door naar de wedstrijden In de voorbereiding ging het er vooral om om weer (wedstrijd)fit te worden en ritme op te doen als team. Dat lukte aardig tegen de plaatselijke AS'en. In de competitie begonnen we daarna meer dan voortvarend met zowel in de Ligue 1 Vini als in de strijd om de Coupe des Champions klinkende zeges. Direct na afloop van de pot tegen AS Vénus stapten we het vliegtuig in met onze uitgedunde selectie, daar het merendeel van de ploeg thuis kon blijven vanwege de wedstrijdreglementen. Op bezoek bij in Camon, net iets boven de Pyreneeën, waar maar liefst 157 mensen wonen, kenden we weinig moeite met het plaatselijke US Camon. De ploeg die uitkomt in het Championnat Inférieures ergens in de lagere regionen van de Franse voetbalpiramide bood ons bar weinig tegenstand en ondanks het feit dat we met maar vijf eigen spelers aantraden, wonnen we vrij gemakkelijk. Een welkome verrassing als je het mij vraagt, want ik had überhaupt weinig hoop op het maken van doelpunten gezien alle (rand)voorwaarden die we voorgeschoteld kregen :D 

3wedstrijden.png.27b1b7843066d504341a59b77242f861.png

Kijken we naar de loting, dan krijgen we nu te maken met AS Villers Houlgate. Die versloegen - je verzint het niet - AS Magenta uit Nieuw-Caledonië in de vorige ronde met maar liefst 10-0. Dus we zijn gewaarschuwd en hebben zelf tevens nog altijd te maken met de beperkende selectieregels...

4loting.thumb.png.02879f364e1f60ff90871959c41a7787.png

@RFA@Satioz@KayDeManaager@Nom de Guerre@keano77@Jotew@Willem@Glenn08@FlyD@Marius@Tim Windt@bas huijsmans@Lensherr@Arezo@MisterX@De Raam@Djurovski@Cervantes@delichris@MNie@La Pulga@MKLVMOND@neva@JoonsterkeBE@Kyrill@Thomassje123@ElMarcos

Ik dacht even van een koude kermis thuis te komen toen we eindelijk mochten aantraden in de Franse beker, maar het viel alleszins mee gelukkig. Bedankt weer voor het engelengeduld en jullie achtergelaten likes en reacties na de vorige update. Heb je speciale verzoekjes of wil je iets uitgelicht zien? Laat het me gerust weten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha, wat is dit allemaal. Dat is zeggen je mag meedoen, maar eigenlijk toch niet.. 😂

Wel enorm sterke resultaten! Maar zoals ge zelf al aangaf, steek je er ook net kop en schouders boven uit in de competitie en ook in de bekers heb je nog niet veel soeps tegen gehad .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zitten we allemaal op hete kolen te wachten op die Franse beker en dan krijg je met zo'n gedoe te maken :D Je kan het zo gek niet bedenken. Leuk dat je toch wist door te stoten, maar eigenlijk is er tegelijkertijd ook niks aan want je hebt eigenlijk 0,0% invloed op de wedstrijd. Een mens zou al bijna vergeten dat je voor het overige ook weer gaat als een speer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk die regels, je zou verwachten dat er misschien een uitzondering wordt gemaakt voor clubs die niet in de EU gevestigd zijn ;c Maakt de uitdaging die al eigenlijk niet te doen was nog nét even wat lastiger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

#11 On y va!

Na onze bekerzege op US Camon mochten we ons opmaken voor een nieuw bezoekje aan Frankrijk. Dit keer gingen we richting AS Villers Houlgate Côte Fleurie, gelegen tussen Caen en Le Havre aan de westkust van het land. Na hun eerdere 10-0 monsterzege op AS Magenta konden we onze borst nat maken. En met vier eigen spelers, aangevuld met zeven 'grijze' spelers, op het veld achtte ik onze kansen dan ook niet direct heel erg groot toe voorafgaand aan deze achtste ronde van de Franse beker. Maar wonderwel wisten we er vier te maken, waarbij het geen verrassing heet dat twee van onze eigen voorwaartse spelers drie van de vier treffers produceerden. En in eigen land? Daar wonnen we - natuurlijk - alles. Dat mag inmiddels bijna geen verrassing meer zijn.

1december25.png.3f329e8b787b59c0e54475ad6c282392.png

Vlak na de jaarwisseling mochten we opnieuw aantreden in de Coupe de France. Dit keer kregen we een thuiswedstrijd voorgeschoteld en mocht Valenciennes - een middenmoter uit de Ligue 2 in Frankrijk - zich opmaken voor een tripje naar de andere kant van de wereld. En helaas eindigde hier ons bekeravontuur, want de bezoekers waren duidelijk een maatje te groot. Al in de eerste minuut hadden we een tegengoal te slikken en Tyler Dibling scoorde nadien nog tweemaal, waarmee hij een ware hattrick produceerde. De eretreffer van Willian was er een voor de scorebordjournalistiekfetisjisten. Helaas, maar het was een leuk avontuur met de nodige beperkingen.

2beker.png.4c54299359b91940ab0ba9a605d306fb.png

Deze beperkingen zorgen er wel voor dat ik mijn heil elders ga zoeken. Want naast de uitschakeling kregen we ook nog (opnieuw) een boete voor onze kiezen omdat we niet zeven spelers opstelden die in twee competitieve wedstrijden voorafgaand aan het bekerduel gespeeld hadden. Joh... dat gaat ook lastig als je er maar vier mag opstellen. Maar goed, ik zal stoppen met zaniken. Op naar een volgend avontuur!

3ontslag.png.74e59f0bfb0a7e0aa38ffbf9ddfb6c06.png

Ik besloot her en der wat lijntjes uit te gooien. Enkele clubs in Saudi-Arabië hadden een managerspositie vacant, in Australië en Zuid-Korea waren enkele posities beschikbaar en ook in Zuid-Afrika en Frankrijk waagde ik wat pogingen. Veelal zonder succes, maar bij twee ploegen mocht ik toch op gesprek komen. Perth Glory in Australië wilde wel weten wat voor vlees ze in de kuip konden halen en ook AmaZulu in Zuid-Afrika wilde, ondanks serieuze twijfels, wel een kop koffie drinken om de mogelijkheden voor een eventuele samenwerking te bespreken. To be continued...

4sollicitaties.png.0dde0a0987d14be307c4c96d1f3f6dfd.png

Zo, midden in de nacht zomaar nog weer een update. Dat is lekker wakker worden voor iedereen die dit maandagochtend onder het genot van een kop koffie leest. Of op welk moment dan ook ;c Nee zonder dollen - bedankt weer allemaal voor de reacties. Het avontuur op Tahiti is tot een eind gekomen, maar het verhaal van Bjårn Kröhn gaat gewoon door! Eens zien waar we ons nu gaan vestigen om deze saga een vervolg te geven. Wil iemand een gokje wagen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites