Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

[FM24/LLM] De Hollandse School – Totaalvoetbal en nu ook in Duitsland

germandutch

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Hollandse-School-Banner.jpg

bundesliga2-HSV-logo.png

Spoiler

94.jpg

96.jpg

In 7 dagen spelen wij weer een uitwedstrijd en nu in en tegen 1. FC Kaiserslautern, een Duitse voetbalclub uit Kaiserslautern, gelegen in de deelstaat Rijnland-Palts. De club is viervoudig landskampioen. Kaiserslautern speelde van 1963 tot 1996 onafgebroken in de Bundesliga en komt tegenwoordig uit in de 2. Liga (2022-23). De club speelt op de Betzenberg in het Fritz Walter Stadion, vernoemd naar de aanvoerder van het Duitse nationale team dat in 1954 de wereldbeker won. In dit stadion werden voor het Wereldkampioenschap voetbal 2006 ook enkele wedstrijden afgewerkt.

Spoiler

93.jpg

95.jpg

Bij bewolkt weer en voor 42.203 toeschouwers arriveerden wij in Kaiserslautern in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Kaiserslautern kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het nog droge veld op en scheids is Martin Petersen.

97.jpg

97a.jpg

Eerlijk is eerlijk, wij werden verrast en uit de eerste corner van Kaiserslautern in de 5de minuut was het Niehues, die de bal in ons doel kopte. 1 : 0 en een slecht begin. Wij hadden een kleine 13 minuten nodig, om het tegendoelpunt te verwerken, het tempo te verhogen en de tegenstander onder druk te zetten. Linkerspits Lopez zorgde in de 18de minuut eveneens per hoofd voor de gelijkmaker en dat werd ook de ruststand. 1 : 1 en dat gaf nieuwe moed.

Vier minuten na herbegin in de tweede helft was het Heyer, die voor de 1 : 2 zorgde. In de 61ste minuut moest ik AML Pherai vervangen, die tijdens een duel in de 14de minuut geblesseerd geraakt was en niet meer verder kon. Voor hem kwam Dompe. Twee minuten later kregen wij met toestemming van de VAR een penalty, die uiteraard spits Glatzel voor zijn rekening nam. Hij schoot de penalty feilloos binnen en de stand werd 1 : 3. Ofschoon Kaiserslautern steeds fysieker ging spelen, bleven wij domineren en in de 75ste minuut was Lopez weer ter plekke, om een voorzet in het doel te tikken. 1 : 4 en het begon erop te lijken. 6 minuten later kregen wij wederom met toestemming van de VAR een penalty te nemen en ook deze schoot Glatzel feilloos binnen. 1 : 5 en ik greep nog in dezelfde minuut in en haalte Jatta en Glatzel uit voorzorg naar de kant. Voor hen kwamen de weer herstelde Königsdörffer en Nemeth. In de 87ste minuut haalde ik ook nog Ramos en Muheim eraf en bracht Ambrosius en Andresen.

Nog geen drie minuten later lukte het Zimmer de 2 : 5 in ons doel te schieten en dat was het dan ook. Wij waren de terechte winnaar en de punten gaan mee naar huis.

Spoiler

98.jpg

99.jpg

----------

@r4vje @rik1991 @Kavinos @joosthaf @Vlonkie

@Olivierke @ErikEagles @StanleyW @True_Legend

@Makalakalane @neva @Milton @Michaelinho*

@spaansetukker @TeamWesil @Neel2210 @MNie

@Going up @timpy00 @kmk @Whitewolf345

@MarcFM @TheRedOne @DemoN @keano77

@ElMarcos @DutchDoofus @stef1978

@Ostumapetojk37 @mattihamstra @larrie

@Thomassje123 @Thymen @Keeza

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71 @MarF_RJC

Alvast bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties.

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

bundesliga2-HSV-logo.png

Spoiler

100.jpg

In drie dagen krijgen wij onze eerste echte krachtmeting, want dan spelen wij in de 2de Ronde van de DFB-Pokal thuis tegen Bundesligaclub TSG 1899 Hoffenheim, een Duitse sportvereniging uit Hoffenheim (stadion in Sinsheim), in de deelstaat Baden-Württemberg. Het voetbalelftal speelde in het seizoen 2001/2002 voor het eerst in de Regionalliga Süd, toen het derde niveau in Duitsland. In 2007 werd promotie naar de 2. Bundesliga behaald. In het seizoen 2007-2008 werd op de laatste speeldag, na een 5-0 tegen SpVgg Fürth, wederom promotie veilig gesteld, ditmaal naar de 1. Bundesliga. Naast voetbal is er een turn- en atletiekafdeling. De clubkleuren van TSG Hoffenheim zijn blauw-wit.

Spoiler

30.jpg

101.jpg

Bij bewolkt weer en voor 52.042 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Hoffenheim kwam in een 5-2-1-2 formatie het nog droge veld op en scheids is de ‘grote club bevoordelende’ Felix Zwayer. Eerlijk is eerlijk, het zou mij verbazen als hij de spelers van de tegenstander niet in ‘bescherming’ zou nemen.

102.jpg

Van ‘probleemloos opzijzetten’ was geen sprake, wel waren wij in driekwart van deze match de betere ploeg en begon Hoffenheim ongeconcentreerd en lamlendig aan deze match. Vandaar dat wij in de eerste helft door doelpunten van Lopez en Jatta al met 2 : 0 voorstonden. En zoals niet anders verwacht, lette de scheids alleen op mijn spelers en floot elke scheet van ons af. Pas toen deze match ten einde liep, lukte het Hoffenheim tegen te scoren, maar dat was het dan ook.

Spoiler

103.jpg

104.jpg

---------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71 @MarF_RJC

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

bundesliga2-HSV-logo.png

Spoiler

108.jpg

106.jpg

107.jpg

In 4 dagen spelen wij thuis tegen 1. FC Magdeburg, een Duitse voetbalclub uit de stad Maagdenburg, de hoofdstad van de deelstaat Saksen-Anhalt, die in de 2.Bundesliga speelt. In 1965 werd de club opgericht als voortzetting van SC Aufbau Magdeburg. De clubkleuren zijn blauw-wit.

In de DDR werd Magdeburg driemaal kampioen in de jaren zeventig en wist het zevenmaal de beker te winnen. Het absolute hoogtepunt was de winst van de Europacup II in 1974 tegen AC Milan, gespeeld in De Kuip. Onder anderen Jürgen Sparwasser speelde in die jaren voor de club. 1. FC Magdeburg is het enige team uit de voormalige DDR dat een Europacup gewonnen heeft.

Na de Duitse hereniging zakte 1. FC Magdeburg ver terug, de laatste jaren ging het iets beter, in 2022/23 keerde de club terug naar de 2.Bundesliga.

Spoiler

105.jpg

109.jpg

Bij bewolkt weer en voor 53.504 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. De Ossie’s of te wel Magdeburg kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het nog droge veld op en scheids is, alles andere als mijn favoriet, Tobias Stieler.

110.jpg

Voor de Ossie’s waren wij ook vandaag weer een nummer te groot en al in de 8ste minuut zorgde linksback Muheim voor de openingstreffer. Muheim speelde een uitstekende wedstrijd en dat verbaasde mij niets, want omdat wij niet aan zijn ‘nieuwe salariseisen’ kunnen voldoen, heeft hij om een transfer verzocht en als een club onze vraagprijs betaalt, mag hij weg. Persoonlijk vind ik het jammer, maar niets aan te doen. Pherai zorgde in de 38ste minuut voor de 2 : 0 en dat werd ook de ruststand. Het hele team, met uitzondering van Jatta, speelde ijzersterk.

Nadat rechtsback van der Brempt in de 60ste minuut voor de 3 : 0 had gezorgd, ging het gas eraf en beperkten wij ons tot controle van deze match. Vandaar dat ik in de 67ste minuut ingreep en Lopez naar de kant haalde. Voor hem kwam Nemeth. 6 minuten later mochten ook Pherai en Reis vertrekken en kwamen Dompe en Heijer. In de 79ste minuut haalde ik uit voorzorg ook nog van der Brempt en Ramos naar de kant. Voor hun kwamen de weer herstelde Fosu-Mensah en Ambrosius.

Het bleef 3 : 0 en al met al was ik tevreden. Alleen vind ik het jammer, dat wij met Muheim niet tot een akkoord zijn gekomen, want hij is volgens mij absoluut rijp voor de 1ste Bundesliga.

Spoiler

111.jpg

112.jpg

----------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71 @MarF_RJC

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

bundesliga2-HSV-logo.png

Spoiler

114.jpg

In 7 dagen spelen wij de volgende wedstrijd en wel uit in en tegen Holstein Kiel, een Duitse voetbalclub uit Kiel. De club werd landskampioen in 1912 nadat ze in de halve finale van de verdedigende kampioen Viktoria 89 Berlin wonnen en in de finale van Karlsruher FV die 2 jaar eerder kampioen waren. Sinds 1911 speelt de club in het Holstein-Stadion. Van 1903 tot 1963 was de club actief in de hoogst mogelijke speelklasse.

Spoiler

Het Holstein-Stadion is een stadion in de Duitse stad Kiel. De voetbalafdeling van sportclub Holstein Kiel (in het seizoen 2023/2024 spelend in de 2. Bundesliga) en de American footballclub Kiel Baltic Hurricanes spelen in het stadion hun thuiswedstrijden. Het stadion biedt plaats aan 11.386 personen.

Het Holstein-Stadion werd geopend in 1911. In de Tweede Wereldoorlog raakte het stadion zwaar beschadigd, maar in 1950 was het weer in het geheel opgebouwd, inclusief hoofdtribune. In 2005 bestond de mogelijkheid dat Holstein Kiel naar de 2. Bundesliga zou promoveren, maar het stadion voldeed niet aan de eisen die daarvoor gesteld werden. Om de eventuele promotie niet in gevaar te brengen, werd in 2006 besloten het stadion ingrijpend te verbouwen, waarbij twee nieuwe overdekte tribunes werden gebouwd. Uiteindelijk ging de promotie niet door maar de verbouwing van het stadion wel.

113.jpg

115.jpg

Bij bewolkt weer en voor 15.034 toeschouwers arriveerden wij in Kiel in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. HK kwam in een 5-2-1-2 formatie het nog droge veld op en scheids is Robert Schröder.

116.jpg

Wij begonnen uitstekend en binnen 21 minuten stond het al 0 : 3 voor ons door doelpunten van Jatta en Muheim. Na het derde doelpunt van ons, veranderde plots de sfeer in en om het veld. Het werd steeds grimmiger en HK begon de botte bijl uit te pakken. Hun tackles werden steeds smeriger, de duels harder en de scheids raakte steeds meer de grip op deze wedstrijd kwijt. Bij rust stond net nog steeds 0 : 3, niet omdat wij gas terugnamen, maar omdat wij voor zover mogelijk de duels probeerden te ontlopen.

Ook in de tweede helft waren wij gewoon de veel betere ploeg, ofschoon wij probeerden uit de duels te blijven. Tot de 67ste minuut, toen en Ulrich met een soort karatetrap onze beste speler brutaal uit de wedstrijd schopte. Ik kon het breken van de ribben van Muheim gewoon horen en voelde een enorme woed opkomen. Dat ik de dader te lijf wilde gaan, kon mijn complete bank en staf nog net voorkomen. Bovendien werd ik ook boos op de scheids, die niet ingreep en de dader, die dieprood had moeten hebben, gewoon niet strafte. Voor de zwaar geblesseerde Muheim kwam Katterbach.

10 minuten later greep ik in en haalde uit voorzorg van der Brempt, Ramos, Pherai en Reis naar de kant. Voor hen kwamen Fosu-Mensah, Ambrosius, Dompe en Heijer. Het enig noemenswaardige was nog de situatie in de 94ste minuut, toen een diep gefrustreerde Skrzybski probeerde ook invaller Heijer uit de wedstrijd te schoppen, waarbij hij met een liesverrekking zelfs van het veld moest.

Het bleef 0 : 3 en de verdiende punten gaan mee naar huis.

Spoiler

117.jpg

118.jpg

---------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71 @MarF_RJC

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

bundesliga2-HSV-logo.png

Spoiler

120.jpg

121.jpg

122.jpg

Pas in 13 dagen spelen wij de volgende competitiewedstrijd en wel thuis tegen Eintracht Braunschweig, een Duitse omnisportclub uit Braunschweig en werd in 1895 opgericht. De voetbalafdeling speelde van 1904 tot 1985 met uitzondering van drie seizoenen altijd in de hoogste speelklasse.

Spoiler

119.jpg

123.jpg

Bij bewolkt weer en voor 54,337 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. EB kwam in een puur defensieve 5-2-1-2 formatie het nog droge veld op en scheids is lichtgewicht Florian Heft.

124.jpg

Eerlijk is eerlijk, het werd een verschrikkelijk slechte wedstrijd, doordat de totaal niet capabele scheids, die de meeste wedstrijdsituatie volledig verkeerd beoordeelde en tegen ons kritisch publiek niet opgewassen was, wij door zijn warrig gefluit niet in ons spel konden komen. EB trok zich volledig terug en met 2 bussen voor de 16 en geslepen messen schopten ze naar alles wat bewoog en dat waren helaas mijn spelers. Bij rust stond het nog steeds 0 : 0 en de kritiek van ons publiek op het gedrag van de scheids was niet mals kan ik u vertellen.

In de 75ste minuut greep ik in en haalde uit voorzorg van der Brempt, Andresen, Pherai en Lopez eraf, die steeds heftiger protesteerden tegen het optreden van de scheids. Voor hen kwamen Fosu-Mensah, Katterbach, Dompe en jonkie Sanne. Pas in de 87ste minuut lukte het middenvelder Meffert de verlossende treffer te scoren. 1 : 0 en dat werd ook het eindresultaat.

Onder het woedende daverend geschreeuw van ons publiek vluchtte de scheids na het laatste fluitsignaal de catacomben in. De 3 punten blijven hier, maar ook 3 totaal onnodige gele kaarten.

Spoiler

125.jpg

126.jpg

-----------

@spaansetukker @TeamWesil @Neel2210

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71 @MarF_RJC

@MNie = Bedankt,  kan ik dat verhelpen met een andere SKIN? en zo ja, welke adviseer je?

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

bundesliga2-HSV-logo.png

Spoiler

130.jpg

131.jpg

128.jpg

129.jpg

In 7 dagen spelen wij onze toch wel belangrijkste competitiewedstrijd en wel uit in en tegen FC St. Pauli, een sportclub uit Hamburg, die vooral bekend is als cultclub in het betaald voetbal. De aanhang van deze ploeg afficheert zich als links, grossiert in antifascisme en staat bekend om haar tolerantie en gemoedelijke sfeer. Symbool van deze rebelse houding is de piratenvlag met doodshoofd, de Jolly Roger.

Spoiler

De thuisbasis, het Millerntor-stadion, bevindt zich in het deel van de wijk St. Pauli dat van oudsher der Kiez wordt genoemd. St. Pauli dankt daaraan de bijnaam die Kiezkicker.

127.jpg

Er doen in Duitsland altijd zoveel verhalen over deze zogenaamde cultclub de ronde, dat ik er zelf eens in ben gedoken en daarbij het volgende achterhaalde:

De cultstatus ontstaat pas in het midden van de jaren tachtig als de thuisbasis van St. Pauli, het Millerntor-Stadion, omarmd wordt door de lokale bevolking die zich schaart rond de Reeperbahn, het centrum van het nachtleven. De buurt in Hamburg staat bekend om haar raamprostitutie, gokpaleizen en nachtclubs.

De scene rond St. Pauli ontwikkelt zich verder als linkse activisten zich bij de fanbasis voegen. De wedstrijden in het stadion kenmerken zich door een uitgelaten feestelijke en tolerante sfeer. Het bestuur van FC St. Pauli is het eerste clubbestuur dat zich officieel distantieert van rechts-extremisme en uitingen van nationalisme. Juist op het moment dat de hooligan zich begint te laten zien in het Europese supportersbestaan is het een statement dat agressie en chaos buiten de deur wil houden. St. Pauli manifesteerde zich als een club waar kinderen, ouderen en vrouwen ook welkom waren. De club wordt geroemd om de positivistische houding van spelers en supporters.

132.jpg

Spoiler

133.jpg

Bij bewolkt weer en voor 29.546 toeschouwers arriveerden wij bij onze buurclub in de ietwat aangepaste toch aanvallende 4-2-3-1 opstelling. St. Pauli is niet alleen onze buurclub en stadgenoot, maar ook een directe concurrent, met een aantal zeer goede spelers. Hun kwamen in een ietwat behouden 5-2-2-1 formatie het nog droge veld op en scheids is ene Patrick Alt.

Toen mijn mannen het veld opliepen, veranderde de in eerste instantie ietwat feestelijke en familiaire sfeer ineens toch behoorlijk en werd grimmig. De aanvankelijke positivistische houding verdween en maakte plaats voor vijandigheid.

134.jpg

Waaraan het lag, weet ik niet, maar wij werden min of meer verrast door het aanvallende spel van St. Pauli en in de 7de minuut zorgde Afolayan voor de 1 : 0. Vanaf dat moment liepen wij achter de feiten aan en gelukkig kon Benes in de 26ste minuut voor de gelijkmaker zorgen. In de 47ste en laatste minuut van de eerste helft kregen wij van de scheids een terechte penalty, die Benes helaas niet kon verzilveren. Keeper Vasilj keerde zijn slappen inzet. Bij rust stond het zodoende nog steeds maar 1 : 1.

En of de duivel ermee speelt, 2 minuten na herbegin werden wij weer verrast en wederom door de snelle Afolayan, die de bal voor de 2 : 1 binnen tikte. Dat was balen kan ik u vertellen, temeer omdat Muheim hem niet kon stoppen. Gelukkig voor ons zorgde Meffert in de 55ste minuut voor de gelijkmaker. 2 : 2 en ofschoon mijn mannen ‘wakker werden’ en deze match verder domineerden, scoorden wij niet meer.

In de 79ste minuut haalde ik Ramos en van der Brempt (die al geel had) van het veld en bracht Fosy-Mensah en Ambrosius. 5 minuten later mochten ook Muheim en Benes gaan douchen en kwamen Andresen en Jatta. In de 95ste minuut haalde ik ook nog Glatzel naar de kant en bracht Nemeth, maar het bleef 2 : 2 ofschoon wij deze wedstrijd met      0 : 2 hadden kunnen en moeten winnen.

Spoiler

135.jpg

136.jpg

----------

@spaansetukker @TeamWesil @Neel2210

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71 @MarF_RJC

@MNie = Bedankt.  De HSV is niet het beste team en ze zijn zeer wispelturig. Vandaar dat ze al jaren net niet promoveren. Ze behoren tot de top10 van deze divisie, maar op termijn komen ze er wel.

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

bundesliga2-HSV-logo.png

Spoiler

138.jpg

139.jpg

140.jpg

Ons bestuur en ook de supporters waren (hoofdzakelijk in mij) teleurgesteld, want ze hadden een overwinning verwacht en niet een ‘last minute ontsnapping’ . Dus het eerste smetje op mijn blazoen is al zichtbaar.

In 4 dagen spelen wij alweer thuis en nu in de 3de Ronde van de DFB Pokal tegen VfL Wolfsburg, een Duitse voetbalclub, opgericht op 12 september 1945 en uitkomend in de Bundesliga.

Spoiler

137.jpg

141.jpg

Bij regenachtig weer en voor 55.508 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Onze verwachtingen voor deze match waren hooggespannen, want de VFL is vandaag managerloos en voor onze topscorer zaten vandaag de Arabieren op de tribune, waardoor het grote geld voor Glatzel mogelijk was. De VFL kwam in een 5-1-2-2 formatie het natte veld op en scheids is Deniz Aytekin. Frappant vond ik, dat de VFL zonder hun cracks Wimmer, Kaminski, Majer en Arnold hier verscheen?

142.jpg

Ook ondanks hun niet aanwezige 4 toppers bleek de managersloze VFL tenminste in de eerste helft niet voor ons onder te doen en een gelijkwaardige tegenstander te zijn. Bij rust stond het dan ook nog steeds 0 : 0, ofschoon mijn mannen ijzersterk speelden.

Glatzel had het moeilijk in de eerste 50 minuten, maar nadien behoorde hij tot een van de beteren en trok hij de gaten in de defensie van de tegenstander, waardoor onze jongens vaak in scoringsposities kwamen. In de 53ste minuut zorgde Reis voor de lang verdiende openingstreffer en nog geen 3 minuten later tikte Lopez de 2 : 0 binnen. Waarom de goed fluitende scheids het doelpunt afkeurde, mag Joost weten. Gelukkig greep de VAR in en moest hij zijn beslissing herzien.   2 : 0 en dat vroeg om meer. In de 58ste minuut was het wederom Reis, die voor de 3 : 0 zorgde en in de 89ste minuut was het invaller Nemeth, die voor het slotakkoord zorgde en de 4 : 0 binnen tikte. De VFL speelde niet slecht, maar het was steeds ‘net niet’ en voor ons voldoende om o.a. binnen 5 minuten 3x te scoren.

Spoiler

143.jpg

144.jpg

----------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71 @MarF_RJC

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

bundesliga2-HSV-logo.png

Spoiler

146.jpg

150.jpg

Dat zal best, maar niet voor een fractie van zijn transferwaarde.

151.jpg

147.jpg

De beste man heeft Immanuel Pherai voor zich. Deze is jonger en beter, zomede vaste basisspeler. En dat heb ik het team ook medegedeeld.

148.jpg

In 4 dagen spelen wij thuis tegen SC Paderborn 07, een Duitse voetbalclub uit Paderborn en werd in 1907 opgericht.

Spoiler

145.jpg

149.jpg

Bij bewolkt weer en voor 51.953 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Paderborn. mij niet onbekend, want ik was 1 seizoen manager van het tweede team, kwam in een 5-2-2-1 formatie het nog droge veld op en scheids is Sascha Stegemann, die blijkbaar of iets tegen mij persoonlijk of tegen mijn club heeft.

152.jpg

Eerlijk is eerlijk, het werd geen makkelijke wedstrijd, tenminste niet in de eerste helft. Pas in de 45ste minuut lukte het Jatta de bal uit een pass van Pherai in het doel te koppen. 1 : 0 en dat werd ook de ruststand. Voorts speelde de assistgever Pherai en ook Nemeth heel erg zwak.

In de 73ste minuut haalde ik Pherai en de vermoeide Reis eraf en bracht Okugawa en Heyer. 6 minuten later mocht ook Jatta gaan douchen en kwam Königsdörffer. Net koud in het veld zorgde invaller Heyer in de 80ste minuut met een volley voor de 2 : 0. Maar de scheids meende het zuivere doelpunt te moeten afkeuren. Gelukkig greep de VAR in en stond het dus wel terdege 2 : 0.

Een beetje uit tijdrekken, haalde ik in de 93ste minuut Ramos en Muheim naar de kant en bracht Ambrosius en Oliveira. Het bleef 2 : 0 en ons publiek was toch tevreden.

Spoiler

153.jpg

154.jpg

-------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71 @MarF_RJC

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

bundesliga2-HSV-logo.png

Spoiler

156.jpg

157.jpg

159.jpg

In 6 dagen spelen wij de volgende wedstrijd en wel uit in en tegen 1. FC Nürnberg, een voetbalclub uit de Duitse stad Neurenberg, die in de 2.Bundesliga speelt. De club werd opgericht op 4 mei 1900. De club was een van de teams die in 1963 deelnam aan het eerste seizoen van de Bundesliga. De club is een van de roemruchtste en traditierijkste in het Duitse voetbal, wat onder meer tot uiting komt in zijn bijnaam: 'Der Club'. De 1. FC Nürnberg kende zijn beste tijd in de jaren 20 en 30. In totaal behaalde 'Der Club' negen landstitels: 1920, 1921, 1924, 1925, 1927, 1936, 1948, 1961 en 1968. Vier keer wonnen de Neurenbergers de DFB-Pokal (Duitse beker): 1935, 1939, 1962 en 2007. Een van de bekendste spelers van de 1. FC Nürnberg is Max Morlock die deel uitmaakte van het Duitse voetbalteam dat in 1954 wereldkampioen werd.

Spoiler

Het Max-Morlock-Stadion is gelegen in Neurenberg. In het stadion is plaats voor 48.000 toeschouwers. De voetbalclub die het stadion als haar thuishaven heeft is 1. FC Nürnberg.

155.jpg

158.jpg

Bij regenachtig weer en voor 27.983 toeschouwers arriveerden wij in Nürnberg in de ietwat behouden 5-2-2-1 opstelling. Waarom deze ietwat schijthuizerige tactiek? Omdat niet alle spelers vandaag okselfris zijn en Nürnberg probeert al jaren tevergeefs te promoveren. Zij zullen er dus alles aan doen, om ons dwars te zitten. Vandaar dus.

Nürnberg kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en scheids is helaas Florian Badstübner, aan wie ik geen goed herinneringen heb.

160.jpg

Tot mijn verbazing kregen wij in de 9de minuut al een penalty, mede dankzij de VAR. Pherai nam de penalty voor zijn rekening en schoot hem feilloos binnen. 0 : 1 en een goed begin. Nadien trok zich Nürnberg volledig terug en met 2 bussen voor de 16 werd het ook voor ons steeds moeilijker, om doelgevaarlijk te worden. Pas in de 44ste minuut lukte het Reis, met een lobje, voor de 0 : 2 te zorgen.

Twee minuten na herbegin zorgde spits Glatzel voor de 0 : 3 en in de 70ste minuut lukte het Horn de bal in ons doel te koppen. 1 : 3 maar niemand raakte in paniek. Bovendien, in de 77ste minuut was het wederom spits Glatzel, die de 1 : 4 binnen schoot. Waarom de scheids dit zuivere doelpunt in eerste instantie afkeurde, mag Joost weten. Gelukkig greep de VAR in en moest hij het doelpunt toekennen. 1 : 4 en nog in dezelfde minuut haalde ik Pherai en Reis naar de kant en bracht Okugawa en Heyer. 10 minuten later zorgde onze vandaag beste speler Jatta voor de 1 : 5 en in de 88ste minuut mocht Glatzel douchen en kwam Nemeth.

Het bleef 1 : 5 en de punten gaan mee naar huis.

Spoiler

161.jpg

162.jpg

---------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71 @MarF_RJC

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

bundesliga2-HSV-logo.png

Spoiler

166.jpg

167.jpg

164.jpg

165.jpg

Pas in 35 dagen spelen wij uit en wel in en tegen Fußballclub Gelsenkirchen-Schalke 04 e. V., kortweg FC Schalke 04 of S04 een Duitse voetbalclub uit de wijk Schalke in Gelsenkirchen, uitkomend in de 2. Bundesliga en opgericht in 1904. De club kende zijn succesvolste periode tijdens de jaren 1930. In 1997 wonnen de Königsblauen de UEFA Cup. Sinds 2005 is het Veltins-Arena de thuishaven van Schalke 04.

Naast voetbal is Schalke 04 ook een vereniging voor basketbal, handbal, tafeltennis, atletiek en e-sport. Deze sportverenigingen zijn in de wijk Schalke gevestigd. Met circa 158.000 leden (per 1 juli 2019) is de club achter Bayern München de grootste sportvereniging in Duitsland.

Spoiler

De Veltins-Arena (tot 2005 Arena AufSchalke) is een multifunctioneel stadion in Gelsenkirchen. Het stadion wordt grotendeels gebruikt voor thuiswedstrijden van voetbalclub FC Schalke 04.

163.jpg

168.jpg

Bij regenachtig weer en voor 59.878 toeschouwers (en dat bij een 2de divisiewedstrijd) arriveerden wij in Gelsenkirchen in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling.

169.jpg

Allicht dat niemand wedstrijdritme heeft, wij hebben een dikke maand geen wedstrijden gespeeld en af en toe getraind.

S04 kwam in een 5-1-2-2 formatie het natte veld op en scheids is Daniel Siebert.

170.jpg

Uiteraard werd het een zeer spannende wedstrijd, tenslotte is S04 onze directe tegenstander voor een eventuele promotie en ook de tweede op de ranglijst. Bij rust stond het dan ook nog steeds maar 0 : 0. In de eerste minuut na herbegin in de tweede helft kregen wij een hoekschop, waaruit spits Glatzel de bal in het vijandelijke doel kopte. 0 : 1 en volledig verdiend. Wij waren de betere ploeg.

In de 74ste minuut haalde ik Pherai naar de kant en bracht Okugawa. 5 minuten later mocht Reis gaan douchen en kwam Heyer. En in de 86ste minuut haalde ik uit voorzorg ook nog Glatzel van het veld en bracht Nemeth.

Het bleef 0 : 1 en wij nemen de drie punten mee naar huis. Wat het ‘verhaal’ van de verslaggever betreft, zo heeft hij, mits überhaupt, waarschijnlijk een andere wedstrijd gezien? Want het verslag lijkt nergens op.

Spoiler

171.jpg

172.jpg

---------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71 @MarF_RJC

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

bundesliga2-HSV-logo.png

Spoiler

174.jpg

175.jpg

176.jpg

Om eerlijk te zijn, ik heb maar drie spitsen, waarvan er nu 2 geblesseerd zijn en de overgebleven een huurspeler is. Onze TD is naarstig op zoek naar een huurspeler, om de gaten tijdelijk op te vullen. Voorlopig zal ik 2 jonkies uit het 2de team erbij halen.

In 7 dagen spelen wij de volgende thuiswedstrijd en wel tegen Karlsruher SC, een Duitse voetbalclub uit Karlsruhe. De club werd op 6 juni 1894 opgericht.

Spoiler

173.jpg

177.jpg

Bij bewolkt weer en voor 51.891 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling met als rechterspits (wel of niet tijdelijk) Ransford-Yeboah Königsdörffer. Feitelijk een AMR, die nog weg wil ook, omdat hij als AMR amper speeltijd krijgt.

Karlsruhe kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het nog droge veld op en scheids is helaas Harm Osmers, met wie ik altijd moeite heb.

178.jpg

Wij begonnen ijzersterk en al in de 7de minuut zorgde linksback Muheim met een strakke pass dat Pherai in scoringspositie kwam en Pherai schoot de bal feilloos binnen. 1 : 0 en het openingsdoelpunt was een feit. Het team van Karlsruhe trok zich gelijk volledig terug en met 2 bussen voor de 16 maakten ze ons het doorkomen haast onmogelijk. Bij rust stond het dan ook nog steeds maar 1 : 0.

In de 60ste minuut uit een corner, was middenvelder Meffert ter plekke om de bal in het doel te koppen. 2 : 0 en het ging de goede kant op. Alleen zat de scheids weer tegen en hij was de zwakste man op het veld. Of hij kan wedstrijdsituaties niet goed beoordelen of wil het niet, in elk geval ergerde ik mij zwart aan hem.

Van der Brempt, die al geel had, haalde ik samen met Pherai (die van mij een publiekswissel kreeg) van het veld en bracht Heyer en Okugawa. 5 minuten later haalde ik de moegestreden Jatta naar de kant en bracht jonkie Sanne, feitelijk een spits, waardoor de goed spelende Königsdörffer de AMR positie over kon nemen. In de 91ste minuut kon ik nog net op tijd linksback Muheim naar de kant halen, die ook al geel had en met de slechte scheids in conclaaf wilde gaan. Voor hem kwam Katterbach.

Het bleef 2 : 0, wij waren de betere ploeg met 66% balbezit en dat was het dan ook.

Spoiler

179.jpg

180.jpg

--------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71 @MarF_RJC

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

bundesliga2-HSV-logo.png

Spoiler

182.jpg

183.jpg

In 4 dagen spelen wij uit en wel in de Kwartfinale van de DFB Pokal in en tegen Sport-Club Freiburg e. V., kortweg SC Freiburg, een Duitse voetbalclub uit Freiburg, liggend in de deelstaat Baden-Württemberg. De club speelde lange tijd in de schaduw van stadsrivaal Freiburger FC, dat zelfs de landstitel veroverde. Na het verval van deze club begin jaren tachtig nam SC definitief de scepter over in de stad.

Spoiler

Het Europa-Park Stadion, ook wel bekend als Mooswaldstadion, is een voetbalstadion in het Duitse Freiburg im Breisgau. Sinds zijn opening in 2021 is het stadion de thuishaven van de voetbalvereniging SC Freiburg. Het stadion is gelegen in het stadsdeel Brühl, ten westen van de de luchthaven van de stad.

181.jpg

184.jpg

Bij regenachtig weer en voor 34.700 toeschouwers arriveerden wij in Freiburg in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling. Ons bestuur, de staf en ook onze supporters waren overtuigd, dat wij hier en vandaag zouden verliezen. Waarschijnlijk zullen ze gelijk krijgen ook, maar wij willen er alles aan doen om hier een goede wedstrijd af te leveren.

Freiburg, momenteel 7de in de 1ste Bundesliga, kwam in een 4-2-2-2 formatie a la RB Salzburg het natte veld op en scheids is helaas Felix Brych, in mijn ogen ‘de advocaat van de duivel’, want ik heb bij hem altijd het gevoel dat mijn clubs door hem benadeeld worden.

185.jpg

De coach van Freiburg. Christian Streich, sinds 2011 manager van Freiburg, is wat men hier noemt een echt ‘Schlitzohr’, die er alles aan zou doen, om ons hier te laten verliezen. En ja hoor, al in de 4de minuut bij een simpel duel om de bal, tussen ‘Zuiger’ Gregoritsch en verdediger Schonlau greep de arrogant overkomende scheids theatraal in en toonde Schonlau een directe ……

Rode-Kaart.jpg

Schonlau wist niet wat hem overkwam en scheldend liep hij van het veld. Natuurlijk wilde ik bij de scheids verhaal halen, maar een fatsoenlijk antwoord kreeg ik niet, wel een waarschuwing met een hint op een mogelijke rode kaart voor mij.

Middenvelder Meffert bood aan, om vanaf nu een dubbelrol te accepteren en wel de verdedigingspositie van Schonlau en tevens bij balbezit ook als middenvelder te fungeren. Dit leek ook mij voorlopig de beste oplossing. Maar nog geen vier minuten later kregen wij plots ook nog een penalty tegen. Brych had de VAR overtuigt, dat er een overtreding in de box was gemaakt en Grifo schoot het cadeautje van de scheids feilloos binnen. 1 : 0 en dat was balen.

Of de scheids het als een soort ‘weergoedmaking’ zag of dat wij er werkelijk recht op hadden, weet ik niet, maar in elk geval kregen wij in de 33ste minuut tot mijn verbazing ook een penalty en die nam onze nieuwe tijdelijke aanwinst Mulattieri voor zijn rekening. Ook hij schoot de penalty feilloos in het doel. 1 : 1 en dat gaf weer hoop, maar in de 47ste en laatste minuut van de eerste helft was het Grifo, die voor de 2 : 1 zorgde en dat werd ook de ruststand.

Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: wij waren niet slechter dan Freiburg. Weliswaar stonden wij maar met 10 man op het zeiknatte veld, maar wij speelden ijzersterk. Het team van het Schlitzohr, die trouwens na die seizoen wil stoppen, had veel moeite met ons en de hulp van de zeer partijdige scheids nodig.

Hoe dan ook, in de 52ste minuut lukte het Gregoritsch uit een corner de bal in ons doel te koppen. 3 : 1 en ik voelde nattigheid. Ofschoon wij in ondertal waren, ging het gas erop en bleven wij aanvallen. Pas in de 80ste minuut lukte het invaller Okugawa om te scoren. 3 : 2 maar helaas was dat niet voldoende en meer zat er voor ons gewoon niet in. Met 10 tegen 12 kun je blijven vechten, maar wij zijn geen Bayer Leverkusen, die in de laatste minuten nog kunnen scoren. Het bleef 3 : 2 en onze bekerdroom was uit gedroomd.

Spoiler

186.jpg

187.jpg

--------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71 @MarF_RJC

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

bundesliga2-HSV-logo.png

Spoiler

191.jpg

192.jpg

193.jpg

Het bestuur en ook de supporters hadden na de verloren match tegen Freiburg kritiek op mij:

195.jpg

Wat is dit voor een gelul? Freiburg is geen koekenbakker, maar de 7de in de 1ste Bundesliga en niet alleen op papier een betere ploeg.

189.jpg

Dit seizoen staan wij er heel goed voor en ook al een straatlengte op onze directe concurrenten Schalke 04 en stadgenoot St. Pauli. Verleden seizoen was het allemaal nog kommer en kwel en werd de Hamburger SV verweten, diep te zijn weggezakt in het moeras van de 2de Bundesliga en tot overmaat van ramp beweerde men dat de HSV dreigde de meest ervaren ploeg op het tweede niveau te worden. Maar ik beloof u, dat wij dit zullen voorkomen en komend seizoen speelt de HSV weer in de Bundesliga. Want dit is mijn doel en niet een mogelijke DFB Pokal winst, hetgeen sowieso nooit mogelijk had geweest.

190.jpg

In 4 dagen spelen wij uit en wel in en tegen Hertha Berliner Sport Club Berlin, kort Hertha BSC, een Duitse voetbalclub uit Berlijn die werd opgericht in 1892. Van 1926 tot 1931 bereikt Hertha BSC zes keer de finale van de Deutsche Meisterschaft. Vier keer verloor het de finale, twee keer won Hertha. 1930 was de eerste keer in de geschiedenis, een jaar later (1931) voor de tweede keer.

De club speelde zijn thuiswedstrijden oorspronkelijk in de Plumpe, dat in de Tweede Wereldoorlog regelmatig werd gebombardeerd. Geleidelijk aan speelde Hertha steeds meer wedstrijden in het Berlijnse Olympia Stadion. Toen Hertha in 1971 bankroet leek te gaan, was de club genoodzaakt "Die Plumpe" te verkopen.

Spoiler

Het Olympiastadion ligt in het westen van Berlijn, in het stadsdeel Westend. Het stadion is onderdeel van het grote Olympiagelände (voorheen Reichssportfeld), waartoe verder het Sportforum, olympisch hockeystadion, olympisch zwemstadion, Reitstadion, de Waldbühne, het Maifeld (meiveld), de beroemde klokkentoren en de Langemarckhalle behoren.

188.jpg

194.jpg

In de stromende regen en voor 51.700 toeschouwers arriveerden wij in Berlijn in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling. Hertha is voor mij natuurlijk niet onbekend, want ik ben hier werkzaam geweest, weliswaar voor het 2de team, maar ik weet natuurlijk alles van deze club. Toen hadden ze dictator Pal Dardai als hoofdcoach en nu Stefan Kuntz. Ook Hertha kwam trouwens in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en scheids is ene Matthias Jöllenbeck.

196.jpg

Het werd geen makkelijke wedstrijd kan ik u vertellen en al in de 10de minuut kregen wij een doelpunt om de oren, doordat ene Pekarik van een foutje van Muheim kon profiteren. 1 : 0 en een slecht begin. Bovendien zat het weer tegen en ook de scheidsrechter werkte min of meer tegen. Hij had meer oog voor het doen en laten van mijn spelers, dan voor de tegenstander, die hij als een imitatie van Bas Nijhuis behandelde en veel te veel toestond. Enfin, in de eerste helft waren wij de mindere ploeg en stonden dus 1 : 0 achter. Bovendien hadden Muheim, Reis en Pherai blijkbaar hun dag niet, want ze konden geen potten breken.

Pas in de 71ste minuut konden wij een vuist maken en toen schoot Mulattieri de gelijkmaker binnen. 1 : 1 en nog in dezelfde minuut haalde ik Reis eraf en bracht Heyer, die gelijk voor meer druk zorgde. 5 minuten later mochten ook Ramos, van der Brempt, Mulattieri en Jatta gaan douchen en kwamen Ambrosius, Fosu-Mensah, Lopes en Königsdörffer.

Wij kregen steeds meer grip op deze wedstrijd, ondanks de duidelijke tegenwerking van de scheids, en in de 92ste minuut was het invaller Heyer, die de beslissing forceerde en de 1 : 2 binnen schoot. Met 3 punten en vier gele kaarten mochten wij de thuisreis aantreden en de scheids kreeg een 6.3 of te wel een veel te hoge waardering voor zijn gedoe.

Wel moet ik bekennen, dat wij technisch toch wel de mindere ploeg waren, maar dat konden wij met inzet en tempovoetbal rechtzetten. Te danken hadden wij deze overwinning aan het goede werk van keeper Heuer Fernandes, spits Mulattieri en de invallers Heyer + Fosu-Mensah.

Spoiler

197.jpg

198.jpg

----------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71 @MarF_RJC

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

bundesliga2-HSV-logo.png

Spoiler

200.jpg

201.jpg

In 7 dagen spelen wij thuis tegen Hannover 96, een Duitse voetbalclub uit de stad Hannover. De club komt uit in de 2. Bundesliga en speelt zijn thuiswedstrijden in de HDI-Arena in Hannover. De club werd twee keer landskampioen.

Spoiler

199.jpg

202.jpg

Bij regenachtig weer en voor 54.862 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. H96 kwam in een 4-1-2-1-2 formatie het natte veld op en scheids is Benjamin Brand.

203.jpg

Ook H96 heeft het al jaren heel moeilijk om weer aansluiting aan de top van deze 2de Bundesliga te vinden. Jammer voor hun, zijn wij vandaag echt niet van plan, om punten af te staan. Vandaar dat wij met vol gas, hoge druk en puur aanvallend van start gaan en al in de 10de minuut zorgde Pherai voor de 1 : 0. Nog geen 7 minuten later zorgde Muheim voor de 2 : 0 en dat vroeg om meer.

In de 29ste minuut kregen wij terecht een penalty, die huurling Mulattieri voor zijn rekening nam. Zijn in mijn ogen ietwat slappe inzet werd makkelijk door keeper Zieler gekeerd en het bleef dus 2 : 0. Wij bleven aanvallen en H96 leek niet in staat, om een vuist te maken. Vandaar dat Jatta in de 42ste minuut de bal in hun doel kon koppen. Waarom de zeer pietluttige scheids dit zuivere doelpunt meende te moeten afkeuren, mag Joost weten. De VAR greep in en het doelpunt telde. Bij rust stond het dan ook 3 : 0.

Weliswaar waren wij duidelijk de betere ploeg, maar ik ergerde mij steeds aan het gedrag van de scheids, die steeds meer een mierenneuker ging uithangen en in de tweede helft deze wedstrijd kapot floot. In de 72ste minuut haalde ik Pherai eraf, die al geel had en bracht Okugawa. 5 minuten later mocht ook Reis (al geel) en Jatta vertrekken en kwamen Heyer en Königsdörffer. Mijn vierde en laatste wissel voerde ik in de 88ste minuut door. Ramos, ook al geel, mocht gaan douchen en voor hem kwam Anbrosius. Het bleef 3 : 0 ofschoon het minimaal 5 : 0 had kunnen en moeten zijn.

Spoiler

204.jpg

205.jpg

---------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71 @MarF_RJC

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

bundesliga2-HSV-logo.png

Spoiler

207.jpg

208.jpg

209.jpg

In 6 dagen spelen wij de volgende competitiewedstrijd en wel uit in en tegen Fußballclub Hansa Rostock e.V., kortweg F.C. Hansa Rostock en algemeen bekend als Hansa Rostock, een Duitse betaaldvoetbalclub uit de noordelijke havenstad Rostock en die uitkomt in de 2. Bundesliga. Het speelt haar thuiswedstrijden in het Ostseestadion dat plaats biedt aan 29.000 toeschouwers. De traditionele kleuren zijn blauw en wit.

Spoiler

206.jpg

210.jpg

Bij regenachtig weer en voor 28.125 toeschouwers arriveerden wij in Rostock in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling.

211.jpg

HR kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en scheids is ene Arne Aarnink.

212.jpg

Wij begonnen iets rustiger dan normaal, waardoor wij HR in de kaart speelden en zij tot aanvallen overgingen. In de 14de minuut kon onze keeper ternauwernood een tegendoelpunt voorkomen, waarbij hij zich ernstig blesseerde en wel door een brutale actie van de spits van HR. De scheids greep tot mijn verbazing niet in en de dader kwam ermee weg. De zwaar geblesseerde keeper, die wij zeker minimaal 2 maanden zullen moeten missen, werd vervangen door Raab.

6 minuten later kregen wij wel een penalty met instemming van de VAR en Mulattieri schoot de penalty feilloos binnen. 0 : 1 en dat vroeg om meer en nog geen 2 minuten later was het Heyer, die de bal in het vijandelijke doel knalde. 0 : 2 en dat werd ook de ruststand.

Natuurlijk waren wij veel beter dan de tegenstander, maar wij kregen vooral ook veel tegenwind van de zeer partijdige scheids, die er totaal niets van bakte. Hij loerde alleen op mijn spelers en floot ze te pas en te onpas terug, waarbij hij ook nog gele kaarten trok.

In de 55ste minuut zorgde Pherai voor de 0 : 3 en in de 73ste minuut haalde ik uit voorzorg ook van den Brempt naar de kant. Voor hem kwam Fosu-Mensah. Een minuut later zorgde Jatta voor de 0 : 4 en in de 75ste minuut haalde ik ook Pherai naar de kant en bracht Okugawa.

Het bleef 0 : 4 en met een zwaar geblesseerde speler, 4 totaal onnodige gele kaarten, maar wel 3 punten konden wij weer vertrekken.

Spoiler

213.jpg

214.jpg

--------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71 @MarF_RJC

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

bundesliga2-HSV-logo.png

Spoiler

216.jpg

217.jpg

218.jpg

In 8 dagen spelen wij de volgende wedstrijd thuis tegen SV Elversberg, een Duitse voetbalvereniging uit de gemeente Spiesen-Elversberg in Saarland. Zwart en wit zijn de clubkleuren. Dankzij financiële injecties heeft de voormalige dorpsclub zich in de laatste jaren opgewerkt in de voetbalpiramide.

Spoiler

215.jpg

219.jpg

Bij regenachtig weer en voor 51.517 toeschouwers (allicht, dat wij thuis nog amper verliezen, want wij hebben een ‘wit-blauwe muur’ om ons heen en als je hier als tegenstander binnenkomt, dan sta je al met 1 : 0 achter) verschenen wij zoals gebruikelijk in een puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Elversberg kwam in een simpele 4-4-2 formatie het natte veld op en scheids is helaas Sven Jablonski.

220.jpg

Ondanks het slechte weer begonnen wij onmiddellijk met vol gas, hoge druk en puur aanvallend. Al in de 6de minuut hadden wij succes, doordat middenvelder Meffert de bal in het vijandelijke doel kopte. 1 : 0 ….. maar toen greep de scheids in en hij keurde het volgens mij zuivere doelpunt af. Gelukkig was er een VAR, die er niet mee akkoord was en hij moest zijn beslissing herzien. 1 : 0 en dat vroeg om meer. In de 21ste minuut zorgde Noel Lopez per volley voor de 2 : 0 en vanaf dat moment ging het slag op slag.

8 minuten later zorgde Jatta voor de 3 : 0 en in de 34ste minuut was het wederom Jatta, die de 4 : 0 maakte. Waarom de scheids ook dit zuivere doelpunt meende te moeten afkeuren, mag Joost weten. Gelukkig greep de VAR weer in en moest hij zijn beslissing corrigeren. Het was dus 4 : 0 en dat werd ook de ruststand. Behalve aan de wederom stinkvervelende scheids ergerde ik mij ook aan linksback Katterbach en rechtsback van der Brempt, die vandaag totaal niet functioneerden.

In de tweede helft ging het gas eraf en beperkten wij ons tot controle van deze wedstrijd. Elversberg had zich helemaal teruggetrokken en met 2 bussen voor de 16 en een voor hun welwillende scheids was er ook voor ons geen doorkomen meer aan. Uit een van de heel schaarse counters van Elversberg kregen wij in de 71ste minuut, wel of niet in buitenspelpositie, een tegentreffer om de oren. 4 : 1 en nu keurde de scheids het doelpunt wel toe.

7 minuten later haalde ik Pherai naar de kant en bracht Okugawa en in de 84ste minuut mocht ook Jatta gaan douchen en kwam Dompe. Het bleef 4 : 1 en wij hadden maar liefst 65% balbezit, vandaar dat ons publiek tevreden was. Niet tevreden waren wij met de scheids en hij kreeg een 5.7 voor zijn gedoe.

Spoiler

221.jpg

222.jpg

-----------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71 @MarF_RJC

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

bundesliga2-HSV-logo.png

Spoiler

226.jpg

228.jpg

224.jpg

Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: ons aller idool, Johan Cruijff, zou zich in zijn graf omdraaien als hij mijn interpretatie van zijn Hollandse School zou zien. Van 4-3-3 is amper nog sprake en op het eerste gezicht is de door mij gebezigde veldbezetting gewoon verschrikkelijk. JC was een van de ontwerpers en initiator van de Hollandse School en in zijn tijd moesten alleen de vleugelspitsen en de centrumspits over behoorlijke startsnelheid beschikken. In mijn tactieken is snelheid een vereiste en wordt de veldbezetting tijdens de wedstrijden optimaal, als iedere speler over een behoorlijke snelheid beschikt. Je kunt haast zeggen, dat mijn teams meer uit atleten dan voetballers bestaan. Of mijn filosofie ook in de hoogste divisies zou werken? Eerlijk gezegd, ik weet het niet, maar ooit zal ik erachter komen, mits ik zover zal komen?

225.jpg

In 7 dagen spelen wij de volgende wedstrijd en wel thuis tegen VfL Osnabrück, een Duitse voetbalclub uit Osnabrück in de deelstaat Nedersaksen. VfL Osnabrück komt uit in de 2. Liga (seizoen 2023/24). De club werd in 1899 opgericht als FC Osnabrück en na enkele fusies ontstond in 1924 het huidige VfL Osnabrück.

Spoiler

223.jpg

227.jpg

Bij regenachtig weer en voor 52.189 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. De VFL kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte veld op en scheids is helaas Bastian Dankert, die helemaal niet onze favoriet is.

229.jpg

Eerlijk is eerlijk, ofschoon wij de betere ploeg waren, zorgde de VFL ervoor, dat wij 46 minuten tegen hun defensief bolwerk opbotsten, zonder echt gevaarlijk te worden. Net voordat de scheids de eerste helft kon affluiten, lukte het linksback Muheim met een strakke pass Pherai te bedienen en Pherai vond de opening in de defensie en zorgde voor de  1 : 0.

Zoals gebruikelijk lette de scheids hoofdzakelijk op mijn mannen, waardoor wij niet echt in ons spel konden komen. Uit een corner in de 63ste minuut was het Pherai, die de voorzet precies op het hoofd van de opgekomen verdediger Ramos plaatste en Ramos kopte de bal moeiteloos binnen. 2 : 0 en dat vroeg om meer.

12 minuten later haalde ik Poreba naar de kant en bracht de weer herstelde Heyer en in de 83ste minuut was het Jatta, die de bal in het vijandelijke doel kopte. Waarom de matige en partijdig fluitende scheids dit zuivere doelpunt meende te moeten afkeuren, mag Joost weten. Gelukkig greep de VAR in en moest hij zijn besluit herzien. 3 : 0 en ik kon de overwinning ruiken.

In de 89ste minuut haalde ik nog de moegestreden Ramos naar de kant en gaf een publiekswissel aan onze vandaag beste speler, Pherai. Voor hen kwamen Ambrosius en Okugawa. Het bleef 3 : 0 en wij waren tevreden, maar niet met de scheids, die een veel te hoge 6.4 waardering kreeg.

Spoiler

230.jpg

231.jpg

----------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71 @MarF_RJC

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

bundesliga2-HSV-logo.png

In 7 dagen spelen wij uit in en tegen Fortuna Düsseldorf, een Duitse betaaldvoetbalclub uit Düsseldorf. De club is opgericht in 1895 en speelt haar thuiswedstrijden in de Merkur Spiel-Arena, die plaats biedt aan 54.600 toeschouwers.

Spoiler

De Merkur Spiel-Arena (tot 2009 LTU arena en tot 2018 ESPRIT arena genaamd) is een multifunctioneel voetbalstadion met plaats voor 54.600 toeschouwers in de Duitse stad Düsseldorf. Sinds 2004 is het de thuisbasis van de voetbalclub Fortuna Düsseldorf en het verving het voormalige Rheinstadion, dat op dezelfde plek stond. Eerder had het stadion een capaciteit van 51.500 plaatsen, maar na het weghalen van stoeltjes is er een staanvak gemaakt waardoor de capaciteit is gestegen.

Het stadion heeft een dak dat gesloten kan worden en een speciaal verwarmingssysteem dat het complex kan verwarmen in de winter.

Ook de American footballers van Rhein Fire uit de inmiddels opgedoekte NFL Europa speelden er hun thuiswedstrijden.

232.jpg

233.jpg

Spoiler

234.jpg

Bij regenachtig weer en voor 27.737 toeschouwers arriveerden wij in Düsseldorf in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. FD kwam in een 5-1-2-2 formatie het natte veld op en scheids is Tobias Welz.

235.jpg

FD deed zijn best, want bij verlies raken ze in de degradatiestrijd verwikkeld, terwijl ze van een mogelijke promotie droomden. Hun weerstand duurde precies 15 minuten en toen begonnen wij deze wedstrijd te domineren. In de 19de minuut was het middenvelder Meffert, die de bal in het vijandelijke doel kopte en de openingstreffer forceerde. 0 : 1 en dat vroeg om meer. Drie minuten later was het Pherai, die voor de 0 : 2 zorgde, hetgeen uiteindelijk ook de ruststand werd.

4 minuten na herbegin zorgde de weer herstelde Glatzel voor de 0 : 3, door de bal feilloos in het doel te koppen. Na dit doelpunt ging het gas eraf en controleerden wij deze match. Veel gebeurde er niet en in de 76ste minuut haalde ik de moegestreden Glatzel naar de kant en bracht Mulattieri. In de 87ste minuut mocht ook Pherai gaan douchen en kwam Okugawa.

Plots en wel of niet in buitenspelsituatie, zorgde Vermeij voor de aansluitingstreffer. Maar de scheids greep in en keurde het doelpunt af. Ook ik dacht dat het buitenspel was, maar de VAR besloot anders en het doelpunt telde. 1 : 3 maar niemand raakte in paniek. Wel haalde ik Ramos, die al geel had, samen met van der Brempt eraf en bracht Ambrosius en Fosu-Mensah. Nog geen 3 minuten later zorgde Jatta voor de 1 : 4 eindstand.

Spoiler

236.jpg

237.jpg

------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71 @MarF_RJC

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

bundesliga2-HSV-logo.png

Spoiler

239.jpg

240.jpg

241.jpg

Onze volgende wedstrijd spelen wij in 7 dagen thuis tegen SV Wehen Wiesbaden, een Duitse voetbalvereniging uit de plaats Taunusstein-Wehen, deelstaat Hessen. Deze plaats ligt in de buurt van de stad Wiesbaden. De club speelt sinds 2007 thuiswedstrijden in de stad Wiesbaden en is daarmee de eerste club van de stad, voor traditieclub SV Wiesbaden 1899.

Spoiler

238.jpg

243.jpg

Spoiler

242.jpg

Bij bewolkt weer en voor 51.367 enthousiaste toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. WW kwam in een 5-2-2-1 formatie het nog droge veld op.

244.jpg

Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: bij enkele van mijn spelers en niet de minsten, proefde ik toch duidelijk zenuwen. Weliswaar waren wij de betere ploeg, maar wij scoorden niet. Bij rust stond het nog steeds maar 0 : 0 en middenvelder Reis + spits Glatzel hadden hun zenuwen totaal niet onder controle. Ook vond ik dat Pherai en Lopez zeer matig functioneerden en dat een motivatiespeech in de rust op zijn plaats was.

Weliswaar hadden wij heel vaak de bal, maar wij liepen ons steeds klem op het defensieve bolwerk van WW. Ook kregen wij de ene na de anders hoekschop, maar de ballen wilden niet in het doel. In de 77ste minuut haalde ik Reis en de moegestreden van der Brempt, zomede Pherai en Lopez van het veld en bracht Heyer, Fosu-Mensah, Okugawa en Mulattieri. Gelijk kregen wij nog meer grip op deze match en in de 83ste minuut haalde ik ook Ramos eraf en bracht Ambrosius.

Net toen ik keeper Raab de opdracht wilde geven om mee naar voren te gaan, leverde Levin Öztunali een voorzet op maat af en kon invaller Mulattieri de bal volley in het doel knallen. 1 : 0 en een giga last viel van mijn schouders. Het bleef gelukkig 1 : 0 en mijn tweede doel is bereikt. Promotie (1) en kampioenschap (2). Dat het zo moeilijk zou worden, had ik niet verwacht, tenslotte kregen wij 17 hoekschoppen (WW 0), hadden 68% balbezit, maar konden slechts 1 doelpunt maken.

Spoiler

245.jpg

246.jpg

---------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71 @MarF_RJC

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

bundesliga2-HSV-logo.png

Spoiler

247.jpg

248.jpg

250.jpg

249.jpg

Pas in 13 dagen spelen wij de volgende wedstrijd en wel in en tegen SpVgg Greuther Fürth, een voetbalclub in de Beierse stad Fürth. Met uitzondering van het seizoen 1948-49 speelde de club van 1906 tot 1963 telkens in de hoogste klasse. Tot 1983 was de club nog actief in de tweede klasse, zakte vervolgens weg om midden jaren negentig terug te keren naar de tweede klasse. In 2012 promoveerde de club voor het eerst naar de Bundesliga, maar kon hier maar één seizoen standhouden. In het seizoen 2021/2022 speelde SpVgg Greuther Fürth weer in de Bundesliga maar degradeerde ook direct weer naar de Tweede Bundesliga.

Spoiler

Het Sportpark Ronhof (vanwege een sponsorovereenkomst officieel Sportpark Ronhof | Thomas Sommer) is een stadion in de Duitse stad Fürth. De voetbalclub SpVgg Greuther Fürth, die in de 2. Bundesliga uitkomt (seizoen 2023/2024), speelt in het stadion zijn thuiswedstrijden. Het stadion heeft plaats voor 15.500 personen: 9200 zitplaatsen (waarvan 4500 overdekt) en 5800 staanplaatsen (waarvan 4500 overdekt).

252.jpg

251.jpg

Bij regenachtig weer en voor 12.116 arriveerden wij in Fürth in de ietwat aangepaste 4-2-3-1 opstelling. GF kwam in een 5-2-1-2 formatie het natte veld op en scheids is ene Robert Hartmann.

253.jpg

Ook al zijn wij nog niet formeel de kampioen van de 2de Bundesliga, maar ik wil hoe dan ook hier niet verliezen of gelijkspelen, maar gewoon winnen. GF is een zeer moeilijk te bestrijden ploeg, vandaar mijn huidige tactiek. En ze werkte, kan ik u vertellen, want al in de 17de minuut kopte spits Glatzel een voorzet van Muheim binnen en 6 minuten later schoot hij de 0 : 2 in het doel, na een pass van Pherai.

In de 29ste minuut was het Benes, die de bal in het doel kopte na een voorzet van van der Brempt. Maar waarom de toch wel goed fluitende scheids dit volgens mij zuivere doelpunt meende te moeten afkeuren, begreep ik totaal niet. Gelukkig greep de VAR in en moest hij zijn beslissing herzien. 0 : 3 en dat vroeg om meer. Meer kwam er ook, maar niet van ons. Want in de 35ste minuut lukte het ene Lemperle de bal in ons doel te schieten. 1 : 3 en dat werd ook het rustresultaat.

In de rust wisselde ik de moegestreden Mulattieri en bracht aan het begin van de tweede helft Okugawa. Wel werd de sfeer in en om het veld in de tweede helft duidelijk grimmiger en ook de tackles werden veel harder. Bovendien ging Petkow in de 53ste minuut finaal over de scheef en hij kreeg een directe …..

Rode-Kaart.jpg

Nadat Petkow het veld had verlaten, namen wij het gas terug en probeerden deze wedstrijd controlerend uit te spelen. In de 72ste minuut haalde ik uit voorzorg van der Brempt naar de kant en bracht Fosu-Mensah. 5 minuten later mocht ook Reis gaan douchen en kwam Heyer. In de 83ste minuut haalde ik ook nog de zeer goed spelende Glatzel naar de kant en bracht Nemeth.

Het slotpunt zette Ramos in de 88ste minuut tijdens een hoekschop, door de voorzet van Pherai feilloos binnen te koppen. 1 : 4 en daar kun je mee thuiskomen.

Spoiler

254.jpg

255.jpg

-----------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

bundesliga2-HSV-logo.png

Spoiler

257.jpg

259.jpg

Wij moeten nog 7 competitiewedstrijden spelen en dan zit dit toch wel succesvolle seizoen erop. Komend seizoen speelt de HSV dan weer in de hoogste divisie, de 1ste Bundesliga. Ook al heb ik amper ervaring met de kracht van de clubs van onze hoogste divisie, maar volgens mij hebben wij momenteel slechts 6 spelers, die rijp zijn om in de 1ste Bundesliga te spelen. En wel Glatzel, van der Brempt, Jatta, Meffert, Pherai en keeper Heuer Fernandes. Van der Brempt is een huurspeler en zal sowieso vertrekken. Dus met andere woorden: het zal geen makkelijk seizoen worden en het zal waarschijnlijk weer een gevecht tegen degradatie worden.

Zoals gezegd spelen wij in 7 dagen onze volgende wedstrijd en wel thuis tegen 1. FC Kaiserslautern, een Duitse voetbalclub uit Kaiserslautern, gelegen in de deelstaat Rijnland-Palts. De club is viervoudig landskampioen. Kaiserslautern speelde van 1963 tot 1996 onafgebroken in de Bundesliga en komt tegenwoordig uit in de 2. Liga (2022-23). De club speelt op de Betzenberg in het Fritz Walter Stadion, vernoemd naar de aanvoerder van het Duitse nationale team dat in 1954 de wereldbeker won. In dit stadion werden voor het Wereldkampioenschap voetbal 2006 ook enkele wedstrijden afgewerkt.

Spoiler

256.jpg

258.jpg

Bij regenachtig weer en voor 51.462 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Kaiserslautern kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte veld op en scheids is Robert Schröder.

260.jpg

Wij hadden een kartier nodig om op gang te komen en in de 16de minuut kopte Glatzel een voorzet van Jatta in het doel. Waarom de scheids dit zuivere doelpunt meende te moeten afkeuren, mag Joost weten. In elk geval greep de VAR in en keurde hij het alsnog goed. 1 : 0 en dat vroeg om meer. 7 minuten later was het wederom Glatzel, die een pass van Jatta vol op zijn slof nam en in het doel knalde. 2 : 0 en dat werd ook de ruststand.

Ook in de tweede helft hadden wij een kwartier nodig, om weer op gang te komen. In de 60ste minuut bediende Muheim met een perfecte crosspass Lopez en laatstgenoemde schoot de bal in het doel. 3 : 0 en het begon erop te lijken. In de 73ste minuut haalde ik Reis eraf en bracht Heyer. Nog geen minuut later zette Lopez met een slimme steekpass Glatzel alleen voor de keeper en Glatzel maakte zijn derde doelpunt, dus een hattrick en ons vierde. 4 : 0 en het gas ging eraf en 1 minuut later haalde ik Pherai en Glatzel (publiekswissel) naar de kant. Voor hen kwamen Okugawa en Mulattieri. In de 81ste minuut mocht ook van der Brempt gaan douchen en kwam Fosu-Mensah. Schönlau, die net voor het eindsignaal geblesseerd raakte, speelde de wedstrijd strompelen uit en het bleef 4 : 0.

Spoiler

261.jpg

262.jpg

-------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites