Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

MU Worldvision Song Contest #47

Urbeto

Aanbevolen berichten

Het is duidelijk dat de organisator van dienst het zangerige Zweeds prevaleert boven het knoestige Deens :D

Ik moet toegeven dat ik afgelopen zomer Helsingborg een verademing vond ten opzichte van Helsingør. Alsof je een vrolijke wereld instapt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei ivago:

Dit is een dramatische editie aan het worden. Was er al bang voor als ik velen hoorde spreken over topinzendingen en ik het allemaal voor het merendeel maar meh vond 

Dat had ik eerlijk gezegd ook. Ik vind dit qua nummers wat minder dan de vorige edities.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4pS4oOR.png

Van de reserve-Zweden gaan we naar het land dat vroeger de scepter zwaaide over de Denen: Duitsland. De vrouwelijke drang naar een ring om de vinger. Je in de echt verbinden met je grote liefde en zijn (of haar) naam dragen. Dat is de thematiek van het nummer Ja Sagen van de Duitse zangeres HAVA. HAVA is tevens rapper, maar daar merken we in dit nummer niks van. Het is namelijk een wat trage liefdesplaat met ietwat clichématige teksten. Waar HAVA naar mijn mening desalniettemin wel in slaagt is het aantonen dat het Duits als taal ook zeer goed doorgaat bij plaatjes over de liefde. Toch lijkt het er vooralsnog niet op dat HAVA van MU een ring om haar vinger geschoven krijgt, want met 12 punten uit de eerste vijf rondes is het podium – ondanks de nette plek in het linkerrijtje – momenteel ver weg. @KayDeManaager zal hopen op meer en daar is ook nog alle gelegenheid voor. Is het nu dan tijd voor de punten? De organisatie kan enkel Ja Sagen.

Dit zijn de punten uit Duitsland (6/25).

Mentions: 

@ivago @Fabian. @Urbeto @Djordison @Chiemel @bas huijsmans @xanderoo @KayDeManaager @Laki @Vreven @Tim' @Keko @007mark @bas2204 @Grote Ree @Roprop @Satyr @Kyrill @Badmuts @Rykjvk1 @chrisje1993 @aron24 @Erwin. @Titan @Djurovski@Bogatyr@timpy00 @xanderoo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Emq0sGr.png

I wish I knew you
Back when we were both small
I wish I knew you
But I have gotten too tall
I wish I knew you
                When touch was innocent 

I wish I knew you, before it felt like a sin

Zo opent de Engelse indierockband The Last Dinner Party hun vorig jaar uitgebrachte nummer Sinner. De tekst lijkt terug te grijpen naar eenieders kindertijd, waarin onderling fysiek contact nog de onschuld zelve is. Toch zie ik niet heel goed waar het nummer zich in het vervolg tegen afzet. Is het de tegenstelling tussen dorp (kleinzerig, preuts) en de ruimdenkende stad? Gaat het meer over religie? Of duidt de zonde op een zekere coming-of-age ervaring voor de LHBTQ+ medemens? Het is mij niet geheel duidelijk. Wat wél duidelijk wordt, is dat Sinner een catchy plaat is met goede gitaarriffs en harmonieuze zang. Waar gaat het @Erwin. en zijn inzending brengen?

Dit zijn de punten uit Engeland (7/25).

Mentions: 

@ivago @Fabian. @Urbeto @Djordison @Chiemel @bas huijsmans @xanderoo @KayDeManaager @Laki @Vreven @Tim' @Keko @007mark @bas2204 @Grote Ree @Roprop @Satyr @Kyrill @Badmuts @Rykjvk1 @chrisje1993 @aron24 @Erwin. @Titan @Djurovski@Bogatyr@timpy00 @xanderoo

bewerkt door Urbeto
Link naar opmerking
Deel via andere websites