Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

[FM24] Never gonna give you up - Neva Gönäletyoudäün

neva

Aanbevolen berichten

Genoeg te doen qua doelen. Als je dit lukt wordt dit echt een epische novelle. Ik ga er dan ook alles aan doen om jou gemotiveerd te houden . Promotie in seizoen 1 is wel erg lastig nu, hopelijk aankomend seizoen. Of toch dit seizoen al? Heb wel vaker gekke dingen gezien in FM

Al veel verschillende spelers/nationaliteiten kunnen laten spelen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spoiler

19CH98 @De Raam @MNie @Titan @DGremlin @KayDeManaager @ElMarcos @Marius @Fantasy @Svenpunt @Satioz @Tim Windt @rich ruzzian @FlyD @keano77 @Djurovski @Badmuts @Bogatyr @bigtukker @Sliepy @Mike14 @Arezo @bas huijsmans@Thomassje123

Wederom bedankt voor alle reacties en/of likes. Mocht iemand uit de taglijst willen, geef het even aan, dan regel ik dat direct.

@De Raam - Het feit dat ik ze zo noem betekent niet dat ik het ook zo voel ;c Nee, gekkigheid. Een continuïteitsfoutje, onervaren novellemaker hè ;) 

@Thomassje123 - Bedankt! Motivatie zit voorlopig wel goed hoor. Heb nog wel een update of 15 klaar staan al en het schrijven tijdens het spelen bevalt nog steeds! En het zou bizar zijn als het lukt inderdaad. Maar wie niet waagt.. :D 

@bas huijsmans - Neva Eva Gönäletyoudäün :D 

image.png.67cb36689a1e6823c3768d4a50f5cb13.png

No-promovember

Zonde zeg. We hadden het misschien nog wel kunnen redden, maar dan hadden we alles moeten winnen en dat was gewoon niet reëel. Na een 1-1 tegen Osaka en een 3-1 nederlaag bij Gifu konden de promotieplannen die zeer heimelijk uit de kast waren getrokken, terug de koelkast in. Achteraf is er eigenlijk niet eens echt teleurstelling hoor, want het trotse gevoel overheerst. We hebben het fantastisch gedaan dit jaar en de wedstrijden die we hebben afgewerkt onder mijn hoede en de progressie die we als team hebben geboekt gaan gewoon de boeken in als een uitstekende periode.

image.png.e71f01e6d10bb775035b77671a8ceaf9.png

Nog een opvallend dingetje wel. Ons debuut was tegen de toenamlige koploper en werd 7-2. De een na laatste wedstrijd van dit seizoen was wederom tegen een koploper. Die wonnen we met 6-1. Als dit zo doorgaat wil ik elke week wel tegen de koploper spelen! Misschien komt het ook toch wel door de druk. We presteren boven ons kunnen en zitten in een flow en als promotie dan ineens een mogelijkheid wordt gaat het toch mis. Zodra we die plannen overboord gooien spelen we weer de pannen van het dak. Of niet, want het laatste duel verliezen we 3-0 van Iwate, dat van plek 3 naar 1 springt. Een beetje wisselvallig allemaal.

image.png.8b1db192788b5c24413e0b30b1cfc6c1.png

Nu kan ik me langzaam richten op de financiën, de contracten en de mogelijke nieuwe spelers voor komend jaar. De scouts zijn al een tijdje druk bezig, dus hopelijk hebben ze wat gevonden. Ik denk met de huidige selectie, gezien wat we tot nu toe hebben weten te presteren, volgend jaar wel om de prijzen mee te kunnen doen, maar met een paar gerichte versterkingen is die kans wat groter. Of ik dat zo intern ook als doelstelling ga brengen, dat weet ik nog niet. Ik vermoed van niet. Je wil niet te hard roepen en dan op je plaat gaan, maar de zevende stek en het vertoonde spel sinds ik hier begonnen ben, beloven heel veel voor de toekomst.

Sowieso ziet iedereen de toekomst ineens zeer zonnig in. De voorzitter krijgt het zelfs wat hoog in zijn bol, want hij heeft plannen aangekondigd om een nieuw stadion te bouwen, terug in de eigen stad, terug in Takamatsu. Hopelijk ben ik voor die tijd weer gevlogen, want met omgerekend net geen miljoen euro in kas zal het lastig worden om een stadion te bouwen. Brrr, dat gaat ten koste van de spelersgroep, vrees ik. Snel het team rondmaken dan, voordat er iets concreet wordt.

image.png.b9a7e2e8583f2215b5fbac564bf2b3e0.png

Of misschien dat investeerders de boel kunnen redden. Wie weet, Sanuki is cooking op het moment.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spoiler

19CH98 @De Raam @MNie @Titan @DGremlin @KayDeManaager @ElMarcos @Marius @Fantasy @Svenpunt @Satioz @Tim Windt @rich ruzzian @FlyD @keano77 @Djurovski @Badmuts @Bogatyr @bigtukker @Sliepy @Mike14 @Arezo @bas huijsmans@Thomassje123@Kyrill

Wederom bedankt voor alle reacties en/of likes. Mocht iemand uit de taglijst willen, geef het even aan, dan regel ik dat direct.

@Titan: Sushi, lekker zeg. Je brengt me op ideëen. Laten we hopen dat we inderdaad nog wat orde op zaken kunnen stellen.

@Thomassje123: Exact, we gaan er vol voor :) 

@De Raam: Ik moet eerlijk zeggen dat ik er wel even voor vrees, want je weet het nooit. Straks laten ze een zesdubbellaags uitrolbare veldverwarming inbouwen en ben je veertig miljoen lichter.

@Marius: Het zijn moderne jongens die Japanners, maar ik denk dat een paar maandjes net teveel is. Zeker als er nog geen concreet plan is. Houden zo.

@Djurovski: Ja, laten we het hopen!

@ElMarcos: Ik denk dat ze zichzelf soms wat overschatten ;) . Hopelijk gaat dat volgend jaar beter!

@Tim Windt: Het was onrealistisch ja, maar als je vleugels krijgt ga je gekke dingen dromen..

@19CH98: Thanks, nu inderdaad wat meer mijn eigen smaakje toevoegen en dan gaan we er voor!

@Kyrill: Bedankt maatje, ik voeg je toe aan de lijst.

image.png.e48ab0a7a502f88d7df96a40a00c8b95.png

“Vakantie”

We hebben lang vakantie voor het nieuwe seizoen van start gaat. De spelers verwachten we pas op 22 januari terug op de club, het is nu de eerste week van december. Zelf kies ik er voor om voornamelijk in Japan te blijven. Ik heb veel van het land gezien, maar voornamelijk vliegvelden en voetbalstadions. Ik keer even terug naar Europa, om mijn neus te laten zien aan mijn ouders en zuster, die nog in Nederland wonen. Nog voor de feestdagen – al heb ik zelf niet echt iets met Kerst of andere religieuze feestdagen – zal ik terugkeren naar Japan, om nog een week door te brengen in Osaka, de derde stad van het land. Daar hoop ik niet alleen wat meer Japanse cultuur te snuiven, maar ook wat andere mensen te zien en te spreken, wat de ontwikkeling van mijn Japans ten goede moet komen. Aan het begin van het nieuwe jaar moet ik de selectie enigszins op orde hebben, dus daar zal ik in de tussentijd ook maatregelen voor treffen en ik moet in januari mijn eerste trainersdiploma binnen kunnen harken. “Vakantie”, dus.

Ondertussen blijf ik hard nadenken over de selectie voor volgend jaar. In gesprekken die ik heb gevoerd over contractverlengingen, kwam vooral naar voren dat men niet helemaal tevreden is over het middenveld. Ergens snap ik dat wel, het meeste gevaar kwam van de wingbacks en de diepe spits, terwijl de speelstijl juist ook aanvallende kwaliteiten van de middenvelders ten goede zou moeten komen. Na een eerste selectieronde binnen de eigen selectie, krijgen een aantal spelers een nieuw contract en anderen krijgen te horen dat we het contract in principe opzeggen. Als de kruitdampen zijn opgetrokken hou ik elf spelers over, dus dat is wat aan de weinige kant. Niet alleen omdat ik ze niet goed genoeg vind hoor (of in ieder geval denk dat we beter kunnen). Een drietal spelers had het iets te hoog in het bolletje zitten en wilden minimaal een ton per jaar verdienen. Dat is 10 procent van het loonbudget. Dat gaat natuurlijk nooit aan één speler gespendeerd worden.

Gelukkig hebben we, voor dat ik op vakantie ga, nog een onderhoud met het scoutingteam. Ik heb ze gevraagd om zich te focussen op transfervrije spelers en qua posities mag alles voorbijkomen, behalve vleugelaanvallers.

image.png.072ef370872398119350081de1983f52.png

De scouts zijn druk aan het bellen en data aan het verzamelen met het oog op het nieuwe seizoen.

En dan blijkt dat de scouting ook haar best heeft gedaan. Allebei de heren én de technisch directeur doen een duit in het zakje en met het weinige wat ik weet van Japans voetbal komen we toch tot een shortlist van ruim vijftig man. Ongeveer de helft daarvan kunnen we al benaderen, zij zitten reeds zonder contract en komen uit alle hoeken van de wereld, nadat ze eerder vertrokken zijn uit Japan en ook de Japanse nationaliteit hebben. Het andere deel loopt op 31 januari uit contract en liever wacht ik af tot dat moment. Een soort psychologisch spelletje, want als men écht zonder baan zit hapt men sneller toe en neemt men eerder genoegen met minder, is mijn idee. Uiteraard is er altijd de kans dat mensen dan al een andere werkgever vinden, maar ik denk dat er op dit niveau zoveel spelers te halen zijn die een versterking kunnen zijn, dat ik dat risico nog wel neem.

De meesten zitten zonder zaakwaarnemer, dus moet ik ze toch echt zelf bellen. Zou je het zien zitten? Wat wil je ongeveer verdienen? Wat verwacht je voor ons te betekenen? En uiteindelijk krijg je wel eens een teleurstelling hè, met een mafketel die een paar ton denkt te kunnen vangen of een speler die zoveel clausules in zijn contract wil dat ik niet eens weet hoe ik het op papier moet krijgen, maar over het algemeen happen er al wel wat spelers toe.

Één van de eerste spelers die toehapt is direct mijn favoriet. Ahamad Azzawi, een Japanner met een allitererende naam én een Irakees paspoort. Hij woonde jarenlang in Yokohama, maar waar hij precies is geboren is niet bekend. Via Australië, de Filippijnen en Irak is hij nu weer terug in Japan. Met hem en de 24-jarige Kota Sakurai, die overkomt van de Toronto FC Academy zijn de eerste twee versterkingen voor het middenveld hopelijk binnen. Ook Kotaro Umeda komt, dat is een rechtsback met een Amerikaans paspoort. Komt vanuit Michigan over. Uiteindelijk zullen er, ook gedurende mijn vakantie, meerdere transformaties plaatsvinden. Het is nog een lange weg tot 1 februari, wanneer er iets meer duidelijkheid zal zijn en uiterlijk twee weken daarna wil ik de selectie rond hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites