19CH98 Geplaatst 19 november 2023 Share Geplaatst 19 november 2023 Een bijzondere slotdag maar kampioen is kampioen. Gezien de achterstand waarmee je begon een hele sterke prestatie! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 19 november 2023 Share Geplaatst 19 november 2023 Wat een knotsgekke ontknoping! Dat iedereen punten zou laten liggen was een scenario waar zowat niemand rekening mee hield inderdaad! Maar het belangrijkste is dat je wel het kampioenschap binnen hengelt. En op basis van die ijzersterke reeks die zolang aangehouden heeft is dat niet eens onverdiend. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 19 november 2023 Share Geplaatst 19 november 2023 Gefeliciteerd met de titel maar wat een bizarre wedstrijden zeg Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 20 november 2023 Share Geplaatst 20 november 2023 Wat een geweldig eerste seizoen zeg! Heel erg knap gedaan deze promotie! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dimihuyghe Geplaatst 20 november 2023 Share Geplaatst 20 november 2023 wat een ontknoping, is te vergelijken met de titel van Antwerp vorig seizoen waar de stand ook iedere minuut veranderde Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 20 november 2023 Share Geplaatst 20 november 2023 even zout in in de wonden van @Glenn08 wrijven wat lief van je @dimihuyghe Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 21 november 2023 Auteur Share Geplaatst 21 november 2023 (bewerkt) Na afloop van een seizoen moeten we natuurlijk ook even terugkijken op de prestaties van de spelers. Dat staat daarom centraal in deze post. We beginnen heel saai met de standaardstatistieken. In het overzicht vallen mij meteen een aantal zaken op: Een aantal spelers waren het kind van de rekening door de nieuwe manager. Zij maakte vooral hun minuten onder de vorige manager. Johnson moest zijn plek afstaan aan Horgan en speelde daarna bijna niet meer. En iemand als Banton moest zijn basisplek afstaan aan Weiss en moest het daarna veelal hebben van invalbeurten. Absolute held was toch wel Jeffers. Onder mijn leiding scoorde hij gemiddeld 1 doelpunt per wedstrijd. Het is eigenlijk bizar dat ik hem in december nog wilde vervangen, omdat hij niet presteerde en dat hij daarna helemaal los ging. Uiteindelijk pakte hij met kop en schouders de topscorers titel van de divisie. Waar de doelpunten toch voor een groot deel moesten komen van onze spitsen, lag dat bij de assists toch wat meer verspreid over het hele team. Zowel de back, de middenvelders, de wingers als de spitsen leverde regelmatig assists. In de voorbereiding van de doelpunten waren we dus niet afhankelijk van een enkele speler. Rasulo en McBride staat boven de lijst. Dit komt ook mede doordat zij veelal de vrije trappen en corners namen. Dan een blik op de leukere statistieken. Ik heb een selectie gemaakt en deze gegroepeerd. Het eerste stuk gaat over passing, dan over assists, dan over voorzetten en dan over schoten. Op het einde heb ik ook nog wat toegevoegd over tackelen en koppen. Onze eigen passing is redelijk in lijn met de rest van de divisie. We doen het niet heel veel beter of slechter dan het gemiddelde van de divisie. We weten er echter wel voor te zorgen dat de tegenstanders niet in hun spel komen. De tegenstanders hebben veel meer moeite om het spel te maken. Qua voorzetten doen we het ook goed. Vooral het aantal voorzetten ligt best hoog. En een groot deel daarvan komt ook nog eens aan. Hierdoor zijn we een van de weinige clubs die in het groene kwadrant uitkomen. Aanvallend deden we het prima. We waren het team met én de meeste schoten én de hoogste conversieratio. Dit leidde uiteindelijk tot 116 doelpunten. Torguay (97) en Yeovil (89) kwamen nog een beetje bij dat aantal in de buurt. Aanvallend hebben we sowieso weinig te klagen. Op bijna alle onderdelen deden we het veel beter dan gemiddeld. Vaak zelfs heel veel beter dan gemiddeld. Verdedigend snap ik het plaatje niet heel goed. Waarom staan wij in het rode kwadrant? Wij doen het toch juist goed? We blokken weinig schoten, omdat ze gewoon minder kansen krijgen. En daarom hoeven we de bal ook minder vaak uit te verdedigen. We staan hier ook samen met de nummer 2 van de competitie. Ik zie dit dus niet als een probleem. Het beeld van een rustige en ondoordringbare verdediging wordt hier ook een keer bevestigd. Persoonlijk vond ik dat trouwens niet. Ik vond dat we veel te veel tegendoelpunten kregen. Daarom zitten we misschien niet helemaal onderin de hoek, maar toch wat meer in het midden. We zitten gelukkig wel aan de goede kant. PS: Er zijn zoveel statistieken. Ik kan ze bij lange na niet allemaal laten zien en bespreken. Mocht je toch enorm benieuwd zijn naar een bepaalde statistiek, dan kun je dat natuurlijk aangeven. Dan kan ik deze in een volgende update alsnog met je delen! Spoiler @keano77 @19CH98 @Tim Windt @Djurovski @Titan @Marius @chrisje1993 @ElMarcos @dimihuyghe @De Raam @DGremlin @larrie @neva @Mordurette @JoonsterkeBE @DemoN @MNie @Satioz @KayDeManaager @Kyrill Bedankt voor alle reacties, complimenten en likes. 21 november 2023 bewerkt door MisterX Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 21 november 2023 Share Geplaatst 21 november 2023 Leuke manier om terug te blikken op het seizoen. Ben het met je eens dat weinig blokken niet per se slecht is, misschien dat FM daar beter met een percentage kan werken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 21 november 2023 Share Geplaatst 21 november 2023 Ik loop wat achter, gefeliciteerd nog met kampioenschap Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 21 november 2023 Share Geplaatst 21 november 2023 Leuk al die statistieken. Is een keer een andere terug blik Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 21 november 2023 Share Geplaatst 21 november 2023 Statistieken zijn leuk, maar het is natuurlijk ook de manier waarop je ernaar kijkt, zoals je zelf ook aangeeft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dimihuyghe Geplaatst 22 november 2023 Share Geplaatst 22 november 2023 statistieken vullen de gazetten zei mijn grootvader steeds haha. Mooi overzicht trouwens Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 22 november 2023 Share Geplaatst 22 november 2023 Lekker hoor al die statistieken, je team doet ook daar uitstekend in Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 24 november 2023 Auteur Share Geplaatst 24 november 2023 Een nieuw seizoen start natuurlijk met transfers. Aangezien we echter zo'n beetje het hele jaar door spelers kunnen aantrekken, lopen de transfers door tot september. Ondertussen is het team naar mijn idee wel rond, maar je weet natuurlijk nooit of er stiekem nog een transfer plaats gaat vinden. Uitgaande transfers zijn er eigenlijk niet. Contracten liepen tot het einde van het seizoen. Een aantal spelers waren te slecht. Zij zijn gewoon weggestuurd. De rest van de kern hebben we behouden. Die spelers zijn aangevuld met nieuwe aankopen. Misschien is het goed om met de ratings beginnen. In de laatste update heb ik vertelt over de toevoeging van een team-DNA. Eigenschappen die iedere speler zou moeten hebben. Dit had toch een paar nadelen: De grote focus op het team-DNA zorgt dat vooral die eigenschappen naar voren kwamen. Natuurlijk zijn die eigenschappen belangrijk, maar als je vervolgens bijvoorbeeld verdedigers krijgt die niet kunnen verdedigen of aanvallers die niet kunnen scoren, dan heb je er nog steeds niet aan. Er was te veel nadruk op het team-DNA en te weinig op de positie-specifieke eigenschappen. Een team-DNA klinkt leuk, maar wil je voor iedere positie echt dezelfde soort eigenschappen? Het leek mij veel logischer om per positie de nadruk op bepaalde eigenschappen te kunnen leggen. In plaats van 1 team-DNA, leek het me handiger om er een positie-specifiek team-DNA van te maken. In dat geval kan ik zeggen dat een bepaalde eigenschap belangrijker is voor spitsen dan voor verdedigers. Of dat een eigenschap alleen in het team-DNA moet zitten van veldspelers en niet voor de keepers. Het team-DNA is daarom gesplitst per positie én krijgt minder gewicht in de berekening,, waardoor de rol-specifieke eigenschappen zwaarder meewegen in de berekening. Dat lijkt mij een mooie ontwikkeling. Dan gaan we daadwerkelijk naar het team. Laten we de verschillende posities eens langs gaan. Keepers Horgan was vorig jaar onze eerste keeper en krijgt ook dit seizoen de voorkeur. King komt over van onze rivaal, Hemel Hempstead. Vorig jaar was hij daar eerste keeper en maakte hij tegen ons nog een eigen doelpunt. Bij ons neemt hij echter genoegen met een plekje op de bank. Vleugelverdedigers Links achterin hebben we verschillende opties. Vorig jaar begonnen we met Wyatt. Gedurende het seizoen trokken we Kenlock aan, die vervolgens de rest van het seizoen in de basis stond. Beiden zijn nog steeds bij de club. Dan is het misschien vreemd dat we Mills aangetrokken hebben. Hij wordt echter niet gehuurd als linksback. We willen hem een linie hoger inzetten. Hij mag dus de positie van linksbuiten gaan aanleren tijdens zijn tijd bij ons. Rechts achterin is het wat dunner bezaaid. We hebben eigenlijk alleen nieuweling Altintop. Vorig seizoen speelde hij bij Dartford. Dit jaar mag hij het bij ons laten zien. In geval van nood kunnen we Partington hier ook neerzetten. Partington zou echter vaker ingezet worden op het middenveld. Centrale verdedigers Onbetwiste leider van de verdediging in Watson. Bij Crystal Palce uit de Premier League wist hij niet door te breken. Hij speelde daar geen enkele minuut. Daarom werd zijn contract daar beëindigd. Daardoor konden wij hem oppakken. Naast hem hebben we drie opties. Vorig jaar was Townsend-West de basisspeler op deze positie. Bowry en Normal zijn echter ook nog twee opties die hier regelmatig zullen spelen. Middenvelders Op het middenveld hebben we een aantal opties. Eerder werd al gezegd dat we Partington hebben, maar ook hier is hij eigenlijk een back-up geworden. Op basis van de rating zou je verwachten dat Blackman de beste middenvelder is. Dat komt eigenlijk alleen maar omdat hij een paar goede mentale eigenschappen heeft. Verder kan hij er echter niet veel van. Net als vorig jaar zijn Foyo en Rasulo onze basisspelers. Daarbij zal Spence ook zo nu en dan minuten krijgen, is de huidige verwachting. Buitenspelers Op de vleugels op hebben we een paar opties: McBride speelde vorig jaar het hele seizoen aan de rechterkant. Ondanks goede cijfers was ik echter geen groot fan van hem. Het is dus nog onbekend hoeveel speelminuten hij dit jaar zal gaan krijgen als basisspeler. Mills had ik al eerder benoemd. Van origine is hij een linksback, maar de positie van linksbuiten past vind ik beter bij hem. Hij gaat onze eerste keus voor deze positie worden. Sekularac is een breed inzetbare speler. De Zwitser heeft al een paar mooie clubs op zijn naam staan, waaronder Juventus en Fulham. Bij beide clubs wist hij echter niet door te breken. Dit seizoen huren wij hem van Fulham. Meestal speelde hij in het centrum (en daar zou hij misschien zo nu en dan ook ingezet kunnen gaan worden bij ons). Bij ons zal hij echter veelal op een van de vleugels gepositioneerd worden. Tot slot hebben we Forde aantrokken. Met 18 jaar is hij de jongste speler in het eerste. Zijn contract bij Arsenal werd niet verlengt, dus we konden hem gratis ophalen. Ook hij heeft nog geen enkele minuut in het eerste gespeeld bij de Premier League clubs op zijn CV. Hij zal vooral aan de rechterkant komen te spelen. Spitsen Na de topprestatie van vorig jaar kon ik natuurlijk niet om Jeffers heen. Onder mijn leiding scoorde hij gemiddeld meer dan 1 doelpunt per wedstrijd. Hij zal meestal vergezeld worden met Berry naast hem. Berry is vooral gewend om achter de spitsen te spelen, maar zie zie een aanvalsleider in hem. Hij had al enige affiniteit met de spitspositie, dus dit jaar mag hij zich daarin verder gaan ontwikkelen. Daarnaast hebben we nog Weiss. Ook hij speelde vorig jaar al bij ons. Zijn speeltijd gaat dit seizoen echter een stuk minder worden. Tot slot hebben we Fisher. Hij komt echt net bij de club kijken. Op papier heeft hij een hele hoge rating. Dit komt echter omdat zijn rating is opgeblazen door een paar mentale eigenschappen. Hij scoort vooral hoog op lef en teamgeest. Voor mij zijn dat echter niet de belangrijkste eigenschappen. Hij is stiekem ook niet aangetrokken als speler, maar als manager van het U18 team. Fisher zou daarom niet moeten rekenen op speelminuten in het eerste. Spoiler @keano77 @19CH98 @Tim Windt @Djurovski @Titan @Marius @chrisje1993 @ElMarcos @dimihuyghe @De Raam @DGremlin @larrie @neva @Mordurette @JoonsterkeBE @DemoN @MNie @Satioz @KayDeManaager @Kyrill Bedankt voor alle reacties, complimenten en likes. Als jullie screentjes van bepaalde spelers willen zien, dan hoor ik dat graag. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 24 november 2023 Share Geplaatst 24 november 2023 Voor een club op het vijfde niveau heb je een prima selectie denk ik zo met veel posities dubbel bezet. Ben benieuwd in hoeverre het aanleren van nieuwe posities gaat lukken en of de data dus gelijk gaat hebben in dit geval. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 24 november 2023 Share Geplaatst 24 november 2023 Mooi hoe je het team-DNA hebt bijgesteld om tot betere afwegingen te komen. De kern lijkt behoorlijk goed op orde met back-up oplossingen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 24 november 2023 Share Geplaatst 24 november 2023 Heel gave post zo. En een prima selectie! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 24 november 2023 Share Geplaatst 24 november 2023 Hele mooie en gave post, en voor dat niveau goede aanwinsten hoor!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 24 november 2023 Auteur Share Geplaatst 24 november 2023 Aangezien ik gisteren en eergisteren niet de tijd had om een post te maken, gun ik jullie vandaag een toegift door middel van een tweede update. Daarin staan we stil bij de lange oefenperiode. De voorbereiding bestond eigenlijk uit twee onderdelen: Geld binnen harken tegen grotere teams. Aan het begin van de oefenperiode hebben we daarom 6 Championshipsteams weten te strikken die naar het Clarence Park durfde te komen. Tot slot hebben we nog een paar wedstrijden gespeeld tegen lagere teams om vertrouwens te tanken. En tussendoor kwam er nog een wedstrijdje tegen onze satellietclub. We kunnen terug kijken op een mooie periode. We startte bijna met de grootst mogelijke stunt. Ik durf namelijk wel te zeggen dat we beter waren dan Watford. De xG was dan ook in ons voordeel (3,02 vs 2,36). Pas diep in blessuretijd maakte Watford de gelijkmaker. Daarna pakte we een wedstrijd later ook nog eens een punt tegen Derby. Ook dat was een grote verrassing. Tegen de overige 4 Championshipteams werd terecht verloren. Vaak waren het wel entertainende wedstrijden. Hoogtepunt was misschien wel de meest doelpuntrijke wedstrijd: Tegen Norwich wisten we 3x te scoren, maar kregen we er ook 7 tegen. Het verschil zat hem vooral in de afronding. Qua spel ging het redelijk gelijk op, ook al doet de score anders vermoeden. Eigenlijk hadden we al vertrouwen getankt tegen de clubs uit de Championship. De verwachting om weggespeeld te worden, kwam totaal niet uit. Dat we zelfs 2x gelijk zouden spelen, had ik totaal niet verwacht. De overige wedstrijden om vertrouwen te tanken, waren daarom vooral bedoeld om het vertrouwen te bevestigen. Alle wedstrijden werden redelijk eenvoudig gewonnen. Wat dat betreft zijn we klaar voor de start van het seizoen. Let's go! Ik wil meteen een update geven over onze samenwerkingsverbanden. We startte de game met een samenwerkingsverband met Watford. We hebben echter besloten om hen te ditchen. Ze zijn nu ingewisseld voor Queens Park Rangers Football Club. Dat is wel een kleine downgrade qua niveau van de moederclub. QPR is dit seizoen namelijk gedegradeerd en speelt nu in de League One, terwijl Watford uitkomt in de Championship. Ik denk alleen niet dat het heel veel uit gaat maken qua niveau van spelers die we kunnen huren. Ik merk toch dat het niveau van huurspelers tegenwoordig vaak toch iets lager ligt dan een paar edities geleden. Vroeger voelde een moederclub daarom al snel aan als cheatcode om je selectie een boost te geven. Dat lukt nu minder goed. Waar een moederclub vooral goed voor is, is het geld. Wij ontvingen geen jaarlijks bedrag van Watford. QPR gaat ons zo'n 32k per jaar betalen. Voor een club van onze statuur is dat toch een heel mooi bedrag. Ook onze eigen satellietclubs hebben we tegen het licht gehouden. Biggleswade Town was altijd al onze satellietclub. Dat blijft gewoon behouden. In juli zijn we echter zeer druk geweest met het starten met nieuwe samenwerkingsverbanden. In 3 dagen tijd wisten we maar liefst 3 nieuwe samenwerkingsverbanden af te sluiten. Hoe het bestuur dat voor elkaar gekregen heeft, is een raadsel, want eigenlijk kun je maar 1 satellietclub per keer aanvragen... We beginnen met een samenwerkingsverband met Pick Up Academy. Toen ik die naam zag, wist ik dat ik deze samenwerking moest oppikken. Een dag later sloten we een samenwerkingsverband met Brook House. En nog een dag later sloten we een samenwerkingsverband met MK Irish. Dat is geen club uit Ierland. En er spelen ook bijna geen Ieren in FM. Dus ik heb geen idee waar de naam vandaan komt. Spoiler @keano77 @19CH98 @Tim Windt @Djurovski @Titan @Marius @chrisje1993 @ElMarcos @dimihuyghe @De Raam @DGremlin @larrie @neva @Mordurette @JoonsterkeBE @DemoN @MNie @Satioz @KayDeManaager @Kyrill Bedankt voor alle reacties, complimenten en likes. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 24 november 2023 Share Geplaatst 24 november 2023 Erg mooie en goede update! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 24 november 2023 Share Geplaatst 24 november 2023 Knappe resultaten in de voorbereiding, dat moet hoop geven voor het nieuwe seizoen. Daarnaast flink wat partnerclubs, hopelijk kan je er wat voordeel uit halen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 24 november 2023 Share Geplaatst 24 november 2023 Een goed gevulde voorbereiding in ieder geval. En je kan er alleen maar vertrouwen mee getankt hebben. Een paar knappe resultaten tegen clubs van een veel hoger niveau, en een paar keer schietoefeningen kunnen houden. Iedereen tevreden vermoed ik! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 25 november 2023 Auteur Share Geplaatst 25 november 2023 Gisteren ging het hier over de transfers tot eind september. Laten we vandaag dan meteen de wedstrijden tot eind september bespreken. We beginnen deze keer echter niet met de wedstrijden zelf, maar wat opvallende statistieken. Er zijn wel een aantal opvallende statistieken te melden. Ik heb geen idee hoe het kan, maar we scoren toch een partij vaak uit standaardsituaties. Dat zijn veelal corners. In 11 wedstrijden hebben we al maar liefst 20 keer gescoord vanuit standaardsituaties. Hoe dan!? De meeste teams zullen blij zijn als ze op 20 doelpunten in totaliteit zitten, maar wij zitten gewoon op 20 doelpunten vanuit alleen standaardsituaties. Daarboven op komen nog eens de doelpunten uit situaties vanuit open spel... Het zal jullie dan ook niets verbazen als we veruit het meeste scoren van alle teams. Dat verschil wordt vooral gemaakt door onze accurate schoten. Zoals je kunt zien wijken we echt enorm af van het gemiddelde van de divisie. Ook als je de huidige cijfers afzet tegen vorig jaar. Wij hebben nu al ruimschoots over de helft van het aantal doelpunten dat het meest scorende team vorig jaar heeft gemaakt, terwijl we nog geen eens op een kwart van de competitie zitten. Als we de huidige lijn voortzetten, dan verpulveren we zelfs het all-time doelpunten record van de divisie... We verpulveren daarbij dan ook de huidige topscorers lijst. We bezetten niet alleen de eerste positie, maar ook positie 2 en 3. Vooral nummer 3 is een opvallende verschijning: Watson is namelijk onze centrale verdediger. Het is hem zelfs al eens gelukt om een hattrick te maken dit seizoen. Met zo'n introductie kan het natuurlijk niet anders of we hebben het goed gedaan. Zoals jullie kunnen zien, scoren we er op los. We krijgen wel regelmatig nog veel tegendoelpunten, maar zolang we maar meer scoren dan de tegenstander, vind ik alles prima. Onze plek op de ranglijst was wel te raden, Alles winnen betekent gewoon dat je bovenaan staat. Stiekem is er al best wel een gat naar de teams er onder ontstaan. De nummer 2 heeft al een achterstand van 9 punten. Het gat naar een plek buiten de play-off plaatsen is al 15 punten. En dan te bedenken dat de doelstelling was om niet te degraderen. Toch is er hommeles in de tent. Herinneren jullie de contractonderhandelingen nog? Er was een salarisverhoging afgesproken van 50% bij het behalen van promotie. Het bestuur heeft in de kleine letters op laten nemen dat het niet voor het toenmalige seizoen gold. De salarisverhoging van 2.2k naar 3.3k heeft nog niet plaats gevonden. En bij nieuwe contractonderhandelingen wil het bestuur ook niet verder gaan dan de 2.2k die ik nu verdien. Mijn insteek is echter dat ik niet akkoord ga met een aanbod onder 3.3k per maand. Mijn contract loopt tot het einde van het seizoen en het is nog maar de vraag of we er gezamenlijk uit gaan komen... Dit gaat dus nog wel een staartje krijgen... Spoiler @keano77 @19CH98 @Tim Windt @Djurovski @Titan @Marius @chrisje1993 @ElMarcos @dimihuyghe @De Raam @DGremlin @larrie @neva @Mordurette @JoonsterkeBE @DemoN @MNie @Satioz @KayDeManaager @Kyrill Bedankt voor alle reacties, complimenten en likes. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DemoN Geplaatst 25 november 2023 Share Geplaatst 25 november 2023 Wat een prestaties! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 25 november 2023 Share Geplaatst 25 november 2023 Geweldige prestaties tot zo ver Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten