Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

[FM24] Les Gones

Daz

Aanbevolen berichten

image.png.960125e6cfb16070b162a014d5e1665a.png

Krakers & Champions League

Dat we een meer dan prima start hebben gemaakt is te zien aan de derde plek en de eerste prijs die binnen is. Met een druk programma voor de boeg starten we met een thuiswedstrijd tegen Toulouse. Na een break van ruim 2 weken zou je zeggen dat de spelers fris aan de aftrap staan maar het lijkt alsof de energie een beetje weg is. Het duel eindigt in een gelijkspel want beide teams maken er twee: 2-2. Bij ons zijn dat Barco en Diao. Onnodig!

Tegen Le Havre herpakken we ons want door een goal van Cherki, Leonardo en Ouedraogo winnen we met 1-3. Dan volgt het thuisduel tegen Ajax voor de Champions League. De uitslag is een beetje vertekend want we hadden er nog 3 meer moeten maken. Uiteindelijk wordt het 2-0 dankzij Marcos Leonardo en wederom Diao. 3 belangrijke punten.

Het team is aan en dus spelen we tegen FC Nantes wederom een wereldpartij, het wordt liefst 6-0 dankzij 3 goals van Marcos Leonardo, een goal van Barco, Barcola en Cherki. De maand Oktober sluiten we af met een knappe 0-1 winst uit in de Derby tegen Olympique Marseille.

Vijf krakers

November belooft in ieder geval een zware maand te worden want de tegenstanders zijn zeker niet mals. Om te beginnen spelen we thuis tegen Arsenal waar Barco ons op voorsprong brengt. Wederom is het jeugdigheid of toch vermoeidheid maar in minuut 95 scoren zij dankzij Trossard de 1-1 en eindigt het in een gelijkspel, jammer. Toch herpakt het team zich knap tegen Stade Rennes door met 3-0 te winnen dankzij 2x Leonardo en 1x Ouedraogo. Uit tegen Monaco staan we knap met 1-4 voor maar wordt het toch nog spannend want we winnen met 3-4 dankzij Diomande, Marcos Leonardo, Cherki en Barco.

Dan resten nog twee duels en die eindigen allebei in een 3-0 overwinning. Tegen Rode Ster Belgrado scoren Doku, Yoro en Marcos Leonardo. Tegen Lens opnieuw Marcos Leonardo (2x) en Diao. 

Spoiler

image.thumb.png.bbf57835b87c9a3f0d62b20ad36c5b1c.png

Stand competitie

image.thumb.png.addd9145194b712d0f08fb04be612572.png

We blijven hiermee in het spoor van PSG en bouwen een voorsprong op onze directe concurrenten. In de Champions League staan we op plek 10 van de 35.

Les coqs d'or

Ik wil twee spelers uitlichten die het echt fantastisch doen dit seizoen. Te beginnen met Marcos Leonardo. De spits is in absolute bloedvorm en laat het eindelijk op de Franse velden zien. Twee seizoenen geleden gehaald voor ruim 18 miljoen kwam hij tot 8 goals (half seizoen) en vorig seizoen 10 goals in 23 duels. Nu is hij daar ruim overheen want momenteel staat hij bovenaan de topscorerslijst met 12 goals uit 14 wedstrijden. En daarbij gaf hij ook 3 assists. In de Champions League zijn dat 2 goals en 2 assists. Ik heb met hem eerder een belofte gemaakt dat hij minimaal 15 goals moest maken en dat lijkt het gewenste effect te hebben. Hopelijk blijft het zo doorgaan. Nadeel is wel dat er al clubs als Real Madrid, Manchester United en AC Milan achter hem aanzitten én in de media verkondigen dat ze hem willen binnenhalen. De bedragen die genoemd worden zitten op 116 miljoen euro.

image.thumb.png.1f76ce17f9d9afd844a783971d6c9528.png

Wie het creatieve brein achter onze spits is, dat is ons jeugdproduct Rayan Cherki. Hij is onze absolute sterspeler en de kleine dribbelaar staat nu in de competitie op 5 goals en 5 assists (14 wedstrijden). Ook was hij in 6 Champions League duels goed voor goals en 3 assists. Zo zit het voorin zeker goed met ons scorend vermogen in het elftal. 

image.thumb.png.71072528387006900ec9036ceeb373b1.png

Afscheid Anthony Lopes?

Onze Mister Lyon (36 jaar oud) heeft eerder dit seizoen aangekondigd te willen gaan stoppen. Onze keeper staat ondanks zijn iets mindere rating nog steeds in het doel en heeft inmiddels 459 duels achter zijn naam staan. Serge Chiesa is nog steeds recordhouder met 475 dus de kans is heel groot dat die verbroken gaat worden. We zijn al wel aan het scouten naar een nieuwe keeper en houden daarbij zowel rekening met een directe versterking (Verbruggen, Bayandir worden genoemd) als met een groot talent die zich mag laten zien. Daarbij zijn onze scouts de U21 elftallen aan het afgaan van landen als België en Spanje. In onze jeugd is er op dit moment geen keeper goed genoeg of talent die zich aandient.

Reacties

@Marius Dat zou lekker zijn! Het is in ieder geval al lekker dat we die prijs van hun hebben afgesnoept maar we gaan natuurlijk voor het kampioenschap.

@ElMarcos Is voor mij een nieuw iets, en zeker leuk bij een talent wat ik eigenlijk niet kende en het gewoon goed heeft gedaan bij zijn verhuurperiodes. :)

@Kyrill Een voorsprong verdedigen is nog een zwakte van ons helaas.

@Djurovski Die zo dik winnen is wel lekker ja.

Tags

@ElMarcos @MNie @19CH98 @Tim Windt @Bogatyr @chrisje1993 @Mordurette @Djurovski @De Raam @Jotew @Marius @DGremlin @RoWe @KayDeManaager @keano77 @Satioz @Kyrill @xJordinosaur @glennix @John Terry 2.0 @Willem @JoonsterkeBE

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.png.960125e6cfb16070b162a014d5e1665a.png

I. December & Januari

In deze korte update neem ik jullie mee naar de maanden december en januari én laat ik een voorproefje op de youth-intake zien.

Allereerst spelen we tegen Troyes. Thuis blijken we veel te sterk en winnen we dan ook met 3-0 dankzij Leonardo, Ouedraogo en Barco. De wedstrijd daarop spelen we uit tegen het stugge Young Boys en dat eindigt in 0-0. Drie dagen daarna staan we met een iets gehavend elftal aan de aftrap tegen FC Lorient. Dit duel zou uit in 2-2 eindigen dankzij twee goals van invaller Greenwood. Tegen Stade Reims weten we wél te winnen met 2-1 dankzij Diao en Marcos Leonardo. Tot slot spelen we nog een oefenduel tegen Lausanne die we met 2-0 winnen dankzij Marc Guiu en El Arouch want dit was vooral een wedstrijd voor de reservebank.

In de maand Januari is het natuurlijk ook de maand dat de transfermarkt open gaat. Dit ga ik behandelen in de volgende update. We beginnen met een uitduel tegen Tresillac voor de beker en winnen met 4-0 dankzij Ibarra, Greenwood, Guiu en jeugdig talent Lorenzo Superbi

In de volgende ronde van de beker winnen we weer met 4-0 en ditmaal worden de goals gemaakt door Leonardo, Cherki, Diomandé en Greenwood. Het mooiste resultaat, persoonlijk, is de wedstrijd hierna tegen Benfica. We maken letterlijk gehakt van ze want met 5-0 domineren we de wedstrijd. Doelpuntenmakers zijn Diao 2x, Yoro, Marcos Leonardo en Mason Greenwood. En tegen Strasbourg maakt Marcos Leonardo een hattrick en winnen we met 1-4. 

De winst op Benfica betekende dat we door zijn in de Champions League en daarom kies ik voor een lichtelijk reserve elftal wedstrijd tegen FC Bayern. Die verliezen we dan ook kansloos met 4-0, haha. En de maand eindigt met een derby tegen Bordeaux. Het wordt 6-0 dankzij Nypan, Diao 2x, Cherki 2x en Marcos Leonardo.

Spoiler

image.thumb.png.6608415723423cb2732ca17f48246587.png

II. Loting Champions League

In de volgende ronde zullen we het op nemen tegen Salzburg, een prima loting denk ik. 

III. Stand competitie

image.thumb.png.b3484d44e506a819e154a95b4f34d830.png

We moeten nog steeds hopen op een misstap van PSG en dat gebeurt echt zelden. Maar het is in ieder geval goed dat we nu maar 3 punten achter staan. En het doelsaldo is nu ook in ons voordeel! Bovendien maakt Mbappé echt veel minder doelpunten (9) waar wij met Marcos Leonardo bovenaan de lijst van topscorers staan met 18

IV. Youth Intake preview

image.thumb.jpeg.94b5e8245b2f8133aae77e03c7f22c6d.jpeg

De preview zegt dat we een uitstekende intake zullen krijgen en dat zou zeer welkom zijn. Ons u-19 elftal is namelijk best mager kwa aantal en er zijn weinig súpertalenten.

De volgende update belooft een interessante want daar ga ik het hebben over de transferperikelen. Want wat was me dit een window zeg..

Reacties

@Djurovski Cherki is mijn absolute favoriete speler. Ook omdat hij uit eigen jeugd is en nu al zó goed is. Ik kan je in ieder geval vertellen dat er veel interesse is in Leonardo..

@Marius Nog steeds een tweestrijd, we geloven er nog steeds in.

@Kyrill Dankjewel Karel!

@DGremlin Wat dat betreft zijn we ook als club nu een stuk beter dan vorig jaar.

@ElMarcos Thanks! Ik ben zeer tevreden met Leonardo, hij laat nu eindelijk zijn kwaliteiten zien.

Tags

@ElMarcos @MNie @19CH98 @Tim Windt @Bogatyr @chrisje1993 @Mordurette @Djurovski @De Raam @Jotew @Marius @DGremlin @RoWe @KayDeManaager @keano77 @Satioz @Kyrill @xJordinosaur @glennix @John Terry 2.0 @Willem @JoonsterkeBE

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat goed maar dat vermaledijde PSG blijft het top doen... Mooi dat er weer een toplichting aan zit te komen, dan kan Cherki samenspelen met wat andere parels uit eigen jeugd dadelijk :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog steeds prima bezig. Maar ook PSG laat amper een steek vallen. Toch is de tweestrijd nog steeds volop aan de gang. Enkel dat resultaat tegen Bayern was misschien een kleine domper, maar de volgende tegenstander in de CL is natuurlijk van een ander formaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

image.png.3be80cff4e728c5cb4b7ec3c48914273.png

We zijn aangebroken bij een update over onze afgelopen transferperiode en onze visie voor de toekomst. We beginnen het bij het afscheid van onze vaste waarde rechtsachterin: Saël Kumbedi. Het jeugdproduct was met zijn 21 jaar nog erg jong en ik voorzag een mooie toekomst. Echter kwam Tottenham Hotspur met een bod waarbij Saël mij aangaf te willen vertrekken. Nadat hij dreigde met chaos binnen de selectie heb ik eieren voor mijn geld gekozen en hem uiteindelijk verkocht voor een bedrag van €25.000.000 wat kan oplopen tot 28.5. Gelukkig hebben we met Malo Gusto al een waardig vervanger dus hij kan meteen zich meer laten zien en hopelijk leidt dat tot meer groei want op dit moment is hij 3 ster CA en PA. Als back-up van Gusto hebben we ons versterkt met Héctor Fort. De rechtsback uit de jeugd van Barcelona kwam over voor €3.900.000 en dus prima om erbij te hebben.

image.thumb.png.70ba843d83c6cb5a5f09a2afb351db40.png

Met flink wat geld op de bank hebben we rondgekeken naar een opvolger van onze keeper Lopes. Hij gaf eerder aan te willen stoppen na dit seizoen en dus belde ik weer aan bij Brighton. Echter vroegen zij een mega prijs (meer dan 40 miljoen) voor Nederlands talent Bart Verbruggen. Een echte directe versterking kon ik niet vinden, zeker niet voor de juiste prijs. Via mijn scout kwam ik erachter dat Altay Bayindir bij Manchest United de bank al een tijdje warm houdt. Vorig seizoen was hij nog verhuurd aan Celta de Vigo en dit seizoen speelde hij slechts 4 potjes. Zijn contract liep af en het verslag was eigenlijk meer een gokje. Hij staat op 2 sterren CA en PA. Maar zijn stats zien er wel gewoon goed uit dus komt hij ons vanaf volgend seizoen versterken, in eerste instantie als reserve. 

image.thumb.png.81669a4567c0e2c758b006c4c64afcc8.png

Op de linksbackpositie zaten we ook niet heel breed. We kunnen Barco niet alles maar laten spelen dus daarom heb ik een back-up gevonden die er meteen kan staan. We huren Álex Grimaldo van Leverkusen met een optie op koop (7 miljoen). Wel is er, zonder dat ik het wist, een bedrag van 5 miljoen als hij een maand niet speelt. En laat hij nou net bij aankomst 2 maanden geblesseerd raken.. Ouch.

image.thumb.png.a28f390295cbd7f823ef7347fde54093.png

Met een kop koffie en een laptop ging ik verder op zoek naar spelers die ons al dan niet direct kunnen versterken. Mijn oog viel op een 16 jarige linksback van VVV Venlo die nog geen contract had. Nadat hij gescout werd was ik direct enthousiast en dankzij mijn Nederlandse connectie komt hij de club meteen versterken, ik heb het over Jeroen de Koning. Hij mocht al zijn debuut maken in de beker en pakt nu ook regelmatig minuten mee in de Champions League en competitie.

image.thumb.png.0900c0b568669e8a251d9c8e027bf80d.png

Ook Houssem Aouar vertrekt want hij gaat naar Nice voor een bedrag van 26 miljoen wat kan oplopen tot 33 miljoen. Prima want hij was toch een back-up en kwam gratis over. Daarnaast is Zakharyan aan Everton verhuurd omdat hij écht speeltijd moest hebben en Cherki gewoon niet te stoppen is. 

De biedingen op Marcos Leonardo waren niet mals. Manchester United was bij elkaar bereid om 180 miljoen uit te geven aan de spits in vorm. Echter keek ik rond naar alternatieven en die bleken dan wel niet even duur te zijn of net iets daaronder. Daarom besloot ik hem te houden in het shirt van Olympique Lyon want hij kan natuurlijk alleen maar meer waard worden.

Dan nog een viertal transfers. We beginnen met een Braziliaanse newgen want voor €15.000.000 stapt het nieuwe groeibriljantje van Santos, Celso Jung, over. Best prijzig natuurlijk maar omdat we niet echt een jong spitsen talent hadden op Guiu na mag hij rustig rijpen en kan hij wellicht in de toekomst de plek van Marcos Leonardo overnemen.

image.thumb.png.98ca02d2039cb9f811366ce6f56af11e.png

Daarnaast hebben we een zeer talentvolle rechtsback overgenomen van SM Caen. Het gaat om Mathieu Riviere. Hij speelt nu vast op het tweede niveau en is dan ook terugverhuurd om daar vlieguren te maken. We nemen hem over voor maximaal €9.000.000.

image.thumb.png.dcb446a8f4f7003fa62ab196cef397ec.png

Er zou nog een verdediger aangetrokken worden want de Spanjaard Juan Forniés komt over van Valencia. We betalen best een stevige prijs, namelijk €9.500.000 maar met zijn 17 jaar is hij nog erg jong en heeft hij genoeg ruimte om te ontwikkelen.

image.thumb.png.b7f809f7a3988635102aa023a11e06db.png

Tot slot nog dé transfer van de hele window en dat op de laatste dag. Niemand minder dan wonderkind Warren Zaïre-Emery komt over van PSG op huurbasis waar wij hem voor €10.000.000 kunnen overnemen. We betalen best wat aan fees wanneer hij speelt, en wanneer hij niet speelt maar deze toekomstige Franse ster kon ik niet weigeren.

image.thumb.png.9388f63cc7e89388d4ccc6e99e866e00.png

Visie

Sinds de start van de novelle proberen we natuurlijk al goedkoop in te kopen en duur te verkopen. De transfer van Aouar is daar een voorbeeld van. We hebben deze transferwindow goed gekeken naar posities waar we ons voor moesten versterken met oog op de toekomst. De Koning op linksback, Riviere als rechtsback, Forniés bij gebrek aan kwalitatieve centrale verdedigers in het tweede en Celso Jung bij gebrek aan topspitsen in het tweede elftal. Zaire-Emery is natuurlijk een parel en omdat we onze club en het eerste elftal met het liefst zoveel mogelijk Fransen willen voorzien is dat ook een mooie transfer. Ik zou dan ook niet gek opkijken als we in de toekomst Adli voor een megabedrag verkopen en dat hij de plek mooi over kan nemen.

Reacties

@Willem Ja dat hoop ik! We hebben bijvoorbeeld een ander toptalent uit eigen jeugd (Kevin Pages @De Raam) verhuurd aan Angers en hij mag zich dan volgend seizoen melden in het eerste. 

@Djurovski Ja PSG  is echt schier onverslaanbaar. Ik hoop dat er een paar spelers vertrekken deze zomer waaronder Mbappé.

@Marius Tegen Bayern was het meer de jonkies een ervaring geven en PSG is inderdaad lastig te verslaan.

@Kyrill Thanks! Jazeker, Salzburg moet gewoon winst zijn.

@ElMarcos We mogen zeker niet klagen, kampioenschap blijft een droom.

Tags

bewerkt door Daz
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Flink wat transferwerk en je houdt je inderdaad aan de filosofie van goedkoop inkopen, duur verkopen. Ook mooi dat je mede daardoor een astronomisch bod op je spits kan afwijzen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

image.png.10c90c5c0fb0286f86e4a084db4aaa2c.png

Na een hectische transferperiode en een goede periode waarin we verdergaan in de Champions League is het nu tijd om verder te gaan. Dat gebeurt in Februari wat een erg drukke maand is en waarin we ook het opnemen tegen Salzburg voor de Champions League én bekeren tegen o.a. Rennes en ik verklap het alvast; PSG.

I. Februari

In februari openen we de maand met een wedstrijd tegen Rennes in de 11de ronde van de Franse beker. Deze weten we met gemak te winnen want Diao, Greenwood, Doku en Guiu maken er gezamenlijk 0-4 van. Dat betekent dat we doormogen en de volgende tegenstander zal Paris Saint-Germain zijn.

Dan de wedstrijd uit tegen Lille. We komen op achterstand en ondanks legio kansen weten we simpelweg niet het net te vinden. Met het dubbele aantal kansen verliezen we 1-0.

Tegen Salzburg wordt dat thuis dan wel weer weggezet want we blazen ze letterlijk van het veld. Het wordt 6-0 dankzij dubbelslagen van Marcos Leonardo, Cherki en Diao. De wedstrijd daarop tegen Montpellier winnen we met 2-0 dankzij Barcola en Barco en de return tegen Salzburg verliezen we met 1-0. 

Tot slot de derby tegen Saint-Etienne waar we met een aardig B elftal spelen om krachten te sparen voor de volgeende pot. We winnen met 1-3 dankzij Doku, Yoro en Leonardo. In de kwartfinale van de beker wordt het 2-2 tegen PSG dankzij Alvero en Doku, maar gaan we door penalties naar de halve finale! En de laatste wedstrijd tegen de nummer 3 winnen we met 2-0 van Nice dankzij Diao en Doku. 

II. Maart

Waar de vorige maand uit 8 duels bestond zijn dat er deze maand slechts 5. En we trappen af tegen de tegenstander die we geloot hebben na winst op Salzburg in de Champions League: FC Barcelona. Een pittige kluif en ondanks dat het zeer gelijk op gaat trekken wij aan het lange eind! De doelpuntenmakers zijn Marcos Leonardo en Barco met een penalty en het duel eindigd 2-0. 

Tegen Toulouse, Le Havre en Nantes in de competitie weten we ook te winnen namelijk met 1-0 (Gusto), 5-2 (Diao 2x, De Koning, Leonardo, Barcola) en 0-3 (Leonardo, Adli, Ouedraogo.

En tot slot sluiten we af met een 1-0 verlies in Camp Nou tegen Barcelona waardoor we doorgaan naar de laatste 8!

Spoiler

image.thumb.png.9ffb34b103a95b3f7e8adb4c0cf24ee9.png

III. Loting Champions League

image.thumb.jpeg.23c907ae7c16d4000dfcac4f8904546b.jpeg

In deze fase van de Champions League hebben we geloot tegen PSG. Een pittige loting maar ook een prachtige aangezien dit ons aartsrivaal is. We hebben al eerder dit seizoen gewonnen van ze (supercup) en ze uitgeschakeld in de beker. Dus het zal zeker een lastige pot worden waar zij uit zullen zijn op revanche. Leuk feitje, Marc Overmars was host van het lotingsevenement. :)

IV. Ranglijst competitie

image.thumb.png.ecf12ae906334b00338726c9b8f2f16b.png

Met vijf punten achterstand op PSG is de titel nog steeds mogelijk. We spelen nog 6 wedstrijden en op de laatste dag zelfs tegen PSG zelf. Alleen laten ze echt weinig liggen en zullen wij eigenlijk alle 6 finales moeten winnen. 

Extra

Nu de jeugdinstromen door heel de wereld doorkomen hebben wij onze scouts op pad gestuurd. Natuurlijk gaan de grote talenten zich waarschijnlijk tijdens de scoutingsperiode binden aan hun club maar wie weet komen we wat leuks tegen. Als experiment heb ik Julian Anderl voor 1.900.000 vastgelegd van Dortmund en voor 1.000.000 Jésus Alberto van Betis. Zonder te scouten. Ik ben benieuwd!

Stats aanwinsten zonder scoutingsrapport

Spoiler

image.thumb.png.7fbe01d7fa35c5bff72cdeddf0250d70.png

image.thumb.png.e3e7bc6d179be93f4670422d9af45c57.png

Reacties

@Willem Dank! Ja ik heb echt lang getwijfeld om het bod niet gewoon te accepteren. Maar hij heeft eindelijk zijn draai gevonden en wie weet kan hij uitgroeien naar echt een legende voor de club. Er waren natuurlijk Brazilianen die hem voor gingen..

@Djurovski Thanks! Ik ben sowieso niet van het met geld smijten. Overigens zullen we volgend seizoen een budget van €100.000.000 krijgen. Dat belooft wat.

@Marius Ja dat kost me nogal wat, haha.

@Mordurette Dank!

@Fantasy Ja daar ben ik heel blij mee! Dat moet de opvolger van Adli gaan zijn.

@Kyrill Ja zo'n som geld is eigenlijk echt insane.. had jij het gedaan?

@MNie We moeten nog even afwachten wat hij voor salaris gaat vragen maar dit was een nobrainer natuurlijk.

Tags

bewerkt door Daz
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Razend spannend, en telkens dezelfde grote concurrent als tegenstander. In de CL zou het mooi zijn voor de eer maar de grootste triomf zou wellicht toch zijn dat je op de allerlaatste speeldag de titel kan winnen tegen uitgerekend PSG (al moet het dan ook onderweg eerst nog wat meezitten natuurlijk).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar zet je toch even een aantal goede prestaties neer. In de Coupe de France knikker je je grootste concurrent eruit en Europees win je knap van F.C. Barcelona. Het is zo natuurlijk al een mooi seizoen door de Europese prestaties en in de beker ben je misschien wel de grootste kanshebber nu je Paris Saint-Germain eruit heb gegooid. In de Ligue 1 is het hopen dat zij verzwakken, maar die kans is natuurlijk niet heel groot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat erg goed. Prachtige CL en beker campagne. In de competitie gaat hete ook erg lekker, zonde van de nederlaag bij Lille. Je gaat iig 2e worden en misschien 1e. Ben benieuwd naar de aankopen die je niet gescout hebt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites