Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

FM Café

Fantasy

Aanbevolen berichten

Op 30-10-2023 om 20:16 zei MarcFR:

Zou iemand die al een aantal seizoenen verder is de selecties van Feyenoord, PSV en Ajax willen delen wanneer deze door de computer bestuurd worden?

Benieuwd hoe de aankopen zijn en of dat eens een beetje realistisch is. Anders weer wachten op Daveincid z’n pack.

Iemand die lief is? :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei MarcFR:

Iemand die lief is? :D

Sorry, ben nog niet verder! 

Ligt het aan mij of duurt het lang voor ik zeg maar 'verder kom in de tijd'.  Veel persconferenties, veel vergaderingen (technisch overleg) - Of ervaren jullie dat niet zo? Zijn er dingen die ik dan anders kan/mag doen? 

Hoe stellen jullie focusgebieden in? Gewoon constant of in een tijdsframe? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei ElPrincipito:

Sorry, ben nog niet verder! 

Ligt het aan mij of duurt het lang voor ik zeg maar 'verder kom in de tijd'.  Veel persconferenties, veel vergaderingen (technisch overleg) - Of ervaren jullie dat niet zo? Zijn er dingen die ik dan anders kan/mag doen? 

Vind het zelf wel chill. Al kun je al die vergaderingen natuurlijk instellen, of aanvinken dat ze er maar een mail van maken.

Focusgebieden is Chile voor mij en dat always. Maar wel met tijdframes voor bepaalde posities, voor mijn schaduwlijstjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Roulatiesysteem :classic_love:

image.png.079ea56d3f43a4af9f2811197192c0c8.png

5 minuten geleden zei Dansmeister:

Vind het zelf wel chill. Al kun je al die vergaderingen natuurlijk instellen, of aanvinken dat ze er maar een mail van maken.

Focusgebieden is Chile voor mij en dat always. Maar wel met tijdframes voor bepaalde posities, voor mijn schaduwlijstjes.

Lucas Assadi en Alexander Aravena al bekeken? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zitten best wat features in waarvan ik denk: Niet boeiend... Zeker die persconferenties. Ik laat die altijd over aan andere of ik klik redelijk blind er door heen. Over het algemeen is de eerste optie altijd wel prima. Dus dan is het klik, klik, klik, ... 

Vergaderingen als technisch overleg zijn vaak ook niet super boeiend. Die stonden eerst op wekelijks bij mij, maar ondertussen op maandelijks. Echt boeiende zaken kom ik niet tegen over het algemeen.

Focusgebieden? Is dat iets nieuws in FM24? Ik zit nog in FM22 en ik ben niet bekend met deze term.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei De Raam:

Deze constructies blijven leuk!

image.png.b7f36839da5f76c82a4044093c8ca5b5.png

In het verlengde daarvan: Ik had een speler gehuurd, maar blijkbaar vond de manager dat ik hem niet op de juiste positie opstelde. Dus de manager heeft de speler teruggehaald. Vervolgens kon ik hem meteen opnieuw huren en een paar dagen later was hij weer bij de club. 

Kon ie in januari dus net even op en neer vliegen tussen Andorra en Argentinië ;c 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik doe de scoutingsopdrachten altijd zelf. Begin altijd met de regio's in Europa (Vooral West, Centraal, Zuid en Noord-Europa eerst, afhankelijk van waar ik actief ben of ik VK ook selecteer en met welke regio ik vooral begin met scouten). Selecteer zelf de scout die de opdracht moet doen, omdat ik iemand kies die al kennis van de regio heeft, en ik deselecteer altijd de optie die iets is van: Scoutingsrapporten van vorige opdrachten gebruiken. Als je deze wel aan vinkt krijg je volgens mij dat je de opdracht steeds weer opnieuw moet selecteren en het dus niet daadwerkelijk een voortdurende scoutingsopdracht is. (Dit kan ik ook mis hebben btw)

Daarnaast heb ik als zoekfilter altijd het volgende: Huidig niveau 4 grijze sterren (Zodat er toch al een minimaal basisniveau gescout wordt maar de talenten nog wel iets breder mee gepakt worden) en potentieel niveau van 3,5/4 sterren. Zo krijg ik de talenten die minstens 3.5/4 sterren als potentie hebben, maar het voordeel hiervan is ook dat spelers met huidig niveau en potentieel niveau van 3 sterren niet gescout worden, maar bijv. een 23 jarige speler van 3 sterren die nog 3.5/4 sterren potentieel heeft wordt wel mee genomen in het advies. Dit vind ik zelf namelijk altijd heel interessante spelers. Vaak zijn deze niet al te duur of lopen ze nog wel eens uit hun contract en zo kan je ze 2 jaartjes ofzo mee laten rouleren en zelfs basis kunnen worden en daarna vaak met winst weer door te verkopen zijn

Op deze manier krijg ik altijd een aardig beeld van alle spelers die interessant kunnen zijn in mijn scoutingsverslagen terug. Dit filter ik dan weer verder door een aparte shortlist te maken van elke positie/rol in mijn tactiek. Zo heb ik eigenlijk altijd wel een back-up voor mijn basisspelers en ook talenten voor elke positie. Spelers op mijn shortlist blijf ik continue scouten door die optie aan te vinken bij Shortlist en mochten ze niet meer interessant zijn dan haal ik ze van de shortlist af. Doordat spelers op je shortlist staan krijg je ook berichten als andere clubs er op bieden en ben je dus direct op de hoogte van de ontwikkeling van deze spelers.

Mocht je te veel spelers door krijgen van je scouts dan kan je altijd kiezen om het potentieel van de scoutingsopdrachten op 4 sterren te zetten zodat er betere spelers door komen of je kan het filter van aanbeveling aanpassen in je scoutingsresultaten kopje. Deze staat standaard op een 6 ofzo als cijfer (of B dacht ik als je in het Engels speelt). 

Zo dit is onbewust toch een aardig boekwerk geworden zo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helden helden! Dank voor de reactie. @bas huijsmans Zo doe ik het inderdaad ook, was alleen gewend (FM20) dat ik vanuit de scouting opdrachten minder spelers kreeg, hooguit 20 of zo. Ik krijg er nu 100 (ik heb dezelfde criteria qua sterren als jou ingevuld) - daar zit dan wel bij dat de shortlist up to date wordt gehouden. Ik heb gewoon 1 shortlist en filter dan op positie. 

bewerkt door ElPrincipito
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei ElPrincipito:

Ik krijg er nu 100 (ik heb dezelfde criteria qua sterren als jou ingevuld) - daar zit dan wel bij dat de shortlist up to date wordt gehouden. Ik heb gewoon 1 shortlist en filter dan op positie. 

Misschien kan je de minimale aanbeveling die gegeven wordt aan de speler verhogen zodat er minder rapporten in je scoutingrapporten komen?

Eerder had ik inderdaad ook 1 shortlist, maar vind het later in de save vrij onoverzichtelijk worden aangezien dan ook spelers gefilterd worden op een positie waarop ik ze niet hoog in schat. Bijv. een 1,70 linksback die ook centraal en rechtsback kan. Die komt dan ook naar voren als ik een nieuwe rechtsback zoek. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei W8er:

Vorige FM's kreeg een doelman nooit een blessure tijdens een wedstrijd.

Niet echt realistisch.

Nu heb ik het al 1 keer meegemaakt.

Maar hoor hier en daar dat het soms overdreven veel is ook.

Dus vermoed dat er nog wat aan gewerkt moet worden bij SI.

Het mag inderdaad wat vaker gebeuren tov vorig jaar, ik nam nooit een doelman mee op de bank om die reden, nu zal je al eigenlijk verplicht zijn eentje mee te nemen want nu weet je dat het kan gebeuren. Mag inderdaad nog wel bijgeschroefd worden imo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei MarcFR:

Thanks!!

Oudere spelers, allerlei nationaliteiten. Bij PSV is het helemaal bizar.. Ik wacht wel weer op daveincid zijn pack voor wat realistischere transfers, dit ziet er niet uit.

Huh op PSV na valt het toch echt wel mee? Ajax en Feyenoord hebben 2 spelers boven de 30. Waar bij Ajax Rulli er aan het begin al zit en Feyenoord Semedo heeft wat wel zie als een versterking. Daarnaast liggen de leeftijden zo'n beetje tussen de 23 en 28 jaar wat ik vrij realistisch vind. Ook zitten nog redelijk wat spelers bij de clubs die er aan het begin van de save ook gewoon zitten. Ajax bijv. 16 spelers die er aan het begin ook zitten

Daarnaast  een vraag voor @TheRealOne welke competities heb jij allemaal ingeladen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei bas huijsmans:

Huh op PSV na valt het toch echt wel mee? Ajax en Feyenoord hebben 2 spelers boven de 30. Waar bij Ajax Rulli er aan het begin al zit en Feyenoord Semedo heeft wat wel zie als een versterking. Daarnaast liggen de leeftijden zo'n beetje tussen de 23 en 28 jaar wat ik vrij realistisch vind. Ook zitten nog redelijk wat spelers bij de clubs die er aan het begin van de save ook gewoon zitten. Ajax bijv. 16 spelers die er aan het begin ook zitten

Daarnaast  een vraag voor @TheRealOne welke competities heb jij allemaal ingeladen?

Feyenoord en Ajax gaan nog wel enigszins idd. Bij Feyenoord vind ik Semedo, McKennie en Talisca niet realistisch. Oblyakov, Pineda, Navarro en Namaso vreemd.

Oosterwolde, Hannibal en Gulliksen dan wel weer zeer toffe transfers

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei bas huijsmans:

image.thumb.png.832152dbe54b8e00843869f4e0e34b70.png

edit; Voor wat het waard is; Ajax heeft nog steeds Maurice Steijn (;c) en PSV heeft Peter Bosz nog. Feyenoord heeft Brian Riemer als coach.

bewerkt door TheRealOne
Link naar opmerking
Deel via andere websites