Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

FM Café

Fantasy

Aanbevolen berichten

12 uur geleden zei Dansmeister:

Waar struggle je mee ouwe reus? Ik verander onwijs veel in mijn tactieken. Nu met Scamacca ga ik ook iets anders spelen, dan met Lucca.

Voornamelijk spelersrollen van die drie CAM's en bijbehorende spelersinstructies. Doe daar echt maar wat, maar lijkt opzich wel te werken overigens ;c 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou hier kiezen voor een custom benadering, een rol die niet in FM zit, maar er misschien wel in kan; de Fantasista. De Fantasista is, in het Italiaanse voetbal, een creatieve kracht op het middenveld, wiens hoofdrol is om kansen te creëren, ruimtes te vinden waar anderen alleen een doodlopende weg zien, en momenten van pure genialiteit te leveren die wedstrijden kunnen beslissen. Deze speler belichaamt de kunst van het voetbal, spelend met een vrijheid die zelden gezien wordt in andere rollen.

Jouw João José heeft beschikt namelijk over de benodigde attributen om een Fantasista te kunnen zijn. Hij 

moet beschikken over uitzonderlijke technische vaardigheden, waaronder **Technique**, **Passing**, en **Dribbling**. Daarnaast zijn mentale attributen zoals **Vision**, **Decisions**, **Anticipation**, en **Flair** cruciaal, aangezien deze de speler in staat stellen om unieke kansen te creëren. Fysieke eigenschappen zoals **Balance** en **Agility** stellen hem in staat om zich met gratie door kleine ruimtes en hardnekkige verdedigingen te bewegen, terwijl **Acceleration** en **Pace** hem helpen om ruimte te creëren. João José ontbeert nog een stukje versnelling in dat opzicht, maar dat is trainbaar, zeker op die leeftijd.

In Football Manager zijn er enkele rollen die het concept van de Fantasista kunnen nabootsen, hoewel geen enkele rol dit perfect doet. De **Attacking Midfielder (Attack)** (en dan tweaken) of **Advanced Playmaker (Support of Attack)** rollen benaderen dit het meest. Deze rollen benadrukken het creëren van kansen, dribbelen en de vrijheid om af te wijken van de positie om ruimtes te exploiteren. Let wel dat voor een Fantasista de nadruk ligt op de actie en minder op de pass. Ruimte maken door middel van het uitspelen van een mannetje.

In Football Manager, zoals in het echte voetbal, is de Fantasista een symbool van creativiteit en onvoorspelbaarheid. Het integreren van een speler met de kenmerken van een Fantasista in je team vereist een zorgvuldige overweging van formatie, tactiek, en ondersteunende spelers. Echter, wanneer succesvol uitgevoerd, biedt deze rol een element van magie en onvoorspelbaarheid die de loop van een wedstrijd kan veranderen, belichaamd door de kunst van het voetbal op zijn zuiverst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei neva:

Sorry Karel.

image.png.bd4b9f5765b2c2387482aab1c89eb43b.png

Enige reden waarom jij hier sorry ''Karel'''zou moeten zeggen is als je zelf de Spurs manager bent ;)

Elk andere reden totaal niet. Haha, winnen van Arsenal is het zelfde als de kraan aanzetten, je weet dat er water gaat uitkomen...;c

Zo onze eerste PL zege in fucking 6 duels weer...

Werd de nodige tijd. Vorig seizoen toen we kampioen werden voor 2e maal op rij, verloren we thuis van ze, keihard, dus extra blij hiermee. En plus het feit we al 1,5 maand geen fatsoenlijke rechtsback meer hebben.. White en Kayode langdurig geblesseerd, en Hoever kan ik pas vanaf januari inschrijven, speel met Tomori op RB maar die is dat totaal niet, is nu wel gegroeid daar naar 2 CA als Complete Wingback Attack.

Schermafbeelding 2024-03-18 213024.jpg

bewerkt door Kyrill
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh wat guur zeg, zag een poll in game, 74% van de fans wil dat ik ontslagen word....

Gaan nu 3 overwinningen op rij, na 6 duels op rij zonder zege....

Ooh kut nu snap ik het, ik dacht doel plaatsen voor CL was dit seizoen, maar is weer kampioen worden pfffff

Dat gaat sowieso neit meer worden, wel al laatste 2 jaar kampioen geworden.

Schermafbeelding 2024-03-19 092755.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kyrill:

Goh wat guur zeg, zag een poll in game, 74% van de fans wil dat ik ontslagen word....

Gaan nu 3 overwinningen op rij, na 6 duels op rij zonder zege....

Ooh kut nu snap ik het, ik dacht doel plaatsen voor CL was dit seizoen, maar is weer kampioen worden pfffff

Dat gaat sowieso neit meer worden, wel al laatste 2 jaar kampioen geworden.

Schermafbeelding 2024-03-19 092755.jpg

Kop op Karel, hoe ziet de stand eruit? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Urbeto:

Kop op Karel, hoe ziet de stand eruit? 

We kwamen vanaf plek 8, staan nu weer keurig 4e...
Alleen het doel van kampioen worden(zal dan 3e keer op rij worden) gaat het niet worden. Maar we staan er erg goed voor in de CL, en krijgen nog Rosenborg en Villareal thuis in de competitie fase en zitten nog in de Fa Cup en halve finale Carabao Cup :)

Hebben nu 8 zeges op rij!

Stand PL jan 28.jpg

schema en resultaten december 27 en half januari 28.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites