Nom de Guerre Geplaatst 30 oktober 2023 Share Geplaatst 30 oktober 2023 5 uur geleden zei SpartaPiet: Tips hoe het beter kan zijn heel erg welkom 5 uur geleden zei neva: Je linker Volante zou ik een holding rol geven. Dus een verdedigende middenvelder, half-back of zelfs anchor. Dat dus. Volantes spelen ver naar voren, in de omschakeling heb je alleen de twee verdedigers echt achter de bal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
SpartaPiet Geplaatst 30 oktober 2023 Share Geplaatst 30 oktober 2023 48 minuten geleden zei Nom de Guerre: Dat dus. Volantes spelen ver naar voren, in de omschakeling heb je alleen de twee verdedigers echt achter de bal. Hoe zouden jullie het neerzetten, verdedigend en aanvallend @Nom de Guerre @neva Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arezo Geplaatst 31 oktober 2023 Share Geplaatst 31 oktober 2023 17 uur geleden zei Lensherr: Paul bij den Beerschot. Boonen, Shoretire, Verlinden. Leuk middenveld! Hoe krijg je die vlaggetjes in je tactiekscherm? En dan heb ik ook nog Izquierdo. Ik heb de Kojuro skin, daar zat dat bij Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 31 oktober 2023 Share Geplaatst 31 oktober 2023 2 uur geleden zei Arezo: En dan heb ik ook nog Izquierdo. Ik heb de Kojuro skin, daar zat dat bij Bedankt. Een mens zou vergeten dat die nog ergens rondloopt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arezo Geplaatst 31 oktober 2023 Share Geplaatst 31 oktober 2023 1 uur geleden zei Lensherr: Bedankt. Een mens zou vergeten dat die nog ergens rondloopt Nou inmiddels heeft hij alweer zijn kraakbeen beschadigd in de knie en ligt hij er 5 maanden uit, dus lopen zal het niet zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 1 november 2023 Share Geplaatst 1 november 2023 Experiment, mede omdat bijna al mijn wingers in de lappenmand zitten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 1 november 2023 Share Geplaatst 1 november 2023 3 minuten geleden zei Nom de Guerre: Experiment, mede omdat bijna al mijn wingers in de lappenmand zitten. Welke speler komt uit in zone 14? De Volante of de AP? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 1 november 2023 Share Geplaatst 1 november 2023 7 minuten geleden zei De Raam: Welke speler komt uit in zone 14? De Volante of de AP? De volante. De AP staat op support en stay wider, dus die geldt vooral als een doorgeefluik of distributiestation. Ook een beetje tegenwicht bieden aan die volante en je wil niet twee aanvallende krachten aan een kant waar de back helemaal niet meedoet in aanvallend opzicht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 2 november 2023 Share Geplaatst 2 november 2023 (bewerkt) 14 uur geleden zei Nom de Guerre: De volante. De AP staat op support en stay wider, dus die geldt vooral als een doorgeefluik of distributiestation. Ook een beetje tegenwicht bieden aan die volante en je wil niet twee aanvallende krachten aan een kant waar de back helemaal niet meedoet in aanvallend opzicht. Hoe ver beweegt de AP door naar de flank? Half space of echt richting zijlijn omdat daar toch niemand anders staat? Ziet er weer verrassend, maar toch logisch uit 2 november 2023 bewerkt door FlyD Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Martijn1705 Geplaatst 4 november 2023 Share Geplaatst 4 november 2023 Op 1-11-2023 om 17:12 zei Nom de Guerre: Experiment, mede omdat bijna al mijn wingers in de lappenmand zitten. Vraagje: Ik zie veel spelers centraal naast elkaar in koppeltjes. 2 CD, 2 VM, 2 CM en 2 AM. Zorg je ervoor dat op links altijd een linksbenige speler staat en op rechts een rechtsbenige speler. Of maakt dat totaal niet uit. Of is dat alleen voor centrale verdedigers belangrijk. Na aanleiding van de podcast over balans van afgelopen week de volgende vraag. Je kunt alle posities verdelen in 4 rollen. De lopers, de slopers, de spelverdelers en de labradoodle . Welke spelersrollen zijn voor jullie de lopers, de slopers en spelverdelers? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 4 november 2023 Share Geplaatst 4 november 2023 2 uur geleden zei Martijn1705: Vraagje: Ik zie veel spelers centraal naast elkaar in koppeltjes. 2 CD, 2 VM, 2 CM en 2 AM. Zorg je ervoor dat op links altijd een linksbenige speler staat en op rechts een rechtsbenige speler. Of maakt dat totaal niet uit. Of is dat alleen voor centrale verdedigers belangrijk. Na aanleiding van de podcast over balans van afgelopen week de volgende vraag. Je kunt alle posities verdelen in 4 rollen. De lopers, de slopers, de spelverdelers en de labradoodle . Welke spelersrollen zijn voor jullie de lopers, de slopers en spelverdelers? Ik heb graag een linkspoot op links en een rechtspoot op rechts, maar als ik geen goeie linkspoot heb, dan speelt gewoon de beste speler. Zelfs voor verdedigers werkt dat. Ik heb dusdanig veel positiewisselingen ingebouwd dat een goede voetballer belangrijker is dan een links- of rechtsbenige speler. Qua balans, de half-back bewaart de balans, de AP is de spelverdeler, de mezzala is een loper en de Volante is een lopende sloper. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisje1993 Geplaatst 6 november 2023 Share Geplaatst 6 november 2023 Volop bezig met het testen van een tactiek voor fm24. Hieronder een screen met hetgeen waar ik mee bezig ben. Hebben jullie nog tips om deze tactiek te perfectioneren. Hij werkt op zich redelijk goed tot nu toe. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 6 november 2023 Share Geplaatst 6 november 2023 1 uur geleden zei chrisje1993: Volop bezig met het testen van een tactiek voor fm24. Hieronder een screen met hetgeen waar ik mee bezig ben. Hebben jullie nog tips om deze tactiek te perfectioneren. Hij werkt op zich redelijk goed tot nu toe. Zorgt de BVM er niet voor dat er heel veel ruimte ontstaat als hij uit positie loopt met het druk zetten dat zijn rol doet? Als de counterpressie niet werkt dan zijn er nog slechts 4 verdedigers over als het er niet minder zijn met ook twee redelijk aanvallende backs. Als je hier tegen aan loopt zou je de rol van de bvm kunnen wijzigen door een statischer rol in verdedigend op zicht of misschien een van de backs een inverted wingback rol te geven. Die kan de restverdediging dan verzorgen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeffers Geplaatst 7 november 2023 Share Geplaatst 7 november 2023 Op 4-11-2023 om 19:35 zei Nom de Guerre: Ik heb graag een linkspoot op links en een rechtspoot op rechts, maar als ik geen goeie linkspoot heb, dan speelt gewoon de beste speler. Zelfs voor verdedigers werkt dat. Ik heb dusdanig veel positiewisselingen ingebouwd dat een goede voetballer belangrijker is dan een links- of rechtsbenige speler. Qua balans, de half-back bewaart de balans, de AP is de spelverdeler, de mezzala is een loper en de Volante is een lopende sloper. Via PI's? Of vanuit de diverse toegepaste rollen die nu in FM24 zorgen voor positie transities? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EssDee Geplaatst 8 november 2023 Share Geplaatst 8 november 2023 Op 6-11-2023 om 13:53 zei chrisje1993: Volop bezig met het testen van een tactiek voor fm24. Hieronder een screen met hetgeen waar ik mee bezig ben. Hebben jullie nog tips om deze tactiek te perfectioneren. Hij werkt op zich redelijk goed tot nu toe. Hoe verloopt de samenwerking op rechts tussen de AVV(o) en de BM(o)? Lopen die niet te kort op elkaar? De AVV(o) heeft toch nog steeds de neiging om meteen op te schuiven als het kan en de BM(o) is toch eerder een neutrale rol? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisje1993 Geplaatst 8 november 2023 Share Geplaatst 8 november 2023 Zojuist zei EssDee: Hoe verloopt de samenwerking op rechts tussen de AVV(o) en de BM(o)? Lopen die niet te kort op elkaar? De AVV(o) heeft toch nog steeds de neiging om meteen op te schuiven als het kan en de BM(o) is toch eerder een neutrale rol? Valt wel mee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jevedeve Geplaatst 8 november 2023 Share Geplaatst 8 november 2023 (bewerkt) Aan het einde van seizoen 1 geprobeerd om de tactiek van Slot na te maken. 2 wedstrijden getest en het ziet er best goed uit, zien jullie gekke dingen/ verbeterpunten? Ik merk dat als ik Paixao op ondersteunen laat spelen, hij meer aanspeelbaar is voor Trauner. Maar aanvallend komt hij dan minder in het stuk voor. 8 november 2023 bewerkt door jevedeve Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 8 november 2023 Share Geplaatst 8 november 2023 3 uur geleden zei jevedeve: Ik merk dat als ik Paixao op ondersteunen laat spelen, hij meer aanspeelbaar is voor Trauner. Maar aanvallend komt hij dan minder in het stuk voor. Misschien een optie om rechts ook voor de overlap te kiezen middels de teaminstructie. Dan wordt de mentaliteit van Paixao wat lager en kun je hem op aanvallend laten staan. Zou dan wel je rechtsback op defensief zetten. Trekt de instructie kort afspelen van keeper voorkomen niet je hele defensieve formatie uit elkaar? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jevedeve Geplaatst 8 november 2023 Share Geplaatst 8 november 2023 3 uur geleden zei De Raam: Misschien een optie om rechts ook voor de overlap te kiezen middels de teaminstructie. Dan wordt de mentaliteit van Paixao wat lager en kun je hem op aanvallend laten staan. Zou dan wel je rechtsback op defensief zetten. Trekt de instructie kort afspelen van keeper voorkomen niet je hele defensieve formatie uit elkaar? Thnx voor je feedback! Het is in principe wel de bedoeling om hoog druk te zetten, de verdediging schuift mee door de hogere defensieve lijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenstra Geplaatst 10 november 2023 Share Geplaatst 10 november 2023 Nieuw begonnen met Monaco. Het gaat niet heel slecht, maar ik merk dat ik nog niet helemaal tevreden ben over hoe ik mijn kansen creëer; via fouten van de tegenstander. Mijn idee is om de bal uiteindelijk door de laatste linie heen te spelen en Ben Yedder vrij te zetten voor de keeper. Dit ging in de voorbereiding bijzonder goed, maar toen kreeg ik nogal veel tegen. Daarom besloot ik om van Fofana een DM te maken. Hierdoor staat het wel wat steviger. Tips? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Becks Geplaatst 10 november 2023 Share Geplaatst 10 november 2023 (bewerkt) 1 uur geleden zei Lenstra: Nieuw begonnen met Monaco. Het gaat niet heel slecht, maar ik merk dat ik nog niet helemaal tevreden ben over hoe ik mijn kansen creëer; via fouten van de tegenstander. Mijn idee is om de bal uiteindelijk door de laatste linie heen te spelen en Ben Yedder vrij te zetten voor de keeper. Dit ging in de voorbereiding bijzonder goed, maar toen kreeg ik nogal veel tegen. Daarom besloot ik om van Fofana een DM te maken. Hierdoor staat het wel wat steviger. Tips? Qua formatie en rollen niet heel verkeerd, al zou ik juist met de IWB aan de kant van de MEZ spelen. Je zou Fofana nog op defend kunnen zetten en Zakaria als BWM om verdedigend iets steviger te staan. En als je voorin wat diepte mist zou ik Ben Yedder gewoon als AF gebruiken. Je instructies in balbezit zijn wel wat tegenstrijdig. Van achteruit spelen, maar toch ook meer dieptepasses en geduld opbrengen. Conflicteert elkaar allemaal een beetje. Zou één spelopvatting kiezen. Counter + counter-pressie en je instructies zonder balbezit zijn samen ook best intensief. Houden je spelers dit vol? Weet niet goed wat past bij Monaco maar mijn gevoel zegt beetje inzakken en gokken op de snelheid voorin? 10 november 2023 bewerkt door Becks Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bigtukker Geplaatst 11 november 2023 Share Geplaatst 11 november 2023 20 uur geleden zei Becks: Je instructies in balbezit zijn wel wat tegenstrijdig. Van achteruit spelen, maar toch ook meer dieptepasses en geduld opbrengen. Conflicteert elkaar allemaal een beetje. Zou één spelopvatting kiezen. Sorry, maar deze tegenstrijdigheid zie ik niet zo goed. Je kunt toch bijvoorbeeld vanuit de verdediging opbouwen richting het middenveld en daar de dieptepasses verzorgen. Misschien is het wel beter om dan 'Play Out of Defense' aan te laten en bij bepaalde spelers 'Take More Risks' aan te zetten? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Becks Geplaatst 11 november 2023 Share Geplaatst 11 november 2023 1 minuut geleden zei bigtukker: Sorry, maar deze tegenstrijdigheid zie ik niet zo goed. Je kunt toch bijvoorbeeld vanuit de verdediging opbouwen richting het middenveld en daar de dieptepasses verzorgen. Misschien is het wel beter om dan 'Play Out of Defense' aan te laten en bij bepaalde spelers 'Take More Risks' aan te zetten? Kan als PI inderdaad. En als je het over TI's hebt is be more expressive een mooie tegenhanger van geduld opbrengen, om het iets minder passief te maken. Van achteruit opbouwen + meer dieptepasses kan natuurlijk wel, maar vraagt om spelers die beter beslissingen kunnen maken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bigtukker Geplaatst 11 november 2023 Share Geplaatst 11 november 2023 7 minuten geleden zei Becks: Kan als PI inderdaad. En als je het over TI's hebt is be more expressive een mooie tegenhanger van geduld opbrengen, om het iets minder passief te maken. Van achteruit opbouwen + meer dieptepasses kan natuurlijk wel, maar vraagt om spelers die beter beslissingen kunnen maken. Ik bedoelde PI's inderdaad. Ik neem aan dat ze bij Monaco wel redelijk hoge Decisions attributen hebben Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 15 november 2023 Share Geplaatst 15 november 2023 Boys, vraagje! Speel met Vitesse in deze 4-5-1 opstelling. Gaat vrij goed alleen krijgen we behoorlijk veel goals tegen. Zien jullie (simpele) aanpassingen zodat het achterin wat beter staat? Misschien andere rollen? Iets anders in de tactiek? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten