Jump to content
Wegens succes verlengd! Bestel nu jouw Mystery United shirtje met korting. Gebruik de code 'managersutd'🔥 ×

Recommended Posts

Gepost
9 uur geleden zei AntiChrist7:

en als ik het switch naar een DM?

Ik heb helaas geen spelers die defensieve winger kunnen spelen en het is ook niet direct een positie/rol die in overvloed te vinden is

er complete wingbacks van maken is ook een optie ;) 

Gepost
3 uur geleden zei Steels:

er complete wingbacks van maken is ook een optie  

mja dan verleg je het probleem van geen goede backs te vinden naar geen goeie (complete)wingbacks te vinden.  Als ik op spelers zoek met 15/19 gevraagde attributen op minstens 13 vor (rechter)CWB, kom ik op 11 spelers, waarvan 2 geintresseerd zijn en ze verdienen allemaal meer dan mijn hoogste loon al.

Vooral goeie defensieve stats vinden is moelijk. Deze is een voorbeeld. Een CWB met matig marking en tackling

image.thumb.png.6dd0c7212f04fa782f9384dd5b3735a7.png

Gepost
14 uur geleden zei AntiChrist7:

en als ik het switch naar een DM?

Ik heb helaas geen spelers die defensieve winger kunnen spelen en het is ook niet direct een positie/rol die in overvloed te vinden is

Zou niet teveel naar rolgeschiktheid kijken maar meer naar de eigenschappen in combinatie met prestaties. Een DW is eigenlijk gewoon een winger die ook zijn verdedigende werk niet schuwt, dus eentje met een hoge teamwork, stamina en work rate kom je al een heel eind.

En op die positie kun je ook prima aanvallende backs posteren, denk aan een type Dumfries of Frimpong. 

Gepost
3 uur geleden zei AntiChrist7:

mja dan verleg je het probleem van geen goede backs te vinden naar geen goeie (complete)wingbacks te vinden.  Als ik op spelers zoek met 15/19 gevraagde attributen op minstens 13 vor (rechter)CWB, kom ik op 11 spelers, waarvan 2 geintresseerd zijn en ze verdienen allemaal meer dan mijn hoogste loon al.

Vooral goeie defensieve stats vinden is moelijk. Deze is een voorbeeld. Een CWB met matig marking en tackling

image.thumb.png.6dd0c7212f04fa782f9384dd5b3735a7.png

Je moet dan ook vooral naar aanvallende attributen kijken, zolang ze nog degelijk scoren voor marking, positioning en tackling. Deze is dus zeker geschikt ;) 

Gepost
5 uur geleden zei Steels:

Je moet dan ook vooral naar aanvallende attributen kijken, zolang ze nog degelijk scoren voor marking, positioning en tackling. Deze is dus zeker geschikt  

7 uur geleden zei Becks:

Zou niet teveel naar rolgeschiktheid kijken maar meer naar de eigenschappen in combinatie met prestaties. Een DW is eigenlijk gewoon een winger die ook zijn verdedigende werk niet schuwt, dus eentje met een hoge teamwork, stamina en work rate kom je al een heel eind.

En op die positie kun je ook prima aanvallende backs posteren, denk aan een type Dumfries of Frimpong. 

Grappig genoeg heb ik dumfries in deze save, maar hij is 35 dus eigenlijk moet ik er wel van af

Ik heb wel nog geen diamond gedaan dit jaar, dus misschien zoiets?

image.png.32f181bd8629177d17d884d0676f18f4.png

Het enige wat ik dan een beetje vrees is dat het middenveld soms kan openliggen omdat zowel CAR als MEZ wijd blijven

Gepost
Op 29-11-2024 om 21:05 zei AntiChrist7:

Grappig genoeg heb ik dumfries in deze save, maar hij is 35 dus eigenlijk moet ik er wel van af

Ik heb wel nog geen diamond gedaan dit jaar, dus misschien zoiets?

image.png.32f181bd8629177d17d884d0676f18f4.png

Het enige wat ik dan een beetje vrees is dat het middenveld soms kan openliggen omdat zowel CAR als MEZ wijd blijven

En is het wat?

Ik wil namelijk zelf graag een tweespitsen-tactiek hanteren, maar kom voorlopig niet tot het gewenste resultaat. Ik merk namelijk héél weinig passes tussen mijn 2 spitsen op, hoe kan ik dit beter aan het werk krijgen?

Gepost (edited)
1 uur geleden zei Steels:

En is het wat?

Ik wil namelijk zelf graag een tweespitsen-tactiek hanteren, maar kom voorlopig niet tot het gewenste resultaat. Ik merk namelijk héél weinig passes tussen mijn 2 spitsen op, hoe kan ik dit beter aan het werk krijgen?

Ik heb er wel wat mee getweaked en ben er wel tevreden van, maar in FM weet je natuurlijk nooit zeker of het de tactiek is die beter is, of gewoon omdat je betere spelers hebt. Ik zit nu tien jaar in de save en heb enkele wereldklasse spelers, inclusief mijn twee spitsen, die zijn wansmakelijk goed.

Spoiler

image.thumb.png.7fc4b7426c7d75c4cf89702e943f73b6.png

image.thumb.png.6c4fec18e8c984dde2c7c9b671a41cf0.png

Eredivisie is al lang geen graadmeter meer, bijna elke speler is geklasseerd als 'star eredivisie".

Mijn belangrijkste aanpassing was van een carrilero naar een CMs met stay wider gegaan, hoofdzakelijk geinspireerd door dit:

Spoiler

Ik heb ook de rollen van de spitsen omgedraaid. Enerzijds omdat de mez en CF te dicht bij elkaar kwamen, maar ook omdat Panaca linksvoetig is. Heb het ook naar fairly narrow gebracht, zodat ik minder crosses krijg, en eerlijk gezegd, je ziet soms echt wel leuke driehoekjes vormen.

image.thumb.png.19e40551e3d350c5ed838454c29cdee9.png

Edited by AntiChrist7
Gepost

Ook eens een poging gedaan, de vorige keer is het wat blijven liggen.

Tresor zou de voorzetten moeten geven, paintsil naar binnenkomen om te trappen. 
Beide spelers zijn rechtsvoetig, maar Paintsil scoort beter op Afwerking en Tresor beter op Voorzetten. 
Maar de spelers kunnen ook andersom staan... 
Hrosovsky zou de ruimte moeten benutten links achter Paintsil en achter El Khannous. 
El khannous duikt in de ruimte van Tolu en met Paintsil, Tresor en El khannous krijg je mensen in de box.

Heynen een controlerende rol op het middenveld, eventueel iets meer verdedigend instellen? 
De backs heb ik niet op aanvallend ingesteld om wat meer jongens achterin te houden. 

De visie is om hoog druk te zetten bij balverlies.
Onze reus Tolu te bedienen op het hoofd en het gevaar moet van de vleugels komen. 
Onze verdedigers zijn niet traag, ook niet snel... daarom dat ik wat voorzichtig ben met de defensieve lijn. 
Ik stel me vooral vragen bij de restverdediging en of de rollen wat kloppen? 

Kan iemand me wat advies geven? ;)  

Europees of tegen een sterkere ploeg, misschien eerder de mentaliteit op positief ipv aanvallend en Heynen en Hrosovsky een rij lager zetten?  

tact genk.png

Gepost
1 uur geleden zei Northis:

Ook eens een poging gedaan, de vorige keer is het wat blijven liggen.

Tresor zou de voorzetten moeten geven, paintsil naar binnenkomen om te trappen. 
Beide spelers zijn rechtsvoetig, maar Paintsil scoort beter op Afwerking en Tresor beter op Voorzetten. 
Maar de spelers kunnen ook andersom staan... 
Hrosovsky zou de ruimte moeten benutten links achter Paintsil en achter El Khannous. 
El khannous duikt in de ruimte van Tolu en met Paintsil, Tresor en El khannous krijg je mensen in de box.

Heynen een controlerende rol op het middenveld, eventueel iets meer verdedigend instellen? 
De backs heb ik niet op aanvallend ingesteld om wat meer jongens achterin te houden. 

De visie is om hoog druk te zetten bij balverlies.
Onze reus Tolu te bedienen op het hoofd en het gevaar moet van de vleugels komen. 
Onze verdedigers zijn niet traag, ook niet snel... daarom dat ik wat voorzichtig ben met de defensieve lijn. 
Ik stel me vooral vragen bij de restverdediging en of de rollen wat kloppen? 

Kan iemand me wat advies geven? ;)  

Europees of tegen een sterkere ploeg, misschien eerder de mentaliteit op positief ipv aanvallend en Heynen en Hrosovsky een rij lager zetten?  

tact genk.png

De basis van je tactiek staat redelijk goed denk ik. Ik zie nog 2 of 3 problemen om er echt goed mee te presteren:

- Zoals je zelf al aangeeft kan de restverdediging wel een probleem worden. De MEZ op A gaat altijd weg zijn (en vaak in dezelfde ruimte duiken als de AML). Een CM (O) blijft meestal redelijk op zijn plaats, maar kan ook zeker eens meegaan, dan blijft er niks meer over voor de 2 CV's.

- Je gebruikt Tolu als TM (O). TM is een 'magneetrol', dus zal hij veel gezocht worden in de opbouw. Dit kan tegenstrijdig werken met 'kortere passing' als TI. Daarnaast zal hij als TM (O) veel inzakken om ballen door te koppen op lopende mensen. Met El Khannouss en Paintsil daar kan het zeker werken, maar het gaat er ook voor zorgen dat hij niet voor het doel is als de voorzetten van de zijkant komen.

Ik zou de balans op het middenveld zeker eens herbekijken. Heylen op CM (V) en Hrosovsky op MEZ (O) kan al veel oplossen. In dat geval kun je Tolu in deze rol behouden, maar zou ik de TI's 'korter passen' en 'hoge voorzetten' weghalen. 

Je kunt er ook voor kiezen om het voetbal meer op het middenveld te spelen. In dat geval behoudt je 'korter passen', maar zou ik de rol van Tolu veranderen naar iets meer aanvallends. In dat geval is een spelmakende rol voor Heynen of El Khannouss eventueel een optie (maar zeker niet nodig). In dat geval kun je ook nog wat spelen met de rol van de backs (1vd2 in laten overlappen of juist als extra man in het middenveld brengen).

Klein beetje finetunen dus en bekijken wat er werkt. Succes! 

Gepost

Ik sluit me inderdaad aan wat Flyd hierboven al zegt. De zone op CAM zal met de CAM en de Mezzala druk worden. Vooral omdat de NBV met de bal ook nog die zone in wil gaan dribbelen. De zone zal aan de rechterkant van de CAM positie groter zijn door de vleugelspits aan die kant die het veld breed houdt.

Wat ook een optie is om te doen is om de Mezzala aan de rechterkant van het middenveld te poseren (op Aanvallend of Ondersteunend) en de CM links op het middenveld positioneren. Om de problemen met de restverdediging op te lossen kan je dan van de rechtsback een Inverted Full Back (Naar binnenkomende vleugelverdediger) te maken op verdedigen of ondersteunen. Zo zal er daar een minder groot gat ontstaan aanvallend gezien. Zo geef je meer ruimte aan je linksbuiten om de actie te maken en zullen de Mezzala en de vleugelspits vaker in een 1 op 1 situatie komen.

Gepost

iemand een tactiek om standaard situaties te verdedigen?

En ook aanvallende?

krijg zoveel doelpunten tegen daaruit en scoor vrij weinig uit standaardsituaties

Gepost

Ik zit te twijfelen tussen welke midfield combo het beste past in onderstaande tactiek. (spelers zijn even snel quick pick gedaan)

Welke van de volgende drie opties heeft jullie voorkeur en waarom?

• CM-Su & MEZ-At
  • BBM-Su & MEZ-At
  • BBM-Su & CM-At

En zou je nog aanpassingen doen elders eventueel? 

image.png.c39b5971917011aa51c9f6dc1aef1698.png

Gepost
Op 17-12-2024 om 00:14 zei Steels:

Nog andere mensen met een 2-spitsen-formatie die succesvol is?

Nog steeds op zoek?

Gepost (edited)
3 minuten geleden zei Rrrood:

Nog steeds op zoek?

Zie hierboven :) Al mag een 2-spitsen-systeem altijd hoor :P

Edited by Steels
Gepost (edited)
1 uur geleden zei Nom de Guerre:

4-2-4

f08d880aedcf57ba4215df66386f9aad.png

Hou niet zo van meta tactics, heb het graag iets realistischer. Maar toch bedankt! 

Edited by Steels
Gepost (edited)
1 uur geleden zei Steels:

Hou niet zo van meta tactics, heb het graag iets realistischer. Maar toch bedankt! 

Definieer "iets realistischer" voordat ik heel veel tijd ga besteden aan iets wat je toch niet wilt....

Want dat wil ik niet nog een x meemaken.

Edited by Rrrood
Gepost

Ik kan de naam van de tactiek veranderen :D  Overigens ben je zelf met je bovenstaande tactiek al een aardig eind op weg, high block + counterpress. Just sayin'... 

Gepost (edited)
4 uur geleden zei Rrrood:

Definieer "iets realistischer" voordat ik heel veel tijd ga besteden aan iets wat je toch niet wilt....

Want dat wil ik niet nog een x meemaken.

Nog een keer? :classic_unsure: Geen idee, waar je het over hebt..

Ik vraag ook geen hele uitgewerkte tactiek, ik vraag eerder om advies of een discussie over mijn midfield combo in een 433, momenteel zit ik aan een MEZ-Su & CM-At te denken.

Edited by Steels
Gepost
3 minuten geleden zei Steels:

Nog een keer? :classic_unsure: Geen idee, waar je het over hebt..

Ik vraag ook geen hele uitgewerkte tactiek, ik vraag eerder om advies of een discussie over mijn midfield combo in een 433, momenteel zit ik aan een MEZ-Su & CM-At te denken.

Omdat het vaker gebeurd is, dat ik een tactiek voor iemand maak en uitgebreid test om vervolgens het deksel op mijn neus te krijgen. 

Mez(s) en CM(a) kan prima of dubbel.

Gepost
4 minuten geleden zei Rrrood:

Omdat het vaker gebeurd is, dat ik een tactiek voor iemand maak en uitgebreid test om vervolgens het deksel op mijn neus te krijgen. 

Mez(s) en CM(a) kan prima of dubbel.

Ah ok, het voelde als een sneer naar mij :classic_tongue:

Met iets realistischer bedoel ik dus voornamelijk meer in balans ;) Niet all out attack, alle TI's aangevinkt, ...