Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Algemeen discussietopic verhalen

De Raam

Op welke device lees jij meestal novelles?  

43 leden hebben gestemd

1. 1. Op welke device lees jij meestal novelles?

Aanbevolen berichten

Oké, ik heb een lijst met clubs waaruit ik ga kiezen! Ik ga naar één van de volgende landen (willekeurige volgorde):

• Israël (Maccabi Tel Aviv, Maccabi Haifa, Hapoel Be'er Sheva)
  • Tsjechië (Slavia Praha, Sparta Praha, Banik Ostrava)
  • Kroatië (NK Lokomotiva)
  • Wit-Rusland (RGUOR Minsk)
  • Roemenië (Steaua Buccuresti, Farul Constanta)
  • Polen (Cracovia)
  • Oostenrijk (Austria Vienna)
  • Zwitserland (FC Basel, Grasshoppers)
  • Zweden (Brommapojkarna)
  • Ecuador (Independiente del Valle)
  • Uruguay (Defensor Sporting, Danubio, Nacional)
  • Paraguay (Libertad)

Eigenlijk weten jullie dan nog niks, haha! Ga de komende dagen inlezen en afstrepen...

Ben wel benieuwd wat jullie van bovenstaande het liefst in een novelle zouden zien :mmm:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bas huijsmans:

Ben je bekend met de Fenix Trophy? Daar doen wel een aantal zeer interessante clubs tussen. Enkelen daarvan zijn bijvoorbeeld Fan Owned of dragen veel bij aan de community. Nadeel is denk ik wel dat je Custom Databases nodig hebt, maar die zijn van de lower leagues in toplanden vaak erg goed speelbaar.

Met Custom DB's in 'obscure landen' is vaak het probleem dat de 'maker' de competities alleen als speelbaar aanvinkt in de Editor en hem dan upload op steam. Er zijn er ook veel die er wel aandacht aan besteden, maar dat is soms een beetje zoeken.

Nee, ken ik niet eerlijk gezegd. Maar ook niet echt een uitdaging die ik trek. Maar ik zou ook geen custom database gebruiken om in een topland op lager niveau te gaan spelen. Mijn gevoel is daarbij dat het niveau onder de speelbare leagues gelijkaardig is. Of je nu op niveau 24 speelt of niveau 8, het zal niet veel verschil uitmaken. Lees = met een beetje deftige spelers / systeem promoveer je sowieso. Je doet er gewoon onnoemelijk lang over alvorens je op een interessant niveau uitkomt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei De Raam:

Oké, ik heb een lijst met clubs waaruit ik ga kiezen! Ik ga naar één van de volgende landen (willekeurige volgorde):

• Israël (Maccabi Tel Aviv, Maccabi Haifa, Hapoel Be'er Sheva)
  • Tsjechië (Slavia Praha, Sparta Praha, Banik Ostrava)
  • Kroatië (NK Lokomotiva)
  • Wit-Rusland (RGUOR Minsk)
  • Roemenië (Steaua Buccuresti, Farul Constanta)
  • Polen (Cracovia)
  • Oostenrijk (Austria Vienna)
  • Zwitserland (FC Basel, Grasshoppers)
  • Zweden (Brommapojkarna)
  • Ecuador (Independiente del Valle)
  • Uruguay (Defensor Sporting, Danubio, Nacional)
  • Paraguay (Libertad)

Eigenlijk weten jullie dan nog niks, haha! Ga de komende dagen inlezen en afstrepen...

Ben wel benieuwd wat jullie van bovenstaande het liefst in een novelle zouden zien :mmm:

Zoals ik ook tegen @MNie al zei moet je kiezen waar je zelf het beste bij voelt. Dan heb je veel meer kans dat je het langer volhoud en dus ook plezier mee hebt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei De Raam:

Doe ik ook maar ben ook wel nieuwsgierig naar de mening van anderen 

Dan denk ik dat de ploegen in Zuid-Amerika wel leuk voor je zouden zijn. Met jouw focus op opleiden lijkt dat mij ideaal omdat je als het goed is elk jaar je beste spelers kwijt gaat raken aan de Braziliaanse/Argentijnse en Europese topclubs. Zeker omdat de AI in FM24 beter in squad building zal zijn. Mocht dat niet zo zijn kan je natuurlijk jezelf nog die restricties opleggen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aansluitend op wat @19CH98over de AI met hun verbeterde squad building. Misschien kan je in de beta tijdens je beta je neiuwe verhaalsstijl testen door bijv. met Basel of een ander al beter team te starten en hier een kortere save van maken zodat je kan testen hoe de squad building van de AI daadwerkelijk zal zijn.

Mocht dit echt verbeterd zijn en je kan je talenten minder makkelijk behouden dan kan je daarna een langere novelle gaan maken waarbij je je nieuwe manier van het schrijven van je novelle kan verbeteren en daadwerkelijk voor de titel novelle van het jaar gaan in Zuid Amerika. Zo kan je er misschien ook voor zorgen dat je de motivatie houdt om door te blijven gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei 19CH98:

Dan denk ik dat de ploegen in Zuid-Amerika wel leuk voor je zouden zijn. Met jouw focus op opleiden lijkt dat mij ideaal omdat je als het goed is elk jaar je beste spelers kwijt gaat raken aan de Braziliaanse/Argentijnse en Europese topclubs. Zeker omdat de AI in FM24 beter in squad building zal zijn. Mocht dat niet zo zijn kan je natuurlijk jezelf nog die restricties opleggen. 

Vanmorgen ben ik de lijst gaan afstrepen en over vijf clubs compleet ingelezen. Het gaat inderdaad Zuid-Amerika worden! Bedankt voor het geven van jouw mening ;)

4 uur geleden zei bas huijsmans:

Aansluitend op wat @19CH98over de AI met hun verbeterde squad building. Misschien kan je in de beta tijdens je beta je neiuwe verhaalsstijl testen door bijv. met Basel of een ander al beter team te starten en hier een kortere save van maken zodat je kan testen hoe de squad building van de AI daadwerkelijk zal zijn.

Mocht dit echt verbeterd zijn en je kan je talenten minder makkelijk behouden dan kan je daarna een langere novelle gaan maken waarbij je je nieuwe manier van het schrijven van je novelle kan verbeteren en daadwerkelijk voor de titel novelle van het jaar gaan in Zuid Amerika. Zo kan je er misschien ook voor zorgen dat je de motivatie houdt om door te blijven gaan.

Ik snap jouw insteek maar was niet van plan om een novelle te starten over een beta save. 'Oefenen' zal overigens niet nodig zijn. Ik hoef mijn schrijfstijl namelijk niet persé aan te passen. De updates zullen echter over andere onderwerpen gaan dan alleen resultaten en prestaties. Ook dat is niet nieuw voor mij maar toch zal het dit keer anders zijn. Haha, wil er verder nog niet teveel over kwijt ;c 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei De Raam:

Vanmorgen ben ik de lijst gaan afstrepen en over vijf clubs compleet ingelezen. Het gaat inderdaad Zuid-Amerika worden! Bedankt voor het geven van jouw mening ;)

Geen probleem, geef mij maar een tag wanneer je begint!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@De Raam je moet lekker kiezen wat je zelf wil maar vooral wat je zo lang mogelijk kan volhouden. Dit is totaal niet ''vervelend'' of ''lullig'' bedoeld maar als feedback, jouw novelle's beginnen vaak heel erg mooi en goed maar je hebt moeite met het volhouden door waarschijnlijk oa prive omstandigheden en logisch, maar geef alleen maar aan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

49 minuten geleden zei Kyrill:

je hebt moeite met het volhouden

Dat is inderdaad mijn grootste punt van zwakte en daarom heb ik voor een 'nieuw' concept gekozen. Hierdoor zal de novelle minder gericht zijn op prestaties en hoef ik niet van maand tot maand te presenteren. Dit maakt het voor mij, hopelijk, allemaal wat gemakkelijker. Ik zal in FM24 ook mijn speltempo wat verlagen waardoor ik niet teveel voor kom te lopen op de novelle. Tevens zal dat nodig zijn om te doen wat ik wil doen in mijn novelle ;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 9-10-2023 om 11:53 zei De Raam:

De voorbereidingen zijn begonnen hoor, krijg er nu wel echt zin in al!  

image.thumb.png.58e6eb734d83753bd28831a9d49e27eb.png

Ik ben aardig op dreef, inmiddels 10 a4tjes vol geschreven. Bijkomend nadeel van al dat enthousiasme: kan niet wachten om mijn topic te openen en gewoon te beginnen, dat wil zeggen; ik ben langzaam aan motivatie voor mijn Sochaux game aan het verliezen :nope:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 5-10-2023 om 11:23 zei ElMarcos:

Persoonlijk heb ik wel aan het kijken naar een nieuwe novelle. Wanneer die komt durf ik niet te zeggen. In ieder geval pas na mijn verhuizing. 

Mijn idee komt voor uit een narratieve podcast die ik heb geluisterd over de NFL speler Andrew Luck die al op zijn 28ste moest stoppen vanwege de vele blessures. In deze podcast werd zijn carrière, karakter, leiderschap en zijn keuzes besproken. Aan de hand van allerlei mensen die hem kenden in samenwerking met een journalist. Vond ik een buitengewoon mooi inkijkje. Op deze methode wil ik dus mijn volgende novelle gaan baseren. Waarschijnlijk over een fictieve NFL speler, met hopelijk meer succes en minder blessures. 

Mijn idee zit wel redelijk in mijn hoofd, maar merk dat ik nog wat blijf hangen in het uitwerken van de achtergrond van mijn karakter en de terugkerende karakters. Lastig om dat te doorbreken ook. Iemand tips!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei ElMarcos:

Mijn idee zit wel redelijk in mijn hoofd, maar merk dat ik nog wat blijf hangen in het uitwerken van de achtergrond van mijn karakter en de terugkerende karakters. Lastig om dat te doorbreken ook. Iemand tips!

Misschien even een lijstje maken (puntsgewijs) van die karakters. Voorbeeldje:

• Mauro Calcidõ / 23 jaar / Peruviaan
  • Linker vleugel aanvaller
  • Karaktertrekken: verlegen, faalangst, no-nonsense, etc. 

Dan kun je daarna bedenken waar de verlegenheid en faalangst vandaan komen, bijvoorbeeld. 

Je kunt ook gebruik maken van ChatGPT als je helemaal vast zit? 

Prompt: Maak een lijst van eigenschappen voor een 23-jarige Peruviaanse linker vleugel aanvaller (voetbal), maak het dramatisch en geef een mix van positieve en negatieve karaktertrekken.

Antwoord:

Positieve karaktertrekken:

• Onverzettelijkheid: Mauro Calcidõ heeft een onverzettelijke wilskracht en geeft nooit op, zelfs niet in de moeilijkste situaties.
  • Passie: Zijn passie voor voetbal is intens en drijft hem om tot het uiterste te gaan op het veld.
  • Moedig: Hij is dapper en gaat onverschrokken het gevecht aan, ongeacht de tegenstand.
  • Empathie: Buiten het veld heeft hij een empathische kant en toont hij medeleven voor zijn medespelers en fans.
  • Beslissend: In cruciale momenten is hij in staat om beslissende acties uit te voeren en doelpunten te scoren.

Negatieve karaktertrekken:

• Koppigheid: Zijn onverzettelijkheid kan soms omslaan in koppigheid, waarbij hij zijn eigen overtuigingen volgt, zelfs als anderen adviseren om van richting te veranderen.
  • Ontvlambaarheid: Zijn intense passie kan soms omslaan in emotionele uitbarstingen, vooral in verhitte wedstrijdsituaties.
  • Eigenwijsheid: Hij kan eigenwijs zijn en moeite hebben om advies of kritiek van anderen te accepteren.
  • Overschatting: Zijn zelfvertrouwen kan soms grenzen aan overschatting, waardoor hij risico's neemt die negatieve gevolgen kunnen hebben voor het team.
  • Onvoorspelbaarheid: De complexiteit van zijn persoonlijkheid maakt hem soms onvoorspelbaar, wat zowel positieve als negatieve verrassingen met zich meebrengt.

Vervolgens kun je vragen: Geef voor elke eigenschap een reden waar dit vandaan kan komen

Antwoord:

• Onverzettelijkheid: Deze onverzettelijkheid komt voort uit zijn jeugdige vastberadenheid om een professionele voetballer te worden en de vele obstakels die hij heeft overwonnen om zijn droom te bereiken.
  • Passie: De diepgewortelde passie voor voetbal kan worden toegeschreven aan zijn liefde voor het spel sinds zijn kindertijd en de inspiratie die hij heeft opgedaan door zijn idolen te zien spelen.
  • Moedig: Zijn moed is geworteld in de drang om in de meest veeleisende en drukke situaties te schitteren en zichzelf te bewijzen als een waardevolle speler.
  • Empathie: Buiten het veld kan hij begripvol zijn omdat hij de uitdagingen en ups en downs van het leven van een voetballer begrijpt en de banden met medespelers en fans waardeert.
  • Beslissend: Zijn beslissendheid komt voort uit zijn verlangen om het team te helpen en het verschil te maken in belangrijke wedstrijdmomenten.

• Koppigheid: Zijn koppigheid kan voortkomen uit zijn sterke overtuigingen en het feit dat hij vasthoudt aan zijn doelen, zelfs in het licht van tegengestelde meningen.
  • Ontvlambaarheid: Zijn emotionele uitbarstingen kunnen ontstaan uit de intense druk en passie die hij voor het spel voelt, en het feit dat hij soms moeite heeft om zijn emoties onder controle te houden.
  • Eigenwijsheid: Hij kan eigenwijs zijn omdat hij vasthoudt aan zijn visie en zijn manier van spelen, wat kan leiden tot conflicten met trainers of medespelers.
  • Overschatting: Zijn neiging tot overschatting kan voortkomen uit zijn zelfvertrouwen, maar kan ook voortkomen uit onderschatting van tegenstanders of onderschatting van de complexiteit van bepaalde situaties.
  • Onvoorspelbaarheid: De onvoorspelbaarheid in zijn gedrag kan voortkomen uit de vele verschillende invloeden en drukken waaraan hij wordt blootgesteld als een bekende voetballer, evenals zijn eigen complexe persoonlijkheid.

Vervolgens kun je vragen: Geef enkele gebeurtenissen uit zijn verleden waarom hij deze karaktertrekken gevormd heeft

Antwoord: 

• Onverzettelijkheid: Op jonge leeftijd werd hij geweigerd bij een jeugdacademie en verteld dat hij niet goed genoeg was om profvoetballer te worden. Dit wekte zijn vastberadenheid op om te bewijzen dat ze het mis hadden.
  • Passie: Als kind woonde hij een epische voetbalwedstrijd bij waar zijn favoriete team een opwindende comeback maakte, wat een diepe passie voor het spel ontstak.
  • Moedig: Tijdens een beslissende wedstrijd in zijn jeugdjaren moest hij een penalty nemen. Ondanks de immense druk trapte hij de winnende penalty binnen, waardoor hij zelfvertrouwen opdeed en moedig werd.
  • Empathie: Toen hij in zijn beginjaren als profvoetballer zelf worstelde, werd hij gesteund door medespelers en fans. Dit bracht hem ertoe om zich in anderen te verplaatsen en empathisch te zijn.
  • Beslissend: In de laatste minuten van een belangrijke kampioenswedstrijd scoorde hij het winnende doelpunt, wat hem het gevoel gaf dat hij een verschil kon maken in cruciale momenten.

• Koppigheid: Hij had eens een aanvaring met een coach die een andere speelstijl wilde afdwingen. Mauro weigerde te buigen en bleef vasthouden aan zijn eigen benadering, wat leidde tot een conflict.
  • Ontvlambaarheid: Tijdens een verhitte derbywedstrijd raakte hij betrokken bij een opstootje met tegenstanders en werd van het veld gestuurd, wat zijn emotionele kant enigszins onthulde.
  • Eigenwijsheid: In zijn vroege carrière negeerde hij advies van meer ervaren spelers en volgde hij zijn eigen ideeën, wat soms tot verdeeldheid binnen het team leidde.
  • Overschatting: Nadat hij een paar doelpunten had gescoord tegen een zwakker team, begon hij zichzelf te overschatten en nam hij tegen beter weten in risico's in latere wedstrijden.
  • Onvoorspelbaarheid: In een bepaalde wedstrijd onderging hij een sterke emotionele schommeling, wat resulteerde in onvoorspelbaar gedrag op en buiten het veld, waardoor zowel fans als teamgenoten verrast werden.

Hier kun je vast wat mee ;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals jullie (wellicht) al gemerkt hebben is FM24 board ondertussen ook geopend, met daarin ook weer onze geliefde Novellebundel. Gelieve een seintje te geven indien je graag jouw verhaal ziet overgeheveld worden. Ik denk bijvoorbeeld aan 

@Chiemel @DGremlin @D.J. @Keeza @germandutch @Thomassje123 @chrisje1993 @delichris @vekie71 @aron24 @Brattbakk @mattihamstra

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Marius:

Zoals jullie (wellicht) al gemerkt hebben is FM24 board ondertussen ook geopend, met daarin ook weer onze geliefde Novellebundel. Gelieve een seintje te geven indien je graag jouw verhaal ziet overgeheveld worden. Ik denk bijvoorbeeld aan 

@Chiemel @DGremlin @D.J. @Keeza @germandutch @Thomassje123 @chrisje1993 @delichris @vekie71 @aron24 @Brattbakk @mattihamstra

Ja, graag. Dank je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Marius:

Graag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Marius:

Graag overhevelen idd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Brattbakk:

@Marius Ik ga FM24 pas spelen na de Beta. Voorlopig kan ik dit verhaal nog even verder zetten.

Eens FM24 effectief on track is, start ik misschien wel een andere novelle op (nog te bekijken wel)

Prima. Ik verplaats jouw huidige novelle dan alvast naar het FM24 Board, kwestie dat mensen het ook snel en makkelijk terug vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites