MisterX Geplaatst 25 maart 2022 Share Geplaatst 25 maart 2022 (bewerkt) 10 jaar geleden ofzo heb ik deze game wel eens gedownload. Toen heb ik er nooit heel veel aandacht aan besteed. De carrière modes waarbij je per speler hele trainingsschema's etc moest opzetten en al vooraf een hele jaarplanning moest maken etc. vond ik allemaal te veel moeite. Toch lijkt me dit spel toch wel weer eens grappig om te spelen. Ik ben daarom wel benieuwd hoe dit spel zich over de afgelopen jaren ontwikkelt heeft. Iemand die daar vanuit zijn eigen ervaring iets over kan vertellen? Zijn er nog mensen die dit spel met grote frequentie spelen? Ik kan me herinneren dat er in het verleden ook wel een aantal PCM-novelles waren, maar die zie ik tegenwoordig eigenlijk niet meer (al moet ik eerlijk gezegd toegeven dat ik er ook niet bewust naar gezocht heb). Wel even een tagje voor @TeamWesil omdat ik van hem wel een novelle in het FM board over PCM heb gezien. Geen idee wie dit spel de laatste tijd nog meer gespeeld heeft. Recent kreeg ik wat recommendations op youtube van PCM filmpjes. Dat zag er in ieder geval wel grappig uit. Ik kwam ook nog een filmpje tegen over de nieuwe features voor PCM22: Ik kan me nog wel herinneren dat ik in het verleden ooit gekut heb met eigen etappes maken. Puur en alleen om idioot zware etappes te maken. De AI kon daar dan totaal niet mee omgaan. Volgens mij had ik zelfs ooit een klimtijdrit op kasseien gemaakt waarbij zo'n beetje het hele peloton buiten tijd eindigde. De truc was om gewoon bolletje 99% te rijden en zo snel mogelijk kapot te gaan. Ik was vooral met dat soort dingen vroeger dan een echte serieuze carrière met een team. Daar had ik vaak niet het geduld voor. Het was dus vooral kutten op dit gebied wat ik deed. Ik heb trouwens ook geen flauw idee meer hoe ik toen etappes bewerkte. 1 ding weet ik er nog wel van: Details langs de weg negeerde ik. De etappes zagen er dus niet uit. Als ik nu lees dat PCM 22 over zo'n 2,5 maand uit komt, begint het wel te kriebelen om die eens aan te schaffen om een daadwerkelijke serieuze carrière te beginnen. Ik heb alleen geen flauw idee meer naar de juiste strategieën in de game. Dat wordt dus een hele ontdekkingstocht voor mij dan. 25 maart 2022 bewerkt door MisterX Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
TeamWesil Geplaatst 29 maart 2022 Share Geplaatst 29 maart 2022 Ik vind het gewoonweg een fantastische game, wel nog nooit gespeeld op zeer hoge frequentie. Ik zou dat mogelijks eens moeten proberen nu ik meer een gaming laptop heb maar geen idee hoe ver die daar in kan gaan. Ik denk dat de vereisten daarvoor altijd erg hoog zijn. Ik vind vooral de carrière modus met één renner prachtig :D. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisje1993 Geplaatst 29 maart 2022 Auteur Share Geplaatst 29 maart 2022 Ik zelf speel het wel al een aantal jaar. Alleen heb ik het ook nooit echt intensief gespeeld. Pro Cycling Manager 3 was de laatste die ik wel redelijk intensief gespeeld heb. Toen nog met Credit Agricole. Alle toppers aftroeven met Christophe Moreau. Nu speel ik het af en toe voor de afwisseling ipv FM. Alleen is het me nog niet meer gelukt om echt een seizoen af te spelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 29 maart 2022 Share Geplaatst 29 maart 2022 Ik zit ondertussen in PCM19 in seizoen vijf met Zalf Euromobil. Begonnen als een U23-team, nu World Tour met voornamelijk Italianen. Heb mezelf opgelegd dat ik niemand van boven de 23 mag halen, maar ze mogen wel blijven als ze de 23 voorbij zijn. Best pittig, vooral financieël. Hoogtepunten tot nu toe: vorig jaar Il Lombardia gewonnen met een Estse regen en dit seizoen de Tirreno met een Italiaanse vluchter die in etappe 2 anderhalve minuut op iedereen pakte. In de slottijdrit precies zo geëindigd dat Pogacar twee seconden te kort kwam. Heb alleen niet de renners om mee te doen in de grote rondes, waar ik er toch wel een van wil winnen op relatief korte termijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 30 maart 2022 Share Geplaatst 30 maart 2022 Erg leuk dat je jezelf zulke doelstellingen/beperkingen oplegt. Heb je screens van je team? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 30 maart 2022 Share Geplaatst 30 maart 2022 Ik speel PCM 19 af en toe. Dan ben ik vaak een uurtje of twee bezig met de renners indelen op berg/kassei/sprint en daar dan groepjes van te maken en die in te plannen. En elke keer weer vind ik het plannen leuker dan het spel zelf, hahaha. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AntiChrist7 Geplaatst 30 maart 2022 Share Geplaatst 30 maart 2022 Ik speelde 20+ jaar geleden nog de allereerste cycling manager (met namen zoals Ullrech en Nojs wegens licentie). Nadien ook CM3 en 5 gekocht. Amuseerde me er ook wel mee, maar dan braken al die epo schandalen uit en leek het alsof meer dan helft van je renners toch niet legit was. Ben toen maar overgechakeld op FM Zou nog wel eens willen terugkeren, maar veel minder tijd dan toen natuurlijk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 30 maart 2022 Share Geplaatst 30 maart 2022 (bewerkt) @NicoHaak Bij deze mijn team. Zanni zit er sinds seizoen 3, begon als 72. Heeft Omloop het Nieuwsblad, Parijs-Tours en een etappe in de Tirreno gewonnen. Is nu de beste Italiaanse renner. Aleotti hebben we pas sinds dit seizoen. Hele goede klimmer, maar zijn hill-stat houdt hem een beetje tegen als de rest gaat versnellen. Maar zeker iemand die in een langere klim goed werk kan doen. Heb hem niet meegenomen naar de Giro omdat daar dit jaar weinig klimmen in zaten, maar hij gaat wel de Tour en Vuelta rijden, hoop dat hij daar een etappe kan pakken. Heeft dit seizoen al de Trofeo Laigueglia, een etappe in Parijs - Nice en vijf etappes in de ronde van Rwanda gewonnen. Abrahamsen is er ook sinds het derde seizoen. Won vorig jaar dus Il Lombardia in een 1-2 met Rubino. Abrahamsen is met zijn tijdrit en klimstats onze meest all-round klassementsrenner, maar hij komt toch wel te kort voor de top-10 in grote rondes. Kan vaak niet mee met de echte geweldenaren. 14e in de Giro met 2 podiumplaatsen maar geen etappezeges. Wel dit jaar de Strade Bianche en de Ronde van Catalonië gesnaaid. Cantafio, ook sinds seizoen 3, won dit jaar de Tirreno na een late vluchtpoging in de eerste etappe. Pakte daar drie ritten en de eindwinst op twee seconden. Verder nog niet echt resultaten op WT-niveau laten zien. Rubino is een prima klimmer, maar is meestal de laatste knecht voor Abrahamsen of dit jaar Aleotti. Heeft om die reden ook pas één zege geboekt, vorig jaar won hij de Route de l'Occitanie. Vind het ook tof dat ik een competitieve San Marinees heb. Bordo is een tijdrijder die ik vaak vooral gebruik om de sprinttrein vroeg op gang te krijgen, maar vorig jaar won hij de Ronde van Madrid uit een late vluchtpoging waar het peloton niet op reageerde. Mauri Vansevenant was een buitenkansje toen we net Pro Conti waren. Wilde bijna geen salaris (6800) maar heeft zich niet echt sterk ontwikkeld. Denk dan ook dat hij weggesneden wordt komend seizoen. Wel een paar sterke resultaten neergezet met onder andere de eindzege in de Tour of the Alps en de Adriatica-Ionica Race van vorig jaar. 30 maart 2022 bewerkt door PJHoutman Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rich ruzzian Geplaatst 30 maart 2022 Share Geplaatst 30 maart 2022 Mooie ploeg zeg. Wellicht wat zwak voor het echte Vlaamse werk, maar dat is met Italianen wellicht wat moeilijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 30 maart 2022 Share Geplaatst 30 maart 2022 Nee klopt ook zeker. Omloop en DdV gaan nog wel omdat die niet samenvallen met andere koersen. Maar in RvV en Roubaix moest ik een soort B-team + Zanni opstellen, met als gevolg dat hij respectievelijk 15e (op vier minuut nog wat) en 31e werd. Gelukkig zijn het geen sponsordoelen. Zalf wil vooral Italiaanse koersen. Dit jaar zaten Gent-Wevelgem en AGR daarbij, beide keren was top-10 het doel. In G-W werd Zanni 4e, in AGR 6e. Eerstvolgende sponsordoel is ritwinst in de Dauphiné. Daarna nog top-10 in Italiaans kampioenschap, wat geen moeite zou moeten kosten, en dan kunnen we ons richten op de Italiaanse najaarsklassiekers. Zou mooi zijn om Lombardije weer te winnen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 30 maart 2022 Share Geplaatst 30 maart 2022 Dit spel heb ik écht al een zeer lange tijd niet meer gespeeld zeg. Misschien dat ik mij er toch weer eens in ga verdiepen. Gewoon om te zien of het nog leuk is en of ik er nog wat van kan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 30 maart 2022 Share Geplaatst 30 maart 2022 Maar rijden jullie alles zelf? Ik heb daar absoluut geen zin in. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 30 maart 2022 Share Geplaatst 30 maart 2022 14 minuten geleden zei Satyr: Maar rijden jullie alles zelf? Ik heb daar absoluut geen zin in. Toen dit team nog Continentaal was reed ik alles zelf. Toen we pro conti werden heb ik alle 2.2 en 2.2U races laten vallen, nu we WT zijn rijd ik alleen WT en sponsordoelen zelf. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 30 maart 2022 Share Geplaatst 30 maart 2022 Mooi team en leuk om die toelichtingen te lezen. Krijg er wel kriebels van om ook pcm te willen spelen. Vansevenant idd wel opvallend die matige ontwikkeling. Zou je idd meer van verwachten op basis van irl kwaliteiten en verwachtingen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 31 maart 2022 Share Geplaatst 31 maart 2022 Aleotti heeft niet lang hoeven wachten om zich op het hoogste niveau te laten zien; twee etappes op rij gewonnen in de Tour. Eerst met aankomst in Colmar, waar hij gebruik maakte van een sprinttreintje met Abrahamsen en Cantafio nadat een klim het peloton had uitgedund naar een mannetje of 30, en daarna op de Planche des Belles Filles waar hij iedereen erop legde in de klim. Geen sinecure; Ardila, Bernal, Quintana, Landa, Pinot, Pogacar, Sosa en Dumoulin zijn allemaal aanwezig. Dat hij kon klimmen was geen nieuws, maar hoe makkelijk het ging was wel opvallend. 40 seconden op de groep met Ardila en Bernal, bijna 2 minuten op Dumoulin, en meer dan 2½ op Pogacar, Sosa en Sivakov. Benieuwd of hij ook in de echte bergritten mee kan, want dan hebben we misschien toch wel een kanshebber voor de top-5 binnenboord. Had ik niet verwacht, dan had ik wel een sterker team naar Frankrijk gestuurd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aron24 Geplaatst 31 maart 2022 Share Geplaatst 31 maart 2022 Op 30-3-2022 om 17:48 zei Satyr: Maar rijden jullie alles zelf? Ik heb daar absoluut geen zin in. Pro-Cyclist wel, met team alles simulatie (als ik een ploeg heb die er wat van kan tenminste). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rich ruzzian Geplaatst 1 april 2022 Share Geplaatst 1 april 2022 Heb dit spel ook gekocht. Eeuwen geleden dat ik oudere versie heb gespeeld. Zijn er nog ergens gidsen ofzo te vinden hoe je de verschillende races aanpakt? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aron24 Geplaatst 1 april 2022 Share Geplaatst 1 april 2022 22 minuten geleden zei rich ruzzian: Heb dit spel ook gekocht. Eeuwen geleden dat ik oudere versie heb gespeeld. Zijn er nog ergens gidsen ofzo te vinden hoe je de verschillende races aanpakt? Op youtube zijn wel guides te vinden. Vooral tijdritten zijn veel veranderd ten opzichte van eerder. Bij bergetappes als ploeg is bolletje rijden nog steeds zeer krachtig Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 1 april 2022 Share Geplaatst 1 april 2022 Speelde dit ook altijd. Nog een tijd de stats gedaan voor de Focus DB zelfs. Maar sinds PCM Focus foetsie is doe ik dit eigenlijk ook nooit meer. Er zijn ook elk jaar weer nauwelijks veranderingen. Voor de nieuwe is dat niet anders zie ik alweer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rich ruzzian Geplaatst 2 april 2022 Share Geplaatst 2 april 2022 (bewerkt) Ben nu bezig met de Pro cyclist mode. Vermaak ik me nu prima mee. Eerst even wat YouTube materiaal bekeken om het weer onder de knie te krijgen. 2 april 2022 bewerkt door rich ruzzian Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RubenS2 Geplaatst 2 april 2022 Share Geplaatst 2 april 2022 (bewerkt) Wat maakt de pro cycling mode leuker dan de gewone carrière modus volgens jullie? Andere vraag: is er iemand op dit forum die custom kits kan maken? Zou graag een zelfgemaakt team leiden. Ten slotte, is er een database met echte namen die aan te raden valt en via steam te downloaden is? EDIT: voor PCM 2020 trouwens (als dat verschil zou maken), aangezien dit de meest recente versie is die ik heb. 2 april 2022 bewerkt door RubenS2 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 2 april 2022 Share Geplaatst 2 april 2022 Wat raden mensen hier aan? PCM21 nu aanschaffen of wachten totdat PCM22 uit is in juni? Ik heb PCM vroeger alleen illegaal gedownload. Die bestanden heb ik allang niet meer (en dat is ook al meer dan 10 jaar terug). Het is dus niet zo dat ik al een versie heb die ik nu kan spelen en dat het zou gaan om een geupgrade versie van PCM. Ik heb niets. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sennid Geplaatst 2 april 2022 Share Geplaatst 2 april 2022 2 uur geleden zei RubenS2: Wat maakt de pro cycling mode leuker dan de gewone carrière modus volgens jullie? Andere vraag: is er iemand op dit forum die custom kits kan maken? Zou graag een zelfgemaakt team leiden. Ten slotte, is er een database met echte namen die aan te raden valt en via steam te downloaden is? EDIT: voor PCM 2020 trouwens (als dat verschil zou maken), aangezien dit de meest recente versie is die ik heb. Als ik het mij goed herinner dan speel je met een eigen renner waarmee je carrière maak i.p.v. een heel team dat je moet managen. Beetje zoals bij FIFA en PES dat je met een eigen voetballer carrière maak. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aron24 Geplaatst 2 april 2022 Share Geplaatst 2 april 2022 3 uur geleden zei RubenS2: Wat maakt de pro cycling mode leuker dan de gewone carrière modus volgens jullie? Andere vraag: is er iemand op dit forum die custom kits kan maken? Zou graag een zelfgemaakt team leiden. Ten slotte, is er een database met echte namen die aan te raden valt en via steam te downloaden is? EDIT: voor PCM 2020 trouwens (als dat verschil zou maken), aangezien dit de meest recente versie is die ik heb. Ik vind pro cyclist soms chiller, omdat ik dan niet een heel schema voor alle renners hoef te bouwen, maar alleen met mijn eigen renner bezig hoef te zijn. Er zijn al best veel kits die meegaan met veel databases. DanielDK 2021 DB is wel een goede voor PCM 2020, maar ja, dan zit je natuurlijk ook gelijk een jaar verder. 1 uur geleden zei MisterX: Wat raden mensen hier aan? PCM21 nu aanschaffen of wachten totdat PCM22 uit is in juni? Ik heb PCM vroeger alleen illegaal gedownload. Die bestanden heb ik allang niet meer (en dat is ook al meer dan 10 jaar terug). Het is dus niet zo dat ik al een versie heb die ik nu kan spelen en dat het zou gaan om een geupgrade versie van PCM. Ik heb niets. Ligt eraan hoeveel je wil spelen natuurlijk. Mocht je niet zoveel uren maken met de game kan je denk ik net zo goed twee maanden kan wachten. Vooral omdat de prijs van deze game op dit moment net zo hoog is, als de nieuwe game zal zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 2 april 2022 Share Geplaatst 2 april 2022 3 uur geleden zei aron24: Ligt eraan hoeveel je wil spelen natuurlijk. Mocht je niet zoveel uren maken met de game kan je denk ik net zo goed twee maanden kan wachten. Vooral omdat de prijs van deze game op dit moment net zo hoog is, als de nieuwe game zal zijn. Ik zie dat je een key kunt kopen voor onder de 10 euro. Ik verwacht niet die prijs voor PCM22... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten