Platina32 Geplaatst 30 maart 2021 Share Geplaatst 30 maart 2021 Haha! Zesde algemeen, maar 53e gemiddeld. Ik ben eigenwijs. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 30 maart 2021 Share Geplaatst 30 maart 2021 Topper @Chimpa, kun je ook nog een genormeerd gemiddelde doen naar rato van aantal deelnemers? Als in, je kan natuurlijk minder punten halen in edities met 20 man t.o.v. 30 (ook al zijn punten misschien schaarser) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 30 maart 2021 Share Geplaatst 30 maart 2021 Lekker gewerkt @Chimpa, zou je ook van iedereen die vaker dan elf keer mee heeft gedaan aan een editie na 2012 met meer dan zestien deelnemers waarbij de drie best scorende landen niet door de mogelijke deelnemers bezet werden en ook de editie niet won een gemiddelde op kunnen maken? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 30 maart 2021 Share Geplaatst 30 maart 2021 Ik heb echt veel meer punten gekregen dan dat ik dacht. Gemiddeld 50. Klopt dat wel? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 30 maart 2021 Share Geplaatst 30 maart 2021 Valt me nog beter mee dan verwacht, zeker omdat ik echt eens een kutnummer heb ingestuurd met Belize dat terecht geen 10 punten heeft gekregen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 30 maart 2021 Share Geplaatst 30 maart 2021 19 minuten geleden zei Zeus: Lekker gewerkt @Chimpa, zou je ook van iedereen die vaker dan elf keer mee heeft gedaan aan een editie na 2012 met meer dan zestien deelnemers waarbij de drie best scorende landen niet door de mogelijke deelnemers bezet werden en ook de editie niet won een gemiddelde op kunnen maken? #like Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 30 maart 2021 Share Geplaatst 30 maart 2021 (bewerkt) Hier kan je het zien, eigenlijk valt dat nog goed mee, want de eerste twee nummers kan ik goed verstaan dat dat niet hoog eindigde haha. Met Niger dacht ik wel indertijd dat ik hoger ging eindigen, maar als Turkije (toen ik geband was dacht ik na dat ik mijn punten had ingestuurd) was ik echt verrast. Australië had ik misschien een tikkeltje hoger verwacht. Canada dan weer wat lager. Indonesië wist ik niet zo goed, zelf vond ik het een super onderschat nummer, en dacht dat dat het wel goed ging doen (maar dat was een editie met heel veel deelnemers en een hoog niveau IIRC). Met Singapore eindigde ik destijds 19e (maar wel met veel deelnemers opnieuw). Deze editie zal ook wel middenmoot of lage middenmoot zijn verwacht ik, afgaande op de nummers die ik beluisterd heb, en de genres die ik heb beluisterd. Met Australië heb ik wel een nummer waarvan ik verwacht dat dat het goed zal doen, klaar staan, maar het is altijd al bezet wanneer ik een land moet kiezen :p. Nu ja, keuze genoeg denk ik dan. Alleen heb ik verder niet echt een nummer dat kans maakt om op het podium te eindigen, en met Australië denk ik dat dat er wel in zit. Voor de andere landen, lijkt het me toch te obscuur te zijn, hoewel het wel zijn fans zal hebben. Editie 13 was trouwens nog in 2015. Ik had toen zelfs nog nooit van Grimes gehoord. In die tijd luisterde ik enkel naar house, techno en dat soort genres. 5-6 jaar later luister ik toch al naar veel meer genres dan toen, en mijn muzieksmaak is toch flink veranderd tegenover toen. Het nummer van Turkije dat ik destijds instuurde is denk ik zelfs mijn eerste post-punk nummer dat ik in mijn leven heb geluisterd kort ervoor via dacht ik een YouTube aanrader, en ik vond het zo goed, en toen ik ontdekte dat het van Turkije was, heb ik het hier ingestuurd. Nog altijd een raadsel waarom plots dat nummer in de autoplay stond... want ik luisterde toen totaal nog geen post-punk. 30 maart 2021 bewerkt door Laki Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roprop Geplaatst 30 maart 2021 Share Geplaatst 30 maart 2021 Ik weet niet of ik morgenavond red. Ben (te) laat begonnen. Vrijdagavond red ik zeker. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ivago Geplaatst 31 maart 2021 Share Geplaatst 31 maart 2021 12 uur geleden zei Zeus: Lekker gewerkt @Chimpa, zou je ook van iedereen die vaker dan elf keer mee heeft gedaan aan een editie na 2012 met meer dan zestien deelnemers waarbij de drie best scorende landen niet door de mogelijke deelnemers bezet werden en ook de editie niet won een gemiddelde op kunnen maken? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 31 maart 2021 Auteur Share Geplaatst 31 maart 2021 Inmiddels de balans opgemaakt, en bleek dat ik jullie snelheid toch een beetje overschat heb. Mention en vriendelijk doch dringende herinnering aan de mensen die nog niet ingestuurd hebben: @Roprop @Chiemel @Fabian. @Rogier. @Christian. @Chimpa @Grote Ree @Stefanos @Platina32 Opschieten, gauw. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 31 maart 2021 Share Geplaatst 31 maart 2021 Op 30-3-2021 om 09:21 zei Rogier.: @007mark, ik vrees dat ik woensdag niet ga redden. Laat je uiterlijk morgenavond nog even weten of ik überhaupt semi-korte termijn red. Ik hoop morgen of anders vrijdagavond tot een selectie te komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Platina32 Geplaatst 31 maart 2021 Share Geplaatst 31 maart 2021 Die van mij komen morgen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chimpa Geplaatst 31 maart 2021 Share Geplaatst 31 maart 2021 (bewerkt) 24 minuten geleden zei 007mark: Inmiddels de balans opgemaakt, en bleek dat ik jullie snelheid toch een beetje overschat heb. Mention en vriendelijk doch dringende herinnering aan de mensen die nog niet ingestuurd hebben: @Roprop @Chiemel @Fabian. @Rogier. @Christian. @Chimpa @Grote Ree @Stefanos @Platina32 Opschieten, gauw. Excuus, er kwam vandaag onverhoopt iets tussen (moet nog de laatste knopen doorhakken qua posities in de top 10). Vrijdagavond gaat mij (ook) sowieso lukken! Op 30-3-2021 om 21:11 zei Rogier.: Topper @Chimpa, kun je ook nog een genormeerd gemiddelde doen naar rato van aantal deelnemers? Als in, je kan natuurlijk minder punten halen in edities met 20 man t.o.v. 30 (ook al zijn punten misschien schaarser) Dus in plaats van: Totaal aantal punten / totaal aantal deelgenomen edities Nieuwe wijze: Gemiddelde per editie ( bijv. 73 punten / 18 stemronden ), vervolgens deze gemiddelden dan optellen / totaal aantal deelgenomen edities. Of bedoelde je nog een andere rekenwijze? Ik vind het wel interessant Op 30-3-2021 om 21:22 zei Zeus: Lekker gewerkt @Chimpa, zou je ook van iedereen die vaker dan elf keer mee heeft gedaan aan een editie na 2012 met meer dan zestien deelnemers waarbij de drie best scorende landen niet door de mogelijke deelnemers bezet werden en ook de editie niet won een gemiddelde op kunnen maken? Met m'n eigenwijze hoofd wilde ik daadwerkelijk jouw verzoek inwilligen, maar ik raakte de draad op het einde kwijt 31 maart 2021 bewerkt door Chimpa Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 31 maart 2021 Share Geplaatst 31 maart 2021 8 minuten geleden zei Chimpa: Gemiddelde per editie ( bijv. 73 punten / 18 stemronden ), vervolgens deze gemiddelden dan optellen / totaal aantal deelgenomen edities. Of bedoelde je nog een andere rekenwijze? Ik vind het wel interessant Jep, dit bedoelde ik En als je dan toch bezig bent, kan ik er nog wel een paar verzinnen. Normeren naar de kans op punten, normeren naar hoe goed je het doet t.o.v. de verwachting. Heel interessant allemaal. Héél interessant. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chimpa Geplaatst 31 maart 2021 Share Geplaatst 31 maart 2021 Ranking op basis van eindnotering t/m #32 - Scouts: Spoiler Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 31 maart 2021 Auteur Share Geplaatst 31 maart 2021 Samen met Erwin en Tijn ook het vaakst net buiten het podium geëindigd op de 4e plek. Bovenin een flink gat geslagen door Chimpa. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 31 maart 2021 Share Geplaatst 31 maart 2021 Sorry, vergeet het steeds een beetje, terwijl ik toch wel vaak Spotify heb aanstaan. Morgen weer een poging! Opvallend dat ik al 5x op de 10e plek ben geëindigd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 1 april 2021 Share Geplaatst 1 april 2021 Absurd dat ik nog in de middenmoot sta, door één keer een top 4 notering en die twee nipte top 10 noteringen. Grote Ree is de enige gebruiker die van elk walletje al eens gegeten heeft (elke top 10 positie wel eens behaald). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 1 april 2021 Share Geplaatst 1 april 2021 1 uur geleden zei Laki: Absurd dat ik nog in de middenmoot sta, door één keer een top 4 notering en die twee nipte top 10 noteringen. Grote Ree is de enige gebruiker die van elk walletje al eens gegeten heeft (elke top 10 positie wel eens behaald). Klopt inderdaad, viel mij ook al op. #lifegoals Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Platina32 Geplaatst 1 april 2021 Share Geplaatst 1 april 2021 Ik heb gestemd. Ik denk dat dit de beste Worldvisiesongfestival-editie is tot nu toe, dus ik ben een blij man Ben ook heel blij met mijn eigen inzending, dus hopelijk kan de winnaar mij bekoren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 1 april 2021 Share Geplaatst 1 april 2021 Ja, er zat heel wat goed werk in hoor, zeker weten, heb ook wel het idee dat de "goede" liedjes nog veel beter waren dan doorgaans. In een andere editie zou het land dat nu 4 punten van mij gaat krijgen, er wellicht zo een 10 gehad hebben denk ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 1 april 2021 Share Geplaatst 1 april 2021 In vorige edities soms een beetje water bij de wijn gedaan om misschien weer eens te kunnen winnen. Dat lukte niet - *mompelt iets over wansmaak* - dus nu maar gewoon akkoord gegaan met een ivago-rol. Geweldig, gevoelig en fijnbesnaard gitaarspel uit Portugal. Begrijpt driekwart niet hier, maar maakt niet uit: je doet het er maar mee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 2 april 2021 Share Geplaatst 2 april 2021 Mijn punten komen vandaag, einde komt in zicht Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisje1993 Geplaatst 3 april 2021 Share Geplaatst 3 april 2021 Nog niet tot een winst gekomen. Maar al met al wel redelijk tevreden over de resultaten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 4 april 2021 Share Geplaatst 4 april 2021 Puntjes ingestuurd. Na de eerste keer luisteren dacht ik: wat is dit voor baggereditie joh? Begreep de lovende woorden van Platina en Laki in eerste instantie niet, maar later bleek dat ik tijdens de eerste luistersessie wellicht iets te veel azijn op had. Al met al nog zes 7-tjes eruit kunnen peuren, maar dat is uiteraard niet genoeg om de editie maar direct als 'goed' te bestempelen. Vorige editie was dat betreft aanzienlijk beter. Ook geen enkele song gehoord waarvan ik echt fan ben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten