Beppu Geplaatst 8 februari 2022 Share Geplaatst 8 februari 2022 Op 24-1-2022 om 20:49 zei La Pulga: Ja daarom kaartte ik ook 30 minuutjes aan. Ik denk dat ze dan in de problemen komen met commerciële doeleinde zoals reclames etc.. Plus dat de ene wedstrijd dan 2 uur duurt en de ander dan 1 uur (bijvoorbeeld een beslissingswedstrijd om het kampioenschap op de laatste speelronde) Dat gaat denk ik nog het meeste gezeur opleveren. Kwam deze net tegen: Zit je met 30 minuten per helft toch in de buurt. Valt wel op dat we in Nederland ver boven het gemiddelde liggen van alle competities die in dit onderzoek zijn meegenomen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 8 februari 2022 Share Geplaatst 8 februari 2022 Dat is niet verrassend toch? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 8 februari 2022 Share Geplaatst 8 februari 2022 55 minuten geleden zei Socrates: Dat is niet verrassend toch? Je bedoelt die +-30 minuten per helft of dat er in Nederland relatief veel speeltijd is? Dat eerste is inderdaad niet verrassend, dat tweede vond ik wel een verrassing. Of laat ik het zo zeggen: Ik wist niet dat er in Nederland over het algemeen meer zuivere speeltijd is dan in andere landen. Valt wel enigszins te verklaren aangezien ze hier een stuk minder liggen te rollen en om de scheids heen staan dan in de meeste Zuid-Europese landen. Ben benieuwd of er nog meer redenen voor zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ROEMM Geplaatst 8 februari 2022 Share Geplaatst 8 februari 2022 6 minuten geleden zei Beppu: Je bedoelt die +-30 minuten per helft of dat er in Nederland relatief veel speeltijd is? Dat eerste is inderdaad niet verrassend, dat tweede vond ik wel een verrassing. Of laat ik het zo zeggen: Ik wist niet dat er in Nederland over het algemeen meer zuivere speeltijd is dan in andere landen. Valt wel enigszins te verklaren aangezien ze hier een stuk minder liggen te rollen en om de scheids heen staan dan in de meeste Zuid-Europese landen. Ben benieuwd of er nog meer redenen voor zijn. Nou ja, in Nederland wil nagenoeg iedere ploeg oeverloos op balbezit spelen, waardoor de bal vaak bij verdedigers blijft rondgaan. Door dat trage spel, ligt het vanzelfsprekend ook minder stil. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 8 februari 2022 Share Geplaatst 8 februari 2022 3 uur geleden zei Beppu: Kwam deze net tegen: Zit je met 30 minuten per helft toch in de buurt. Valt wel op dat we in Nederland ver boven het gemiddelde liggen van alle competities die in dit onderzoek zijn meegenomen. Waarom verrast het me niet dat Portugal onderaan dit onderzoek staat 🤣 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 8 februari 2022 Share Geplaatst 8 februari 2022 24 minuten geleden zei ROEMM: Nou ja, in Nederland wil nagenoeg iedere ploeg oeverloos op balbezit spelen, waardoor de bal vaak bij verdedigers blijft rondgaan. Door dat trage spel, ligt het vanzelfsprekend ook minder stil. Dit dus o.a. Hollandse school/Hollandse ziekte. Balbezit is heilig. Opbouwen van achteruit. Heel netjes verdedigen. Weinig smerige ploegen die écht het defensief spelen beheersen. Ook weinig ploegen die een wedstrijd kunnen doodmaken. Ook minder winnaarsmentaliteit en meer nadruk op controle hebben/dominant zijn met de bal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 8 februari 2022 Share Geplaatst 8 februari 2022 1 uur geleden zei Socrates: Dit dus o.a. Hollandse school/Hollandse ziekte. Balbezit is heilig. Opbouwen van achteruit. Heel netjes verdedigen. Weinig smerige ploegen die écht het defensief spelen beheersen. Ook weinig ploegen die een wedstrijd kunnen doodmaken. Ook minder winnaarsmentaliteit en meer nadruk op controle hebben/dominant zijn met de bal. Een soort samenvatting van het spel van het Nederlands elftal dit ook. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 22 maart 2022 Share Geplaatst 22 maart 2022 (bewerkt) Ik wil stelling erin gooien..... Buitenspel zou voordeel voor gegeven moeten worden... Waarom? Stel aanvallende partij staat buitenspel dan kunnen zij door buitenspel gewoon weer rustig organisatie opzoeken/verdediging op orde brengen. Bevoordelijker voor het spel en de flow van het spel zou zijn als je bal gewoon snel mag nemen zodat verdedigende partij er nog voordeel aan heeft door voordeel te geven... Ik zit met neva op WA de tekst is/was blijkbaar niet duidelijk doe even zo. Mijn stelling/voorstel is dat als voor buitenspel gevlagd wordt/gefloten de verdedigende partij de bal snel mag doorspelen in de hoop snelle tegenaanval/aanval op te bouwen. Dus de bal moet/hoeft niet per se stil te leggen maar gewoon snel doorspelen/trappen. Dat bervordert de snelheid van het spel en zorgt voor meer voordeel voor de verdedigende partij dan de aanvallende partij die zelf buitenspel staan/stonden... Wat vinden jullie? @neva @Grote Ree @Socrates @Titan 22 maart 2022 bewerkt door Kyrill Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 22 maart 2022 Share Geplaatst 22 maart 2022 Dit gebeurt waar mogelijk toch al meer dan tien jaar? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 22 maart 2022 Share Geplaatst 22 maart 2022 6 minuten geleden zei Titan: Dit gebeurt waar mogelijk toch al meer dan tien jaar? Niet dat ik weet? In Fifa 22 is het iig niet geimplementeerd.... De bal moet echt stil staan voor ie genomen mag worden... En aanvallende partij mag zich helemaal opnieuw organiseren? En zo gebeurd het voor zover ik weet ook met echt voetbal? De bal moet stil liggen en iedereen kan naar achteren lopen voor de bal genomen wordt? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 22 maart 2022 Share Geplaatst 22 maart 2022 Waar kan steekt de scheidsrechter een duim op naar de grensrechter en fluit hij niet en laat dan het spel doorgaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 22 maart 2022 Share Geplaatst 22 maart 2022 Zojuist zei timpy00: Waar kan steekt de scheidsrechter een duim op naar de grensrechter en fluit hij niet en laat dan het spel doorgaan. Duidelijk , beter maar is mij iig amper tot niet nog opgevallen, thnx. Zou er meer op gaan letten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 22 maart 2022 Share Geplaatst 22 maart 2022 (bewerkt) Oh ja, over FIFA22 kan ik niet discussiëren; sinds '98 die game al niet meer gespeeld... Verder: bal stilleggen kan en mag snel. Het is juist de verdedigende partij die vaak rustig aan doet om weer in organisatie te komen of om tijd te winnen. 22 maart 2022 bewerkt door Titan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten