Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

The Voice MU

chrisje1993

Aanbevolen berichten

Het spijt mij van mijn late reactie. Ik had vrijdag een late sessie voor het werk en gisteren wat familieverplichtingen. Jammer dan ook dat de mogelijkheid van de andere coach(es) op een steal is verkeken.

The Grand East is een persoonlijke favoriet. Ik houd dan ook enorm van de rauwe stem die de zanger opzet. Echter, door die rauwheid is hij niet altijd goed te verstaan en daarmee misschien iets minder geschikt voor deze competitie.

A Balladeer is ook een oude bekende voor mij. Ik was groot fan ten tijde van onder andere het uitkomen van dit ingestuurde nummer, dat dan ook behoort tot mijn eigen favorieten. De zanger heeft een mooie zachte toon, maar het is allemaal niet tot op het einde recht gestreken en dat spreekt mij ook zo erg aan.

Orville Peck is voor mij een aangename verrassing. Ik kende hem wel van naam, maar moet zeggen dat ik hem tot op heden links heb laten liggen. Dat blijkt nu wel onterecht. De beste man heeft een mooie lage stem, maar legt zijn country accent er wel duidelijk bovenop. Dat is op zich geen probleem, maar laat mij wel twijfelen aan zijn veelzijdigheid.

Spoiler

Ik neem A Balladeer mee naar de volgende ronde.

Over de battle van @ivago nog even:

Ik ben persoonlijk favoriet van Ry X en zijn muziek. Maar ik vind bij hem vooral het totaalplaatje altijd kloppen en niet perse de zang extra speciaal. Ik snap dan ook de keuze voor Allan Rayman en ik zet geen steal in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 3-12-2020 om 17:08 zei Bolderbast:

Algemene mededeling. Als Tiziano Ferro deze editie wint laat ik zijn naam op mijn lul tatoeëren. Er komt dan alleen wel Tiz te staan :classic_sad:

*insert joke dat er niet meer dan Tiz oppast*

Even voor jouw gevoel, heb je liever dat hij spaans of italiaans zingt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bmk6o81.png

Terugkomend op de battle van @bas2204 zal ik wat coulant zijn op het gebied van de steal en wil ik @nasje92 en @ivago nu nog 24 uur om alsnog een artiest te stealen. A Balladeer van @ElPrincipito is sowieso door in team @bas2204. Voor The Grand East en Orveille Peck van @komodo25 en @Richarð. hebben dus alsnog de kans om gestolen te worden.

@ivago kiest bij zijn battle ervoor om Allan Rayman van @Zeus mee te nemen naar de volgende ronde. Voor Faces On TV en RY X van respectievelijk @Keko en @Grote Ree is er geen steal knop ingeduwd en is het einde oefening bij de battles.

Battle 5 van @nasje92

Auditie 2: Jade Bird @Erwin.

Auditie 14: Dizzy @Grote Ree

Auditie 69: Azure Ryder @007mark

Deadline: Dinsdag 8-12 23:59 Uur

Overzicht Steal:

@nasje92Algiers @Zeus

@bas2204Hamilton Leithauser @Keko

@ivago Pitou @Keko 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jade Bird:

In het laag echt ontzettend goed. Werd dan ook meteen gegrepen door haar stem en kon niet wachten om meer te horen. In het refrein, waar Jade de hoogte in gaat, werd het voor mij helaas wat minder interessant. De stem wordt wat schel en hoort daardoor minder prettig aan. Ondanks dat wel spatzuiver en een goed optreden.

Dizzy

Prima performance, zij het wat eentonig. In heel veel nummers wordt die eentonigheid saai, maar dat had ik hier niet. Ik merkte dat ik wat begon te dagdromen en dit nimmer zorgde daarvoor. Best een fijn gevoel, bij een fijn nummer. Hoe mooi had het kunnen zijn als Dizzy me nog even uit de dagdroom had kunnen sleuren, met een flinke uithaal of andere dynamiek.

Azure Ryder

Prachtige stem, aanstekelijk nummer, een dito uitstraling. Alle ingrediënten zijn aanwezig voor een dame die heel ver kan komen in deze show. Ook hier geldt wel dat het allemaal wat safe en vlak blijft en ik hoop toch echt dat Azure bij haar liveoptredens de kerstverlichting thuis laat.

Die Entscheidung

Spoiler

Azure Ryder gaat mee naar de lives!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Grote Ree:

Drie van de vier er al uit. Gaat lekker dit.

Enige troost: Ik vond het wel een lekker liedje. Niet heel Voice-waardig, maar gewoon een fijn deuntje. Heb overigens vaak het gevoel dat we meer in een liedjescontest zitten dan een stem-als-een-nachtegaal-competitie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei Bolderbast:

Enige troost: Ik vond het wel een lekker liedje. Niet heel Voice-waardig, maar gewoon een fijn deuntje. Heb overigens vaak het gevoel dat we meer in een liedjescontest zitten dan een stem-als-een-nachtegaal-competitie. 

Klopt wel, komt deels doordat we nog geen (of weinig) live gehoord hebben dat er sneller afgegaan wordt op de song. Voor mij gaat het ook weinig om die nachtegaal maar om wat de stem (en de song) met mij doet, zoals ik al bij het begin aankondigde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei ivago:

Klopt wel, komt deels doordat we nog geen (of weinig) live gehoord hebben dat er sneller afgegaan wordt op de song. Voor mij gaat het ook weinig om die nachtegaal maar om wat de stem (en de song) met mij doet, zoals ik al bij het begin aankondigde

Het is ook niet dat ik het erg vind hoor. Ik kom namelijk op deze manier toffe ontdekkingen tegen.

Wellicht een idee om het de volgende keer breder te trekken en dan niet alleen naar de stem te kijken/luisteren. Nomineer dat waarvan jij denkt: dit moet het MU-forum horen. Van solo-artiesten, grunge-bandjes, nachtegaaltjes, indiesletjes tot aan je favoriete Italiaans/Spaans zingende popzanger. Maar ik heb vandaag al te veel op de stoel gezeten van onze top-organisator @chrisje1993 dus ik laat het even berusten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Bolderbast:

Het is ook niet dat ik het erg vind hoor. Ik kom namelijk op deze manier toffe ontdekkingen tegen.

Wellicht een idee om het de volgende keer breder te trekken en dan niet alleen naar de stem te kijken/luisteren. Nomineer dat waarvan jij denkt: dit moet het MU-forum horen. Van solo-artiesten, grunge-bandjes, nachtegaaltjes, indiesletjes tot aan je favoriete Italiaans/Spaans zingende popzanger. Maar ik heb vandaag al te veel op de stoel gezeten van onze top-organisator @chrisje1993 dus ik laat het even berusten.

Om even mijn mening hierover t geven. Dit is natuurlijk aan de inzenders zelf en de coaches waarvoor ze willen draaien. Als de coaches echt zoals jij zegt ik ga op de stem af dan zullen de inzenders zich hier vanzelf op aan passen dus vind dat dit een keuze is van iedereen die meedoet. Maar goed over tot de orde van de dag hier....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook vanuit mijn zijde bij deze battle geen steal. Volgens mij neemt @nasje92 hier het juiste besluit.

Over de discussie hierboven: ik kijk/luister echt niet alleen maar naar de stem. Ik luister naar het geheel, dat mij op een bepaalde manier aan moet spreken als coach, maar bij een min of meer gelijke stand op dat vlak, laat ik in deze competitie dan toch de vocale kwaliteiten de doorslag geven. In bijvoorbeeld de MU Worldsongfestival en het stemmen aldaar laat ik nog veel meer mijn eigen muzieksmaak doorwegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites