Kowet Geplaatst 23 september 2020 Share Geplaatst 23 september 2020 Aardig wat goed gegokt, toevallig dat ik de laatste tijd The Temper Trap luister, anders absoluut niet op gekomen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas2204 Geplaatst 23 september 2020 Share Geplaatst 23 september 2020 (bewerkt) shit vergeten in te sturen. Had er 5 gehad anders. Niet bepaald een topscore maar toch. En Bear's Den had ik daar niet uit gehaald. En dat terwijl ik toch echt een keer op maar een paar meter heb gestaan bij een optreden van ze bij mij in de lokale platenwinkel. 23 september 2020 bewerkt door bas2204 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 23 september 2020 Share Geplaatst 23 september 2020 Temper Trap niet herkend toen ik het luisterde, maar zag ze in het lijstje van de artiesten staan en toen maar gegokt. Wist dat de zanger een hoge stem had. Sweeeeeeeeeeeeeeet Diiiiiiiiiiiiiiiisposition. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Saint Geplaatst 24 september 2020 Share Geplaatst 24 september 2020 Wow gewoon Tom Smith niet herkend Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keko Geplaatst 2 oktober 2020 Auteur Share Geplaatst 2 oktober 2020 Terug van vakantie, en voor de onderstaanden nog een friendly reminder. Stuur snel in, want ik ga de volgende ronde zo al maken. @MetalMichael @chrisje1993 @007mark @bas2204 @Richarð. @Tim' Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas2204 Geplaatst 2 oktober 2020 Share Geplaatst 2 oktober 2020 Dank voor de reminder. Direct ingestuurd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keko Geplaatst 2 oktober 2020 Auteur Share Geplaatst 2 oktober 2020 (bewerkt) Na de friendly reminder nog 3 inzendingen binnengekregen, dus weer een volle stand! Gauw door naar de antwoorden: Speciaal een bezoekje gebracht aan de LastFM van Satyr om ook hem een keer tegemoet te komen met zijn muzieksmaak. Bleek dus dat ik echt enkel Metallica kende... Gelukkig wist Satyr dit ook, en wist hij ook Brothers in Arms van de Dire Straits te benoemen. Volgens de cijfers de moeilijkste, slechts 3 mensen wisten de stem van Ruben Block (Triggerfinger) te herkennen. Meer mensen wisten dat Sweet Dreams (Are Made of This) oorspronkelijk is uitgevoerd door Eurythmics. Bij de derde cover hoorden jullie Miley Cyrus die haar peettante Dolly Parton coverde met het nummer Jolene Grappig, zo klinkt het dus als Coldplay daadwerkelijk muziek maakt. Hun uitvoering van Heroes van David Bowie. Tamelijk bizarre cover door Angus & Julia Stone (enkel Julia Stone is ook goedgerekend) van Tubthumper, oorspronkelijk uitgevoerd door Chumbawamba. Hier hoorden jullie de Vlaams-Egyptische Tamino die een volledige metamorfose gaf van I bet that you look good on the dancefloor van de Arctic Monkeys. Spoiler Dat brengt ons bij de stand. Daarbij citeer ik graag Erwin, die doodleuk zei: "Die uitvoerende artiesten blijven toch erg lastig" om er vervolgens 5 van de 6 goed te hebben. Hij was niet de enige, ook The Saint haalde 27 punten. Op de tweede plaats staan ook twee namen: MetalMichael wist op de valreep nog 24 punten in de wacht te slepen, waarmee hij Titan deze ronde evenaarde. Grote Ree moet deze ronde weer genoegen nemen met de 3e plek met 22 punten. Stand Spoiler Overall: Ronde 6: Power Ranking (beste gemiddelde): Ronde 6 Spoiler Verder naar ronde 7. Excuus voor het zachte geluid bij #2, verder geen gezeur geen gezeik, weer zes mooie covers om te raden: Tags Spoiler @Erwin. @Grote Ree @Kowet @MetalMichael @The Saint @Titan @StanleyW @chrisje1993 @nasje92 @007mark @bas2204 @Richarð. @Juca @Kelvin @Tim' @Satyr @KayDeManaager Antwoord Lay-out Spoiler #1 Uitvoerend artiest: Titel nummer: Oorspronkelijke artiest: #2 Uitvoerend artiest: Titel nummer: Oorspronkelijke artiest: #3 Uitvoerend artiest: Titel nummer: Oorspronkelijke artiest: #4 Uitvoerend artiest: Titel nummer: Oorspronkelijke artiest: #5 Uitvoerend artiest: Titel nummer: Oorspronkelijke artiest: #6 Uitvoerend artiest: Titel nummer: Oorspronkelijke artiest: Deadline is woensdag 7 oktober 20:00 2 oktober 2020 bewerkt door Keko Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 2 oktober 2020 Share Geplaatst 2 oktober 2020 Shit, gemist door vrijdagmiddagborrel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 3 oktober 2020 Share Geplaatst 3 oktober 2020 Natuurlijk, Ruben Block Was al bang voor een aha-erlebnis. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 5 oktober 2020 Share Geplaatst 5 oktober 2020 Haha shit, had niet verwacht er nog zoveel goed te hebben Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 5 oktober 2020 Share Geplaatst 5 oktober 2020 Hah, die laatste heb ik hier op cd liggen, da's mazzel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nasje92 Geplaatst 5 oktober 2020 Share Geplaatst 5 oktober 2020 Poeh lastige ronde zeg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kowet Geplaatst 5 oktober 2020 Share Geplaatst 5 oktober 2020 @Keko telt James Hetfield (zanger van Metallica) niet mee bij cover 1? Desondanks dat wel weer een paar punten binnengesleept! Mooie 2e plaats in het klassement. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keko Geplaatst 5 oktober 2020 Auteur Share Geplaatst 5 oktober 2020 43 minuten geleden zei Kowet: @Keko telt James Hetfield (zanger van Metallica) niet mee bij cover 1? Desondanks dat wel weer een paar punten binnengesleept! Mooie 2e plaats in het klassement. Die heb ik gewoon goed gerekend (zie overzicht) en daar heb je ook 3 punten voor gekregen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Juca Geplaatst 5 oktober 2020 Share Geplaatst 5 oktober 2020 Och, paar duidelijke over het hoofd gezien. Deze ronde hopelijk wat beter Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kowet Geplaatst 5 oktober 2020 Share Geplaatst 5 oktober 2020 48 minuten geleden zei Keko: Die heb ik gewoon goed gerekend (zie overzicht) en daar heb je ook 3 punten voor gekregen Ohja! Klopt, even niet goed gekeken! Excuus Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 6 oktober 2020 Share Geplaatst 6 oktober 2020 Moeilijke ronde inderdaad. Van fragment 4 en 5 kon ik echt helemaal niks maken, zelfs de zang kon ik niet verstaan. Ook wel verbijsterend hoe ongelofelijk rommelig fragment 4 werd ingespeeld, daardoor was ik zwaar afgeleid. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas2204 Geplaatst 6 oktober 2020 Share Geplaatst 6 oktober 2020 Van fragment 5 kon ik ook geen enkele chocolade maken. Bij de rest toch volgens mij het origineel nog eruit gehaald en een aantal keren ook volgens mij de uitvoerend artiest nog wel herkend Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 6 oktober 2020 Share Geplaatst 6 oktober 2020 #3 is een aardige verkrachting van het origineel trouwens. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keko Geplaatst 7 oktober 2020 Auteur Share Geplaatst 7 oktober 2020 @Kowet @MetalMichael @The Saint @Titan @StanleyW @chrisje1993 @007mark @Tim' Hij is wat moeilijker deze ronde blijkbaar, maar laat je daar niet door ontmoedigen. Anderen hebben wss ook minder punten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 7 oktober 2020 Share Geplaatst 7 oktober 2020 Oja. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kowet Geplaatst 7 oktober 2020 Share Geplaatst 7 oktober 2020 Gestuurd! Erg lastige deze keer inderdaad! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Saint Geplaatst 7 oktober 2020 Share Geplaatst 7 oktober 2020 (bewerkt) Mijn nekharen gaan overeind staan van dat gejank van nr4. Misschien komt er voor de deadline nog een edit van nr5. Ligt op het puntje van mijn tong 7 oktober 2020 bewerkt door The Saint Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
StanleyW Geplaatst 7 oktober 2020 Share Geplaatst 7 oktober 2020 Ik sla deze ronde even over, dus wacht niet op mij! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keko Geplaatst 7 oktober 2020 Auteur Share Geplaatst 7 oktober 2020 Zoals ik eerder al zei, deze ronde bleek wat moeilijker. Ik probeer altijd 2 makkelijke, 2 gemiddelde en 2 moeilijke erin te proppen, maar ik ben uiteraard mijn eigen referentiekader. Toch is elk antwoord een keer geraden, en verwacht ik de volgende ronde meer punten. Laten we dan maar eens gaan kijken naar de antwoorden: Ik hoorde van mijn schoonvader van de week dat House of the Rising Sun nog een veel verder verleden kende, maar ik heb iedereen die The Animals noemde correct gerekend, ook al hebben die het technisch gezien toen ook al gecoverd. Deze versie werd in ieder geval door Muse uitgevoerd. Deze versie van Ticket to Ride, oorspronkelijk uitgebracht door The Beatles, werd nu gespeeld door Maroon 5. Zat nog even te twijfelen om hier een hint te geven, maar alsnog hadden 3 mensen de uitvoerende artiest Jeangu Macrooy (onze afgevaardigde voor het songfestival) goed geraden. Hij speelde hier Little Black Submarines van The Black Keys. De moeilijkste wat betreft uitvoerende artiest. Enkelen van jullie wisten de muzikale duizendpoot Tash Sultana te herkennen in het nummer Electric Feel van MGMT. Veel mensen hadden niet al te veel moeite met het herkennen van de stem van Florence Welch (Florence and the Machine). Zij zong één van mijn favoriete nummers, die dan weer heel slecht werd geraden: Postcards from Italy van Beirut. Beste mensen, als je het niet weet, gok dan! Het nummer Ik hou van mij was niet moeilijk te raden. Mooi om te zien dat niemand Klein Orkest (had ik fout gerekend) heeft ingevuld, maar dat men Harrie Jekkers de volle credits geeft van het origineel. Dit werd gecoverd door Racoon / Bart van der Weide. Covers Spoiler Dat brengt ons bij de stand. Deze ronde werd voor de derde keer gewonnen door The Saint (25 punten). Ook de tweede en derde plek betreffen maar één user deze keer. Juca had met 23 punten een goede ronde en werd op de voet gevolgd door MetalMichael (22 punten). In het totaalklassement is wat bijzonders gebeurd. Door het niet insturen van Titan heeft Kowet de leiding overgenomen en heeft MetalMichael ook de tweede plaats overgenomen. Wat betreft de gemiddelde scores kan nog steeds niemand tippen aan Erwin. Stand Spoiler Totaalklassement Ronde 7 Power Rankings (beste gemiddelde Overzicht ronde 7 Spoiler En dan gaan we verder naar ronde 8. Hierbij wil ik graag bij cover #6 een hint geven omdat het anders wellicht wat te moeilijk is: deze gozer is beter bekend als een gitarist van een band. Antwoord Lay-out Spoiler #1 Uitvoerend artiest: Titel nummer: Oorspronkelijke artiest: #2 Uitvoerend artiest: Titel nummer: Oorspronkelijke artiest: #3 Uitvoerend artiest: Titel nummer: Oorspronkelijke artiest: #4 Uitvoerend artiest: Titel nummer: Oorspronkelijke artiest: #5 Uitvoerend artiest: Titel nummer: Oorspronkelijke artiest: #6 Uitvoerend artiest: Titel nummer: Oorspronkelijke artiest: Tags Spoiler @Erwin. @Grote Ree @Kowet @MetalMichael @The Saint @Titan @StanleyW @chrisje1993 @nasje92 @007mark @bas2204 @Richarð. @Juca @Kelvin @Tim' @Satyr @KayDeManaager Volgende deadline is Zondag 11 oktober 20:00 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten