Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

MU Cover Contest!

Keko

Aanbevolen berichten

shit vergeten in te sturen. Had er 5 gehad anders. Niet bepaald een topscore maar toch.

En Bear's Den had ik daar niet uit gehaald. En dat terwijl ik toch echt een keer op maar een paar meter heb gestaan bij een optreden van ze bij mij in de lokale platenwinkel.

bewerkt door bas2204
Link naar opmerking
Deel via andere websites

APrQo0T.png

Na de friendly reminder nog 3 inzendingen binnengekregen, dus weer een volle stand! Gauw door naar de antwoorden:

1. Speciaal een bezoekje gebracht aan de LastFM van Satyr om ook hem een keer tegemoet te komen met zijn muzieksmaak. Bleek dus dat ik echt enkel Metallica kende... Gelukkig wist Satyr dit ook, en wist hij ook Brothers in Arms van de Dire Straits te benoemen.
  2. Volgens de cijfers de moeilijkste, slechts 3 mensen wisten de stem van Ruben Block (Triggerfinger) te herkennen. Meer mensen wisten dat Sweet Dreams (Are Made of This) oorspronkelijk is uitgevoerd door Eurythmics.
  3. Bij de derde cover hoorden jullie Miley Cyrus die haar peettante Dolly Parton coverde met het nummer Jolene
  4. Grappig, zo klinkt het dus als Coldplay daadwerkelijk muziek maakt. Hun uitvoering van Heroes van David Bowie.
  5. Tamelijk bizarre cover door Angus & Julia Stone (enkel Julia Stone is ook goedgerekend) van Tubthumper, oorspronkelijk uitgevoerd door Chumbawamba.
  6. Hier hoorden jullie de Vlaams-Egyptische Tamino die een volledige metamorfose gaf van I bet that you look good on the dancefloor van de Arctic Monkeys.
Spoiler

Dat brengt ons bij de stand. Daarbij citeer ik graag Erwin, die doodleuk zei: "Die uitvoerende artiesten blijven toch erg lastig" om er vervolgens 5 van de 6 goed te hebben. Hij was niet de enige, ook The Saint haalde 27 punten. Op de tweede plaats staan ook twee namen: MetalMichael wist op de valreep nog 24 punten in de wacht te slepen, waarmee hij Titan deze ronde evenaarde. Grote Ree moet deze ronde weer genoegen nemen met de 3e plek met 22 punten.

Stand

Spoiler

Overall:

afbeelding.png.9a66752c5169831f61feef8ad3104999.png

Ronde 6:

afbeelding.png.abaf22bc138a2d9ebdbb846c74ca02d0.png

Power Ranking (beste gemiddelde):

afbeelding.png.6995f3260c4549662742ce1d5409e83d.png

Ronde 6

Spoiler

afbeelding.thumb.png.6af37f8115be65d631e166c9fec74058.png

Verder naar ronde 7. Excuus voor het zachte geluid bij #2, verder geen gezeur geen gezeik, weer zes mooie covers om te raden:

Tags

Antwoord Lay-out

Spoiler

Uitvoerend artiest:

Titel nummer:

Oorspronkelijke artiest:

Uitvoerend artiest:

Titel nummer:

Oorspronkelijke artiest:

Uitvoerend artiest:

Titel nummer:

Oorspronkelijke artiest:

Uitvoerend artiest:

Titel nummer:

Oorspronkelijke artiest:

Uitvoerend artiest:

Titel nummer:

Oorspronkelijke artiest:

Uitvoerend artiest:

Titel nummer:

Oorspronkelijke artiest:

Deadline is woensdag 7 oktober 20:00

bewerkt door Keko
Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei Kowet:

@Keko telt James Hetfield (zanger van Metallica) niet mee bij cover 1? Desondanks dat wel weer een paar punten binnengesleept! Mooie 2e plaats in het klassement.

Die heb ik gewoon goed gerekend (zie overzicht) en daar heb je ook 3 punten voor gekregen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

APrQo0T.png

Zoals ik eerder al zei, deze ronde bleek wat moeilijker. Ik probeer altijd 2 makkelijke, 2 gemiddelde en 2 moeilijke erin te proppen, maar ik ben uiteraard mijn eigen referentiekader. Toch is elk antwoord een keer geraden, en verwacht ik de volgende ronde meer punten. Laten we dan maar eens gaan kijken naar de antwoorden:

1. Ik hoorde van mijn schoonvader van de week dat House of the Rising Sun nog een veel verder verleden kende, maar ik heb iedereen die The Animals noemde correct gerekend, ook al hebben die het technisch gezien toen ook al gecoverd. Deze versie werd in ieder geval door Muse uitgevoerd.
  2. Deze versie van Ticket to Ride, oorspronkelijk uitgebracht door The Beatles, werd nu gespeeld door Maroon 5.
  3. Zat nog even te twijfelen om hier een hint te geven, maar alsnog hadden 3 mensen de uitvoerende artiest Jeangu Macrooy (onze afgevaardigde voor het songfestival) goed geraden. Hij speelde hier Little Black Submarines van The Black Keys.
  4. De moeilijkste wat betreft uitvoerende artiest. Enkelen van jullie wisten de muzikale duizendpoot Tash Sultana te herkennen in het nummer Electric Feel van MGMT.
  5. Veel mensen hadden niet al te veel moeite met het herkennen van de stem van Florence Welch (Florence and the Machine). Zij zong één van mijn favoriete nummers, die dan weer heel slecht werd geraden: Postcards from Italy van Beirut.
  6. Beste mensen, als je het niet weet, gok dan! Het nummer Ik hou van mij was niet moeilijk te raden. Mooi om te zien dat niemand Klein Orkest (had ik fout gerekend) heeft ingevuld, maar dat men Harrie Jekkers de volle credits geeft van het origineel. Dit werd gecoverd door Racoon / Bart van der Weide.

Covers

Spoiler

Dat brengt ons bij de stand. Deze ronde werd voor de derde keer gewonnen door The Saint (25 punten). Ook de tweede en derde plek betreffen maar één user deze keer. Juca had met 23 punten een goede ronde en werd op de voet gevolgd door MetalMichael (22 punten).

In het totaalklassement is wat bijzonders gebeurd. Door het niet insturen van Titan heeft Kowet de leiding overgenomen en heeft MetalMichael ook de tweede plaats overgenomen. Wat betreft de gemiddelde scores kan nog steeds niemand tippen aan Erwin.

Stand

Spoiler

Totaalklassement

afbeelding.png.c746afcbffb7381257b947365d3c059c.png

Ronde 7

afbeelding.png.9aa367f94f93bab8244ab815288d88be.png

Power Rankings (beste gemiddelde

afbeelding.png.2f94b582556c182ffc8220a1b5bbffb7.png

Overzicht ronde 7

Spoiler

afbeelding.thumb.png.7290935f4a548780cf822a69853c94ea.png

En dan gaan we verder naar ronde 8. Hierbij wil ik graag bij cover #6 een hint geven omdat het anders wellicht wat te moeilijk is: deze gozer is beter bekend als een gitarist van een band.

Antwoord Lay-out

Spoiler

Uitvoerend artiest:

Titel nummer:

Oorspronkelijke artiest:

Uitvoerend artiest:

Titel nummer:

Oorspronkelijke artiest:

Uitvoerend artiest:

Titel nummer:

Oorspronkelijke artiest:

Uitvoerend artiest: