Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Feyenoord

Fabian.

Aanbevolen berichten

18 minuten geleden zei bas huijsmans:

Hahah het dik gedrukte vind ik echt zo'n ongelooflijke onzin. Alleen omdat iemand daar een meme over gemaakt heeft denken mensen dat. Als je die drie goals tegen GAE ziet, wat is daar nou niet sprankelend/aantrekkelijk aan? Omdat het, wel nadat Pusic weg was, even een paar wedstrijdjes iets moeizamer ging is Pusic ook tot een of andere wonderdokter of god gemaakt. Bij Twente inderdaad ook kampioen geworden, maar dat ging een beetje hetzelfde als hoe FC Groningen dit seizoen het doet, alleen dan zonder goed voetbal.  Een leuke vent, die goed binnen een organisatie en bij spelers ligt was dacht ik juist het probleem bij Twente. Daar ging die met ruzie weg als ik het niet mis heb omdat hij en de spelersgroep compleet uit elkaar gegroeid waren. Maar ja N=1 in dat op zicht dus dat hoeft niet veel te zeggen.

Zijn er trouwens echt veel voorbeelden van assistenten, op Slot na die ik zo snel kan verzinnen, die succesvol zijn geweest als directe vervanger van de hoofdtrainer bij dezelfde club?

In zeker zin zou je Cocu en van Bronckhorst daaronder kunnen scharen, al zijn het beide geen geweldige trainers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 30-4-2024 om 11:11 zei bas huijsmans:

Want ik vind Pusic ook gewoon een hele makkelijke suggestie die zich ook nog bijna niets heeft laten zien.

Die doet het toch, ook in Europees opzicht, best goed bij Shakhtar?

Op 30-4-2024 om 14:17 zei cimbomcu:

Pusic is een hele slechte keus.

Why? Omdat het destijds bij Twente niet goed was? Die man kan toch ook zaken bijgeleerd hebben, zich ontwikkeld hebben? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Erwin.:

In zeker zin zou je Cocu en van Bronckhorst daaronder kunnen scharen, al zijn het beide geen geweldige trainers.

Ja die hebben het allebei prima gedaan. Wel beiden met opstartproblemen, waarbij ik denk dat ze eruit waren gevlogen als het geen jongens van de club waren. Maar succesvol zijn ze beiden zeker geweest uiteindelijk. Ik bedenk me nu dat Tito Villanova het ook echt goed deed als opvolger van Pep bij Barca. Helaas heeft hij het maar 1 jaar kunnen doen door zijn gezondheid dus of dat op de lange termijn ook succesvol was gebleven weten we helaas niet.

15 minuten geleden zei Nom de Guerre:

Die doet het toch, ook in Europees opzicht, best goed bij Shakhtar?

1-0 gewonnen van Barca en Antwerp. Verloren van Porto dat wel een cruciale wedstrijd was en uit de Europa League tegen Marseille. Best goed inderdaad. In de competitie ook gewoon erg goed hoor. Dat vind ik het probleem ook niet echt.

Maar ik zou eigenlijk nooit een assistent voor de groep zetten met spelers die er onder de voorgaande coach ook hebben gezeten. Ik denk vooral dat het zit in het stukje respect dat zo'n assistent dan mist in vergelijking met die succescoach.

Als Pusic het overneemt dan zullen blijvende spelers toch altijd de vergelijking maken met Slot. Doet die hetzelfde dan is het waarschijnlijk (een aanname, i know) toch allemaal net wat minder dan Slot. Aan het begin van het seizoen zul je dan prima dezelfde resultaten kunnen houden, maar hoe langer het duurt hoe minder automatismen dan nog in het spel zitten en dan moet de doorgeschoven assistent het ineens zelf gaan doen, maar die kan het niet zo goed als zijn voorganger. Zie bijv. Jansen bij AZ. Het begon allemaal goed en mensen hadden het erover dat hij beter was dan Slot, totdat de automatismen die er nog diep in zaten minder werden en het spel met de week slechter. 

Als een assistent wel dingen drastisch gaat veranderen, vaak in het geval van een ontslagen trainer, dan hangt er ook altijd een sfeer overheen van: Oke als jij het allemaal zo ziet, waarom heb je dit dan niet gepusht toen je nog assistent was? Het welbekende schokeffect werkt dan aan het begin nog wel in het voordeel van zo'n assistent, maar daarna vervalt een team dan ook wel weer in het niveau van daarvoor, zie een Ajax met van 't Schip.

Maar het is dan ook meer een onderbuikgevoel dan dat ik het heel erg goed concreet kan maken hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 1-5-2024 om 16:19 zei bas huijsmans:

Hahah het dik gedrukte vind ik echt zo'n ongelooflijke onzin. Alleen omdat iemand daar een meme over gemaakt heeft denken mensen dat. Als je die drie goals tegen GAE ziet, wat is daar nou niet sprankelend/aantrekkelijk aan? Omdat het, wel nadat Pusic weg was, even een paar wedstrijdjes iets moeizamer ging is Pusic ook tot een of andere wonderdokter of god gemaakt. Bij Twente inderdaad ook kampioen geworden, maar dat ging een beetje hetzelfde als hoe FC Groningen dit seizoen het doet, alleen dan zonder goed voetbal.  Een leuke vent, die goed binnen een organisatie en bij spelers ligt was dacht ik juist het probleem bij Twente. Daar ging die met ruzie weg als ik het niet mis heb omdat hij en de spelersgroep compleet uit elkaar gegroeid waren. Maar ja N=1 in dat op zicht dus dat hoeft niet veel te zeggen.

Zijn er trouwens echt veel voorbeelden van assistenten, op Slot na die ik zo snel kan verzinnen, die succesvol zijn geweest als directe vervanger van de hoofdtrainer bij dezelfde club?

O ik kijk niet naar memes hoor. Heb vrijwel elke pot gekeken zelf. De opbouw is ontzettend verzorgd en accuraat, maar her aanvalsspel is onder de 3 jaar van Slot dit jaar wel echt het minste. En het is niet zo dat het de afgelopen 2 jaar sprankelend was. Daardoor dit jaar wel echt teveel punten verloren. Puntenrecord kan ik niks mee, de eredivisie dit jaar is historisch zwak. Alles onder AZ is echt heel pover. Desondanks gewoon een prima seizoen dit jaar hoor, alleen Slot lijkt wel erg afhankelijk te zijn van bevliegingen van buitenspelers.

Nu gaat dat bij Liverpool met al dat geld en die mogelijkheden natuurlijk geen probleem worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 1-5-2024 om 15:19 zei bas huijsmans:

1-0 gewonnen van Barca en Antwerp. Verloren van Porto dat wel een cruciale wedstrijd was en uit de Europa League tegen Marseille. Best goed inderdaad. In de competitie ook gewoon erg goed hoor. Dat vind ik het probleem ook niet echt.

Maar ik zou eigenlijk nooit een assistent voor de groep zetten met spelers die er onder de voorgaande coach ook hebben gezeten. Ik denk vooral dat het zit in het stukje respect dat zo'n assistent dan mist in vergelijking met die succescoach.

Als Pusic het overneemt dan zullen blijvende spelers toch altijd de vergelijking maken met Slot. Doet die hetzelfde dan is het waarschijnlijk (een aanname, i know) toch allemaal net wat minder dan Slot. Aan het begin van het seizoen zul je dan prima dezelfde resultaten kunnen houden, maar hoe langer het duurt hoe minder automatismen dan nog in het spel zitten en dan moet de doorgeschoven assistent het ineens zelf gaan doen, maar die kan het niet zo goed als zijn voorganger. Zie bijv. Jansen bij AZ. Het begon allemaal goed en mensen hadden het erover dat hij beter was dan Slot, totdat de automatismen die er nog diep in zaten minder werden en het spel met de week slechter. 

Als een assistent wel dingen drastisch gaat veranderen, vaak in het geval van een ontslagen trainer, dan hangt er ook altijd een sfeer overheen van: Oke als jij het allemaal zo ziet, waarom heb je dit dan niet gepusht toen je nog assistent was? Het welbekende schokeffect werkt dan aan het begin nog wel in het voordeel van zo'n assistent, maar daarna vervalt een team dan ook wel weer in het niveau van daarvoor, zie een Ajax met van 't Schip.

Maar het is dan ook meer een onderbuikgevoel dan dat ik het heel erg goed concreet kan maken hoor.

Fijn dat je zelf alvast de juiste conclusie trekt ;) 

Laten we even dieper ingaan op wat je daadwerkelijk zegt. Is het dan altijd zo dat een assistent-coach vandaag plotseling beroofd is van alle respect en bekwaamheid, simpelweg omdat hij nu de eer heeft om als hoofdcoach benoemd te zijn? Het lijkt me vrij apart dat een verandering van titel iemands competenties zo drastisch kan verminderen.

Zijn vaardigheden als trainer heeft hij nu bij Shakhtar laten zien, dat geef je zelf aan. Het lijkt me een stuk eerlijker om deze man te beoordelen op wat hij werkelijk brengt op het moment suprême. In de uitvoering van zijn strategische aanpak, de ontwikkeling van zijn spelers en zijn tactische vernieuwingen waar zijn ware waarde ligt, niet in de schaduw van de voorganger onder wie hij eens diende. Maakt dat Pusic de juiste man op de juiste plek voor Feyenoord? geen idee, maar om hem al op voorhand af te schrijven vanwege een eerdere rol lijkt me niet fair. De assistent van gisteren kan zomaar de vernieuwer van vandaag zijn, wiens potentieel alleen maar kan worden ontketend door hem de kans te geven zich te bewijzen.

Daarnaast neem je de prestaties van Jansen bij AZ en Van 't Schip bij Ajax, en plotseling, voilà, een universele waarheid wordt geboren uit slechts enkele voorbeelden. Zijn deze voorbeelden werkelijk zo representatief voor de complexe realiteit van sportmanagement? Hoe zit het met de talloze andere assistenten die wel succesvol de sprong hebben gemaakt en hebben bewezen dat ze meer dan geschikt zijn voor de hoofdrol? 

Voor elk voorbeeld dat je aanhaalt, zijn andere voorbeelden denkbaar. Door dergelijke simplistische deducties worden de verhalen van assistenten zoals Will Still bij Reims, Jeroen Rijsdijk bij Sparta, maar ook Zinedine Zidane bij Real Madrid of Pep Guardiola bij Barcelona, begonnen als assistent. 

Opnieuw, dat betekent niet dat Pusic een geschikte kandidaat is, maar om hem nu alleen op basis van een eerdere functie compleet af te schrijven, voelt oneerlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei Tim':

Mijn grote vraag is vooral: gedraagt Pusic zich in Donetsk nog steeds als een volslagen dorpsidioot?

Ik denk dat hij nog nooit in Donetsk is geweest persoonlijk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb even wat informatie bronnen geraadpleegd en durf wel te stellen dat Pusic geen optie is op dit moment. Ik denk dat dit anders was geweest als hij van de winter niet was weggegaan maar Pusic verdient momenteel gewoon teveel, plus ze zijn intern er niet van overtuigd dat hij een geschikte hoofdtrainer is. Ik sluit me daar overigens bij aan want om met Shaktar te presteren in eigen competitie is niet zo moeilijk daar ze daar spelers kopen voor 12 miljoen (recent nog die Marlon Gomes).

Namen die ik nu veelal voorbij zien komen zijn die van Andoni Irola (Bournemouth momenteel), Kevin Muscat (trainer van Yokohoma momenteel die in de voorbereiding heel veel indruk maakte op Pep met hun aanvalsspel en tevens een oud bekende van Kloesoe) en heel wat Scandinavische namen. Irola zweeft ergens in de bovenste regionen van de shortlist en alle genoemde Nederlandse namen + Pusic ergens onderin. Feyenoord zet echt in op een top naam, laten we kijken waarmee we eindigen en of we dus echt stappen hebben gemaakt in ons beleid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh ik dacht dat de Wit een heuse insider was. Een soort bever 2.0. Valt me weer tegen.

Zo'n Spaans mannetje voor de groep lijkt me ook wel geinig. 

Zat dinsdag te lunchen met een maat en toen kwamen we tot de conclusie dat Hancko wel echt een prima Liverpoolspeler zou zijn. 343 met Geertruida van Dijk en Hancko. Wingbacks die zoon van Robert en Trentje. 2 man er tussen en dan staat er wel wat bij Liverpool. Voor 80 miljoen heeft Livefpool ze allebei. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei ReneLeBlanc:

Namen die ik nu veelal voorbij zien komen zijn die van Andoni Irola (Bournemouth momenteel)

Irola aanstellen en dat hij dan Sinisterra mee terug neemt. Dromen mag :classic_love:

Overigens ben ik denk de enige die Pascal Jansen nog steeds wél ziet zitten, denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

45 minuten geleden zei Arezo:

Oh ik dacht dat de Wit een heuse insider was. Een soort bever 2.0. Valt me weer tegen.

Zo'n Spaans mannetje voor de groep lijkt me ook wel geinig. 

Zat dinsdag te lunchen met een maat en toen kwamen we tot de conclusie dat Hancko wel echt een prima Liverpoolspeler zou zijn. 343 met Geertruida van Dijk en Hancko. Wingbacks die zoon van Robert en Trentje. 2 man er tussen en dan staat er wel wat bij Liverpool. Voor 80 miljoen heeft Livefpool ze allebei. 

Hot take: ik denk dat Geertruida het (op dit moment) niet zou redden bij Liverpool. Heeft zeker veel talent, maar hoe vaak hij zich nog laat verrassen bij ballen van de zijkant rond de zestienmeter is niet houdbaar in de Premier League bij een topclub, zeker tegen de veelal handige en sterke spitsen daar (hallo Antonio bijvoorbeeld). Denk dat een tussenstap bij een club van het niveau net daaronder goed voor hem zou zijn (of een andere competitie).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Nom de Guerre:

Is het dan altijd zo dat een assistent-coach vandaag plotseling beroofd is van alle respect en bekwaamheid, simpelweg omdat hij nu de eer heeft om als hoofdcoach benoemd te zijn? Het lijkt me vrij apart dat een verandering van titel iemands competenties zo drastisch kan verminderen.

Ho dit is helemaal niet wat ik zeg he. Jij stelt het dat hij geen respect meer heeft en begint ook dat hij geen bekwaamheid meer heeft. Ik zeg dat je een stukje respect mist ten op zichtte van de trainer. Dat stukje respect moet je nog verdienen, wat Slot ook aan het begin heeft moeten doen. Maar omdat niet iedereen weer op 0 begint zoals bij een nieuwe trainer, heeft iedereen ook al een mening over jou. Een doorgeschoven assistent moet dus misschien wel dubbel zo hard werken om dat stukje respect te verdienen. Een verandering van titel zorgt er wel voor dat andere kwaliteiten benodigd zijn. Je bent ineens eindverantwoordelijk en jij moet de spelers ervan gaan overtuigen dat de, eventueel nieuwe, weg de juiste weg is. Lukt dit niet (snel) dan krijg je snel de sfeer in een spelersgroep van: Het was toch altijd maar de assistent van he. 

3 uur geleden zei Nom de Guerre:

Zijn vaardigheden als trainer heeft hij nu bij Shakhtar laten zien, dat geef je zelf aan. Het lijkt me een stuk eerlijker om deze man te beoordelen op wat hij werkelijk brengt op het moment suprême. In de uitvoering van zijn strategische aanpak, de ontwikkeling van zijn spelers en zijn tactische vernieuwingen waar zijn ware waarde ligt, niet in de schaduw van de voorganger onder wie hij eens diende.

Wat ik zeg is dat hij het qua resultaten nu goed doet bij Shakhtar. Hoe hij het doet in de strategische aanpak, de ontwikkeling van spelers en zijn tactische vernieuwingen/speelstijl, daar heb ik geen idee van, want ik volg de Oekraïense competitie nou niet echt. Waar ik wel een idee van heb is hoe hij het bij Twente heeft gedaan. Daar begon hij heel matig aan het seizoen, mede door een nog magere selectie, en wist hij met resultaat voetbal het kampioenschap te behalen wat natuurlijk ook wel het minste is wat je kon verwachten van een club als Twente, met alsnog de grootste begroting, in de Eerste Divisie. Daarnaast werd hij weggestuurd omdat hij in de clinch lag met bestuur, spelers en de fans ook niet echt over zijn speelwijze te spreken waren. Dáár kan ik hem wel op oordelen en ik denk dat Feyenoord daar absoluut geen behoefte aan heeft. Iedereen kan zich ontwikkelen of course, maar op basis van de ingezette koers met de aanstelling van Te Kloese verwacht ik nu gewoon meer van Feyenoord dan zo'n bord op schoot optie.

Daarnaast neem je de prestaties van Jansen bij AZ en Van 't Schip bij Ajax, en plotseling, voilà, een universele waarheid wordt geboren uit slechts enkele voorbeelden. Zijn deze voorbeelden werkelijk zo representatief voor de complexe realiteit van sportmanagement? Hoe zit het met de talloze andere assistenten die wel succesvol de sprong hebben gemaakt en hebben bewezen dat ze meer dan geschikt zijn voor de hoofdrol? 

Voor elk voorbeeld dat je aanhaalt, zijn andere voorbeelden denkbaar. Door dergelijke simplistische deducties worden de verhalen van assistenten zoals Will Still bij Reims, Jeroen Rijsdijk bij Sparta, maar ook Zinedine Zidane bij Real Madrid of Pep Guardiola bij Barcelona, begonnen als assistent. 

Ik presenteer het nergens als universele waarheid. Ik geef alleen voorbeelden bij de situaties die ik schets. Volgens mij heb ik ook gewoon gevraagd om voorbeelden van assistenten die het goed hebben gedaan als hoofdcoach bij dezelfde club. Will Still is inderdaad een mooi voorbeeld van een assistent die doorgeschoven wordt en het beter deed (hij is inmiddels weg namelijk). Jeroen Rijsdijk doet het ook prima, begon dacht ik wel matig dit seizoen, maar wel iets minder na echt een superseizoen voor Sparta natuurlijk. Zidane en Guardiola werden niet doorgeschoven als assistent maar nadat zij de B ploeg van beide teams onder hun hoede hadden gehad en daar resultaten werden geboekt. Daarnaast komen die twee natuurlijk wel op een andere manier binnen door hun naam.

Opnieuw, dat betekent niet dat Pusic een geschikte kandidaat is, maar om hem nu alleen op basis van een eerdere functie compleet af te schrijven, voelt oneerlijk.

Met eerdere functie bedoel je denk ik assistent toch? Maar ik schrijf hem niet alleen af op basis van dat, maar ook op zijn eerdere prestaties in Nederland die ik gezien van hem heb ;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Rogier.:

Hot take: ik denk dat Geertruida het (op dit moment) niet zou redden bij Liverpool. Heeft zeker veel talent, maar hoe vaak hij zich nog laat verrassen bij ballen van de zijkant rond de zestienmeter is niet houdbaar in de Premier League bij een topclub, zeker tegen de veelal handige en sterke spitsen daar (hallo Antonio bijvoorbeeld). Denk dat een tussenstap bij een club van het niveau net daaronder goed voor hem zou zijn (of een andere competitie).

Spelers mee nemen van je oude club is sowieso altijd tricky. Maar Liverpool heeft natuurlijk wel een RCV nodig en Geertruida kan de rechtsback rol ook nog op een soortgelijke manier invullen als TAA dat doet in de opbouw. TAA is dan natuurlijk aanvallend echt vele malen beter met zijn passing en techniek. Het gemakzuchtige van Geertruida, onder andere in situaties die jij beschrijft, moet er dan inderdaad wel uit. Hij heeft ook nog wel meer van dat soort momenten in zijn spel zitten.

Maar ik denk dat dat er wel uit gaat als hij een jaartje als back-up kan wennen aan het hogere tempo en niveau. Het andere voordeel dat hij heeft is natuurlijk dat het prijskaartje dat aan hem kleeft natuurlijk niet zo hoog is vergeleken met andere opties, omdat hij maar een jaar in zijn contract heeft. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zidane was 1 seizoen assistent van Ancelotti daarna 1 jaar de B ploeg van Real Madrid getraind. Na dat jaar heeft hij de A ploeg overgenomen. 

Guardiola is wat ik kan vinden enkel in enkele wedstrijden bij Barca tijdelijk assistent van Rijkaard geweest. Omdat toen een handvol spelers van de B-ploeg, die onzer zijn leiding stond, meespeelden bij de A-ploeg. 

Als een voorbeeld van succesvol als assistent opvolgen kun je dan beter Liverpool noemen in de jaren 70. Bob Paisley nam het toen erg succesvol over van Shankly. @Nom de Guerre

bewerkt door rich ruzzian
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei bas huijsmans:

Ho dit is helemaal niet wat ik zeg he. Jij stelt het dat hij geen respect meer heeft en begint ook dat hij geen bekwaamheid meer heeft. Ik zeg dat je een stukje respect mist ten op zichtte van de trainer. Dat stukje respect moet je nog verdienen, wat Slot ook aan het begin heeft moeten doen. Maar omdat niet iedereen weer op 0 begint zoals bij een nieuwe trainer, heeft iedereen ook al een mening over jou. Een doorgeschoven assistent moet dus misschien wel dubbel zo hard werken om dat stukje respect te verdienen. Een verandering van titel zorgt er wel voor dat andere kwaliteiten benodigd zijn. Je bent ineens eindverantwoordelijk en jij moet de spelers ervan gaan overtuigen dat de, eventueel nieuwe, weg de juiste weg is. Lukt dit niet (snel) dan krijg je snel de sfeer in een spelersgroep van: Het was toch altijd maar de assistent van he. 

Resteert de vraag waar je dat ontbrekende stukje respect op baseert? Waar tover je dat vandaan, anders dan vanuit een aanname? 

Om vervolgens in te zoomen op de kwaliteiten. Is het niet zo dat hij nu als eindverantwoordelijke laat zien dat hij het kan? Dat hij in het verleden ook al heeft laten zien dat hij als hoofdtrainer kan functioneren? En ja, Shakhtar is een topploeg, maar dat is Dynamo ook, dus een titel in de Oekraïne is geenszins een zekerheidje. Wellicht zelfs vergelijkbaar met de situatie waarin Feyenoord zich bevindt ;) 

7 minuten geleden zei bas huijsmans:

Wat ik zeg is dat hij het qua resultaten nu goed doet bij Shakhtar. Hoe hij het doet in de strategische aanpak, de ontwikkeling van spelers en zijn tactische vernieuwingen/speelstijl, daar heb ik geen idee van, want ik volg de Oekraïense competitie nou niet echt. Waar ik wel een idee van heb is hoe hij het bij Twente heeft gedaan. Daar begon hij heel matig aan het seizoen, mede door een nog magere selectie, en wist hij met resultaat voetbal het kampioenschap te behalen wat natuurlijk ook wel het minste is wat je kon verwachten van een club als Twente, met alsnog de grootste begroting, in de Eerste Divisie. Daarnaast werd hij weggestuurd omdat hij in de clinch lag met bestuur, spelers en de fans ook niet echt over zijn speelwijze te spreken waren. Dáár kan ik hem wel op oordelen en ik denk dat Feyenoord daar absoluut geen behoefte aan heeft. Iedereen kan zich ontwikkelen of course, maar op basis van de ingezette koers met de aanstelling van Te Kloese verwacht ik nu gewoon meer van Feyenoord dan zo'n bord op schoot optie.

Aan de andere kant heb je het over vijf jaar geleden. Mensen ontwikkelen zich. Pep presteerde ook best matig met Barcelona B in het begin van zijn loopbaan, ga je hem daar ook op afrekenen? Pusic kan zich prima ontwikkeld hebben, alleen hebben wij daar minder zicht op, omdat hij in een competitie actief is die wij niet zo helder op het netvlies hebben staan. Aangezien je zelf al aangeeft dat je de competitie niet zo volgt, hoe weet je dan of het lazy scouting is, of dat er niet daadwerkelijk meer achter het idee zit? Niet dat ik het wel weet overigens, maar er zitten een paar gaten in je betoog.

10 minuten geleden zei bas huijsmans:

Ik presenteer het nergens als universele waarheid. Ik geef alleen voorbeelden bij de situaties die ik schets. Volgens mij heb ik ook gewoon gevraagd om voorbeelden van assistenten die het goed hebben gedaan als hoofdcoach bij dezelfde club. Will Still is inderdaad een mooi voorbeeld van een assistent die doorgeschoven wordt en het beter deed (hij is inmiddels weg namelijk). Jeroen Rijsdijk doet het ook prima, begon dacht ik wel matig dit seizoen, maar wel iets minder na echt een superseizoen voor Sparta natuurlijk. Zidane en Guardiola werden niet doorgeschoven als assistent maar nadat zij de B ploeg van beide teams onder hun hoede hadden gehad en daar resultaten werden geboekt. Daarnaast komen die twee natuurlijk wel op een andere manier binnen door hun naam.

Zidane assistent van Ancelotti (nos.nl)

Vooruit, Pep schenk ik je, al zie ik het doorschuiven van de trainer van de reserveploeg als een vergelijkbare situatie als je het hebt over status binnen de groep.

12 minuten geleden zei bas huijsmans:

Met eerdere functie bedoel je denk ik assistent toch? Maar ik schrijf hem niet alleen af op basis van dat, maar ook op zijn eerdere prestaties in Nederland die ik gezien van hem heb  

Helemaal prima, maar je aanvankelijke betoog ging puur over zijn eerdere status als assistent. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei rich ruzzian:

Als een voorbeeld van succesvol als assistent opvolgen kun je dan beter Liverpool noemen in de jaren 70. Bob Paisley nam het toen erg succesvol over van Shankly. @Nom de Guerre

Er zijn inderdaad vast nog meer voorbeelden te bedenken. Paisley had ik niet eens aan gedacht, maar dat kan vooral komen omdat ik die teams nooit zelf heb zien spelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Rogier.:

Ik vind het niet per se een hot take daar ik niet verwacht dat Geertruida dan meteen onbetwist basisspeler wordt (en ook niet per se hoeft te zijn). Ik denk wel dat hij naar dat niveau kan groeien dus ik zou het geen verkeerde stap vinden, zeker als Slot Liverpool naar zijn hand kan zetten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heeft dat gemakzuchtige bij Geertruida ook niet te maken met het feit dat ie de Eredivisie is ontgroeid? Zie je wel vaker dat ze dan met minder concentratie of focus een wedstrijd in gaan. 

Denk oprecht dat hij het niveau van Liverpool wel aan kan. Of dat direct is, dat is de vraag. Maar als hij de tijd krijgt denk ik dat hij een prima speler voor ze kan zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minuten geleden zei Nom de Guerre:

Resteert de vraag waar je dat ontbrekende stukje respect op baseert? Waar tover je dat vandaan, anders dan vanuit een aanname?

Dat stukje haal ik uit de prestaties uit het verleden. Slot heeft dat stukje nu opgebouwd bij Feyenoord door 3 succesvolle jaren. Pusic moet zich, denk ik, eerst nog bewijzen. Dat Pusic, of een assistent die doorgeschoven wordt, dat stukje altijd mist dat hoeft niet zo te zijn. Een Guardiola of een Zidane die bijv. zonder ervaring voor de groep komt te staan heeft dat stukje respect wel door de grootheid van hen als speler. Maar echt hard te maken is dat natuurlijk niet voor ons nu. 

1 uur geleden zei Nom de Guerre:

Pusic kan zich prima ontwikkeld hebben, alleen hebben wij daar minder zicht op, omdat hij in een competitie actief is die wij niet zo helder op het netvlies hebben staan. Aangezien je zelf al aangeeft dat je de competitie niet zo volgt, hoe weet je dan of het lazy scouting is, of dat er niet daadwerkelijk meer achter het idee zit? Niet dat ik het wel weet overigens, maar er zitten een paar gaten in je betoog.

Tuurlijk kan je je ontwikkelen als mens en trainer. Als Pusic zich ontwikkelt heeft, dan heb ik liever dat die dat langer dan een half jaar laat zien als hoofdtrainer bij een club voordat die bij Feyenoord aangesteld wordt en meer ervaring op doet als hoofdtrainer. 

Aan de andere kant heb je het over vijf jaar geleden. Mensen ontwikkelen zich. Pep presteerde ook best matig met Barcelona B in het begin van zijn loopbaan, ga je hem daar ook op afrekenen?

+

Zidane assistent van Ancelotti (nos.nl)

Vooruit, Pep schenk ik je, al zie ik het doorschuiven van de trainer van de reserveploeg als een vergelijkbare situatie als je het hebt over status binnen de groep.

Pep presteerde matig aan het begin? Hij stond na 19 wedstrijden op 12 overwinningen, 4 gelijke spelen en 3 nederlagen. Eerste 11 wedstrijden 7x winst. Dat vind ik zelf vrij behoorlijk haha. Hij was zelf trouwens ook flink verbaasd in eerste instantie dat die direct hoofdcoach werd gemaakt. Maar dat maakt verder ook niet uit. Dat Zidane eerst een jaartje assistent was voordat die bij Castilla kwam dat wist ik niet. Maar zoals ik al aangaf komen Guardiola en Zidane toch wel op een andere manier binnen door hun prestaties als speler al.

Helemaal prima, maar je aanvankelijke betoog ging puur over zijn eerdere status als assistent. 

Mijn eerste betoog ging dacht ik juist om dat ik Pusic niet geschikt vond en sloot ik af met: Daarnaast zie ik het sowieso nooit echt zitten om assistenten door te schuiven. Maar dat moet ik ook eerst terug zoeken. Is verder volgens mij ook niet heel erg relevant hoe we hier op kwamen haha

Link naar opmerking
Deel via andere websites