Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Feyenoord

Fabian.

Aanbevolen berichten

Botteghin, Van der Heijden, Larsson, Ayoub, Clasie.

'Gefaald'.

Botteghin en Arie waren het centrum van de kampioensploeg (wat niet alleen aan Dirkje, Elia en Berghuis is toe te schrijven, na Ajax en PSV de minste goals tegen (25)).

Larsson kan heel goed voetballen. Laatste maanden steeds beter, af en toe nog wat gekke dingen, maar de kansen die die jongen creëert, smullen hoor. Is wel de vraag of je dat vaker mag verwachten van een speler van Feyenoord. Maar gezien het gebral vanuit andere kampen over dat het toch allemaal matig is en het geen topclub meer is, denk ik dat dit prima is ;) 

Ayoub is slachtoffer van een laf trainertje. Wel zo'n typische zondagavond 19.00 aankoop, maar hij deed het goed bij Utrecht. En behalve struikelen over z'n eigen poten zie ik hem weinig gekke dingen doen (voor zover de trainer hem durft te laten spelen want omg we mogen alleen Larsson en Toornstra wisselen dus ff kijken hoe we dat gaan doen)

8 minuten geleden zei Regis:

Berghuis, Dirkie Kuyt, Van Persie en Guidetti zijn de enige echte successen die ik me zo voor de geest kan halen

Elia, Toornstra sowieso ook van hem toch?

bewerkt door Magikarp
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Regis:

Berghuis, Dirkie Kuyt, Van Persie en Guidetti zijn de enige echte successen die ik me zo voor de geest kan halen

El Ahmadi, Janmaat, Elia, Vermeer, Jones, Pellè. Valt allemaal best wel mee. 

Dat je Botteghin en Van der Heijden aanmerkt vind ik ook vreemd. Kramer kwam transfervrij en is gewoon van waarde geweest. 

Hakim Ziyech hebben we helemaal niet laten lopen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 16-3-2019 om 21:55 zei Magikarp:

ik-heb-er-de-kracht-niet-meer-voor.jpg

- Welgemeende complimenten vanuit het diepst van m'n hart aan de kunstenaars van Madame Tussauds. Ik vind het bewonderenswaardig dat ze ZULKE realistische poppen hebben gemaakt van onze aanvallende spelers. Wat stonden ze mooi stil, he? Nu is dat bij die ouwe paardenlul van een Van Persie geen uitdaging want daar kun je gewoon de echte neerzetten. Die is nog trager dan Bill Cosby z'n moreel kompas in een kamer vol bewusteloze 13-jarigen.

Zonder van Persie had je ondertussen op plek 5 gestaan denk ik. Kansloze opmerking dus, na een mindere wedstrijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei Jespresso:

Zonder van Persie had je ondertussen op plek 5 gestaan denk ik. Kansloze opmerking dus, na een mindere wedstrijd.

Klopt, maar dat betekent nog niet dat je hem moet laten staan als hij slecht speelt. Tegen Vitesse ook al een aantal goede kansen gemist. Zaterdag was het na een minuut of 70 ook gewoon weer op. Uitstekende speler, maar heeft ook gewoon zijn beperkingen.

Iemand die zich waagt aan een opstelling voor volgend seizoen? Eigenlijk weinig spelers die goed genoeg zijn he ;c 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei 007mark:

Klopt, maar dat betekent nog niet dat je hem moet laten staan als hij slecht speelt. Tegen Vitesse ook al een aantal goede kansen gemist. Zaterdag was het na een minuut of 70 ook gewoon weer op. Uitstekende speler, maar heeft ook gewoon zijn beperkingen.

Iemand die zich waagt aan een opstelling voor volgend seizoen? Eigenlijk weinig spelers die goed genoeg zijn he ;c 

Dat is helemaal waar hoor, maar gelijk iemand zo afbranden is een beetje overdreven imo.

Volgend jaar wordt het nog triester dan dit jaar ben ik bang. Club is inspiratieloos en heeft absoluut geen toekomstplannen. Word er ondertussen een beetje verdrietig van. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

44 minuten geleden zei Jespresso:

Dat is helemaal waar hoor, maar gelijk iemand zo afbranden is een beetje overdreven imo.

Volgend jaar wordt het nog triester dan dit jaar ben ik bang. Club is inspiratieloos en heeft absoluut geen toekomstplannen. Word er ondertussen een beetje verdrietig van. 

Je moet die van geel gewoon lozen. Man, wat komt er een onzin uit zijn mond. Dat

kampioenschap had de ideale stap

moeten zijn om een basis te leggen die er voor zorgt dat je er structureel weer bij bent, maar dat hebben ze compleet verkloot. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Elsjorro1990 Niet alleen verkloot, het is de ommekeer geweest van een stijgende lijn naar een diep dal. Ze hebben ook geen goede aankopen gedaan na het kampioenschap, het is echt dramatisch beleid gewoon. Met het geld dat Ajax binnen nu en 3 jaar gaat vangen en hun betere aankoopbeleid (paar uitzonderingen daargelaten), kun je gewoon verwachten dat je de komende 10 jaar geen rol van betekenis gaat spelen. Vooral als van Geel nog lang aanblijft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei 007mark:

Nou, behoorlijk wat posities en spelers die tot de categorie hoofdpijndossier behoren. Laat ik eens een poging doen van wat ik verwacht en het voor nu beperken tot de achterhoede, gebaseerd op de huidige selectie:

Doelman: Vermeer. Lijkt me duidelijk dat er achterin behoefte is aan ervaring en dat er simpelweg  gekozen dient te worden voor de momenteel beste keeper van de selectie. Bijlow jaartje verhuren,  middenmoot of onderin de Eredivisie. Delle en Ten Hove of Ebora als 2e en 3e doelman. De zogezegd 4e doelman naar Dordt.

Rechtsback: Hoofdpijn dossier #1 maar toch gekozen; St Juste. Jerry is een centrale verdediger maar ik vind hem bij Feyenoord nog té wispelturig en nog niet betrouwbaar genoeg voor een rol centraal achterin. Andere optie: Geertruida of een nieuwe speler.

Centraal achterin: Tja, complete renovatie por favor. Botteghin, vd Heijden en van Beek mogen wat mij betreft weg, ondanks dat het vast niet realistisch gedacht is. Ik gok dat het van Beek met St Juste of een nieuwe speler gaan worden.  Dit is mede-afhankelijk van wel of geen nieuwe rechtsback. 

Linksback: Haps. Malacia als backup, Verdonk weg.

Oke... toch nog even inzoomen op wat andere gedachtes met betrekking tot het middenveld:

Andere hoofdpijndossiers zijn o.a. de 6 positie (komt er een nieuwe kans Tapia, of een revanche van Clasie?) en Berghuis. Ik zou hem op 10 willen zien. Het is op van Persie na de beste voetballer in je selectie en de speler met de meeste creativiteit. Hiermee maak je tevens ruimte voor een nieuwe rechtsbuiten met diepgang. Het zou alleen jammer zijn als Berghuis op 10 ten koste gaat van Kokcu. Die zou ik voor volgend jaar ook wel een basisplaats willen zien hebben. Op 8 zie ik Vilhena vertrekken, die maakt hiermee de weg vrij voor Ayoub en als backup Burger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jeffers Ik hoop dat St Juste weggaat, wat een waardeloze gozer is dat. Ik zou eigenlijk alle keren dat hij niet of wandelend omschakelt moeten filmen, dat gebeurt elke wedstrijd wel 2 of 3 keer.

Verdediging heeft inderdaad een hele renovatie nodig, Haps linksback is wel prima.

Verder is het gewoon teveel middelmaat. Ayoub is redelijk, Toornstra is niet top. Hoop dat Burger en vooral Kokcu een grote rol gaan spelen volgend seizoen.

Misschien vergezocht, maar ik zie voor de '6' positie wel iets in Verdonk; hij speelde in de jeugd als centrale verdediger en ook op 6. Hij kan goed voetballen en heeft denk ik genoeg gif in zijn spel. Ik denk dat hij hetzelfde of zelfs meer kan brengen dan Clasie. 

Larsson pakt het nu wel redelijk op, hoop dat hij dat kan doorzetten. Als hij en Berghuis goed zijn, komt Jorgensen hopelijk ook weer beter uit de verf. Dan heb je gewoon een prima aanval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Jespresso:

@Elsjorro1990 Niet alleen verkloot, het is de ommekeer geweest van een stijgende lijn naar een diep dal. Ze hebben ook geen goede aankopen gedaan na het kampioenschap, het is echt dramatisch beleid gewoon. Met het geld dat Ajax binnen nu en 3 jaar gaat vangen en hun betere aankoopbeleid (paar uitzonderingen daargelaten), kun je gewoon verwachten dat je de komende 10 jaar geen rol van betekenis gaat spelen. Vooral als van Geel nog lang aanblijft.

Nee precies, vooral die aankopen stokt het een beetje. Je had eigenlijk na dat kampioenschap gelijk je 2 centrale verdedigers moeten vervangen, creatieve speler er bij op het middenveld en zorgen voor iets meer concurrentie. Op zich kan ik me de aankoop van haps ( pech met blessures) wel voorstellen en het gratis aantrekken van ayoub ( ruzie met gio?) ook wel. Maar dat je als topclub het wilt gaan doen met van beek, jan scharie en botteghin centraal, dat kan echt niet. Dan moet je puur uit nood terugvallen op een linksback die al 6 keer niet goed genoeg is bevonden ( eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat hij het nog wel redelijk doet)Tel daarbij op dat je middenveld vooral bestaat uit postbodes en harde werkers, je 2 buitenspelers hebt die allebei afhankelijk zijn van sporadische momenten ( die berghuis dan wel iets minder sporadisch heeft dan Larsson) en het word gewoon erg lastig allemaal. Beter hadden ze Jorgensen gewoon lekker verkocht en dan hadden ze daar wat beter op kunnen inspelen. En voor de grapjassen die dan aankomen met “ maar jan scharie en botteghin stonden er ook in het kampioenschap”. Ja dat snap ik ook. Maar dat zegt niet dat het ineens wondervoetballers zijn ofzoiets. Sinds Griekenland Europees kampioen werd met oa charisteas in en ploeg, kijk ik nergens meer van op. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Huidige selectie:

Vermeer - Bijlow - Delle - Ten Hove

Nieuwkoop - Martina - Geertruida - St. Juste - Van Beek - Botteghin - Van der Heijden - Haps - Verdonk - Malacia

Clasie - Vilhena - Ayoub - Toornstra - Kökcü - Burger - Wehrmann

Larsson - Sinisterra - Van Persie - Jörgensen - Vente - Berghuis - Touré

Doorgestreepte namen lopen de contracten van af, zijn gehuurd of stoppen na dit seizoen.

Drie matige keepers. Verder heb je tien verdedigers, waarvan niemand van nature rechtsback is én goed genoeg is. Ik ga er even vanuit dat ze Martina niet overnemen, waardoor je Nieuwkoop, Geertruida en St. Juste voor die positie hebt. Nieuwkoop gaat het gewenste niveau nooit halen, terwijl Geertruida en St. Juste eigenlijk centrale verdedigers zijn. Geertruida ken ik niet, maar het kan niet veel slechter zijn dan wat er nu achterin staat. St. Juste vind ik ook een beetje tegenvallen. Speelt soms een aardig potje op de rechtsback, maar eigenlijk zou die man centraal moeten staan. Redelijke speler, maar die gaat nooit een vaste basisspeler bij een Europese (sub)topper worden. Jaren geleden dacht iedereen dat wel, maar JantjeVertonghen van ons forumpje zag het toen al. Over Van Beek hoef ik niks te zeggen denk ik. Botteghin kan ook niet meer, die is fysiek gewoon op. Van der Heijden, mwa. Misschien nog een paar jaartjes als derde centrale verdediger, maar er moet toch wel wat beters te vinden zijn voor in de basis. Haps heeft pech gehad met blessures, anders is dat wel echt een prima linksback. Verdedigend kwetsbaar, maar aanvallend gezien kan hij veel toevoegen. Moet volgend jaar wel gewoon fit blijven, anders houdt het wel ver op voor die jongen denk ik. Verdonk is degelijk, perfecte back-up voor Feyenoord. Malacia is dan een beetje overbodig, maar die kan eventueel Haps vervangen als die blijft sukkelen met blessures. 

Dan het middenveld. Een controleur, een beperkte balafpakker, een (defensieve) spelmaker, een loper, een creatieve spelmaker en die laatste twee ken ik enkel van naam. Clasie speelde een tijdje op zijn oude niveau, maar deelt nu weer mee in de malaise. Ligt misschien ook aan het systeem, aangezien de punt naar achter hem beter ligt. Vilhena, tja. Blind paard. Beperkte balafpakker. Ayoub moet volgend jaar gaan spelen, die kan je in bijna 85% van de Eredivisiepotten beter hebben dan meneer Trindade de Tonny. Toornstra vind ik niet eens zo'n slechte speler, maar hij moet eigenlijk naast een creatieve man staan, liefst in een systeem met de punt naar achter. Kökcü ben ik wel fan van: een creatieve middenvelder, die ook nog eens over scorend vermogen beschikt. Die moet volgend seizoen echt vaker de kans krijgen. Zoals gezegd ken ik Burger en Wehrmann niet echt. Burger is een loper en Wehrmann een controleur ofzo?

Last but not least: de voorhoede. Twee flankspelers die ik ken, een die ik nooit zie spelen en dan nog een die ik niet ken, maar die een groot talent schijnt/scheen te zijn. Drie spitsen, prima. Larsson en Berghuis zijn identiek aan elkaar: balletje in de voet, weinig diepgang, naar binnen snijden en dan passen/schieten. Werkt niet altijd even goed, zeker niet als je naar de spelers om hun heen kijkt. Sinisterra is, als ik de mensen om me heen mag geloven, niet veel bijzonders vooralsnog. Ik weet het verder ook niet, ik ga gewoon af op wat zij zeggen. Touré maakte meer dan anderhalf jaar geleden zijn debuut in het eerste, maar heeft sindsdien enkel nog met Jong Feyenoord en de A1 mee mogen doen. Van Persie stopt dus hoogstwaarschijnlijk. Jörgensen heeft bewezen ook een hoog niveau te kunnen halen, maar dat kwam er, mede door blessures, na zijn eerste seizoen niet echt meer uit. Vente is gewoon een vrij matige spits. Hij is natuurlijk pas negentien jaar oud, maar ik zie niet bijzonder veel potentie in die jongen.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nou. Dat was dat. Laten we er even vanuit gaan dat Delle, Martina, Botteghin, Clasie en Van Persie vertrekken. Mocht Vermeer weer gepasseerd worden voor Bijlow, dan zie ik die ook wel vertrekken. Zou hem sowieso vervangen door een goede doelman, want zo goed is Vermeer niet. Voor nu ga ik er even vanuit dat hij blijft. Evenals Nieuwkoop, aangezien je niet iedereen weg kan doen. Of je moet St. Juste als rechtsback blijven zien en/of er loopt iemand in de jeugd rond die als back-up kan fungeren. Van Beek moet je eigenlijk zien te lozen, net als Vilhena. Laatstgenoemde kan misschien wel een stap naar het buitenland maken, aangezien hij international is. Dan kan je er nog wel wat aan verdienen ook. St. Juste scheen in de winter ook voor veel geld weg te kunnen toch? Mocht je daar een mooi bedrag voor krijgen: verkopen en een goede centrale verdediger voor terughalen.

Ook komen er nog spelers terug van verhuur: Tapia, Hansson en Summerville. Tapia doet het bij Willem II goed, maar die vond ik bij Feyenoord erg matig. Zou hem toch nog even de kans geven als hij terugkomt. Hansson vind ik bij RKC echt goed spelen. Is natuurlijk wel wat niveautjes lager, maar die moet je ook een kans geven. Is als flankspeler alleen wel hetzelfde type als Larsson en Berghuis, maar hij kan ook als creatieve middenvelder spelen. Summerville schijnt het ook wel aardig te doen bij Dordrecht, maar die zou ik nog een jaartje verhuren. Idealiter aan een Eredivisieclub.

Qua spelers die voor een verhuur in aanmerking komen: Malacia, Vente, Touré en Summerville. Waarom staan Kökcü, Burger en Wehrmann hier niet bij? Omdat je die kansen kan gaan geven in het eerste. Haal een controleur om het vertrek van Clasie en Vilhena op te vangen en je bent er. Nu moet je ballen gaan tonen ook, en niet weer een middelmatige speler halen om te laten banken en de ontwikkeling van die talenten in de weg te laten staan. Ondanks dat ik die Burger en Wehrmann niet ken, heb ik die namen al een aantal keer voorbij zien komen. Die moeten dus vast wel iets kunnen. Geertruida zou je ook als vierde centrale verdediger kunnen gebruiken, maar ik weet niet of die de potentie heeft om het eerste te halen. Malacia zou ik behouden als je verder niemand in de jeugd rond hebt lopen die een eventuele blessure van Haps op kan vangen, anders ook verhuren. Vente en Summerville sowieso verhuren.

Dus:

Vertrekken: Vermeer, Delle, Martina, Botteghin, Van Beek, Clasie, Tapia, Vilhena, Van Persie (en eventueel Nieuwkoop).

Verhuren: Vente, Summerville (en eventueel Malacia en/of Touré).

Terug van verhuur: Hansson en Tapia.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Selectie 2019/2020:

Aankoop - Bijlow - Ten Hove

Aankoop - Nieuwkoop / Jeugdspeler - St. Juste - Geertruida - Aankoop - Van der Heijden - Haps - Verdonk - (Malacia)

Aankoop - Tapia - Wehrmann - Ayoub - Kökcü - Hansson - Toornstra - Burger

Berghuis - Sinisterra - Jörgensen - Aankoop - Larsson - Aankoop / Touré

Je hebt een eerste of tweede doelman nodig. Ligt er een beetje aan wat je met Bijlow wil doen. Ook zijn er een rechtsback, een linker centrale verdediger en een controleur voor in de basis nodig. Qua vleugelspelers vind ik Larsson én Berghuis eigenlijk te veel van hetzelfde, maar in de goede samenstelling kan dat nog wel werken. Vleugelspeler met diepgang in zijn spel zou echter geen overbodige luxe zijn. Verder nog een talentvolle spits achter Jörgensen en je bent klaar op de transfermarkt. Krijg je deze elftallen:

Basis:

Larsson ----- Jörgensen ----- Berghuis

Ayoub ----- Aankoop ----- Toornstra

Haps ----- Aankoop ----- St. Juste ----- Aankoop

Aankoop / Bijlow

Schaduwelftal: 

Aankoop / Touré ----- Aankoop ----- Sinisterra

Kökcü ----- Tapia ----- Burger

Verdonk ----- Van der Heijden ----- Geertruida ----- Nieuwkoop / Jeugdspeler

Bijlow / Aankoop

Overig: Ten Hove, (Malacia), Wehrmann, Hansson.

Ik hoop voor jullie dat Zenit nog geïnteresseerd is in St. Juste en nog steeds meer dan zeven/acht miljoen wil betalen. Dan moet je hem echt meteen naar het vliegveld brengen. Verder een stuk of zes aankopen en wat jeugd doorschuiven, dan heb je volgend jaar een prima selectie staan. Je hebt niet veel geld en je moet opnieuw gaan bouwen, dus je moet er niet bijzonder veel van verwachten. Derde plek moet met bovenstaande selectie echter makkelijk mogelijk zijn.

Zeg het maar heren. Zit ik een beetje in de goede richting te denken of zijn jullie het er totaal niet mee eens? ;c 

bewerkt door JanVertonghen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga dit niet eens lezen man

Zag wel in een flits dat je weer leuk wilde doen en Jorgensen op een correcte manier wilde schrijven maar dan moet je die ö toch echt achterwege gaan laten amigo

2 uur geleden zei Jespresso:

satire

bewerkt door Magikarp
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Elsjorro1990:

Je moet die van geel gewoon lozen. Man, wat komt er een onzin uit zijn mond. Dat

kampioenschap had de ideale stap

moeten zijn om een basis te leggen die er voor zorgt dat je er structureel weer bij bent, maar dat hebben ze compleet verkloot. 

Hoe zie je dat dan voor je? Financieël hebben we er bijna niets aan overgehouden (wel alle schulden afbetaald + VVF en investeringen opzij gelegd voor bouw nieuw stadion) en we raakten met Karsdorp, Kongolo, Elia en Kuijt vier van onze zes beste spelers kwijt. Kampioenschap was een incident en iedereen bij Feyenoord buiten de oogklep-fans wist dat ook. 

Ik ben oprecht benieuwd welke basis je ziet om te concurreren met Ajax en PSV, die ook dat seizoen al een betere selectie hadden.

bewerkt door PJHoutman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei PJHoutman:

Hoe zie je dat dan voor je? Financieël hebben we er bijna niets aan overgehouden (wel alle schulden afbetaald + VVF en investeringen opzij gelegd voor bouw nieuw stadion) en we raakten met Karsdorp, Kongolo, Elia en Kuijt vier van onze zes beste spelers kwijt. Kampioenschap was een incident en iedereen bij Feyenoord buiten de oogklep-fans wist dat ook. 

Ik ben oprecht benieuwd welke basis je ziet om te concurreren met Ajax en PSV, die ook dat seizoen al een betere selectie hadden.

Ik heb het over het neerleggen van een basis. Niet dat Feyenoord binnen 2 jaar anders weer had meegedaan om de titel. Eensch verder met alles. Maar dat is een keuze die je maakt he, dat geld op zij leggen voor verbouwingen? Ik meende laatst dat de CL 40 mil heeft opgeleverd? Dat, samen met de eventuele verkoop van Jorgensen ( ik had hem wel verkocht destijds) heb je toch in elk geval genoeg centjes om wat wat spelers uit de hoge hoed te komen? Wat heb je nu dan? Een selectie met, op een enkeling na, na genoeg geen enkele marktwaarde. Of naja, zou je zeggen. Blijkbaar zijn er clubs zo gek om 12 mil

neer te leggen voor st just. 

Je had toch prima met dat geld de markt op kunnen gaan en zorgen dat je kapitaal op

het veld krijgt? Nu speel je met een bar slechte verdediging, een keeper die nog heel erg jong is ( en misschien gewoon niet goed genoeg), een middenveld waar smaak noch kraak aan zit en een aanval die eigenlijk afhankelijk is van de grillen en grollen van de 2 buitenspelers. Nu is dat laatste op zich niet zo heel erg, maar dan is het wel fijn als je die grillen wat vaker laat zien.

Allemaal leuk en aardig om te roepen dat die landstitel een incident was, maar het had wel de opmars naar meer kunnen zijn. Nu is het eigenlijk achteraf leuk geweest voor de supporters, maar je bent er barre weinig mee opgeschoten. Dat is toch slecht beleid? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

49 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Ik heb het over het neerleggen van een basis. Niet dat Feyenoord binnen 2 jaar anders weer had meegedaan om de titel. Eensch verder met alles. Maar dat is een keuze die je maakt he, dat geld op zij leggen voor verbouwingen? Ik meende laatst dat de CL 40 mil heeft opgeleverd? Dat, samen met de eventuele verkoop van Jorgensen ( ik had hem wel verkocht destijds) heb je toch in elk geval genoeg centjes om wat wat spelers uit de hoge hoed te komen? Wat heb je nu dan? Een selectie met, op een enkeling na, na genoeg geen enkele marktwaarde. Of naja, zou je zeggen. Blijkbaar zijn er clubs zo gek om 12 mil

neer te leggen voor st just. 

Jørgensen verkopen is leuk, maar vergeet niet dat we op dat moment qua echte spitsen alleen Van Persie hadden waarvan we geen enkel idee hadden of hij op niveau kon presteren. Ik kan me de opiniestukjes nog wel herinneren hoor, wat Feyenoord met zo'n bejaarde moest en dat hij nooit zou kunnen brengen wat Kuijt deed. Het WK kwam er ook aan, en we hebben met Milik gezien wat een leuk toernooi met een transfersom kan doen. Vond het afhouden van die transfer best uit te leggen, al had ik Jørgensen zelf liever ook zien vertrekken.

Ik ben wel benieuwd waar je het bedrag van 40 miljoen vandaan haalt, dat kan ik me bijna niet voorstellen. Heb dat bedrag zelf nergens voorbij zien komen btw.

Citaat

Je had toch prima met dat geld de markt op kunnen gaan en zorgen dat je kapitaal op

het veld krijgt? Nu speel je met een bar slechte verdediging, een keeper die nog heel erg jong is ( en misschien gewoon niet goed genoeg), een middenveld waar smaak noch kraak aan zit en een aanval die eigenlijk afhankelijk is van de grillen en grollen van de 2 buitenspelers. Nu is dat laatste op zich niet zo heel erg, maar dan is het wel fijn als je die grillen wat vaker laat zien.

We hadden na het kampioenschap zo'n 12,5 a 17,5 mil te investeren. Dat is opgegaan aan Haps, Amrabat, St. Juste en Larsson. Haps prima aankoop, pech met blessures maar wel een meerwaarde. Amrabat was bedoeld als opvolger van Vilhena, die na het kampioenschap zou vertrekken, maar niemand meldde zich ,waardoor Amrabat maar een beetje geforceerd rechtsback ging spelen. Middenvelders rechtsback maken is namelijk het enige dat Van Bronckhorst weet te verzinnen. Larsson en St. Juste lijken op het oog prima aankopen. Larsson om te concurreren met Boëtius en St. Juste die het stokje van Botteghin over zou kunnen nemen (en ook rechtsback kon spelen).  Dat het er nog niet helemaal uit komt is jammer, maar Larsson is sinds begin november wel beter gaan voetballen. 

Citaat

Allemaal leuk en aardig om te roepen dat die landstitel een incident was, maar het had wel de opmars naar meer kunnen zijn. Nu is het eigenlijk achteraf leuk geweest voor de supporters, maar je bent er barre weinig mee opgeschoten. Dat is toch slecht beleid?

Het kan de opmars naar meer zijn, maar dat hangt er dan van af op welke termijn je dat 'meer' wil bewerkstelligen. Ik denk niet dat Feyenoord op korte termijn een elftal bij elkaar had kunnen krijgen dat kan concurreren met dit PSV en vooral dit Ajax. De infrastructuur van de club (technische staf, jeugd, scouting) is daar op dit moment niet naar. Wat dat betreft is het dan, zoals Magi ook al zei, veel beter om schulden af te betalen en te investeren in een nieuw stadion waardoor je financieël kan doorgroeien. Dan ben je namelijk in 2025 misschien wel klaar om de strijd écht aan te gaan ipv van steeds maar een nieuwe pleister op de wonde te plakken. 

Wat dat betreft vind ik de komende transferzomer ook echt totaal niet interessant en ben ik veel meer benieuwd wat er op bestuurlijk niveau gebeurt. Ik ben zeker geen fan van Van Geel / De Jong en hun mediaoptredens, maar vind de meeste beslissingen wel verdedigbaar.

bewerkt door PJHoutman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei PJHoutman:

Jørgensen verkopen is leuk, maar vergeet niet dat we op dat moment qua echte spitsen alleen Van Persie hadden waarvan we geen enkel idee hadden of hij op niveau kon presteren. Ik kan me de opiniestukjes nog wel herinneren hoor, wat Feyenoord met zo'n bejaarde moest en dat hij nooit zou kunnen brengen wat Kuijt deed. Het WK kwam er ook aan, en we hebben met Milik gezien wat een leuk toernooi met een transfersom kan doen. Vond het afhouden van die transfer best uit te leggen, al had ik Jørgensen zelf liever ook zien vertrekken.

Ik ben wel benieuwd waar je het bedrag van 40 miljoen vandaan haalt, dat kan ik me bijna niet voorstellen. Heb dat bedrag zelf nergens voorbij zien komen btw.

We hadden na het kampioenschap zo'n 12,5 a 17,5 mil te investeren. Dat is opgegaan aan Haps, Amrabat, St. Juste en Larsson. Haps prima aankoop, pech met blessures maar wel een meerwaarde. Amrabat was bedoeld als opvolger van Vilhena, die na het kampioenschap zou vertrekken, maar niemand meldde zich ,waardoor Amrabat maar een beetje geforceerd rechtsback ging spelen. Middenvelders rechtsback maken is namelijk het enige dat Van Bronckhorst weet te verzinnen. Larsson en St. Juste lijken op het oog prima aankopen. Larsson om te concurreren met Boëtius en St. Juste die het stokje van Botteghin over zou kunnen nemen (en ook rechtsback kon spelen).  Dat het er nog niet helemaal uit komt is jammer, maar Larsson is sinds begin november wel beter gaan voetballen. 

Het kan de opmars naar meer zijn, maar dat hangt er dan van af op welke termijn je dat 'meer' wil bewerkstelligen. Ik denk niet dat Feyenoord op korte termijn een elftal bij elkaar had kunnen krijgen dat kan concurreren met dit PSV en vooral dit Ajax. De infrastructuur van de club (technische staf, jeugd, scouting) is daar op dit moment niet naar. Wat dat betreft is het dan, zoals Magi ook al zei, veel beter om schulden af te betalen en te investeren in een nieuw stadion waardoor je financieël kan doorgroeien. Dan ben je namelijk in 2025 misschien wel klaar om de strijd écht aan te gaan ipv van steeds maar een nieuwe pleister op de wonde te plakken. 

Wat dat betreft vind ik de komende transferzomer ook echt totaal niet interessant en ben ik veel meer benieuwd wat er op bestuurlijk niveau gebeurt. Ik ben zeker geen fan van Van Geel / De Jong en hun mediaoptredens, maar vind de meeste beslissingen wel verdedigbaar.

Vooropgesteld dat je achteraf natuurlijk makkelijk kunt praten over het verkopen van Jorgensen, denk ik wel dat je het gewoon had moeten doen. Inderdaad was het niet duidelijk in hoeverre van Persie nog een meerwaarde ging zijn voor dit Feyenoord ( op gebied van fitheid, ik denk dat we allemaal wel wisten dat het voetballend nog prima kon). 

Ik dacht ergens gelezen te hebben van die 40 miljoen, als ik nu google kom ik vooral bedragen tegen van 25/30 miljoen, Dus 40 zal inderdaad wat ruim zijn ingeschat. Voor wat betreft de aankopen heb je met Haps inderdaad wat pech gehad, al kun je je afvragen of je voor die 6 miljoen niet wat anders had kunnen halen. Daar begint trouwens ook gelijk, de al dan niet, terechte kritiek. Het bord op schoot scouting. Amrabat, st. Juste, Larsson, Haps. Met uitzondering van larsson ( en dat is ook pas sinds een tijdje) hebben ze om uiteenlopende redenen nou niet echt gepresteerd. Als je bij die 12,5-17,5 mil de +- 20 mil van Jorgensen had gehad, wellicht had je dan iets beter en gerichter kunnen scouten. Nu heb je spelers gehaald die of weinig toevoegen, of helemaal niks toevoegen.

Ja er zijn wat dat betreft wat supporters die hun hoop richten op de bouw van het nieuwe stadion. Waar de één vooral denkt dat dit de wederopstandig zal zijn van Feyenoord, schijnt er een even groot deel te zijn die denkt dat het de definitieve strop word. Eerlijk, ik weet te weinig van het dossier af om daar iets zinnigs over te zeggen. Maar als er op een dergelijke manier met het geld omgegaan wordt als dat er de afgelopen tijd is, kan ik je 1 ding garanderen: dan ben je ook in 2025 niet op niveau. 

Wat betreft de schulden aflossen, ben ik ook wel met je eens. Ik vind gewoon dat er niet heel erg snugger/zorgvuldig is omgesprongen met het uitgeven van het geld dat wel beschikbaar was voor aankopen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Las met na de aanstelling van Stam voor volgend seizoen in een wat verloren alinea wat interessants over de invulling van de selectie volgend seizoen. Het ging erom dat er bij Feyenoord weinig geld is en dat er dus creatief met budget moet worden omgegaan en dat er qua scouting nou niet echt veel te verwachten was. De suggestie werd gewekt dat er wel eens een beroep kan gaan worden gedaan op het netwerk van het makelaars kantoor van Henk Timmer, die schijnen nogal in de Zuid-Amerikaanse markt (m.n. Argentinië) te zitten en vertegenwoordigen ook Stam. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites