Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

12 minuten geleden zei Rogier.:

In ander nieuws: Ajax O18 wint met 10-0 van Liverpool O18 gisteren :D En dat had nog veel hoger kunnen zijn, poh wat bakte die verdediging van Liverpool er niks van. Schenen ook wel flink wat reserves te zijn, maargoed. Zit wel flink wat talent in de O18 trouwens, goed nieuws dat er volgend jaar ook een O19 komt, waardoor een groot deel kan doorschuiven. Benieuwd wie er doorgeschoven worden naar de KKD ook. Zo'n Lucas Jetten bijvoorbeeld, extreem goede speler, maar is echt heul klein. Benieuwd hoe zo'n jongen zich stand zou houden in de KKD.

Konadu, Faberski, Janse, Jette en Vink. Leuke lichting hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2358

• Chiemel

1891

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1523

Citaat

Gabriel Misehouy traint niet meer mee met Ajax 1. Het geduld van de club begint op te raken, omdat de middenvelder zijn aflopende contract nog altijd niet heeft verlengd.

https://www.vi.nl/nieuws/ajax-geeft-stevig-signaal-af-aan-misehouy

Ondertussen wel duidelijk waarom Misehouy vorig weekend geen minuten kreeg. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

38 minuten geleden zei PJHoutman:

https://www.vi.nl/nieuws/ajax-geeft-stevig-signaal-af-aan-misehouy

Ondertussen wel duidelijk waarom Misehouy vorig weekend geen minuten kreeg. 

Contract deadline voorbij, zaakwaarnemer gewisseld. Die gaat wel weg. 

Wel echt heel jammer. Mooie speler, die denk ik dit seizoen wel ziet dat wanneer hij tekent hij zeker kansen gaat krijgen in 1.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Let Kelvin de Lang cook hoor. Niet bijtekenen, prima jochie. Blijf het een raar iets vinden. Op zo'n jonge leeftijd, nog niks laten zien, zoveel vragen. Hoop niet dat ze bij Babadi uitkomen. Die gaat om exact dezelfde reden weg bij PSV.

Ze schijnen wel ver (één miljoen) te willen gaan voor Rijkhoff. Perfect voor de resterende wedstrijden in de KKD. Als Jong iets mist is het een echte spits.

bewerkt door Thierryvane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei putdus:

concecao natuurlijk nooit weg moeten doen. Echte rechtsbuiten en prima back up met potentie. Niks slechter dan Forbs

Happen niet bijten en dat voor een van de grotere salarissen van deze selectie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Thierryvane:

Let Kelvin de Lang cook hoor. Niet bijtekenen, prima jochie. Blijf het een raar iets vinden. Op zo'n jonge leeftijd, nog niks laten zien, zoveel vragen. Hoop niet dat ze bij Babadi uitkomen. Die gaat om exact dezelfde reden weg bij PSV.

Ze schijnen wel ver (één miljoen) te willen gaan voor Rijkhoff. Perfect voor de resterende wedstrijd in de KKD. Als Jong iets mist is het een echte spits.

Ik vind het ook een vreemd iets, waar is de sociale controle bij zo'n kereltje dan? Ouders, familie, vrienden? Sporen zij dit dan aan of zal het puur en alleen de zaakwaarnemer zijn die zo'n jochie/familie helemaal gek maakt om voor het geld te kiezen?

Eigenlijk heeft de gehele top drie een soortgelijke situatie gehad (Babadi, Misehouy, Milambo) en daarvan tekent maar een van de drie bij. Bijzonder dat het dan uitgerekend de speler is die eigenlijk de minste kansen (op niveau) krijgt want Feyenoord heeft geen team op niveau spelen onder Feyenoord 1. Is dat dan wellicht de kanttekening dat als spelers op KKD niveau zich bewijzen ze meteen verwachten basisspeler in de Eredivisie zijn? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei ReneLeBlanc:

Ik vind het ook een vreemd iets, waar is de sociale controle bij zo'n kereltje dan? Ouders, familie, vrienden? Sporen zij dit dan aan of zal het puur en alleen de zaakwaarnemer zijn die zo'n jochie/familie helemaal gek maakt om voor het geld te kiezen?

Eigenlijk heeft de gehele top drie een soortgelijke situatie gehad (Babadi, Misehouy, Milambo) en daarvan tekent maar een van de drie bij. Bijzonder dat het dan uitgerekend de speler is die eigenlijk de minste kansen (op niveau) krijgt want Feyenoord heeft geen team op niveau spelen onder Feyenoord 1. Is dat dan wellicht de kanttekening dat als spelers op KKD niveau zich bewijzen ze meteen verwachten basisspeler in de Eredivisie zijn? 

Gerucht is dat Guido Albers die zijn zaakwaarnemer klaar was met de houding van Misehouy. En dat mensen rond Misehouy steeds aanvullende eisen hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Guido Albers zat volgens mij toen ook bij die kerst special vd Pantelic podcast. Die zei dat als Ajax perspectief en een plan had dat het wel goed zou komen. Als dan idd er misschien een goed plan ligt (en sowieso in dit Ajax kan hij zich best in het elftal voetballen als hij al met 1 mee mocht trainen) en hij gaat het op financiële eisen gooien, dan kan ik me idd wel goed voorstellen dat Albers zich gebruikt voelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 24-1-2024 om 13:26 zei Kyrill:

Moet je @PJHoutman vragen, voor zover ik weet, iig tijd geleden iig , dacht hij er heel andes over, en vond hij Berghuis slecht/tot niet goed bij Feyenoord.

@timpy00 maar hij speelt nu bij Ajax, niet City 2(wat al helemaal niks tot weinig zegt). En bij Ajax doet hij tot dusver meer dan behoorlijk op rechts.

Volgens mij was dat destijds niet de discussie, als ik het me goed herinner. Ik meen me te herinneren, maar weet dus niet zeker of PJ dat was, dat ze volgens mij vooral vonden dat, hoewel Berghuis statistisch gezien 1 vd belangrijkste spelers was, ze er niet zo rouwig om waren dat die weg ging, omdat het team een stuk beter ging voetballen als geheel toen Berghuis niet meer alles probeerde op te eisen.

Maar corrigeer me vooral als ik het niet goed meer voor de bril heb @PJHoutman

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei ReneLeBlanc:

Ik denk een beetje van beide werelden en ik kan me daar oprecht best wat bij voorstellen.

Neem nou een Brobbey als voorbeeld even: Die zat dicht tegen Ajax 1 aan, toen Haller binnen gehaald werd. Was die niet zo blij mee. Dus, oprecht twijfels om bij te tekenen, want: Wat zijn mijn kansen nog als Haller hier een jaar of 3/4 voetbalt. Dan komt Red Bull, die een contract voor je klaar leggen voor 25 miljoen ( Ik meende 5 jaar a 5 miljoen per jaar) en vast nog een hele dikke vette tekenbonus. Ga er maar aan staan: Zoals het er destijds voor stond, leek het er niet op dat Brobs veel speeltijd ging krijgen. Wat doe je dan? Bijtekenen bij Ajax a 2 miljoen per jaar en op de bank gaan zitten, of vertrekken naar Salzburg voor 5 miljoen per jaar, en ook op de bank zitten?

Ik denk dat je in een situatie komt waarin we waarschijnlijk allemaal de verkeerde keuze zouden maken. Een Misehouy wordt begeerd door City toch? Die bieden zo'n jongen gewoon een miljoentje of 2/3. Word het niks, wordt het niks. Wordt het wel wat, dan lacht City zich de buuts uut, zoals we hier zeggen. Ga dan als 18-jarig kereltje, die jaren opgehemeld is, maar rustig blijven wachten tot je een kans krijgt. Ik snap best dat dat lastig is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Neem nou een Brobbey als voorbeeld even: Die zat dicht tegen Ajax 1 aan, toen Haller binnen gehaald werd. Was die niet zo blij mee. Dus, oprecht twijfels om bij te tekenen, want: Wat zijn mijn kansen nog als Haller hier een jaar of 3/4 voetbalt.

Ho, stop de tijd. Haller is gehaald in de winterstop nadat Brobbey al een (half) jaar niet wilde bijtekenen. Ajax heeft daar dus doorgeschakeld. Geen idee waarom Brobbey toen niet heeft bijgetekend, en daarna heeft hij gewoon voor het geld van Leipzig gekozen.

Voor Misehouy is het nu ook echt de ideale situatie. Er is geen vaste nummer 10 en die gaat niet gehaald worden. Berghuis wordt nog veel gebruikt op rechtsbuiten, dus je houdt Hlynsson en Taylor over die op 10 kunnen spelen (Akpom is geen serieuze optie). Als Misehouy vertrouwen in zichzelf heeft, is dit hét moment om wel bij te tekenen en je kans te grijpen. Want van beide genoemde mannen zou hij de strijd moeten winnen als hij echt zo goed is.

Dat geeft voor mij ook aan dat hij dus toch wel onzeker is over zijn eigen kwaliteiten, waarom zou je anders twijfelen? Die wil óf garanties dat als hij niet goed presteert, hij nog steeds de kans krijgt om zich op nummer 10 te ontwikkelen (dat kan Ajax niet geven natuurlijk), óf hij wil nu een sloot geld binnenhalen voor het geval zijn carrière mislukt (wat helemaal geen gekke gedachte is als je onzeker bent). 

Tweede gedeelte van je verhaal is daarmee wel waar, maar vooral om een andere reden denk ik. 

bewerkt door Rogier.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 25-1-2024 om 10:11 zei timpy00:

Denk wel dat er maar een speler of 6 zijn die echt kans hebben om Ajax 1 te halen denk ik.

Vind persoonlijk onder 17 lichting wel sterker dan de onder 18 lichting. Maar zeker geen slechte lichting inderdaad.

'Maar' een speler of 6? Uit 1 lichting. Ik denk dat er serieus nooit een lichting is geweest waaruit 6 spelers Ajax 1 gehaald hebben. Als 3 spelers het eerste halen, heb je al een goede lichting. Meer is extreem uitzonderlijk volgens mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Rogier.:

Ho, stop de tijd. Haller is gehaald in de winterstop nadat Brobbey al een (half) jaar niet wilde bijtekenen. Ajax heeft daar dus doorgeschakeld. Geen idee waarom Brobbey toen niet heeft bijgetekend, en daarna heeft hij gewoon voor het geld van Leipzig gekozen.

Voor Misehouy is het nu ook echt de ideale situatie. Er is geen vaste nummer 10 en die gaat niet gehaald worden. Berghuis wordt nog veel gebruikt op rechtsbuiten, dus je houdt Hlynsson en Taylor over die op 10 kunnen spelen (Akpom is geen serieuze optie). Als Misehouy vertrouwen in zichzelf heeft, is dit hét moment om wel bij te tekenen en je kans te grijpen. Want van beide genoemde mannen zou hij de strijd moeten winnen als hij echt zo goed is.

Dat geeft voor mij ook aan dat hij dus toch wel onzeker is over zijn eigen kwaliteiten, waarom zou je anders twijfelen? Die wil óf garanties dat als hij niet goed presteert, hij nog steeds de kans krijgt om zich op nummer 10 te ontwikkelen (dat kan Ajax niet geven natuurlijk), óf hij wil nu een sloot geld binnenhalen voor het geval zijn carrière mislukt (wat helemaal geen gekke gedachte is als je onzeker bent). 

Tweede gedeelte van je verhaal is daarmee wel waar, maar vooral om een andere reden denk ik. 

Eens, maar dat is natuurlijk niet het hele verhaal: In het halfjaar dat Haller er niet was, maakte Brobbey welgeteld 69 minuten in de Eredivisie. Er werd toen vooral gekozen voor Traore dat half jaar. Daarna kwam Haller er bij. Dus in dat opzicht is er best een vergelijking te trekken met hoe het nu met Misehouy gaat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar wat is oorzaak, en wat is gevolg? Ik kan me nog een geval Boilesen herinneren, die niet bij wilde tekenen en dus ook lekker een jaartje wat anders mocht gaan doen. Wilde Brobbey niet bijtekenen omdat hij geen minuten maakte, of werd hij sporadisch gebruikt omdat hij niet wilde bijtekenen? Ik weet dat Ten Hag destijds zei "Brobbey blijft speler tot hij weg is", maar dat kan net zo goed gelul voor de bühne zijn.

bewerkt door PJHoutman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Hwb:

'Maar' een speler of 6? Uit 1 lichting. Ik denk dat er serieus nooit een lichting is geweest waaruit 6 spelers Ajax 1 gehaald hebben. Als 3 spelers het eerste halen, heb je al een goede lichting. Meer is extreem uitzonderlijk volgens mij.

Ik denk niet dat 6 spelers het eerst halen. Ik denk dat er maar in 6 spelers de potentie zit. Daar maken altijd zeker 4 het niet van waar en die laatste 2 is het altijd afwachten.

2 uur geleden zei Elsjorro1990:

Eens, maar dat is natuurlijk niet het hele verhaal: In het halfjaar dat Haller er niet was, maakte Brobbey welgeteld 69 minuten in de Eredivisie. Er werd toen vooral gekozen voor Traore dat half jaar. Daarna kwam Haller er bij. Dus in dat opzicht is er best een vergelijking te trekken met hoe het nu met Misehouy gaat. 

2 uur geleden zei PJHoutman:

Maar wat is oorzaak, en wat is gevolg? Ik kan me nog een geval Boilesen herinneren, die niet bij wilde tekenen en dus ook lekker een jaartje wat anders mocht gaan doen. Wilde Brobbey niet bijtekenen omdat hij geen minuten maakte, of werd hij sporadisch gebruikt omdat hij niet wilde bijtekenen? Ik weet dat Ten Hag destijds zei "Brobbey blijft speler tot hij weg is", maar dat kan net zo goed gelul voor de bühne zijn.

Brobbey wilde al anderhalf jaar niet bijtekenen wat zeker een grote rol was. Buiten dat hij toen al helemaal geen 90 minuten kon spelen vanwege zijn fitheid.

En hij ook gewoon maar een 18-jarige spits was natuurlijk die net uit de jeugd kwam. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

35 minuten geleden zei PJHoutman:

Dat blijft inderdaad in die zin wel lastig, al was 2020-2021 wel het 1e seizoen van Brobbey bij de selectie. Dus of hij toen al niet bij tekenen wou, of dat hij gewoon weinig perspectief voor zichzelf zag: Hij was 3e spits, met een Traore voor zich, waarvan er toen natuurlijk nog geen geluiden waren dat die weg zou gaan, en een haller, die net voor een recordbedrag gehaald was. In die zin snap ik wel dat voor Brobbey op dat moment het perspectief niet zo heel erg lekker was. 

Dat maakt dan de keuze, als een club als Leipzig komt, met een zak met geld, wel vrij lastig. Sterker nog: Ik kan me voorstellen dat hij daar voor zichzelf best wel wat kansen zag: Immers was er op het moment dat hij tekende, als ik het me goed herinner, met Poulsen 1 fatsoenlijke spits. Dat daarna Andre Silva nog gehaald werd, maakte hem wederom 3e keuze. Maar ditmaal met 5 miljoen per jaar, ipv de 2 miljoen die Ajax bood.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aaaah ik dacht het al jongens. Brobbey had toen der tijd als zaakwaarnemer Jose Fortes, die samen met Raiola voor Brobbey werkte. Ja dan is het al heel wat ''logischer'' ze niet willen bijtekenen. Raiola he, dan zal het vooral onder zijn voorwaarden gaan....Voor veels te veel salaris en premie...

Bron:

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/zaakwaarnemer-vertrekkende-brobbey-hij-maakt-keuze-op-gevoel-we-verwijten-ajax-nul~a4b17654/

bewerkt door Kyrill
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Elsjorro1990:

Dat blijft inderdaad in die zin wel lastig, al was 2020-2021 wel het 1e seizoen van Brobbey bij de selectie. Dus of hij toen al niet bij tekenen wou, of dat hij gewoon weinig perspectief voor zichzelf zag: Hij was 3e spits, met een Traore voor zich, waarvan er toen natuurlijk nog geen geluiden waren dat die weg zou gaan, en een haller, die net voor een recordbedrag gehaald was. In die zin snap ik wel dat voor Brobbey op dat moment het perspectief niet zo heel erg lekker was. 

Dat maakt dan de keuze, als een club als Leipzig komt, met een zak met geld, wel vrij lastig. Sterker nog: Ik kan me voorstellen dat hij daar voor zichzelf best wel wat kansen zag: Immers was er op het moment dat hij tekende, als ik het me goed herinner, met Poulsen 1 fatsoenlijke spits. Dat daarna Andre Silva nog gehaald werd, maakte hem wederom 3e keuze. Maar ditmaal met 5 miljoen per jaar, ipv de 2 miljoen die Ajax bood.

Je blijft maar over Haller beginnen terwijl dat niet van toepassing was. Meneer wou al niet bijtekenen voordat Haller er was. 
Misehouy ook, presteert nog weinig in jong Ajax en nu al zulke eisen. Graag of niet, dan ga je maar weg.

De enige die afgelopen jaren buitengewoon gepresteerd heeft in jong Ajax, is univar en die had daardoor toen ook een kans bij het eerste verdient.

Link naar opmerking
Deel via andere websites