Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

35 minuten geleden zei Wolf_pd:

Vervang krantenartikelen door Twitter/X-berichten en je hebt wat er volgens mij deze winter gebeurde toen een FM-speler een paar geruchten de wereld instuurde over belangstelling voor spelers. Dus ja, zeer reele situatie.

L'Équipe was de bron voor bod van 12 miljoen op Akpom, betrouwbaar dus. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2358

• Chiemel

1891

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1523

2 uur geleden zei La Pulga:

En ik ga er ook niet perse vanuit, maar er liggen wel feiten op tafel waarop Mislintat er niet goed voorstaat. Volgens mij is er ook nog nooit een technisch directeur aangesteld om vervolgens na zijn eerste transferperiode hem al te ontslaan. Ook dat Sosa twee dagen voor de transfer van zaakwaarnemer veranderd is natuurlijk erg discutabel.

Is niet iets geks. Gebeurd veel vaker bij transfers van spelers. Zou discutabel kunnen zijn, maar is niet iets alarmerends.

Voor mij is het gewoon onderzoekje afwachten en uiteraard is het hele bestuur verantwoordelijk voor dit en is het makkelijk vingertje wijzen naar Mislintat. 

Bij Stuttgart heeft die ook niet echt zo'n extreme transferperiode gehad als afgelopen zomer. In mijn ogen heeft die gewoon te veel betaald voor spelers waarvan het vooral paniekaankopen bleken te zijn.

Media schreeuwde om een linksachter, Mislintat haalt er 2. Media schreeuwt om een back-up voor Brobbey, Mislintat haalt er 2. Rulli en Pasveer raken geblesseerd, Mislintat haalt een onbekende Duitser dat redelijk blijkt te kunnen keepen. Sutalo moest en zal gehaald worden, lijkt iets te veel voor zijn betaald en lijkt ze draai nog niet te kunnen vinden. 

Stuttgart staat toch derde met een hele hoop van zijn aankopen? Of begrijp ik je bericht verkeerd.

Dat hij een spits ging halen heeft hij gewoon bij zijn eerste plannen al verteld. 

Linksback wilde ze niet halen maar beide voldeden niet. Dan moet je iets doen lijkt me niet zo gek toch.

Sutalo heeft tot laatste twee wedstrijden niet goed gespeeld, maar kon toch niet voor veel minder gehaald worden?

Forbs lijkt me uit de koker van die nieuwe jeugdscout te komen, spelertje dat kan doorgroeien. Gaeei is voor mij nog een raadsel een Boompie is gewoon een slimme breedteaankoop geweest. Tahirovic is volgens mij tot nu toe ook wel prima, al had je daar ook gewoon Vos voor.

Nieuwe hoofdscout heeft aangegeven dat Ajax al met Forbs bezig was voor zijn komst en dat hij daarna zijn mening heeft gegeven maar Forbs niet uit zijn koker bij Ajax is gekomen.

Tahirovic is gehaald als nieuwe middenvelder omdat ze verwachtte dat daar o.a. Alvarez wegging.

Mannsverk is later nog gehaald omdat Steijn heeft aangegeven dat Vos niet goed genoeg was voor Ajax 1.

Ook op de laatste dag Conceicao wegdoen terwijl je geen vaste rechtsbuiten heb vind ik vreemd, maar misschien lag die niet zo lekker in de groep. Maakte in ze invalbeurten een geïrriteerde indruk.

Was persoonlijk niet zo'n fan van Conceicao en zeker niet van zijn achterlijke salaris. De salariskosten moesten omlaag dus heel prima dat hij wegging.

Inderdaad eens dat er een rechtsbuiten gehaald had moeten worden.

Verder, samen met het bestuur, een ongelukkige keuze gemaakt qua trainer en ook lijkt me dat Tadic en Klaassen niet voor niets zijn vertrokken, al was het Klaassen dat natuurlijk niet op het bankje wilde zitten. Ben dan ook wel jaloers op de transfers dat PSV heeft gedaan en uiteraard de trainer die zij hebben aangesteld. Allen hadden ze niet misstaan bij Ajax en je was voor de helft goedkoper uit.

Tadic wilde weg omdat hij niet meer zeker was van zijn positie. En bleek later dat dat niet zo veel met Mislintat te maken had. Meer met andere zaken binnen Ajax.

De transfers van PSV is al tien keer uitgelegd waarom dat niet kon op die momenten.

En ja Mislintat had heel veel beter kunnen doen. Maar het meeste wat je nu benoemt is allemaal door Ajax/Mislintat of andere al best wel geduid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het enige wat tot nu toe duidelijk is geworden, is dat dat agentschap 3% van de aandelen in Mislintats bedrijf heeft toch? Hoewel niet zuiver, schrik ik daar niet meteen van. Wijst in elk geval niet op enorme zwendel.

Wat de aanleiding voor het ontslag van Mislintat geweest schijnt te zijn, is het tekeergaan op de Toekomst tegen trainers en spelers voor de wedstrijd tegen Feyenoord(?).

Mislintat heeft vooral de jaarlijkse kosten fors naar beneden moeten brengen. Daaruit zijn bv het vertrek van Tadic, Klaassen en Conceicao (ook) te verklaren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei timpy00:

Is niet iets geks. Gebeurd veel vaker bij transfers van spelers. Zou discutabel kunnen zijn, maar is niet iets alarmerends.

Stuttgart staat toch derde met een hele hoop van zijn aankopen? Of begrijp ik je bericht verkeerd.

Dat hij een spits ging halen heeft hij gewoon bij zijn eerste plannen al verteld. 

Linksback wilde ze niet halen maar beide voldeden niet. Dan moet je iets doen lijkt me niet zo gek toch.

Sutalo heeft tot laatste twee wedstrijden niet goed gespeeld, maar kon toch niet voor veel minder gehaald worden?

Nieuwe hoofdscout heeft aangegeven dat Ajax al met Forbs bezig was voor zijn komst en dat hij daarna zijn mening heeft gegeven maar Forbs niet uit zijn koker bij Ajax is gekomen.

Tahirovic is gehaald als nieuwe middenvelder omdat ze verwachtte dat daar o.a. Alvarez wegging.

Mannsverk is later nog gehaald omdat Steijn heeft aangegeven dat Vos niet goed genoeg was voor Ajax 1.

Was persoonlijk niet zo'n fan van Conceicao en zeker niet van zijn achterlijke salaris. De salariskosten moesten omlaag dus heel prima dat hij wegging.

Inderdaad eens dat er een rechtsbuiten gehaald had moeten worden.

Tadic wilde weg omdat hij niet meer zeker was van zijn positie. En bleek later dat dat niet zo veel met Mislintat te maken had. Meer met andere zaken binnen Ajax.

De transfers van PSV is al tien keer uitgelegd waarom dat niet kon op die momenten.

En ja Mislintat had heel veel beter kunnen doen. Maar het meeste wat je nu benoemt is allemaal door Ajax/Mislintat of andere al best wel geduid.

Dat eerste is toch wel één van de redenen waarom er dit onderzoek wordt gestart?

Nee ik bedoel dat Stuttgart niks met de huidige situatie te maken heeft bij Ajax en dat er bij Stuttgart alleen een onderzoek is gestart in de tijden dat die daar heeft gewerkt en inderdaad daar niks ergs hebben gevonden. Staat los van de transfer met Sosa.

Ja één spits zou die halen, daarom snap ik de komst van Mikau en Akpom niet zo. Beide centrumspitsen, als je ze op elke andere positie op het veld neerzet veranderen ze ineens in een KKD speler. (overigens, Mikau straks tegen Spanje, hopen dat die gaat vlammen)

Die hoofdscout en Mislintat kwamen wel ongeveer tegelijk in dienst bij Ajax toch? Creatief gevonden, ben benieuwd naar de terugkoopclausule van City. 

Mannsverk was ik inderdaad nog vergeten, hopen dat hij uiteindelijk Taylor uit de basis kan gaan spelen. Voor zo'n bedrag wat je voor Sutalo hebt neergelegd had je ook kunnen doorschakelen naar iemand anders. Jammer dat het bestuur niet heeft geleerd van Bassey,  maar ik hoop dat Sutalo gewoon nog eventjes moet wennen en uiteindelijk wel de Ajax verdediger gaat worden dat wat nodig is. Het helpt ook niet dat hij niet in een vast team komt natuurlijk, ene keer staat er iemand anders naast hem, andere keer staat er weer iemand anders rechts of op 6.

Heb jij enig idee hoeveel salariskosten Porto over heeft genomen van Conceicao? Betaald Ajax nog een gedeelte of betalen zij het volledige bedrag? Volgens mij doen hij en Sanchez het daar niet nog niet zo best, dus komen die komende zomer gewoon weer terug.

De reden van het vertrek zal wel echt bekend worden gemaakt zodra Tadic stopt, want ik denk dat het te maken had met hoe er vorig seizoen is gepresteerd en wat er allemaal weg is gevallen qua kwaliteit. Ook is er wellicht gevraagd of die salaris wilde inleveren wegens het niet plaatsen voor de CL. 

De transfers wat PSV heeft gedaan kwam inderdaad wat ongelukkig uit. Lang ging er heen toen Tadic nog bij Ajax zat. Maar toch vind ik dat Mislintat de plank volledig heeft misgeslagen om geen Bosz aan te stellen, dan had die maar wat inspraak gehad op de transfers. 

Over uitgaande transfers heeft die het natuurlijk ook gewoon prima gedaan, met Alvarez en Kudus gegokt en gewonnen want uiteindelijk meer uit weten te krijgen. 

En Mislantat komt nu weer naar boven vanwege dat boek en omdat er interlandperiode is, over Ajax praten is natuurlijk nogsteeds één van mijn favoriete onderwerpen :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei La Pulga:

Dat eerste is toch wel één van de redenen waarom er dit onderzoek wordt gestart?

Nee onderzoek gaat om dat die nieuwe zaakwaarnemer met zijn kantoor een lening en daarmee aandelen heeft verkregen in een bedrijf waar Mislintat een van de eigenaars van is.

Niet omdat Sosa van zaakwaarnemer is gewisseld en er toen een transfer was.

Dat er onderzoek gedaan wordt is helemaal goed natuurlijk, maar bedoelde vooral aan te geven dat het niet komt omdat hij überhaupt wisselde van zaakwaarnemer.

Nee ik bedoel dat Stuttgart niks met de huidige situatie te maken heeft bij Ajax en dat er bij Stuttgart alleen een onderzoek is gestart in de tijden dat die daar heeft gewerkt en inderdaad daar niks ergs hebben gevonden. Staat los van de transfer met Sosa.

Ja één spits zou die halen, daarom snap ik de komst van Mikau en Akpom niet zo. Beide centrumspitsen, als je ze op elke andere positie op het veld neerzet veranderen ze ineens in een KKD speler. (overigens, Mikau straks tegen Spanje, hopen dat die gaat vlammen)

Ja ik had ook geen twee spitsen gehaald. Wellicht inschatting gemaakt dat ze op andere posities kunnen spelen of zo. Maar dat er twee kwamen was wel een teveel.

Overigens dat onzin verhaal dar Akpom voor 5 miljoen weg mocht is wel weer onzin. Akpom is de goedkoopste topscorer en speler van het jaar uit de championship in lange tijd volgens mij. Persoonlijk had ik hem niet gehaald overigens.

Die hoofdscout en Mislintat kwamen wel ongeveer tegelijk in dienst bij Ajax toch? Creatief gevonden, ben benieuwd naar de terugkoopclausule van City. 

“Ik werkte nog bij Manchester City toen Ajax al in een vergevorderd stadium was met hem. Mislintat heeft mij gevraagd wat ik van hem vond en ik vertelde dat ik hem heel talentvol vind. Maar ik ben niet betrokken geweest bij de transfer. Ik begrijp de link, maar de interesse was er al langer”, vertelt geboren Amsterdammer De Lang over Forbs.

Mannsverk was ik inderdaad nog vergeten, hopen dat hij uiteindelijk Taylor uit de basis kan gaan spelen. Voor zo'n bedrag wat je voor Sutalo hebt neergelegd had je ook kunnen doorschakelen naar iemand anders. Jammer dat het bestuur niet heeft geleerd van Bassey,  maar ik hoop dat Sutalo gewoon nog eventjes moet wennen en uiteindelijk wel de Ajax verdediger gaat worden dat wat nodig is. Het helpt ook niet dat hij niet in een vast team komt natuurlijk, ene keer staat er iemand anders naast hem, andere keer staat er weer iemand anders rechts of op 6.

Sutalo staat er Europees al een tijdje wel aardig op. Ja was duur. En ja was tot twee wedstrijden geleden niet goed. Maar is toch geen rare transfer te noemen.

Heb jij enig idee hoeveel salariskosten Porto over heeft genomen van Conceicao? Betaald Ajax nog een gedeelte of betalen zij het volledige bedrag? Volgens mij doen hij en Sanchez het daar niet nog niet zo best, dus komen die komende zomer gewoon weer terug.

Nee geen idee. Zag laatst overigens een filmpje dat Conceicao het in een wedstrijd goed deed. Geen idee over zijn algemene niveau daar.

Bij Sanchez was volgens mij verplichte koopoptie bij 20 duels.

De reden van het vertrek zal wel echt bekend worden gemaakt zodra Tadic stopt, want ik denk dat het te maken had met hoe er vorig seizoen is gepresteerd en wat er allemaal weg is gevallen qua kwaliteit. Ook is er wellicht gevraagd of die salaris wilde inleveren wegens het niet plaatsen voor de CL. 

Dat zou zeker kunnen. Maar niet iets waar we Mislintat de schuld voor kunnen geven denk ik.

De transfers wat PSV heeft gedaan kwam inderdaad wat ongelukkig uit. Lang ging er heen toen Tadic nog bij Ajax zat. Maar toch vind ik dat Mislintat de plank volledig heeft misgeslagen om geen Bosz aan te stellen, dan had die maar wat inspraak gehad op de transfers. 

Toen Lang naar PSV ging had je en je aanvoerder en je duurste aankoop ooit in de selectie voor die positie.

Met Schouten is toen ook uitgelegd, hadden ze interesse in konden ze toen financieel niet halen.

Mislintat mocht Bosz niet benaderen. Toen vd Sar dat eenmaal wilde overwegen waren ze al vrij ver met Steijn en vond Mislintat het niet kunnen om daar de stekker uit te trekken.

Over uitgaande transfers heeft die het natuurlijk ook gewoon prima gedaan, met Alvarez en Kudus gegokt en gewonnen want uiteindelijk meer uit weten te krijgen. 

Laten we ook Daramy zeker niet vergeten.

En Mislantat komt nu weer naar boven vanwege dat boek en omdat er interlandperiode is, over Ajax praten is natuurlijk nogsteeds één van mijn favoriete onderwerpen :D 

Dat boek heb ik niet. Maar alles wat ik er over lees vind ik niet echt sterk.

Sam van Raalte had er een goede tweet over. De bron voor groot deel boek lijkt inmiddels wel bekend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Hwb:

Het enige wat tot nu toe duidelijk is geworden, is dat dat agentschap 3% van de aandelen in Mislintats bedrijf heeft toch? Hoewel niet zuiver, schrik ik daar niet meteen van. Wijst in elk geval niet op enorme zwendel.

Wat de aanleiding voor het ontslag van Mislintat geweest schijnt te zijn, is het tekeergaan op de Toekomst tegen trainers en spelers voor de wedstrijd tegen Feyenoord(?).

Mislintat heeft vooral de jaarlijkse kosten fors naar beneden moeten brengen. Daaruit zijn bv het vertrek van Tadic, Klaassen en Conceicao (ook) te verklaren.

Volgens mij was zijn uitval tegen Gorter de druppel uiteindelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Hakai:

L'Équipe was de bron voor bod van 12 miljoen op Akpom, betrouwbaar dus. 

Dan heb je meer geloof in L'Équipe dan de gemiddelde Fransman, en zoals PJHoutman zegt, als er geen bron is, kan dat net zo goed ergens uit de lucht gegrepen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei Wolf_pd:

Dan heb je meer geloof in L'Équipe dan de gemiddelde Fransman, en zoals PJHoutman zegt, als er geen bron is, kan dat net zo goed ergens uit de lucht gegrepen zijn.

Ja goh, er is geen bron want zij zijn zelf de bron. Het is in ieder geval van een krant, geen tweetje en ik zeg niet dat het sowieso klopt, maar die 12 miljoen komt niet uit de lucht vallen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Hakai:

Ja goh, er is geen bron want zij zijn zelf de bron. Het is in ieder geval van een krant, geen tweetje en ik zeg niet dat het sowieso klopt, maar die 12 miljoen komt niet uit de lucht vallen. 

Beetje off-topic maar wil het toch weten. Stel, 12 miljoen komt uit de lucht vallen, wil je dat dan in briefgeld of in muntgeld? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei cimbomcu:

Fuck alle discussies die we al maanden hier hebben gediscusseerd.

Dus ik wil jullie voorstellen aan Regina van Eijk, keepster van ons aller Ajax.

https://www.instagram.com/p/CzhDJIdiDuh/?img_index=1

Ik zat net Studio Voetbal terug te kijken en kwam hier om het te posten. Wat een lieve lach en mooie ogen. Hup Ajax Vrouwen!

Of ze kan keepen interesseert me eigenlijk geen reet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Valentijn en Mike geven in de pdocast van de T aan dat KPMG niks schokkends tegenkomt in onderzoek naar Mislintat. Maar dat dat vooral komt omdat Mislintat alles aan de voorkant goed heeft dichtgetimmerd dat hij nooit gepakt kan worden.

Zonder enige bron of onderzoek natuurlijk. Vind dat echt sneue figuren.

En wat zijn ze blij met de nieuwe AD die zo lek is als een vergiet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei timpy00:

Valentijn en Mike geven in de pdocast van de T aan dat KPMG niks schokkends tegenkomt in onderzoek naar Mislintat. Maar dat dat vooral komt omdat Mislintat alles aan de voorkant goed heeft dichtgetimmerd dat hij nooit gepakt kan worden.

Zonder enige bron of onderzoek natuurlijk. Vind dat echt sneue figuren.

En wat zijn ze blij met de nieuwe AD die zo lek is als een vergiet.

Dit is een grap toch? :cab:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Rogier.:

Dit is een grap toch? :cab:

Onderzoek naar Mislintat

Tot slot komt het onderzoek naar het door Sven Mislintat bij Ajax gevoerde beleid op tafel. 'Niemand verwacht dat er iets heel schokkends uit zal komen', vertelt Verweij, die stelt dat onderzoeksbureau KPMG niet op z'n taak is berekend. 'Er is heel veel informatie bij KPMG neergelegd, alleen Mislintat was slim genoeg om aan de voorkant niks geks of strafbaars te doen. Als hij een dealtje gemaakt zou hebben met een zaakwaarnemer, dan komt er over een jaar of vijf, zes misschien een keer een order bij zijn databureau. In feite moet je er veel dieper in dan KPMG ooit zou kunnen.'

Even op deze manier uit nieuwsartikel de quote gepakt. Maar dat zegt hij dus in de podcast.

Overigens is als Mislintat dit structureel op deze manier zou doen en een algemene fraudeur zou zijn dit door onderzoeksbedrijven echt wel te achterhalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites