Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2358

• Chiemel

1891

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1523

7 uur geleden zei Rogier.:

Weet nog niet of ik dit nieuws moet geloven. VI maakt allemaal aannames in dit stuk. Op zich logische aannames, maar hoeft allemaal niets te zeggen natuurlijk.

Mocht ‘ie alsnog komen dan gaat het in ieder geval een duur geintje worden.

Aankomend weekend komt Sutalo naar Amsterdam aldus het AD.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Chiemel:

Ajax zou na Medic nog 2 verdedigers halen toch? Of 2 CVs? Als gewoon 2 verdedigers, dan komt er dus nog een CV en geen linksback meer.

Als we er vanuit gaan dat Satulo komt, dan komt er daarna nog een verdediger bij. De naam die ik nu veel voorbij zie komen is Gáston Avila van Antwerp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Thierryvane:

#ThierryVerweij vertrekt morgen voor 2 weken op vakantie maar hier nog even een nieuwtje.

Ito komt waarschijnlijk niet naar Ajax. Mavropanos gaat zo goed als zeker naar West Ham en dus laat Stuttgart achterin niemand meer gaan. Volgende target van Sven is Avila van Antwerp. (@TimvanDuijn14)

https://x.com/otw_scouts/status/1656899648953413633?s=46&t=QH6EhmR2vTnn5ElaGpLkLw

Fijne vakantie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Dansmeister:

Werk gaat gewoon door. Mike vanuit Curaçao tweette ook altijd door. 

Waar ga je heen vriend?

Met vier vrienden een campertje gehuurd. Richting München vandaag. Daarna Oostenrijk, Hongarije, Slovenië en verder.

Citaat

Armenian talent Eduard Spertsyan, still top target for Ajax — understand there’s interest from many clubs but Spertsyan only wants to join Ajax 🔴🇦🇲

He was the best player in Russian PL last season with 10 goals and 12 assists.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 17-8-2023 om 20:20 zei Thierryvane:

#ThierryVerweij vertrekt morgen voor 2 weken op vakantie maar hier nog even een nieuwtje.

Ito komt waarschijnlijk niet naar Ajax. Mavropanos gaat zo goed als zeker naar West Ham en dus laat Stuttgart achterin niemand meer gaan. Volgende target van Sven is Avila van Antwerp. (@TimvanDuijn14)

https://x.com/otw_scouts/status/1656899648953413633?s=46&t=QH6EhmR2vTnn5ElaGpLkLw

14 uur geleden zei ElMarcos:

Als we er vanuit gaan dat Satulo komt, dan komt er daarna nog een verdediger bij. De naam die ik nu veel voorbij zie komen is Gáston Avila van Antwerp.

Avila net nog eens live zien spelen, maar die mogen ze overslaan van mij. Is echt teveel bezig met spelletjes, overtredingen en schwalbes en voetballend en verdedigend beperkt. Fysiek wel vrij goed (snel, sterk, explosief), maar dat is het wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei ElMarcos:

Aardig wat dubbele paspoorten dus. 

Klopt. Overigens geen enkele nationaliteit die dubbel terugkomt bij de aankopen. Als Sutalo komt, is dat een dubbeling met Medic.

Overigens snap ik niet zo goed waarom Ajax nog op zoek lijkt naar een 10, zie bv de aanhoudende geruchten over Spertsyan. Er zijn al meerdere spelers die daar uit de voeten kunnen (en niet eerste keuze zijn op een andere positie). Als je dan bedenk dat er juist op het middenveld wel wat talent aankomt én Ünuvar ook nog onder contract staat, zou ik zeggen 'Doe het lekker hiermee'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Hwb:

Overigens snap ik niet zo goed waarom Ajax nog op zoek lijkt naar een 10, zie bv de aanhoudende geruchten over Spertsyan. Er zijn al meerdere spelers die daar uit de voeten kunnen (en niet eerste keuze zijn op een andere positie).

Omdat alleen Berghuis daar primair speelt en voldoet, zeker gegeven het gewenste profiel van de speler op 10. Alle andere namen zijn eigenlijk voor een andere positie, alhoewel je over Kudus nog kan twisten. En Klaassen moet gewoon vertrekken, dat is nu wel heel duidelijk. 

Overigens is alles dat er nu op 10 aankomt, er over 2 jaar vermoedelijk nog niet klaar voor. Het is even wachten wat Ünüvar doet aankomend jaar, maar een Misehouy heeft nog wel 2 jaar nodig, en de andere opties (Hlynsson) gaan ook niet voldoen binnen die beschikbare groeitijd.

Nu niets halen betekent volgend jaar daadwerkelijk wel een risico voor de jeugd, omdat ze vanaf volgend jaar geregeld minuten moeten gaan krijgen in 1 en een dure aankoop dat eigenlijk niet toestaat. Nu een 10 halen, kun je die 2 jaar laten spelen, kan Berghuis volgende zomer vertrekken en dan heb je een natuurlijk verloop.

Voor de 6/8-positie is dit anders. Vos en Fitz-Jim zijn klaar voor minuten en soms zelfs basisplaatsen, als je daar nu meer aankopen doet, moet je die 2 verkopen (liefste met lage terugkoopclausule).

——

TLDR; Oneens met dat er meerdere spelers zijn die er uit de voeten kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Hwb:

Klopt. Overigens geen enkele nationaliteit die dubbel terugkomt bij de aankopen. Als Sutalo komt, is dat een dubbeling met Medic.

Overigens snap ik niet zo goed waarom Ajax nog op zoek lijkt naar een 10, zie bv de aanhoudende geruchten over Spertsyan. Er zijn al meerdere spelers die daar uit de voeten kunnen (en niet eerste keuze zijn op een andere positie). Als je dan bedenk dat er juist op het middenveld wel wat talent aankomt én Ünuvar ook nog onder contract staat, zou ik zeggen 'Doe het lekker hiermee'.

En die stuk voor stuk in principe niet voldoen. Klaassen niet, Taylor niet, berghuis meh. Unuvar speelt ook bij Twente overigens niet als 10, maar als linksbuiten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Thierryvane:

Gaat ineens snel: Avila persoonlijk akkoord met Ajax.

Hoop, na alle verhalen van supporters en analyses van experts, dat die transfer niet doorgaat. Dure jongen die achter Hato op de bank gaat belanden, t.o.v. de wel/niet meerwaarde die hij heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Hwb:

ben ik met je eens. Die akpom kan ook op tien. 
Toch zonde dat univar een heel jaar verneukt heeft in Turkije.

Taglefico  komt niet. Lyon wilt hem niet voor weinig laten gaan.

Waarschijnlijk komt de argentijnse linksback van Antwerpen. Weet iemand meer over de speler?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei putdus:

Waarschijnlijk komt de argentijnse linksback van Antwerpen. Weet iemand meer over de speler?

https://www.footballtransfers.com/nl/transfernieuws/be-jupiler-pro-league/2023/08/waarom-gaston-Avila-van-royal-antwerp-niet-de-verdediger-is-die-ajax-verder-gaat-brengen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Rogier.:

Omdat alleen Berghuis daar primair speelt en voldoet, zeker gegeven het gewenste profiel van de speler op 10. Alle andere namen zijn eigenlijk voor een andere positie, alhoewel je over Kudus nog kan twisten. En Klaassen moet gewoon vertrekken, dat is nu wel heel duidelijk. 

Overigens is alles dat er nu op 10 aankomt, er over 2 jaar vermoedelijk nog niet klaar voor. Het is even wachten wat Ünüvar doet aankomend jaar, maar een Misehouy heeft nog wel 2 jaar nodig, en de andere opties (Hlynsson) gaan ook niet voldoen binnen die beschikbare groeitijd.

Nu niets halen betekent volgend jaar daadwerkelijk wel een risico voor de jeugd, omdat ze vanaf volgend jaar geregeld minuten moeten gaan krijgen in 1 en een dure aankoop dat eigenlijk niet toestaat. Nu een 10 halen, kun je die 2 jaar laten spelen, kan Berghuis volgende zomer vertrekken en dan heb je een natuurlijk verloop.

Voor de 6/8-positie is dit anders. Vos en Fitz-Jim zijn klaar voor minuten en soms zelfs basisplaatsen, als je daar nu meer aankopen doet, moet je die 2 verkopen (liefste met lage terugkoopclausule).

——

TLDR; Oneens met dat er meerdere spelers zijn die er uit de voeten kunnen.

Door wie gewenste profiel van de speler op 10? Van de supporters heb je gelijk. Maar we weten allemaal niet wat Steijn wil. Met Berghuis, Klaassen en Taylor heb je drie verschillende opties, met verschillende profielen. Daarbij hoop ik dat Taylor juist primair een optie voor de 10 wordt, omdat er dan meer ruimte is voor Vos en Fitz-Jim op de andere twee plekken.

De vraag is wat er gebeurt als je nu een 10 haalt. Dan wordt Berghuis de rechtsbuiten en heb je Forbs en Conceicao (als hij blijft) daar als back-ups. Terwijl juist met een meer spelverdeler als Berghuis op rechts je kunt profiteren van een 10 die meer van de loopacties is (zoals het met Ziyech en Vd Beek ook goed werkte).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Chiemel:

Dus wel een 3e keeper gekocht voor 4-8 miljoen.

Gorter is nog niet tot eerste doelman gekozen, maar krijgt nu wel de voorkeur in het duel tegen Excelsior. Kent de spelers al wat langer (hoewel dat in de meeste gevallen ook wel meevalt) en spreekt de taal. Dat geeft de doorslag nu, omdat het verder heel dicht bij elkaar ligt. Verder was het natuurlijk de bedoeling dat Ramaj 2e keeper zou worden en Gorter verhuurd. Alleen de blessure van Rullì gooit dat plan overhoop. Na dit (of volgend) jaar hadden Gorter en Ramaj het dan uit moeten vechten, vermoed ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites