voetbalfan14 Geplaatst 4 oktober 2022 Share Geplaatst 4 oktober 2022 Fijn zo'n coach die zegt we zijn als team gewoon niet goed genoeg, je hebt 100 miljoen uitgegeven en dan is je team niet goed genoeg. Dan is de coach gewoon klaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 4 oktober 2022 Share Geplaatst 4 oktober 2022 Gerechtigheid, heerlijk. Ik heb genoten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 4 oktober 2022 Share Geplaatst 4 oktober 2022 Heb de wedstrijd niet gezien maar ben wel benieuwd waar de pijnpunten liggen. Iemand die een (korte) analyse kan geven? @Socrates bijvoorbeeld? Die kan het altijd wel mooi verwoorden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Azpi Geplaatst 4 oktober 2022 Share Geplaatst 4 oktober 2022 als je die spelers hoort spreken lijkt het alsof ze al geen vertrouwen meer hebben in die Schreuder Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 4 oktober 2022 Share Geplaatst 4 oktober 2022 (bewerkt) 15 minuten geleden zei Grote Ree: Heb de wedstrijd niet gezien maar ben wel benieuwd waar de pijnpunten liggen. Iemand die een (korte) analyse kan geven? @Socrates bijvoorbeeld? Die kan het altijd wel mooi verwoorden. Alles eigenlijk. Ofwel; - Slechte teamspirit / veel duels verliezen - Aan de bal ontzettend slordig (uit vorm) en daardoor ook niet kunnen profiteren van de fouten die Napoli wel gewoon maakten - Achterin totaal geen organisatie waardoor Napoli makkelijk vrije man kon vinden. - Kudus is geen spits - Tadic is geen rechtsbuiten - Bassey kan het niveau nog niet aan en hebben geen fatsoenlijke rechtsback, hierdoor achterin te veel onzekere figuren. Hierdoor zijn de afspeelopties voor Timber ook lastig. Voor hem staat ook geen geniale middenvelder - Napoli speelde gewoon erg goed voorin 4 oktober 2022 bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 4 oktober 2022 Share Geplaatst 4 oktober 2022 6 minuten geleden zei Azpi: als je die spelers hoort spreken lijkt het alsof ze al geen vertrouwen meer hebben in die Schreuder Vond zijn aanstelling al twijfelachtig. Heeft in mijn ogen echt het charisma van een zak aardappelen en kwam bij zijn vorige clubs ook niet al te best uit de verf. Toch jammer voor het Nederlandse voetbal dat men dan zo'n afgang tegen een club moet slikken die niet bij de absolute top hoort. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 4 oktober 2022 Share Geplaatst 4 oktober 2022 (bewerkt) Liverpool verloor ook met 4-1 van Napoli. Qua financiën is het misschien niet de grootste club. (waarschijnlijk nog steeds boven Ajax, helaas) maar qua spel zijn ze wel ontiegelijk in vorm. 4 oktober 2022 bewerkt door himan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 4 oktober 2022 Share Geplaatst 4 oktober 2022 6 minuten geleden zei himan: Liverpool verloor ook met 4-1 van Napoli. Qua financiën is het misschien niet de grootste club. (waarschijnlijk nog steeds boven Ajax, helaas) maar qua spel zijn ze wel ontiegelijk in vorm. Mja, maar die 4-1 lijkt me eerder een incident van een in vorm Napoli tegen een uit vorm Liverpool dan dat het een bevestiging is van dat het een topclub is. Zo goed is hun team toch ook weer niet of mis ik dan iets? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 4 oktober 2022 Share Geplaatst 4 oktober 2022 Zojuist zei Grote Ree: Heb de wedstrijd niet gezien maar ben wel benieuwd waar de pijnpunten liggen. Iemand die een (korte) analyse kan geven? @Socrates bijvoorbeeld? Die kan het altijd wel mooi verwoorden. Napoli stond vrij hoog, zet ook redelijk hoog druk (niet eens altijd extreem agressief) en zorgt dat Ajax niet aan opbouwen komt. Ajax heeft ook nul variatie in opbouwvormen, dus Pasveer schiet alles lang. Napoli wint de meeste duels, belangrijker nog; Napoli wint ook vaak de tweede bal, terwijl Ajax te hoog staat. Strategie Schreuder is dus dan maar lang spelen, opschuiven en tweede bal winnen. Probleem: niemand van Ajax wint makkelijk luchtduels, ook tweede bal missen ze fysiek (vs Liverpool) en agressiviteit (vs Napoli) voor. Is dus helemaal geen logische strategie; het is zelfmoordvoetbal. Ajax verliest dus telkens de tweede bal en staat te hoog -> aanval Napoli en verdediging van Ajax staat geen moment. Aan de bal sloeg het voor aanvang ook al nergens op. Rangers was achterin niet mobiel en stond redelijk laag (ook makkelijk teruggedrongen door technisch overwicht Ajax). Kudus om logge centrumverdedigers weg te lokken en voor een dilemma stellen was prima. Tegen Liverpool was het al dom. Liverpool wilde juist doordekken en Ajax ver weg houden en vol onder druk zetten. Kudus moest dan het al overvolle middenveld inlopen en Van Dijk en Matip sloten in z'n rug mooi aan. Precies wat hen goed uitkwam. Vandaag hetzelfde. Napoli zet druk, staat vrij hoog, laat nog weleens wat ruimte liggen.. En dan kies je wéér voor Kudus. In beide wedstrijden had je een spits nodig die op de laatste lijn staat, het veld poogt langer te maken zodat de rest kan voetballen en juist ook eens de diepte in kan lopen. Vorm of geen vorm, dat is prima voor Brobbey. Die heb je dan nodig. Veld langer maken en diepte zoeken. Maar nee, die speelt tegen ploegen die terugzakken in de eigen zestien.. En dan moet Klaassen het voetballend gaan doen op het middenveld. Verder nul beweging. Kudus spits wil ook zeggen dat de rest van het elftal niet tot nauwelijks beweegt. Backs komen er nooit over heen, middenveld staat stil, Tadic wil alles in de voeten en Bergwijn helaas eigenlijk ook. Diepte, snelheid; niet echt, hoor. Individueel levert Blind weer 23 kutballen in en staat hij bijna altijd voor de defensie in plaats van erin wanneer het erom draait. Alvarez was men lovend over in het begin, maar dit is de Eredivisie niet. Hij komt ook constant te laat, grijpt weinig in, ondergaat alles maar.. Berghuis en Taylor blijken onder deze intensiteit en druk wederom meevoetballers. Kritiek op Tadic mag niet want hij geeft heel veel voorzetjes die binnengelopen worden door medespelers tegen RKC en Heerenveen. Bergwijn gaat nooit diep en kan enkel schieten van afstand. Kudus was in het begin de enige die nog wat intensiteit toonde en ballen afpakte. Ironisch: precies wat je wil op je middenveld voor de verandering. Sorry voor de taal, maar Schreuder is een niet rationele kuttrainer. En bepaalde spelers (Blind, Tadic, zelfs Alvarez) worden steevast overschat en blijven heilig. Trainertje grijpt ook amper in. Dit is het idee en als het niet lukt zegt 'ie na afloop dat het team gewoon niet goed genoeg is. Dit is een onzekere trainer die bewust onbekwaam lijkt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 5 oktober 2022 Share Geplaatst 5 oktober 2022 8 uur geleden zei Socrates: Napoli stond vrij hoog, zet ook redelijk hoog druk (niet eens altijd extreem agressief) en zorgt dat Ajax niet aan opbouwen komt. Ajax heeft ook nul variatie in opbouwvormen, dus Pasveer schiet alles lang. Napoli wint de meeste duels, belangrijker nog; Napoli wint ook vaak de tweede bal, terwijl Ajax te hoog staat. Strategie Schreuder is dus dan maar lang spelen, opschuiven en tweede bal winnen. Probleem: niemand van Ajax wint makkelijk luchtduels, ook tweede bal missen ze fysiek (vs Liverpool) en agressiviteit (vs Napoli) voor. Is dus helemaal geen logische strategie; het is zelfmoordvoetbal. Ajax verliest dus telkens de tweede bal en staat te hoog -> aanval Napoli en verdediging van Ajax staat geen moment. Aan de bal sloeg het voor aanvang ook al nergens op. Rangers was achterin niet mobiel en stond redelijk laag (ook makkelijk teruggedrongen door technisch overwicht Ajax). Kudus om logge centrumverdedigers weg te lokken en voor een dilemma stellen was prima. Tegen Liverpool was het al dom. Liverpool wilde juist doordekken en Ajax ver weg houden en vol onder druk zetten. Kudus moest dan het al overvolle middenveld inlopen en Van Dijk en Matip sloten in z'n rug mooi aan. Precies wat hen goed uitkwam. Vandaag hetzelfde. Napoli zet druk, staat vrij hoog, laat nog weleens wat ruimte liggen.. En dan kies je wéér voor Kudus. In beide wedstrijden had je een spits nodig die op de laatste lijn staat, het veld poogt langer te maken zodat de rest kan voetballen en juist ook eens de diepte in kan lopen. Vorm of geen vorm, dat is prima voor Brobbey. Die heb je dan nodig. Veld langer maken en diepte zoeken. Maar nee, die speelt tegen ploegen die terugzakken in de eigen zestien.. En dan moet Klaassen het voetballend gaan doen op het middenveld. Verder nul beweging. Kudus spits wil ook zeggen dat de rest van het elftal niet tot nauwelijks beweegt. Backs komen er nooit over heen, middenveld staat stil, Tadic wil alles in de voeten en Bergwijn helaas eigenlijk ook. Diepte, snelheid; niet echt, hoor. Individueel levert Blind weer 23 kutballen in en staat hij bijna altijd voor de defensie in plaats van erin wanneer het erom draait. Alvarez was men lovend over in het begin, maar dit is de Eredivisie niet. Hij komt ook constant te laat, grijpt weinig in, ondergaat alles maar.. Berghuis en Taylor blijken onder deze intensiteit en druk wederom meevoetballers. Kritiek op Tadic mag niet want hij geeft heel veel voorzetjes die binnengelopen worden door medespelers tegen RKC en Heerenveen. Bergwijn gaat nooit diep en kan enkel schieten van afstand. Kudus was in het begin de enige die nog wat intensiteit toonde en ballen afpakte. Ironisch: precies wat je wil op je middenveld voor de verandering. Sorry voor de taal, maar Schreuder is een niet rationele kuttrainer. En bepaalde spelers (Blind, Tadic, zelfs Alvarez) worden steevast overschat en blijven heilig. Trainertje grijpt ook amper in. Dit is het idee en als het niet lukt zegt 'ie na afloop dat het team gewoon niet goed genoeg is. Dit is een onzekere trainer die bewust onbekwaam lijkt. Helder verhaal, bedankt! Dit moet dan wel een wanstaltige wedstrijd zijn geweest om te moeten aanschouwen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 5 oktober 2022 Share Geplaatst 5 oktober 2022 Ik heb voor het eerst sinds tijden weer écht boos achter de televisie gezeten. Dat is lang geleden wat betreft Ajax. Deed me heel erg denken aan die potten tegen RB Salzburg onder De Boer. Machteloos. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 5 oktober 2022 Share Geplaatst 5 oktober 2022 25 minuten geleden zei Thierryvane: Ik heb voor het eerst sinds tijden weer écht boos achter de televisie gezeten. Dat is lang geleden wat betreft Ajax. Deed me heel erg denken aan die potten tegen RB Salzburg onder De Boer. Machteloos. Ja precies dit idee. Met wel een verschil dat je Napoli wel op deze wijze had kunnen voorspellen en we er toen wel vanuit gingen dat we ze konden pakken (de Boer die Duarte doodleuk linksback opstelde). Die pot was de avond voordat ik ging trouwen. Tijdens mijn huwelijk ging toen vrijwel elke mannelijke gast nog even inhaken op de wedstrijd van ajax. Very niceee.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 5 oktober 2022 Share Geplaatst 5 oktober 2022 29 minuten geleden zei Thierryvane: Ik heb voor het eerst sinds tijden weer écht boos achter de televisie gezeten. Dat is lang geleden wat betreft Ajax. Deed me heel erg denken aan die potten tegen RB Salzburg onder De Boer. Machteloos. Volgende keer kom ik wel meekijken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 5 oktober 2022 Share Geplaatst 5 oktober 2022 Zojuist zei Dansmeister: Volgende keer kom ik wel meekijken. Daarom is Jorik de perfecte vriend. Hij bewaart wel de rust, ik niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 5 oktober 2022 Share Geplaatst 5 oktober 2022 9 minuten geleden zei Thierryvane: Daarom is Jorik de perfecte vriend. Hij bewaart wel de rust, ik niet. Dan zal ik je zo even mijn app geschiedenis van hem laten zien gisteravond. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 5 oktober 2022 Share Geplaatst 5 oktober 2022 6 minuten geleden zei Dansmeister: Dan zal ik je zo even mijn app geschiedenis van hem laten zien gisteravond. "Er kan maar één iemand dit Ajax redden." - stuurt een foto van een specifiek persoon in een soort golfkarretje. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
putdus Geplaatst 5 oktober 2022 Share Geplaatst 5 oktober 2022 Ook eens spelers op de eigen positie zetten. bassey leek niet sterk gister, maar moest ook alles alleen doen. Blind staat constant veel te diep en sloft dan terug. En taglefico hebben we zo laten gaan. Napoli is momenteel wel echt een wereld team trouwens hoor. Staan ook eerste in de serie A Als de rvc niet ingreep hadden hamstra en Huntelaar Ocampos gekocht voor 20 miljoen langdurig contract en top salaris Daarna zei Sevilla 15 miljoen is ook goed😂 Gelukkig maar gehuurd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 5 oktober 2022 Share Geplaatst 5 oktober 2022 Pasveer viel ook 'ff flink door de mand gisteren. Tering. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 5 oktober 2022 Share Geplaatst 5 oktober 2022 Als Schreuder dan toch graag ten koste van alles Blind erin wil zetten, dan zou hij nog Bassey en Blind kunnen omdraaien. Bassey speelde toch bij Rangers ook meerendeel van de potten linksback. Dan heb je centraal 2 verdedigers die voetballend vermogen hebben. Een passer met Blind en een alles kunner die in kan schuiven met Timber. Al moet ik zeggen dat Timber dit seizoen ook lang niet de vorm heeft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 5 oktober 2022 Share Geplaatst 5 oktober 2022 Ligt niet aan Timber, die heeft niemand (Rensch, Bassey, Alvarez) om zich heen waar hij iets mee kan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 5 oktober 2022 Share Geplaatst 5 oktober 2022 Die uitpot in Italië maar Lucca in de spits. Alles lang via Pasveer en jongens rust geven voor de belangrijke thuispot tegen Excelsior. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mansveld Geplaatst 5 oktober 2022 Share Geplaatst 5 oktober 2022 27 minuten geleden zei Thierryvane: Pasveer viel ook 'ff flink door de mand gisteren. Tering. Het publiek viel ook tegen hoor. Na 60 minuten het stadion verlaten, haha. Wat is er gebeurd met "90 minuten lang"? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 5 oktober 2022 Share Geplaatst 5 oktober 2022 5 minuten geleden zei Mansveld: Het publiek viel ook tegen hoor. Na 60 minuten het stadion verlaten, haha. Wat is er gebeurd met "90 minuten lang"? Tja, triest. Had ik ook nooit gedaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 5 oktober 2022 Share Geplaatst 5 oktober 2022 Nou gister was het natuurlijk wel te begrijpen. Die gasten betalen een godsvermogen voor zo'n kaartje in de Champions League exclusief reis, bier en dan zie je een elftal met zo'n instelling. Ik kan ook echt geen lichtpuntje opnoemen na gister, echt letterlijk 11 matige spelers. Het verlies van een Antony en Haller voorin ga je ook gewoon merken, mensen die voorin oorlog durfde te maken en een bal konden vasthouden. Ik weet niet eens of we een middenveld hebben waar Timber en Bassey telkens als een malle willen doorschuiven en volgens mij rent Blind nog steeds achter Lozano aan. Bergwijn is trouwens gewoon een Depay 2.0. Kudus moet gewoon op het middenveld of bankie, lekker experimenteren tijdens de belangrijkste competitie van de wereld Misschien dat Pasveer nog wel een beetje oke reddingen had en dat je blij mocht zijn dat het geen 1-10 werd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Saint Geplaatst 5 oktober 2022 Share Geplaatst 5 oktober 2022 52 minuten geleden zei Mansveld: Het publiek viel ook tegen hoor. Na 60 minuten het stadion verlaten, haha. Wat is er gebeurd met "90 minuten lang"? Ach kom op. Is toch gewoon standaard bij iedere club. Supporters hebben allemaal een grote bek, maar uiteindelijk weinig daad bij woord. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten