Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

Je ziet dat Roma soms erg hoog staat, daar liggen dan ook wel de kansen, maar die dieptepasses in de eerste helft zijn gewoon ruk. We zijn nog niet in de topvorm om genoeg passes op maat te geven. Ook zie je dat Alvarez het meest vrij komt op het middenveld, maar dat bijna niemand hem durft aan te spelen. Zet er dan iemand anders neer of maak er mee gebruik van. Ipv een risicoloze bal terug en breed. 

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2359

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1523

Brobbey met zijn fysiek in de duels en explosiviteit op de eerste meters moet gewoon in de spits. 

Kudus ook inderdaad. Sowieso kan je gewoon met drie achterop spelen en wat meer voetballend vermogen + dynamiek op je middenveld. Dit is te statisch en voorspelbaar. Je moet scoren en daar heb je met deze jongens normaliter ook een hoop kansen voor nodig. Als Ten Hag het nu zo laat staan is het gewoonweg hopen op blunders of gelukjes. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat mij betreft Timber eruit en Brobbey erin. Niet dat TImber slecht speelt, meer uit tactische overweging (hoewel Timber als rechtsback ook redelijk onzichtbaar is). Brobbey dan voorin en Tadic moet maar lopen waar hij denk effectief te kunnen zijn.

De meeste ruimte ligt trouwens volgens mij in de rug van Karsdorp, zeker als Tagliafico ver terugzakt. Maar dan moet de goede crosspass van Schuurs komen en Neres ervan profiteren. Dat is nu niet direct het duo in vorm.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Zeus:

Nou, dat dus he. Explosiviteit Brobbey op eerste meters die Tadic niet heeft. Diepe bal en je hebt een grote kans en in dit geval een doelpunt.

Had je ook mee kunnen beginnen, maar goed.

Denk dat het juist wel goed werkt om hem later in te brengen. Zijn de verdedigers al wat vermoeid. 

Gaat Tagliafico met zijn wilde fratsen mogelijk je de halve finale kosten. Die extra voet en overtreding was helemaal niet nodig. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een regelrechte schande dat je er hier uit vliegt zegt. Kan ook wel een klein romeins bedankje naar het arbitrale trio, want die goal had nooit afgekeurd mogen worden. Slotoffensief was weer zo droevig als altijd weet niet wat onze tukker allemaal in zijn hoofd heeft dan want het lijkt nergens op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je merkt nu echt dat Ajax een echte passer mist op t middenveld. Blind kon dat altijd verbloemen maar nu merk je gewoon dat eigenlijk niemand hem neer kan leggen/achter de defensie kan spelen. Zoveel spelers die diep kunnen/willen gaan maar niemand die hem kan/durft te spelen over de defensie heen. Roma heeft Ajax beide wedstrijden tegen gehouden, maar dat kunnen Italianen. 

Zonde en onnodig deze uitschakeling. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerlijk gezegd denk ik dat dat pech gewoon de grootste factor hier is. In 95% van de gevallen ga je hier over twee wedstrijden door, maar ja soms mis je een pingel en krijg je zo'n kutbal tegen bij je derde doelman.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vind het toch wel opvallend dat we nu wel kunnen benoemen dat het niet zo mee zat, maar als het andersom is (je hebt zelf geluk, tegenstander heeft veel kansen gehad, et cetera) mag je dat toch eigenlijk niet benoemen hier.

Afin, Ajax speelde vanavond imo best redelijk, maar je had toch meer kansen af moeten dwingen. Het is mij ook een beetje makkelijk om te stellen dat het maar heel ongelukkig is dat je kansen mist. Met spelers als Klaassen en Antony heb je ook veel kansen nodig. Kansen effectief afmaken is ook een kwaliteit.

Verder meermaals gezien dat het betonmiddenveld Europees gezien (minder ruimte, hoger tempo) gewoon matig is. Het is Europees gezien gewoon een matig middenveld. Met deze speelstijl zijn ze gewoon te vaak onzuiver in de passing, zijn ze te weinig in staat tot creatieve passes en ligt de handelingssnelheid te laag. Bij alle drie. 

bewerkt door Zeus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Chiemel:

Mja, was wel gewoon een overtreding. Vroeg me vooral af waarom niemand meer wist wat ze überhaupt met een bal moeten doen. 

Vond ik eerst ook, maar eigenlijk valt het wel mee. Hij zet zijn been er wel voor, maar die man van Roma laat zich gewoon vallen. De goal van Roma had dan ook afgekeurd moeten worden door duwen in de rug van Tadic.

Boosheid inmiddels wel gedaald. Speel dit tweeluik nog 10 keer en je wint 'm 9 keer. Tegen United was je er toch uitgegaan vermoedelijk. Nu door naar de bekerfinale en kampioen worden met vizier op volgend seizoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Zeus:

Vind het toch wel opvallend dat we nu wel kunnen benoemen dat het niet zo mee zat, maar als het andersom is (je hebt zelf geluk, tegenstander heeft veel kansen gehad, et cetera) mag je dat toch eigenlijk niet benoemen hier.

Afin, Ajax speelde vanavond imo best redelijk, maar je had toch meer kansen af moeten dwingen. Het is mij ook een beetje makkelijk om te stellen dat het maar heel ongelukkig is dat je kansen mist. Met spelers als Klaassen en Antony heb je ook veel kansen nodig. Kansen effectief afmaken is ook een kwaliteit.

Verder meermaals gezien dat het betonmiddenveld Europees gezien (minder ruimte, hoger tempo) gewoon matig is. Het is Europees gezien gewoon een matig middenveld. Met deze speelstijl zijn ze gewoon te vaak onzuiver in de passing, zijn ze te weinig in staat tot creatieve passes en ligt de handelingssnelheid te laag. Bij alle drie. 

Even voor de duidelijkheid, nee je loopt er niet met 5-0 overheen, zodat de kansenspreiding 100% voor Ajax is, dus wat dat betreft heb je gelijk, maar het is ook heel makkelijk om geluk in het voetbal niet mee te rekenen. Ik zie dat zo vaak als er eens een potje wordt verloren. Dit is de kwartfinale Europa League, hoewel de tegenstander er zeer slecht uit zien, zijn ze natuurlijk best behoorlijk, ze voetbalden ook slecht, omdat ze tegen Ajax speelden natuurlijk. 'normaal' win je hier over twee wedstrijden met 1 á 2 doelpunten verschil van en nu heb je helaas pech dat het niet gebeurt. In de Champions League dit seizoen was dat bijvoorbeeld andersom, vooral tegen Chelsea.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doodzonde gisteren. Als je factor geluk erbij trekt dan zie je een afgekeurde goal, blunder Scherpen en een penalty die je mist. Neem daarbij het ontbreken van Onana, Mazraoui, Blind en Haller erbij en dan is mijn conclusie dat het niet echt mee heeft gezeten. Vooral Blind en Mazraoui met hun kwaliteiten aan de bal miste je gisteren. Blij dat Nous bijna terug is. Ik snap de kritiek wel op Klaiber hoor, maar je zag toen hij eruit ging en Timber rechtsback speelde er helemaal niks meer kwam vanuit rechts. Terwijl je met Klaiber nog een opkomende back had met voorzetjes in goede combinatie met Antony.  Over die laatste gesproken, vond dat toch wel eerste helft de gevaarlijkste aanvaller. Snap niet zo goed waarom juist hij werd gewisseld. Daarnaast moet je echt kappen met Idrissi op rechts, volgens mij kan die jongen prima voetballen maar wel vanaf links, nu is hij zo beperkt met zijn rechterbeen aan de rechterkant. Oja, en Kudus heeft het ook niet helemaal he sinds die fit is. Wat een matig schot op het eind in plaats van een laatste aanval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Godver. Wat een kut avond. ;e

Alvarez is wat mij betreft ook klaar. Leuk en aardig, 'grinta', 'brengt pit', 'gaat er vol in', maar die jongen heeft niks te zoeken bij Ajax. Deze zomer lekker doorselecteren. Jongens als Labyad, Ekkelenkamp, Traoré, Schuurs, Alvarez, Klaiber, verkopen die zooi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites