Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2359

• Chiemel

1892

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1523

7 uur geleden zei Hwb:

Precies. Ook nu zijn we niet gedurende het seizoen. Op de RCV hebben we Alvarez, Schuurs en Timber (als Veltman vertrekt), op de LCV hebben we Blind, Martinez en Botman/Pierie. Zeker voor de RCV hebben we nu een voorbereiding om de beste optie te vinden. Ik vind die situatie niet problematisch. Stel dat zich de gelegenheid voordoet om een geweldige RCV te halen, kan je dat overwegen. Net zoals je een zeer talentvolle LCV zou kunnen halen als die kans ontstaat. Maar het is imo niet zo dat er koste wat kost iemand bij moet centraal achterin.

Ajax is er de club niet voor om alle posities dubbel bezet te hebben met gegarandeerd CL-waardige spelers. Zeker niet als je daarbij niet op jeugdspelers wilt gokken. Ik vraag me alleen wel af waarom jij spelers uit de 'eigen' jeugd consequent als 'gokken' betiteld en dat met aankopen niet doet. Ook aankopen zijn een gok, de ene wat groter dan de andere, maar (bijna) altijd een gok. Simpelweg omdat de toekomst zich niet laat voorspellen.

Aankopen moet je imo doen als je daarmee je 1e team duidelijk kunt versterken of wanneer je op een positie duidelijk een gat hebt zitten (eventueel ook achter de eerste keuze). Als je nu roept dat er een CV bij moet komen, voldoe je imo niet aan een van die voorwaarden. We gaan toch niet kopen voor de bank zeg?

Daarnaast is het nogal vreemd om mijn standpunt neer te zetten als 'daarachter alleen maar jeugd'. Volgens mij heb ik zoiets nooit gezegd, is ook niet wat ik betoog. Ik zou bijvoorbeeld graag nog een creërende 10 zien, misschien zelfs wel 2. Of een spits en een 10 (back-up) als je Tadic op 10 zou willen posteren (waar ik niet tegen ben). Op die manier is bijna je hele aanvallende blok + hun vervangers een aankoop (Neres, Tadic, Promes, Antony, spits, 10; plus dan Lang, Traoré en Labyad). Op het middenveld mag er nog een goede controlerende spelmaker bij. Als Tagliafico vertrekt is een linksback een must.

Van alle namen die jij opnoemt zijn er 2 die daadwerkelijk wat hebben laten zien. Martinez en blind. En dan kun je over martinez nog redetwisten, want die begon echt steeds slechte te voetballen. Alvarez en schuurs zijn echt door de mand gevallen, die maken zo veel verdedigende fouten. Het is haast schrikbarend dat je die nog

noemt. Pieri? Je bedoelt die jongen van Heerenveen die het in jong Ajax niet kan bolwerken? Vooropgesteld: laten we hopen dat die jongens ineens de pannen van het dak gaan spelen. Maar van de namen die jij noemt, zijn schuurs, botman, pierie en timber niet de jongens waar op je moet terugvallen. Zeker niet als basisspeler. Die moeten de kar toch niet trekken? Ik neem aan dat je zelf toch ook aardig wat wedstrijden gezien hebt van Ajax? Dan heb je toch ook gezien dat alvarez en schuurs onzekere factoren zijn? Dan ga je het seizoen dus in met 2 degelijk tot goed lcv en alles wat je rcv hebt is of slecht of te jong en onervaren km in de CL op terug te vallen. Ik zie nog steeds je punt niet. Je blijft maar over aantallen praten: dat is helemaal niet relevant. Het gaat om kwaliteit.

is er dan een constante factor dat aankopen het wel redden? Nee! Absoluut niet. Daarover moet je de scouting op orde hebben. En zolang je met spelers als marin aan komt, of 2 centrale verdedigers haalt die je uiteindelijk als middenvelder moet uitspelen, ga je ook geen correcte aankopen doen nee. Maar dat wil niet zeggen dat de intentie niet daar hoort te zijn.

maar hee: als jij er vrede mee hebt dat we straks weer naar de lukoki’s en ebecilio’s van deze wereld moeten gluren, so be it. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vind je persoonlijk veel te negatief over bijvoorbeeld Schuurs.

Over Schuurs zeg je ''door de mand gevallen''. Absoluut niet mee eens. Hier en daar een foutje, maar mag het in je eerste jaar als volwaardig selectiespeler? Denk juist dat hij met zijn snelheid en voetballend vermogen echt nog veel kan toevoegen aan Ajax. Nu nog die verdedigende foutjes eruit.    

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei cimbomcu:

Vind je persoonlijk veel te negatief over bijvoorbeeld Schuurs.

Over Schuurs zeg je ''door de mand gevallen''. Absoluut niet mee eens. Hier en daar een foutje, maar mag het in je eerste jaar als volwaardig selectiespeler? Denk juist dat hij met zijn snelheid en voetballend vermogen echt nog veel kan toevoegen aan Ajax. Nu nog die verdedigende foutjes eruit.    

Nee, dat mag niet. Dat is toch mijn hele punt? Ik zeg ook nergens dat schuurs niet de potentie heeft om een hele degelijke cv te worden toch? Maar te jong en onervaren ( althans afgelopen seizoen) om op terug te vallen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Zeus Volgens mij zijn we het redelijk eens. Ik denk dat een minder jaar incalculeren te verenigen is met het nastreven van CL-voetbal. Ook in een minder jaar moet kwalificatie voor de groepsronde mogelijk zijn. Dat is de basis die het doel van Ajax moet zijn. In goede jaren kun je dan voor de kwartfinale gaan. En zoals ik steeds benoem, ik ben voorstander van het halen van spelers die een directe bijdrage aan het eerste elftal kunnen zijn, ben ik voor. Dat zeg ik ook steeds. Zelfs voor een RCV nu. Natuurlijk ben ik voor een afgewogen en gericht aankoopbeleid. Maar de redenering: aankoop Alvarez voldoet niet, aankoop Schuurs voldoet niet, dus we moeten voor die positie een nieuwe aankoop doen, die is toch gewoon vreemd? Paar jaar geleden hadden we dat met de rechtsback-positie: Orejuela, Kristensen en we haalden er nog een. En kijk nu eens.

Er is niets mis met aankopen. Wel met het propageren van aankopen als je doet alsof daar geen miskleunen tussen kunnen zitten. Jullie doen (imo) alsof je ervoor kunt zorgen, mits de scouting maar op orde is, dat elke bijna aankoop rendeert. Dat is simpelweg niet realistisch.

Graag zie ik een selectie met een man of 14-15 die CL-waardig zijn en daarnaast spelers met veel potentie die naar dat niveau toegroeien. Dat is iets anders dan elke positie dubbel bezet op CL-niveau.

@Elsjorro1990 Liever de Ebecilio's en Lukoki's dan de Sikora's en Soetaersen. Als we het toch over oneerlijke vergelijkingen hebben. Jij weet best ik ik niet beweer dat we daar naartoe terug moeten, net zoals ik best weet dat jij niet naar die categorie aankopen terug wil.

En ik wijs steeds naar aantallen. Dat klopt. Natuurlijk gaat het om kwaliteit. Maar het is onzin om te doen of kwantiteit geen rol zou moeten spelen in de overweging.

Verder, 7-9 miljoen voor Botman in corona-tijd is wel echt een geweldige deal voor Ajax.

bewerkt door Hwb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Elsjorro1990:

Nee, dat mag niet. Dat is toch mijn hele punt? Ik zeg ook nergens dat schuurs niet de potentie heeft om een hele degelijke cv te worden toch? Maar te jong en onervaren ( althans afgelopen seizoen) om op terug te vallen. 

Die foutjes maakten Vertonghen en Blind ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is in ieder geval tenminste een echte middenvelder, daar schort het nu nog een beetje aan. Geen idee wat voor speler hij is alleen. Vraag me wel af of hij zin heeft om op zijn 24e in de Eredivisie te gaan ballen als aanvoerder van een middenmoter in Engeland..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En het is echt een defensieve speler. Hij heeft ooit eens drie goals gemaakt en 4 assists gegeven in een seizoen, maar verder eigenlijk nooit. Hoeft ook niet, maar ik zeg het vast. Balafpakker en kaartenverzamelaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Satyr:

En het is echt een defensieve speler. Hij heeft ooit eens drie goals gemaakt en 4 assists gegeven in een seizoen, maar verder eigenlijk nooit. Hoeft ook niet, maar ik zeg het vast. Balafpakker en kaartenverzamelaar

Citaat

Spurs have been linked heavily with Pierre-Emile Hojbjerg from Southampton to presumably help overcome defensive weaknesses. Its important to say what type of play Hojbjerg is not — should he make his way to North London, Spurs fans should not expect a Sandro/Wanyama player, someone who is a destroyer with minimal passing capability. He offers a lot going forward, but he’ll shine at Spurs by helping reinforce the back line.

https://cartilagefreecaptain.sbnation.com/2020/6/6/21278241/tottenham-hotspur-tactical-analysis-transfer-rumors-pierre-emile-hojbjerg

Heeft hij een hogere handelingssnelheid (en een betere balbehandeling) dan Marin @Zeus? ;c 

Edit: nog wat interessante linkjes voor de nieuwsgierige lezers;

1) https://tottenhaminsight.com/how-hojbjerg-would-fit-in-at-tottenham/

2) https://saintsmarching.com/2019/08/13/southampton-just-integral-pierre-emile-hojbjerg-saints/

bewerkt door Rogier.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Thierryvane:

Ajax al zeker van CL, bij Spurs nog de vraag of ze dat gaan halen...

Hoho, AZ heeft vandaag nog eens aangeklopt bij de KNVB over dat ticket.

Leuk dat Spurs er een mooie promo van maakt, maar Hojberg is vooral een afpakker. Ik zag een stat langskomen dat hij gemiddeld de meeste ballen afpakt in de PL van afgelopen seizoen (10,2)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel een positie waar we versterking nodig hebben. Dus positief dat ze ernaar kijken en qua type ook wel iemand die we daar kunnen gebruiken vermoed ik.   Kan mij echter niet voorstellen dat hij rii Ajax komt als Spurs ook zo concreet is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Satyr:

Hoho, AZ heeft vandaag nog eens aangeklopt bij de KNVB over dat ticket.

Leuk dat Spurs er een mooie promo van maakt, maar Hojberg is vooral een afpakker. Ik zag een stat langskomen dat hij gemiddeld de meeste ballen afpakt in de PL van afgelopen seizoen (10,2)

Heeft verder ook best een aardige pass en schot, dus snap wel dat ze hem niet als typische balafpakker typeren. Maar wel gewoon een defensieve middenvelder, ja. Vraag me wel een beetje af of hij echt zou passen in het snelle en technische spel van Ajax, oogt toch altijd wat log en houterig. Maar als hij de tijd heeft is het wel prima en het zou wel heel fijn zijn om weer eens een Ajax-middenvelder te zien die met gemak zijn duels wint op fysiek gebied. 

Maar wat Regis zegt inderdaad, als Spurs hem echt wil is dat een stap vooruit voor hem en Ajax een stap achteruit of opzij. CL of niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laten we hopen dat hij minstens nog een jaar blijft. Hebben we in ieder geval nog een fatsoenlijke keeper voor komend seizoen. Gunnen moet je niet aan doen in de topsport. Zeker niet met de ambitie die ze bij onze club nog altijd hebben. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites