Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2358

• Chiemel

1891

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1523

Pff ontzettend moeilijke dilemma´s krijg je nu he als het goed loopt. In principe heb je hem voor een miljoentje of 6 gekocht, heeft nog niet een indruk achtergelaten van ja dat wordt em en kun je hem nu voor meer dan het dubbele verkopen. Aan de andere kant doe je op 3 fronten nog mee, is hij volledig ingespeeld in het team, en kun je gezeik krijgen mocht er iemand langdurig geblesseerd raken achterin.

Neres ook, schijnt nu 40 miljoen geboden te zijn :r Heel ziek. Maar een hele sympathieke vent die niet zeurt, heeft mits die speelt genoeg rendement maar is ook weer geen buitencategorie en is 40 miljoen wel erg veel.  Verkoop je hem en haal je Lainez, die moet zich weer aanpassen en doen, ik geloof best dat dat een groot talent is maar ondertussen speel je dus op 3 fronten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, problemen met mogelijk vertrekkende spelers beginnen zich wel een beetje op te stapelen nu :D Wöber zijn zaakwaarnemer gaf al aan dat hij twijfelt, Neres ziet schijnbaar een transfer wel zitten. Er is mogelijk interesse in Tagliafico en Van de Beek. Ga er vanuit dat Onana, De Ligt, De Jong en Ziyech sowieso vertrekken. Wordt een erg lastige zomer voor meneer Overmars. Je gaat er wel echt bakken met geld voor krijgen, maar daar zal je wel aardig wat van moeten spenderen om (enigszins) gelijkwaardige spelers aan te trekken. Naast die vier die sowieso vertrekken, zou ik maar één van die andere vier spelers verkopen. Wöber moet je gewoon zien te overtuigen dat hij blijft, Tagliafico heeft het erg goed naar zijn zin en lijkt me wel makkelijk over te halen, en Van de Beek moet mijns inziens eerst nog een jaar echt knallen. Ben nog steeds niet echt van die jongen overtuigd. Zou ik nu gewoon die Lainez halen en in de zomer Neres verkopen, lijkt me dat er dan nog steeds wel gewoon interesse is. Die jongen heeft een goed rendement, dat zie ik de komende zes maanden (tenzij blessure, maar daar ga ik nooit vanuit) niet veranderen en dus zal zijn waarde niet echt dalen. 

Onana, De Ligt, De Jong, Ziyech en Neres. Half elftal dat vertrekt. Zwaar klote natuurlijk, maar je krijgt er wel bruto een miljoentje of 220 voor. Geen idee wat daarvan overblijft, maar meer dan genoeg om een speler of vier/vijf te halen natuurlijk. Vind die Kotarski nog niet echt overtuigend, al was Onana dat ook niet bij Jong natuurlijk. Denk alleen dat zo'n gok niet goed uit blijft pakken. Hoop wel dat El Maach volgend seizoen bij Jong mag gaan keepen, daar zit wel potentie in. Zou je dus Kotarski de kans kunnen geven, anders gewoon verhuren. Magallan is gehaald om De Ligt op te volgen, laten we hopen dat hij het een beetje kan. Voor De Jong heb je Eiting en eventueel Blind die je door kan schuiven (en dan Wöber basis). Voor Ziyech en Neres heb je enkel Cerny, en die Lainez die misschien komt dan. In Johnsen is volgens mij niet bijzonder veel vertrouwen, en verder heb je in Jong ook niet veel rondlopen. Dit zou er dan sowieso nog moeten komen:

- Doelman.

- Centrale verdediger of een centrale middenvelder (ligt eraan wat je met Blind doet).

- Aanvallende middenvelder (liefst een die eventueel ook op de vleugel kan spelen).

- Vleugelspeler.

Ben benieuwd waar Overmars mee op de proppen gaat komen in de zomer, vrees en denk wel dat het een erg lange zomer gaat worden voor ons Ajacieden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vorig seizoen onder ten Hag was hij rechtsback. Maar idd interessante vraag wat zijn status is in dit elftal.

Je zou denken als rechtsback en dan iig achter Mazraoui. En  die keren dat hij niet speelt  (bijv beker) dan is t wel interessant of hij dan Veltman er neer zet of Kristensen. Als dat nu het komend half jaar Veltman gaat zijn. Dan hoop ik dat ze Kristensen een half jaar weten te verhuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lainez officieel naar Real Betis en niet naar Ajax. Balen. Hoop nu dat ze Neres laten gaan, zeker gezien er nog geen geruchten zijn geweest van relatief gelijkwaardige spelers. Neres is onmisbaar imo, zeker als ze geen vervanger vinden. Desondanks is 43 miljoen kapot veel en zou je eigenlijk altijd spelers moeten verkopen als er (veel) meer geboden wordt dan hun waarde. In dit geval, met de aankomende zomer op komst, is dat anders imo. Het is nog maar de vraag of Tadic blijft natuurlijk. 

Hoop wel dat er geen goede club komt voor Onana. Biedt 'm een verbeterd contract aan en misschien blijft 'ie nog een jaartje. Kan Kotarski het perfect overnemen daarna, want die heeft nu nog niet het gewenste niveau volgens mij. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben benieuwd of hij daar wel de basis gaat halen, al moet dat er op termijn wel in zitten daar. Had hem liever zien blijven, maar het is niet anders. Speelde niet altijd op zijn favoriete positie en misschien hebben de verhalen rond Alderweireld / Vertonghen ook wel meegewogen. Je moet nog maar zien of die binnen een paar jaar komen, maar Vertonghen ligt nog anderhalf jaar onder contract daar en die zie ik oprecht nog wel een paar jaar in Amsterdam komen ballen. Is wel al 32/33 tegen die tijd, maar die kan echt nog wel een jaar of twee mee dan. Alderweireld zal wel naar een internationale topclub verhuizen denk ik. Alles bij elkaar zal hij het wel (lichtelijk) beu zijn geweest in Amsterdam, anders zou je op dit moment niet vertrekken. Lag ook gewoon goed in de groep volgens mij. Achja, hoop dat hij het daar goed gaat doen. Sympathieke kerel.

Samenvatting van de pot van vannacht even gekeken, vielen wel een paar dingen tegen zeg. Lamprou die bij de eerste tegengoal te snel en te ver uit zijn goal komt, terwijl die spits ook wel erg makkelijk wegliep tussen Schuurs en Magallan in. Tweede tegengoal was ook vrij matig verdedigd, waarna Lamprou weer een grote fout maakt. En dan die penalty van Magallan :-D Sjongejongejonge zeg. Die kunnen we bij penaltyseries overslaan hoor, die was technisch gezien echt héél erg slecht genomen. Maakt verder niet uit, hoeft normaliter geen pingels te nemen, maar het zag er wel komisch uit. Verder wel prima gespeeld, alleen erg zonde dat je je kansen niet afmaakt en dat je een doelman hebt die gewoon niet zo heel erg goed is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wober nu officieel bevestigd. Ga ervanuit dat Overmars en co alternatieven in gedachten hebben, zeker met het oog op volgend seizoen, gezien 10,5 (met bonussen 11) relatief laag is imo. Staat natuurlijk wel tegenover dat mochten ze het echt in Wober hebben zien zitten, dit ook niet zo gemakkelijk ging. Zal wel te licht bevonden zijn, en ja zelf zal hij ook wel niet onwelwillend staan tegenover spelen bij Sevilla, staan toch ook 3e in Spanje op het moment. Nog 20 dagen iig te gaan deze transferperiode, kan nog van alles gebeuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Pino:

Die Wöber was echt niet goed genoeg 11M is juist belacheljk hoog.

Blijft wel vreemd.  Aangezien we de Magallan kochten om achterin wat sterker te worden in de breedte en dan verkoop je een week later weer een CV. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens het filmpje waarin Wöber zijn vertrek toelicht zag het er voor hem niet heel goed uit bij Ajax. Schijnbaar had de staf hem dat verteld. Vind ik wel raar, zag namelijk wel gewoon potentie in hem, maar ik heb er vast minder verstand van. Als dan Sevilla komt en als je dan naar dat centrum daar kijkt... Mooie club, meer perspectief. Zal zelf wel aangegeven hebben weg te willen, dan heb je twee keuzes: hem tegen zijn wil houden of zo'n jongen gewoon een transfer gunnen. It is what it is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, wat die achterste 5 aan het doen waren vandaag :-D Lamprou 3 fouten, en die penal ook zijn fout maar niet gegeven. Sinkgraven was vreselijk, die De Ligt en Blind kon ook echt niet vandaag :-D   Als Tadic die penal inschiet is het 4-1 en klaar ook :D Maar goh wat was het vandaag moeilijk man man, trieste zaak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites