Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

48 minuten geleden zei cimbomcu:

Maar goed Alfred heeft de stemming dus wel overleefd. Dat vind ik nog wel bijzonder dat blijkbaar merendeel spelers toch vertrouwen heeft in hem. 

Ik denk vooral dat het bestuur (lees: Van der Sar) geen alternatief heeft, en ze eigenlijk eerst een TD willen aanstellen. Gênant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei ElMarcos:

Maar dit kun je als hoofdtrainer toch nooit overkomen. Een nieuwe assistent gaat écht het verschil niet maken tussen plek vijf en kampioen worden.

Het is ook puur voor de buhne om aan te tonen 'dat ze er mee bezig zijn'... 

Ik vraag me wel eens af hoe Michael Reiziger zich voelt. Van eerste adjudant van Ten Hag naar het vijfde wiel aan de wagen. Waar je hem normaal veelvuldig in gesprek zag met Ten Hag, zit hij nu een stoel verder en lijkt Schreuder alleen maar te praten met die vreemde Duitser met zijn Ipad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik voorspel wel dat Ajax eerste staat na de komende 5 wedstrijden.

Zie dit echt zo'n jaar worden dat alles fout gaat en je toch mazzelt naar de titel.

Mocht dat gebeuren mogen al die andere clubs zich helemaal achter de oren krabben. Dan wordt je de komende paar jaar echt nooit meer kampioen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Interessant die weerzin tegen Kaltenbach. Grote kans die die op de tablet statistieken checkt, situaties nakijkt en patronen analyseert; real-time, tijdens de wedstrijd. Dat lijkt me niet bij voorbaat onzin of waardeloos.

Ik snap heel goed waar het vandaan komt en ik zie op het veld de effecten er niet van. Maar op zich lijkt dat we geen onzinnige toevoeging. In hoeverre Kaltenbach daar de beste persoon voor is, is voor niemand van ons te beoordelen volgens mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

44 minuten geleden zei Hwb:

Interessant die weerzin tegen Kaltenbach. Grote kans die die op de tablet statistieken checkt, situaties nakijkt en patronen analyseert; real-time, tijdens de wedstrijd. Dat lijkt me niet bij voorbaat onzin of waardeloos.

Ik snap heel goed waar het vandaan komt en ik zie op het veld de effecten er niet van. Maar op zich lijkt dat we geen onzinnige toevoeging. In hoeverre Kaltenbach daar de beste persoon voor is, is voor niemand van ons te beoordelen volgens mij.

Hoe kom je bij weerzin? Ik noem/vind hem vreemd omdat hetgeen ik tot dusver van hem gezien heb niet overkomt als een assistent zoals je die normaal ziet of verwacht. Tijdens wedstrijden praat hij alleen met Schreuder of zit hij te tekenen op ze iPad en op trainingen (die ik gezien heb) staat die der een beetje hulpeloos met zijn handen in zijn zakken naast Schreuder. 

Tot dusver is zijn toegevoegde waarde bij Ajax mij niet helemaal duidelijk. Hij schijnt een aardige tacticus te zijn. Daar zien we in elk geval bar weinig van terug, daar er dit seizoen niets klopt van de tactiek. Uit de berichten die ik gelezen heb sinds vorige week is de kritiek vanuit de spelersgroep op de staf met name op hem gericht en het wegvallen van Bogarde.

Overigens: die IPad zal ongetwijfeld zijn waarde - kunnen - hebben (heb het al bij meerdere clubs gezien dit seizoen). Gezien het vertoonde spel van dit seizoen en de zogenaamd ‘stijgende lijn’ die alleen Schreuder schijnt te zien heb ik bij die waarde bij Ajax alleen sterk mijn twijfels.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Hwb:

Je legt hier zelf al uit waarom er zoveel weerzin is. Denk dat niemand tegen het gebruik van data is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niemand is tegen het gebruik van data, slechts tegen het staflid dat het doet. ;-)

De argumenten die gebruikt worden zijn vooral obv beeldvorming en niet inhoudelijk. Kan ook niet anders, want inhoudelijk weten we de toegevoegde waarde van Kaltenbach niet. Als de situatie exact hetzelfde was, maar Schreuder had pak 'm beet Galasek in die rol aangesteld, was het daar veel minder over gegaan.

En ik geef meteen grif toe dat de beeldvorming niet best is, maar uiteindelijk is het voor ons niet te beoordelen. En dus moet je imo erg voorzichtig zijn met een oordeel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Rogier.:

Ik denk vooral dat het bestuur (lees: Van der Sar) geen alternatief heeft, en ze eigenlijk eerst een TD willen aanstellen. Gênant.

Als ze dat echt wouden hadden ze die TD allang kunnen aanstellen, dat duurt echt geen jaar hoor, ik hoop dat ze binnenshuis beter weten wat ze doen, dan ze naar buiten uitstralen. Want als het binnenhuis is zoals ze naar buiten uitstralen, dan is er geen leiding, maar gewoon wat doen, en kijken waar het schip strand(en die is eigenlijk al behoorlijk gestrand).

en dan zou het rvc van der sar allang eruit hebben moeten gooien(want dat is de taak van rvc het dagelijks bestuur controleren volgens mij) dagelijks bestuur is(van der sar, geelen, hendriks en lenderink).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fredje Grim. Assistent voor Jong Ajax gaat het dan over toch? Denken ze anders echt dat hij het missende puzzelstukje is bij het eerste?

Terugkomend op dat data-gebeuren: ik ben heel benieuwd naar de invloed van data in het voetbal tegenwoordig, zowel het gebruik ervan bij het analyseren/halen van spelers als het gebruik ervan tijdens een wedstrijd. Ben zelf wat meer conservatief en ben er nog steeds niet van overtuigd, dus vind niet dat de rol van data te groot moet worden. Zo'n assistent die het grootste gedeelte van de pot op z'n tablet kijkt vind ik dan ook echt zonde van de ruimte en het geld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 25-1-2023 om 12:02 zei Hwb:

Die weerzin wordt ook voeding gegeven door Valentijn Driessen. Die benoemt hem ook regelmatig. Maar lijkt me inderdaad lastig oordelen wat hij werkelijk voor werkzaamheden uitvoert. Als hij veel met data bezig is lijkt het me een redelijk waardevolle toevoeging. Wat ik wel heel zonde vind is het laten gaan van Bogarde, denk dat hij een uitgelezen persoon is om spelers 'met een krasje' te stimuleren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

53 minuten geleden zei Guadalquivir:

Die weerzin wordt ook voeding gegeven door Valentijn Driessen. Die benoemt hem ook regelmatig. Maar lijkt me inderdaad lastig oordelen wat hij werkelijk voor werkzaamheden uitvoert. Als hij veel met data bezig is lijkt het me een redelijk waardevolle toevoeging. Wat ik wel heel zonde vind is het laten gaan van Bogarde, denk dat hij een uitgelezen persoon is om spelers 'met een krasje' te stimuleren.

Valentijn Driessen wordt toch ook niet serieus genomen neem ik aan door mensen?

Zo grappig de verslaglegging van Telegraaf overigens. Worden zoveel mensen en factoren aangehaald om niet alleen maar over Schreuder te schrijven. Hoe zou dat nou komen.

Ik heb wel vertrouwen in vanavond. Wordt gewoon 4-0 of 4-1.

Link naar opmerking
Deel via andere websites