Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

1 minuut geleden zei Socrates:

Drie mobiele centrumverdedigers (geen Blind in serieuze CL-wedstrijden meer), overload op het middenveld met enkel gasten die kunnen ballen, Brobbey diepe spits. 

Sampaoli of Bielsa even bellen en gaan.

Wie zou je dan allemaal op het middenveld zetten? In de huidige selectie zie buiten Kudus en wellicht Berghuis niet heel veel voetbal. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Grote Ree:

Mja, maar die 4-1 lijkt me eerder een incident van een in vorm Napoli tegen een uit vorm Liverpool dan dat het een bevestiging is van dat het een topclub is. Zo goed is hun team toch ook weer niet of mis ik dan iets? 

Ik zeg niet dat Napoli de CL gaat winnen maar dat zij stukje verder/sterker zijn dan Ajax was van te voren wel duidelijk toch? Buiten dat hebben zij natuurlijk wel een aantal spelers die echt nog jaren lang in de Europese top gaan spelen waarschijnlijk, en dat is bij Ajax nog maar de vraag wie dat gaan zijn.

1 uur geleden zei Arezo:

Nee hoor. Ajax heeft al 120 jaar flutpubliek. Daar staan ze om bekend. Theaterpubliek. Je wordt voor Ajax omdat dat de weg is van de minste weerstand. Lekker veilig en horen bij de grote groep. Als het een keer wat minder is lopen ze weg. Massaal. 

56 minuten geleden zei Arezo:

Haat? Ik ben gewoon een volwassen persoon hoor. Snap dat je je een beetje aangesproken voelt en dat de teleurstelling groot is maar ik geef gewoon mijn mening. 

Verder ben ik het niet eens dat je voor een club bent ipv dat je voor een club wordt. Denk dat er genoeg factoren zijn. Ik ben als kind gepest omdat ik voor Feyenoord ben. Ik heb als kind niet meegemaakt dat kinderen die voor Ajax waren gepest wordt om maar eens een voorbeeld te noemen. Dat bedoel ik met de weg van de minste weerstand. 

Ik word er eerlijk gezegd wel een beetje moe van dat als ik me tegen Ajax uitspreek of een kritische noot plaats er meteen wordt uitgegaan van het feit dat ik dit doe omdat ik voor Feyenoord ben. 

Dit is wel over een kam scheren van de bovenste categorie natuurlijk.

Gewoon oprechte vraag hoe wordt je gepest als je voor een voetbalclub bent zeg maar? 

Jij en met jou heel veel andere supporters geven duidelijk weerstand naar mensen die zeggen voor Ajax te zijn. In mijn ogen is voor een club als Heerenveen of zo zijn de weg van de minste weerstand. Daar vind echt werkelijk niemand iets van als je dat zegt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Socrates:

Drie mobiele centrumverdedigers (geen Blind in serieuze CL-wedstrijden meer), overload op het middenveld met enkel gasten die kunnen ballen, Brobbey diepe spits. 

Sampaoli of Bielsa even bellen en gaan.

Ik wil Kudus graag achter Brobbey zien. Brobbey als aanspeelpunt met Kudus die ruimte creëert. Helaas heeft Schreuder al aangegeven Kudus alleen nog maar als spits te zien dus tot zover Mo op 10.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

52 minuten geleden zei Kyrill:

Gorter/Stekelenburg/Aankoop nieuwe keeper

Timber-Alvarez-Blind-Wijndal(wanneer weer fit)

Kudus-Taylor-Berghuis

Tadic-Brobbey-Bergwijn

Of

Gorter

Rensch-Timber-Bassey-Blind

Berghuis-Kudus-Taylor

Bergwijn-Lucca-Tadic

Alvarez als CV is bij Ajax geen optie omdat je moet kunnen opbouwen als CV en een beetje beweging moet kunnen hebben. Timber staat daar prima en zal ik niet van zijn plek afhouden. 

Gorter zal inderdaad moeten spelen maar het liefst wel bij een andere club, nog meer onzekerheid achterin maakt het alleen maar erger. Taylor er uit voor Wijndal en dan Blind en Wijndal omruilen zou nog een optie kunnen zijn, krijg ik een beetje Frenkie en Schone vibes van met Kudus en Blind. Schone was ook niet te snelste en moest het van zijn passing hebben en Kudus heeft hetzelfde loopvermogen en dribbel als Frenkie. Alleen wel jammer dat zij 10 keer minder goed zijn. 

Alvarez wel zosnel mogelijk slijten aan Chelsea trouwens, daar kreeg je afgelopen zomer de hoofdprijs voor en dat zal je nu echt niet meer krijgen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Arezo:

Nee hoor. Ajax heeft al 120 jaar flutpubliek. Daar staan ze om bekend. Theaterpubliek. Je wordt voor Ajax omdat dat de weg is van de minste weerstand. Lekker veilig en horen bij de grote groep. Als het een keer wat minder is lopen ze weg. Massaal. 

Hey yo, ben jij niet voor die club die spelers koopt met geld van sponsors omdat het ''hondstrouwe'' legioen zijn geld terug eiste toen de club dat vroeg om dat niet te doen in de moeilijke corona periode?

bewerkt door cimbomcu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over de wedstrijd:

- Tadic heeft gisteren iig aangetoond dat hij absoluut niet meer mee kan op CL niveau

- Bassey als 4, Alvarez als 6 toont nu al meerdere malen aan dat je voetballend gehandicapt bent wanneer tegenstander intensief druk zet.

- Trainer komt tot dus ver niet verder dan we komen voetballend er niet onder uit, dus we schieten die bal naar voren en god zegene de greep. Toont nu al 3 wedstrijden totaal falen aan in wat is hier de oplossing voor?

- Kudus spits werkt niet, zeker niet tegen dit soort tegenstanders.

- Helaas heeft de komst van Bergwijn en het vertrek van Antony er niet voor gezorgd dat het probleem van weinig diepgang van vorig jaar is opgelost.

- We spelen nog steeds statisch ouwe lullen voetbal

Je kan beter een blinde hardloper als Virgil Misidjan (of noem 100 van die andere hardlopers) in je basis hebben dan wat je nu hebt, en dat meen ik serieus. Een buitenspeler die niet veel meer is dan snel, dreiging en diepgang heeft zorgt er in totaliteit voor dat je elftal beter en dynamischer kan voetballen, dan hoeft die buitenspeler zelf nog niet eens kwalitatief heel goed te zijn. Je zag de functie van Lozano bijvoorbeeld gisteren bij Napoli. En nee ik zeg niet Misidjan, maar we missen zo erg diepgang en snelheid voorin.. zeker als Brobbey niet speelt.

Mijn opstelling voorlopig zou zijn: Pasveer, Rensch, Timber, Blind, Wijndal, Taylor, Berghuis, Ocampos, Bergwijn, Brobbey, Kudus.

ps: liefst heb ik dus een andere type buitenspeler erin, maar die missen we gewoon.

bewerkt door cimbomcu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei cimbomcu:

Hey yo, ben jij niet voor die club die spelers koopt met geld van sponsors omdat het ''hondstrouwe'' legioen zijn geld terug eiste toen de club dat vroeg om dat niet te doen in de moeilijke corona periode?

Hey yo? Goedenavond meneer hè. De jeugd van tegenwoordig..😉

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei timpy00:

Gewoon oprechte vraag hoe wordt je gepest als je voor een voetbalclub bent zeg maar? 

Jij en met jou heel veel andere supporters geven duidelijk weerstand naar mensen die zeggen voor Ajax te zijn. In mijn ogen is voor een club als Heerenveen of zo zijn de weg van de minste weerstand. Daar vind echt werkelijk niemand iets van als je dat zegt.

Als je zoals ik als Feyenoorder bent opgegroeid in een periode van jarenlange wanprestaties, met een bepaalde PSV-Feyenoord als totaal dieptepunt, is het niet heel moeilijk voor te stellen waarom daar pestgedrag door ontstaat. Ik was simpelweg de enige Feyenoorder in m'n klas en dat was daardoor zeker niet altijd leuk. Ik kan me moeilijk voorstellen dat veel Ajacieden vergelijkbare ervaringen hebben vanuit hun jeugd.  

En wat betreft de minste weerstand; daar wordt natuurlijk niet gedoeld op het zeggen dat je voor Ajax bent, het gaat om het zijn van supporter van een club die simpelweg het vaakst kampioen wordt. Dat is logischerwijs de weg van de minste weerstand. 

Goed, los daarvan ben ik benieuwd hoe Ajax het op gaat pakken de komende weken. De CL kan je wel vergeten, maar een schande is dat niet tegen Liverpool en het huidige Napoli. In de competitie moet het vreemd lopen willen jullie de titel mislopen, want PSV is simpelweg niet sterk genoeg en Feyenoord bij lange na niet rijp genoeg. Nog geen reden tot een existentiële crisis dus, mannen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks. Ik had dit niet beter kunnen verwoorden. Zelf inderdaad vergelijkbare ervaringen. Letterlijk elke maandag bij slecht resultaat (haha, dat was nogal vaak)  uitgelachen. Ook op de middelbare school in een periode waarin je identiteit gevormd wordt. Dit klinkt heel dramatisch, zo bedoel ik het niet. Er zijn veel ergere dingen. 

Wanneer ik dan supporters zie weglopen vind ik dat makkelijk en reageer ik daar op. Overigens vind ik dat ook bij supporters die optijd weggaan om de trein te halen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind vooral dat Feyenoorders dat zo groot maken, ook hier in het Feyenoord topic is een stuk gedeeld over het boek van Egmond over ''Feyenoorder zijn is lijden'' en vergelijkingen met een tandarts bezoek :cab:  Komaaaaaaaaaaaaan, we zijn geen 12 toch?  Ik neem aan dat jullie Feyenoorders met plezier naar De Kuip gaan om jullie club aan te moedigen, het uitkijken naar een goal, een overwinning of de sfeer. Om dat zo groot te maken.

Een goede vriend van mij is voor PEC Zwolle, daar was ik vorige week. Hij zegt ook altijd, al dat geneuzel van hoe zwaar het leven van een Feyenoorder is, voor PEC zijn, dat is pas zwaar. Of een ander willekeurig KKD clubje/Eredivisie degradatiekandidaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei cimbomcu:

Ik vind vooral dat Feyenoorders dat zo groot maken, ook hier in het Feyenoord topic is een stuk gedeeld over het boek van Egmond over ''Feyenoorder zijn is lijden'' en vergelijkingen met een tandarts bezoek   Komaaaaaaaaaaaaan, we zijn geen 12 toch?  Ik neem aan dat jullie Feyenoorders met plezier naar De Kuip gaan om jullie club aan te moedigen, het uitkijken naar een goal, een overwinning of de sfeer. Om dat zo groot te maken.

Een goede vriend van mij is voor PEC Zwolle, daar was ik vorige week. Hij zegt ook altijd, al dat geneuzel van hoe zwaar het leven van een Feyenoorder is, voor PEC zijn, dat is pas zwaar. Of een ander willekeurig KKD clubje/Eredivisie degradatiekandidaat.

Wat maken 'we' precies zo groot volgens jou? Los van Van Egmond natuurlijk, want ik denk niet dat ik jou hoef uit te leggen dat genuanceerde teksten van zijn hand niet zouden verkopen. Dat hele voetbalromantieke stijltje is zijn verdienmodel. Ik zie om me heen echt vrijwel geen doorsnee Feyenoorders klagen over hoe zwaar het leven al dan niet is.

Overigens ben ik het ook niet eens met je PEC opmerking, want bij PEC wordt (in ieder geval in hun Eredivisieseizoenen) niet iedere week een overwinning verwacht. Bij Feyenoord is dat zeker wel het geval, ook wanneer dat helemaal niet realistisch is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei timpy00:

Ik zeg niet dat Napoli de CL gaat winnen maar dat zij stukje verder/sterker zijn dan Ajax was van te voren wel duidelijk toch? Buiten dat hebben zij natuurlijk wel een aantal spelers die echt nog jaren lang in de Europese top gaan spelen waarschijnlijk, en dat is bij Ajax nog maar de vraag wie dat gaan zijn.

Dat heet respect. Mensen die voor Heerenveen zijn kun je nu eenmaal niet serieus nemen. Dus houd je je maar stil. Die hebben het al veel te zwaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei cimbomcu:

Ik vind vooral dat Feyenoorders dat zo groot maken, ook hier in het Feyenoord topic is een stuk gedeeld over het boek van Egmond over ''Feyenoorder zijn is lijden'' en vergelijkingen met een tandarts bezoek   Komaaaaaaaaaaaaan, we zijn geen 12 toch?  Ik neem aan dat jullie Feyenoorders met plezier naar De Kuip gaan om jullie club aan te moedigen, het uitkijken naar een goal, een overwinning of de sfeer. Om dat zo groot te maken.

Dat hangt toch ook gewoon af van het verwachtingspatroon dat je hebt. PEC is nu gedegradeerd, dus dat is als fan van die club helemaal ruk ja. Maar als voorbeeld; sinds ik in de regio Rotterdam woon best wel sympathie voor Sparta gekregen. Maar als die niet degraderen dan is het seizoen geslaagd. Hebben ze een drama seizoen en ze vliegen eruit, dan is dat ook niet heel gek. 

Verschilt natuurlijk ook wel of ‘je club’ echt je hele leven bepaalt (harde kern supporters) of dat je gewoon voor je lol voetbal kijkt. 10-15 jaar geleden had ik bijvoorbeeld echt een Ajax-haat. Nu ik volwassen ben is dat echt totaal niet meer zo. En als PSV niet wint is dat vervelend, maar dat heeft echt geen enkele invloed meer op mijn humeur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Arezo:

Thanks. Ik had dit niet beter kunnen verwoorden. Zelf inderdaad vergelijkbare ervaringen. Letterlijk elke maandag bij slecht resultaat (haha, dat was nogal vaak)  uitgelachen. Ook op de middelbare school in een periode waarin je identiteit gevormd wordt. Dit klinkt heel dramatisch, zo bedoel ik het niet. Er zijn veel ergere dingen. 

Wanneer ik dan supporters zie weglopen vind ik dat makkelijk en reageer ik daar op. Overigens vind ik dat ook bij supporters die optijd weggaan om de trein te halen. 

Same hier hoor haha, omgeving Rotterdam opgegroeid, 2004-2009 ofzo middelbare school tijd. Dat was ook niet bepaald Ajax' bloeiperiode :classic_huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou het is echt niet altijd genieten om Ajacied te zijn hoor. Als ik naar mezelf kijk, dan was hier het merendeel voor Vitesse en die wonnen vaak zat thuis van Ajax. Als je dan in Arnhem op school zit, dan ben je wel wat dagen de lul. Ook bij de voetbalclub. Maar dat maakt het toch leuk dat elkaar plagen. Zie dat echt niet als pesten.

Zelf vanaf 93 ajacied. Mijn vader is Ajacied en alle ooms voor Feyenoord. Dus ik besloot toen ook voor Ajax te zijn. Begin was het slecht, maar de jaren 94-96 natuurlijk fantastisch. Veel jongetjes en meisjes werden toen wel echt voor Ajax. Maar vergeet dan ook niet de jaren erna. Vanaf 97 tot 2001 was het verschrikkelijk (seizoen 97/98 als uitzondering toen ze 15 nieuwe spelers kochten met de heerlijke connectie Laudrup-Arveladze, waarmee het elke wedstrijd in de Eredivisie genieten was). Maar die jaren met "de nieuwe Bergkamp" Dennis Schulp, "de nieuwe Litmanen" Richard Knopper en de nieuwe Cruijff (qua looks iig) Cedric van der Gun dat waren verschrikkelijke elftallen en een elftal dat vaak door de ondergrens zakte. Met die periode onder Wouters, waar dan ook die Daar hoorden ze engelen zingen film over ging, misschien wel als dieptepunt. Nog even een leuk jaar onder Koeman (heerlijk team ook in CM01/02) ging daarna toch vaak het kampioenschap naar de club die ik vanaf jong al verschrikkelijk vindt (ik houd het netjes): PSV. Toen die jaren onder de Boer konden we eindelijk weer blij zijn dat we kampioen werden. Maar ook hier was het niet dat we de ene tegenstander na de andere voetballes gaven. Vanaf Bosz is het wel echt genieten geworden met daarna dan de periode Ten Hag ook nog met inhoud, zodat je Europees ook goed stond.

Lees vooral die geluiden van Feyenoorders en ik snap dat van hen ook wel omdat Ajax vrijwel altijd van ze wint en ook nog eens de helft van de tijd onterecht. Maar je moet niet overdrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Thierryvane:

Overmorgen in en tegen Volendam. Normaal gesproken een nulletje of vier/vijf, nu vooral heel benieuwd hoe ze het oppakken na afgelopen dinsdag. 

Wat zou jullie ideale elf zijn? @Socrates @Dansmeister @La Pulga @Gert

Voor tegen Volendam bedoel je dan? Ik speel voorlopig even liever niet met een rechtsbuiten. Iig niet wanneer Schreuder hier dan Berghuis of Tadic neerzet. Want daar zijn beiden spelers nog maar 50% van wat ze horen te zijn op een andere positie. Dan zou het voor mij wel een keer 4-4-2 mogen zijn (soort ruit) en dan zoiets:

Pasveer

Sanches (is hij fit?)

Timber

Blind (geen kopsterke of snelle spits tegen zich in Volendam. Dus dan kan hij mooi opbouwen van achteruit)

Bassey (laat hem maar eens tot rust komen als back. Op kunstgras zal hij ook wel niet gewend zijn verwacht ik)

Alvarez/ Grillitsch -6

Taylor -8

Berghuis -8

Kudus - 10

Brobbey - sowieso

Bergwijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede kennis van mij, Ajax fan is net op WA:

Dit Ajax wat nu speelt voelt alsof ik naar Ajax onder de Boer kijk. Alsof we weer 7 jaar terug in de tijd zijn geworpen en terug bij af zijn. Al vanaf de eerste wedstrijd, en al na 30 minuten, zag ik al dat Schreuder geen visie heeft. Een slappe zak die niets durft en alleen maar vriendjes met de spelers wil zijn. Er zit nul tactiek, gewoontes en spel in zijn aanpak. Ik had 19 juli al voorspeld dat het niks zou worden onder deze trainer en hij voor de kerst de laan wordt uitgestuurd. Wanneer Schreuder aanblijft zal alles wat wij afgelopen jaren hebben opgebouwd kapot worden gemaakt. Regelrechte schande dat hij trainer van Ajax is. Sinds lange tijd heb ik gewoon geen zin meer om naar mijn club te kijken. Allemaal dankzij een talentloze en visieloze man

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Thierryvane:

Overmorgen in en tegen Volendam. Normaal gesproken een nulletje of vier/vijf, nu vooral heel benieuwd hoe ze het oppakken na afgelopen dinsdag. 

Wat zou jullie ideale elf zijn? @Socrates @Dansmeister @La Pulga @Gert

Moet toch wel een makkie worden inderdaad. Ik zal zaterdag niet te veel veranderen en het duidelijk maken aan die jongens dat als ze zo blijven voetballen het enige oranje waar ze ooit nog gaan voetballen het oranje van Volendam zal gaan worden. 

Denk wel dat het een goed moment is om de vedettes te laten banken, Wijndal dus voor Blind en voor Tadic kan je net zo goed niemand zetten dus waarom die Conceicao niet even een kans geven? Of is die nog niet fit? 

Middenveld met Kudus, Berghuis (ook dramatisch trouwens) en Grealith en dan dus voorin Conceicao, Brobbey en Bergwijn. Al vind ik het hij geen concurrentie heeft want dat lijkt ook echt helemaal nergens naar. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites