voetbalfan14 Geplaatst 26 februari 2021 Share Geplaatst 26 februari 2021 Er is een wijsheid dat je stofzuiger op middenveld niet moet opvallen, anders speel je slecht. Nu de laatste weken zo lyrisch over Alvarez wordt gesproken. Betekent dat eigenlijk wat al meer dan jaar is, het middenveld is echt een drama. Nu met Haller raken we zelfs gewend aan laten we maar de lange bal spelen. Ik mis onder ten hag echt een tactisch goed ingevuld middenveld. Maar denk dat we dat kunnen vergeten. Het werkt vooral omdat we een echt zoveel kwaliteit hebben en veel mensen die ook kunnen scoren. De resultaten zijn goed, maar de meeste wedstrijden na de winterstop werden vooral gewonnen door de strijdlust en duelkracht. En qua kansen hebben we gisteren misschien wel meer grote kansen gehad dan in de uitwedstrijd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 26 februari 2021 Share Geplaatst 26 februari 2021 Spelen wel op kunstgras. Maar zijn in principe de betere op papier, maar zoals we allemaal weten word voetbal niet op papier gespeeld. Om er even een statement uit te gooien. Sam Planting zag ik gister wel zeggen dat het een ploeg is waar balbezit voetbal lastig tegen is en hebben natuurlijk ook Leverkusen uitgeschakeld. Maar wij zijn zeker favoriet en moeten hier gewoon doorgaan. Rest van de loting ziet er ook wel gunstig uit. Zit nu in een clubhouse room, waar een Nederlander die in Zwitserland werkt in zit en die zei trouwens wel dat Young Boys redelijk wat mazzel had de afgelopen ronde. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 26 februari 2021 Share Geplaatst 26 februari 2021 3 minuten geleden zei Regis: Zit nu in een clubhouse room, waar een Nederlander die in Zwitserland werkt in zit en die zei trouwens wel dat Young Boys redelijk wat mazzel had de afgelopen ronde. Redelijk? Vorige week 3-0 voor na een bi-zar slechte 1e helft tegen Leverkusen. Vandaag 1-0 voor door een keepersfout en 2-0 doordat Leverkusen teveel naar voren drukt en de verdediging gewoon niet oplet. Lijken 4-4-2 te spelen & geen ontzettend snelle mannen voorin. Kan me niet voorstellen dat je dit niet 2x met 2/3-0 wint. *even afkloppen* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 26 februari 2021 Share Geplaatst 26 februari 2021 (bewerkt) 8 minuten geleden zei Rogier.: Redelijk? Vorige week 3-0 voor na een bi-zar slechte 1e helft tegen Leverkusen. Vandaag 1-0 voor door een keepersfout en 2-0 doordat Leverkusen teveel naar voren drukt en de verdediging gewoon niet oplet. Lijken 4-4-2 te spelen & geen ontzettend snelle mannen voorin. Kan me niet voorstellen dat je dit niet 2x met 2/3-0 wint. *even afkloppen* Ja ik drukte mij wat voorzichtiger uit omdat ik er niks van gezien heb . Young Boys speelt een beetje volgens de Red Bull filosofie qua pressing en drukte in het centrum, voor zover ik nu begrijp. Trainer is ook 1 van de topkandidaten om Rose op te volgen bij Gladbach. Moeten vooral waken voor onderschatting van deze gasten. Want ze kunnen natuurlijk heus wel wat. Wel lekker dat we in maart geen hele zware wedstrijden spelen in de eredivisie. 3 maart Heerenveen (beker) 7 maart Groningen thuis 11 maart Young Boys thuis 14 maart Zwolle uit 18 maart Young Boys uit 21 maart ADO thuis 26 februari 2021 bewerkt door Regis Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 26 februari 2021 Share Geplaatst 26 februari 2021 1 minuut geleden zei Regis: Ja ik drukte mij wat voorzichtiger uit omdat ik er niks van gezien heb . Young Boys speelt een beetje volgens de Red Bull filosofie qua pressing en drukte in het centrum, voor zover ik nu begrijp. Trainer is ook 1 van de topkandidaten om Rose op te volgen bij Gladbach. Moeten vooral waken voor onderschatting van deze gasten. Want ze kunnen natuurlijk heus wel wat. Dan zou ik even een hele wedstrijd terug moeten kijken, in de samenvattingen die ik van Young Boys heb gezien is dit niet echt duidelijk zichtbaar. PSV zet beter druk, laat staan Lille Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 26 februari 2021 Share Geplaatst 26 februari 2021 1 minuut geleden zei Rogier.: Dan zou ik even een hele wedstrijd terug moeten kijken, in de samenvattingen die ik van Young Boys heb gezien is dit niet echt duidelijk zichtbaar. PSV zet beter druk, laat staan Lille Ja ik baseer het ook puur op wat ik lees en hoor. Vorig jaar tegen Feyenoord waren ze ook alles behalve indrukwekkend. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 26 februari 2021 Share Geplaatst 26 februari 2021 Uitstekende loting. Was inderdaad vorig jaar ook een matige ploeg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 26 februari 2021 Share Geplaatst 26 februari 2021 (bewerkt) 34 minuten geleden zei voetbalfan14: Er is een wijsheid dat je stofzuiger op middenveld niet moet opvallen, anders speel je slecht. Nu de laatste weken zo lyrisch over Alvarez wordt gesproken. Betekent dat eigenlijk wat al meer dan jaar is, het middenveld is echt een drama. Nu met Haller raken we zelfs gewend aan laten we maar de lange bal spelen. Ik mis onder ten hag echt een tactisch goed ingevuld middenveld. Maar denk dat we dat kunnen vergeten. Het werkt vooral omdat we een echt zoveel kwaliteit hebben en veel mensen die ook kunnen scoren. De resultaten zijn goed, maar de meeste wedstrijden na de winterstop werden vooral gewonnen door de strijdlust en duelkracht. En qua kansen hebben we gisteren misschien wel meer grote kansen gehad dan in de uitwedstrijd. Van wie komt die wijsheid dan? Cora van Mora? Edit: Ik heb trouwens wel weer genoten van Brobbey hoor. Wat is die man sterk zeg. En wat mij vorig jaar nog best tegenviel bij hem, het meevoetballen, lijkt hij nu toch ook wel goed te doen he? Niet voor niets dat we paar grote kansen krijgen direct nadat hij inviel. Zat die keeper bij die bal van klaassen ook even goed dan? Maar diep in mijn hart snap ik Brobbey wel. De boer maakte volgens mij gisteren de opmerking: Blijf je bij ajax voor 5 ton terwijl je weet dat je de aankomende 2 jaar de reserveman achter de recordaankoop bent, of vertrek je naar pak en beet een club als bordeaux voor 2 miljoen om hetzelfde te doen? 26 februari 2021 bewerkt door Elsjorro1990 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 26 februari 2021 Share Geplaatst 26 februari 2021 (bewerkt) 7 minuten geleden zei 007mark: Uitstekende loting. Was inderdaad vorig jaar ook een matige ploeg. Goh. Je moet natuurlijk koekenbakkers zij om 4-3 te winnen thuis, 0-2 te winnen uit ook nog bij Leverkusen en nu 1e in de Zwitserse competitie. Feit ze ook al 3x kampioen geworden op rij zijn en nu weer 1e staan, zegt genoeg. Nee die kunen er helemaal niks van 26 februari 2021 bewerkt door Kyrill Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 26 februari 2021 Share Geplaatst 26 februari 2021 4 minuten geleden zei Kyrill: Goh. Je moet natuurlijk koekenbakkers zij om 4-3 te winnen thuis, 0-2 te winnen uit ook nog bij Leverkusen en nu 1e in de Zwitserse competitie. Feit ze ook al 3x kampioen geworden op rij zijn en nu weer 1e staan, zegt genoeg. Nee die kunen er helemaal niks van Beetje kortzichtig Kyrill. Feyenoord is ook bijna een jaar lang ongeslagen geweest, maar dat is/was ook gewoon een matige ploeg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 26 februari 2021 Share Geplaatst 26 februari 2021 1 minuut geleden zei Rogier.: Beetje kortzichtig Kyrill. Feyenoord is ook bijna een jaar lang ongeslagen geweest, maar dat is/was ook gewoon een matige ploeg. Moet jij zeggen. ''Twee keer 3-0''. Ze winnen 2x van Leverkusen zowel uit en thuis en 3x op rij kampioen in Zwitserland. Ik zeg niet en nergens niet Ajax niet kan gaan winnen en of doorgaat. Maar wordt bijna misselijk hoe hier gedacht wordt dat je er al bent nog zonder gespeeld te hebben , alsof het stel amateurs zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 26 februari 2021 Share Geplaatst 26 februari 2021 6 minuten geleden zei Kyrill: Goh. Je moet natuurlijk koekenbakkers zij om 4-3 te winnen thuis, 0-2 te winnen uit ook nog bij Leverkusen en nu 1e in de Zwitserse competitie. Feit ze ook al 3x kampioen geworden op rij zijn en nu weer 1e staan, zegt genoeg. Nee die kunen er helemaal niks van In de Zwitserse competitie, ja. Zegt dus helemaal niets. Olympiacos is ook recordkampioen van Griekenland, staat een straatlengte voor, maar liet tegen PSV zien dat het een enorm matige ploeg was. Overigens is Leverkusen ook hopeloos uit vorm. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 26 februari 2021 Share Geplaatst 26 februari 2021 16 minuten geleden zei Kyrill: Moet jij zeggen. ''Twee keer 3-0''. Ze winnen 2x van Leverkusen zowel uit en thuis en 3x op rij kampioen in Zwitserland. Ik zeg niet en nergens niet Ajax niet kan gaan winnen en of doorgaat. Maar wordt bijna misselijk hoe hier gedacht wordt dat je er al bent nog zonder gespeeld te hebben , alsof het stel amateurs zijn. Dat laatste doet letterlijk niemand. Alleen je kan best stellen dat Ajax topfavoriet is in deze clash. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 26 februari 2021 Share Geplaatst 26 februari 2021 20 minuten geleden zei 007mark: In de Zwitserse competitie, ja. Zegt dus helemaal niets. Olympiacos is ook recordkampioen van Griekenland, staat een straatlengte voor, maar liet tegen PSV zien dat het een enorm matige ploeg was. Overigens is Leverkusen ook hopeloos uit vorm. PSV is ook een matige ploeg. Ajax dit seizoen in 90% van de wedstrijden ook. Kunnen er in deze fase tegen elke ploeg zomaar uit, ook tegen Young Boys. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 26 februari 2021 Share Geplaatst 26 februari 2021 5 minuten geleden zei Zeus: PSV is ook een matige ploeg. Ajax dit seizoen in 90% van de wedstrijden ook. Kunnen er in deze fase tegen elke ploeg zomaar uit, ook tegen Young Boys. Laatste weken doet Ajax het best prima toch? Geven erg weinig weg. Moet misschien in het creëren van kansen nog wat beter, maar matig is het zeker niet. Gister was het dan echt niet goed. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 26 februari 2021 Share Geplaatst 26 februari 2021 Regis is al een beetje opgeschoven naar de rest, nu Zeus nog. Kan mij ook wel voorstellen dat wanneer je al het hele seizoen zeurt en het nu gewoon zeker op resultaat geweldig gaat het lastig wordt om te blijven zeuren. Maar Zeus laat het gewoon gebeuren Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 26 februari 2021 Share Geplaatst 26 februari 2021 (bewerkt) 4 uur geleden zei Zeus: Kunnen er in deze fase tegen elke ploeg zomaar uit, ook tegen Young Boys. Zulke schijterige uitspraken ben ik niet van je gewend. Als je eruit gaat tegen Young Boys moet je je echt diep schamen. Wel een oude bekende in de selectie daar: Miralem Sulejmani. 26 februari 2021 bewerkt door MetalMichael Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 26 februari 2021 Share Geplaatst 26 februari 2021 44 minuten geleden zei cimbomcu: Regis is al een beetje opgeschoven naar de rest, nu Zeus nog. Kan mij ook wel voorstellen dat wanneer je al het hele seizoen zeurt en het nu gewoon zeker op resultaat geweldig gaat het lastig wordt om te blijven zeuren. Maar Zeus laat het gewoon gebeuren Jij gaat het nooit begrijpen met je blindgestaar op resultaat. Reageer s.v.p. niet op mij als je inhoudelijk weer niks te zeggen hebt waar ik iets mee kan. Je komt ook weer eens niet verder dan 'zeuren', dus of je leest niks wat ik zeg, of je begrijpt het gewoon niet. In beide gevallen: laat mij dan maar gewoon buiten je simpele berichtjes. 41 minuten geleden zei MetalMichael: Zulke schijterige uitspraken ben ik niet van je gewend. Als je eruit gaat tegen Young Boys moet je je echt diep schamen. Wel een oude bekende in de selectie daar: Miralem Sulejmani. Schijterig? En ik moet mij dan gaan schamen? Wablief? Ben ik de trainer van Ajax, of waarom maak je dit ineens zo persoonlijk? Ik ben altijd al een pragmatist geweest op voetbalgebied, dus dit slaat nergens op. Uitspraak gaat natuurlijk gewoon over dat Ajax defensief vaak kwetsbaar is gebleken, het technische niveau in Europees opzicht niet hoog genoeg ligt en dat er weinig absolute kwaliteitsspelers aanwezig zijn die constant een wedstrijd kunnen beslissen. Op een dag dat dit elftal: - defensief weinig scherp en georganiseerd is (vaak het geval geweest dit seizoen) - het geluk een keer de andere kant op valt mbt kansen afwerken (had gisteren ook al gekund) - het aan de bal eens niet zo soepel loopt (vaak het geval geweest dit seizoen) - bepalende spelers eens onzichtbaar zijn (vaak het geval geweest dit seizoen) - de tegenstander tactisch eens de zwaktes uitbuit van dit Ajax (zijn er veel meer tov vorige seizoenen) Kan het zomaar zijn dat het misgaat voor dit elftal tegen vrijwel elke overgebleven ploeg in deze fase van de EL. Heb je nog geluk met Young Boys, maar tegelijkertijd moet je vooral niet hooghartig worden met dit in mijn ogen Europees gezien matige elftal. Dit is geen CL-elftal, in de EL kan het best goed voor de dag komen, maar het kan net zo goed keihard tegen een deur lopen. Zie Getafe vorig seizoen en dan vond ik die Ajax-ploeg nog beter voetballen dan de huidige. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 26 februari 2021 Share Geplaatst 26 februari 2021 4 minuten geleden zei Zeus: Schijterig? En ik moet mij dan gaan schamen? Wablief? Ben ik de trainer van Ajax, of waarom maak je dit ineens zo persoonlijk? Ja, schijterig ja. Nu al indekken, dat uitgaan van het zwartste scenario zoals je hieronder doet. Niet des Ajax, toch? Je schamen in overdrachtelijke zin overigens, Ajax zijnde. 4 minuten geleden zei Zeus: Uitspraak gaat natuurlijk gewoon over dat Ajax defensief vaak kwetsbaar is gebleken, het technische niveau in Europees opzicht niet hoog genoeg ligt en dat er weinig absolute kwaliteitsspelers aanwezig zijn die constant een wedstrijd kunnen beslissen. Op een dag dat dit elftal: - defensief weinig scherp en georganiseerd is (vaak het geval geweest dit seizoen) - het geluk een keer de andere kant op valt mbt kansen afwerken (had gisteren ook al gekund) - het aan de bal eens niet zo soepel loopt (vaak het geval geweest dit seizoen) - bepalende spelers eens onzichtbaar zijn (vaak het geval geweest dit seizoen) - de tegenstander tactisch eens de zwaktes uitbuit van dit Ajax (zijn er veel meer tov vorige seizoenen) Kan het zomaar zijn dat het misgaat voor dit elftal tegen vrijwel elke overgebleven ploeg in deze fase van de EL. Heb je nog geluk met Young Boys, maar tegelijkertijd moet je vooral niet hooghartig worden met dit in mijn ogen Europees gezien matige elftal. Dit is geen CL-elftal, in de EL kan het best goed voor de dag komen, maar het kan net zo goed keihard tegen een deur lopen. Zie Getafe vorig seizoen en dan vond ik die Ajax-ploeg nog beter voetballen dan de huidige. Kom op, van alles wat je had kunnen loten is misschien alleen Molde minder, zeker omdat die competitie pas op het punt staat om te beginnen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 26 februari 2021 Share Geplaatst 26 februari 2021 (bewerkt) Doe je nu voor de lol alsof je de zin van Michael niet begrijpt? Feyenoord heeft Young Boys vorig seizoen twee keer volledig weggespeeld, zelfs met Stam aan het roer. 2-0 verloren door twee individuele fouten die tot een strafschop leiden, verder de hele wedstrijd beter. De tweede wedstrijd missen we kans op kans. Lijkt me niet meer dan logisch dat Ajax er zeer korte metten mee gaat maken. 26 februari 2021 bewerkt door PJHoutman Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 26 februari 2021 Share Geplaatst 26 februari 2021 Het gaat mij niet om Young Boys, het gaat mij om het huidige Ajax. Lezen. En flikker een eind op met dat supportersgelul. Des Ajax, indekken, mijn Feyenoord won toen van die club en dat soort gebral. Leuk, maar daar heb ik het niet over. En ik ben geen vertegenwoordiger van Ajax, dus nogmaals: wat moet ik daarmee? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 26 februari 2021 Share Geplaatst 26 februari 2021 1 uur geleden zei cimbomcu: Regis is al een beetje opgeschoven naar de rest, nu Zeus nog. Kan mij ook wel voorstellen dat wanneer je al het hele seizoen zeurt en het nu gewoon zeker op resultaat geweldig gaat het lastig wordt om te blijven zeuren. Maar Zeus laat het gewoon gebeuren Ik ben helemaal nergens naar opgeschoven? lol. Als het goed is dan mag dat gerust gezegd worden en als het helemaal kut is laat ik dat ook graag weten. 1 minuut geleden zei Zeus: Het gaat mij niet om Young Boys, het gaat mij om het huidige Ajax. Lezen. En flikker een eind op met dat supportersgelul. Des Ajax, indekken, mijn Feyenoord won toen van die club en dat soort gebral. Leuk, maar daar heb ik het niet over. En ik ben geen vertegenwoordiger van Ajax, dus nogmaals: wat moet ik daarmee? Maar bij het huidige Ajax is toch wel degelijk een stijgende lijn te zien in het spel tov voor de winterstop en het voorgaande seizoen? Dat er nog genoeg beter kan ben ik met je eens en dat je geen CL waardige ploeg hebt ook. Maar dit elftal met iedereen fit (op nu Onana en Haller even na) kan straks toch ook echt goed voor de dag komen in de EL met Kudus, Grav, Blind, Tadic, Antony en Neres. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 26 februari 2021 Share Geplaatst 26 februari 2021 Ik vraag me in alle eerlijkheid af waar je dat vandaan haalt @Regis. Uit bij Lille speelde ze redelijk goed, met name in de organisatie. Kanttekening was dat Lille erg tegenvallend speelde. Gisteren vond ik het helemaal niet goed en had je net zo goed onderuit kunnen gaan. Tegen Feyenoord was het bijzonder matig. In de wedstrijden tegen PSV was het slechts op momenten redelijk tot goed. Feyenoord en PSV zijn Europees gezien gewoon zwakke ploegen atm, dus ik vraag mij af waarom het ineens allemaal zo goed zou zijn speltechnisch. Komt nog bij dat ook tegen zwakke ploegen het spel vaak gewoon heel mat en stroperig is. Scoren lukt echter wel en heel erg in de problemen kom je nooit. Dat zegt vooral wat over de Eredivisie en het basisniveau in techniek wat dit seizoen bij Ajax gewoon een stuk hoger ligt dan bij de rest. Er waren seizoenen dat PSV en AZ nog wel mee konden en dat een Utrecht, Willem II of Heerenveen ook best eens oké waren, maar dit seizoen is dat gewoon niet zo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 26 februari 2021 Share Geplaatst 26 februari 2021 @MetalMichael wees blij er eens een realist is die ook nog eens Ajax fan is . En eentje die niet meteen van toren blazen ze 5-0 gaan winnen, ik vind dat @Zeus juist wel siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 26 februari 2021 Share Geplaatst 26 februari 2021 Vooral realist, maakt niet zo uit om welke ploeg het dan gaat. Het is wel een misvatting dat ik een Ajax-fan ben. Ik ben over het algemeen geen fan van Nederlands voetbal. Ik kijk dan ook vaker naar Italiaans of Spaans voetbal. Komt ook vaak voor dat ik met name Juve (ben ik dan nog het meest 'fan' van, al zie ik mezelf niet echt zo), Barca en Atleti de voorkeur geef boven Ajax tegen een laagvlieger als RKC of PEC. Dat ik binnen Nederland wel een voorkeur heb voor Ajax qua identiteit, charme en spel, wil nog niet zeggen dat ik er ook fan van ben. Na Ajax zou ik bijvoorbeeld Feyenoord op twee zetten. Intensiteit van achterban, sfeer in het stadion, die werkersmentaliteit (vergelijk ik met clubs als Dortmund, Liverpool en Atletico, imo de mooiere Europese topclubs naast Juve en Barca) zijn allen mooie eigenschappen. Ik ben zelfs vaker bij een wedstrijd van Feyenoord geweest dan bij wedstrijden van Ajax. Het is vooral dat ik liever kijk naar en praat over het spel van Ajax dan dat van Feyenoord. Want daar heb ik vooral interesse in: tactiek en coaching. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten