Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

3 minuten geleden zei Lazy:

Volgend jaar duo Schuurs - Vertonghen (beetje vooruit dromen) en Blind op 6.

Mocht Dest verkassen dan hoop ik wel dat Ajax zich roert op de transfermarkt om een concurrent voor Mazraoui te halen. Die laatste is veel te flegmatiek en ziet vaak de ernst van de situatie niet in. Misschien een mooie Braziliaanse Dani Alves in spe ergens op de kop tikken of een kopie van Nico ophalen uit Argentinie. 

Ik hoop eerlijk gezegd dat Vertonghen niet komt, vanwege bovengenoemde reden. Het liefst blijft Blind, en dan is er eigenlijk weinig ruimte voor hem, want Blind op 6 gaat hem toch niet worden, hebben we aan het begin van het seizoen gezien. Daarnaast hebben we Martinez volgend jaar ook nog op het middenveld, want ik verwacht niet dat die weggaat. Ik denk dat hij te duur zal zijn voor wat hij nog kan brengen. Heb dan liever Alderweireld erbij. 

Wel eens wat betreft de rechtsback-positie. 25+ miljoen voor Dest moet je inderdaad meteen pakken eigenlijk, hoe jammer het ook is. Las ergens (volgens mij in een ander topic), dat Timber al klaar staat, maar hij is niet echt een rechtsback. Staat ook dit seizoen in de KKD vrijwel constant rechts centraal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2372

• Chiemel

1900

• cimbomcu

1571

• Rogier.

1525

Ik dacht dat het nog wel mee viel, dus net pas de samenvatting gekeken, maar dat is inderdaad niet best :cab: Heeft eigenlijk op een paar grabbelreddingen na niks goeds gedaan. Zie het zomaar gebeuren dat Kotarski of Scherpen ineens keept volgende week donderdag als Varela het op de trainingen niet echt laat zien, want dit was echt bizar. Lijkt ook niet heel goed om te kunnen gaan met de bal, niet echt handig wanneer Getafe straks volle bak druk gaat zetten op hem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei Rogier.:

Ik dacht dat het nog wel mee viel, dus net pas de samenvatting gekeken, maar dat is inderdaad niet best :cab: Heeft eigenlijk op een paar grabbelreddingen na niks goeds gedaan. Zie het zomaar gebeuren dat Kotarski of Scherpen ineens keept volgende week donderdag als Varela het op de trainingen niet echt laat zien, want dit was echt bizar. Lijkt ook niet heel goed om te kunnen gaan met de bal, niet echt handig wanneer Getafe straks volle bak druk gaat zetten op hem.

Scherpen nog weinig van gezien, maar lees vooral dat hij na een onwennig begin de laatste tijd vrij veel indruk maakt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei Regis:

Verschrikkelijke club, maar wel een goede trainer op het moment die uitstekend bij hem past. 

Los van hoe Chelsea weer opgeklommen is, is het juist nu een fantastische instapmoment, omdat er veel opgebouwd wordt voor de komende jaren, met name door het transferverbod. Zullen misschien nog een paar toptalenten en 1 of 2 gearriveerde spelers bijkomen, maar die gaan niet meer uitgeven als een malle. Zie ze Onana ook nog wel halen om Kepa te verkopen.

Einde van een tijdperk helaas. Mocht het waar zijn, wel een vreemd moment van rondkomen, daar Chelsea absoluut niet zeker is nog van een plek in de CL komend seizoen. Lijkt me eerder dat er een principe-akkoord ligt, waarbij Ziyech eind maart pas beslist, mochten er ook nog andere gegadigden zijn. Maargoed, wat weet ik nou. Huilen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer voor Ajax, maar wel heel logisch. Een club met iets meer statuur was wellicht fraaier geweest, maar Chelsea speelt inderdaad wel leuk voetbal met een hoop jong spul. Gaat dan rechtsbuiten worden neem ik aan? Zal wel niet Mount op 10 in de weg gaan zitten. Ziyech heeft natuurlijk ook nog op z'n minst één vleugelspeler met diepte nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Jespresso:

Vind die Gravenberch maar een beetje lui overkomen. Echt zwak in de omschakeling.

Heeft 'ie al langer last van. Komt ook deels door zijn motoriek natuurlijk, maar het is nog niet voldoende voor een topclub in de Eredivisie inderdaad. Moet nog veel stappen maken, maar dat hij dit al laat zien op 17-jarige leeftijd is wel bijzonder (hij is pas aan het eind van het seizoen 18), dus er zit zeker potentie in. Kan het Bazoer-pad gaan bewandelen, maar kan ook zomaar een geweldenaar à la Pogba worden.

Maar goed, Blind en Ziyech zijn nu weer terug, dus Martinez gaat naar het middenveld met Ziyech er ook weer bij, en dan verwacht ik Eiting als eerste vervanger voor zowel Blind, Martinez als Ziyech (Donny naar 10). Als Donny eraf moet, kan hij nog wel komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Jespresso:

Genoten...?

Ja? Je wint tegen een lastige tegenstander vrij gemakkelijk uit met 0-3. Je staat in de halve finale van de beker en je 2 beste spelers zijn weer terug. Daarnaast deed Traore het erg goed, een jonge jongen waar ik fan van ben en veel toekomst in zie.

Genoten dus.

bewerkt door cimbomcu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het spel was toch gewoon niet om aan te gluren?  Eiting en Gravenberch die weer door het ijs zakte, Alvarez met name de eerste helft echt schrikbarend slecht.  Van de basis speelde alleen Donny echt een goede pot.   Mooi dat we door zijn, onder aan de streep het enige wat telt en met de terugkeer van Ziyech en Blind zal het spel vanzelf wel weer beter gaan worden.   Kan mij alleen niet voorstellen dat je echt genoten hebt gister.  Zo lastig is Vitesse trouwens toch niet? Verschrikkelijk overschat ploegje. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei cimbomcu:

Ja? Je wint tegen een lastige tegenstander vrij gemakkelijk uit met 0-3. Je staat in de halve finale van de beker en je 2 beste spelers zijn weer terug. Daarnaast deed Traore het erg goed, een jonge jongen waar ik fan van ben en veel toekomst in zie.

Genoten dus.

Waardeloze wedstrijd man, je middenveld speelt verschrikkelijk, Alvarez rent nog minder soepel dan mijn opa van 86 en is super matig. En 'vrij gemakkelijk' is al helemaal overdreven; de 0-3 laat dat zo lijken, maar feit is dat Ajax maar twee goede aanvallen heeft gehad en dat waren doelpunten. Als jij hier al van kan genieten, heb jij een heerlijk leven.

bewerkt door Jespresso
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Jespresso:

Waardeloze wedstrijd man, je middenveld speelt verschrikkelijk en 'vrij gemakkelijk' is al helemaal overdreven; de 0-3 laat dat zo lijken, maar feit is dat Ajax maar twee goede aanvallen heeft gehad en dat waren doelpunten. Als jij hier al van kan genieten, heb jij een heerlijk leven.

O ja het was niet geweldig nee, maar ik geniet van de andere dingen zoals ik al heb benoemd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Transferbedrag van Ziyech is nog wat lager uitgevallen dan verwacht, 40 miljoen met 4 miljoen aan bonussen. Helemaal jammer nu het officieel is, hopelijk kunnen we nog van 'm genieten in een mooie EL-finale. Zou geweldige afsluiting zijn voor hem en dit team.

:< :< :< :< :< :< :< :< :< :< :< :< :< :< :< :< :< :< :< :< :< :< 

bewerkt door Rogier.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zit natuurlijk wel minder rek in dan bij jongere jongens, die ook hebben laten zien op hoog niveau te kunnen acteren. Verder zijn er natuurlijk afspraken gemaakt tussen Ajax en Ziyech. Daardoor hebben ze hem én een jaar langer kunnen laten blijven én een hoger transferbedrag ontvangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Echt jong is Ziyech natuurlijk al een tijdje niet meer. Als je na je 23e nog in Nederland speelt brengt alleen dat gegeven al twijfels en terughoudendheid bij de topclubs. Gaan zich dan toch ook afvragen: is dit écht een wereldtopper of meer een gevalletje goede voetballer die het af en toe laat zien. Beetje het verschil tussen een Salah en een Payet. En dan is Payet nog iemand die zich redelijk staande heeft weten te houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites