Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,5k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2378

• Chiemel

1905

• cimbomcu

1571

• Rogier.

1530

Vind het wel jammer dat Ajax eerst uit moet. Heb na die laatste wedstrijden sterk het idee dat eerst thuis spelen gunstiger is. En Ajax moet waken voor een bepaalde onderschatting. Ze moeten Tottenham net zo groots als Real en Juve benaderen. 

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hebben toch 2 goals gemaakt. Zat ie aardig in de buurt.

Met Zeusie kan je inhoudelijk best prima over voetbal praten. Alleen heeft ie een blinde liefde voor ploegen als Juve.

bewerkt door Regis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Regis:

Hebben toch 2 goals gemaakt. Zat ie aardig in de buurt.

Met Zeusie kan je inhoudelijk best prima over voetbal praten. Alleen heeft ie een blinde liefde voor ploegen als Juve.

Hij zei dit voor de return. En hij heeft prima kijk op voetbal, denk meer dan ik. Maar kan niet zo goed tegen zulke stellige uitspraken, zonder dat je er verder over in gesprek gaat. Voegt zo verdomd weinig toe.

Doe 10 van zulke uitspraken en die keer dat je het goed hebt kun je lekker pronken met dat je gelijk had. Dit laatste heeft trouwens niet per se betrekking op Zeus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juventus was de eerste helft een stuk beter en had minimaal twee keer moeten scoren. Als je had verwacht dat Juve zó'n enorm slechte tweede helft zou spelen dan vind ik dat erg knap. Ik zie Juve al het hele seizoen spelen en dit was echt de ondergrens. Dat geluk heeft Ajax dit jaar dan toch ook, daar moet je eerlijk in zijn: teams treffen die op dat bewuste moment in zeer slechte vorm verkeren. 

Dat van de KNVB beker zei ik op het moment dat het tegen Groningen 0-0 stond en ik geen goal meer zag vallen. Dat mag je voorbarig noemen. Wel mag je hier stellen dat Ajax arbitraal gezien goed weg kwam.

Overigens is het natuurlijk zeer gemakkelijk iemand te pakken die eens wat (gewaagde) voorspellingen poneert. Als ze dan net niet uit zouden komen, dan ben je de schlemiel en als ze wel uit komen, hoor je daar niks meer over. Zo hoorde ik hier bijvoorbeeld ook bijzonder weinig toen Portugal inderdaad het laatste EK won.

Tot slot is het leuk om op basis van wat voorspellingen te stellen dat iemand inhoudelijk gezien geen roestige cent voor zou stellen en daarom ook maar niet serieus te nemen is, maar zo'n weinig hout snijdende en gemakzuchtige veronderstelling laat uiteraard vooral een diskwalificatie van de eigen ratio zien.

Want ook op voetbalinhoudelijk gebied, waar je dat toch enigszins zou mogen verwachten op een forum waar de zogenaamde managers zich zouden verenigen, blijft het niveau hier veelal steken onder het vriespunt. De enige die ik hier incidenteel heb zien posten met wat gefundeerde voetbaltechnische bijdragen is een @Dansmeister.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarop baseer je dat Juve minimaal twee keer had moeten scoren in de eerste helft? Want Ajax werd goed ontregeld, maar in balbezit was het ook niet veel. Ik zal hier wel weer gezeik over krijgen, maar hun xG over de hele wedstrijd was .8. Dat komt niet overeen met 'had minimaal twee keer moeten scoren'. Dat Juve in de tweede helft zo slecht was, was natuurlijk ook de verdienste van Ajax.

Verder kun je gelijk hebben dat Ajax alleen de beker wint, zeker als het 0-0 was gebleven. Maar eerlijk gezegd zie ik PSV geen 12 uit 4 halen. Waarom kwam Ajax in jouw optiek arbitraal goed weg?

bewerkt door Hwb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juventus en Ajax hebben uiteindelijk ongeveer evenveel doelpogingen gehad, waarbij Juve in de eerste helft de grotere kansen had. Met name wisten ze op momenten flink de druk op de defensie van Ajax te leggen en hadden ze nog veel meer grote kansen kunnen creëren. Ajax was ontzettend slordig en Juve had dat gewoon gepast af moeten straffen. In normale vorm was dat ook gewoon gelukt.

Ajax was in de tweede helft redelijk goed, maar zeker niet zo onvoorstelbaar geweldig als de pers wil doen geloven. Daarnaast was het in mijn optiek gewoon een zwakke, matige wedstrijd. Veel fouten, slordigheden en beide ploegen waren allesbehalve stabiel. Maar in die tweede helft zakte Juve echt volledig weg en werd het zelfs defensief kwetsbaar. Ze hielden de organisatie ook gewoon niet meer in stand, een vloek in de Italiaanse voetbalschool. 

Ajax kwam wat mij betreft goed weg bij de handsbal van Tagliafico. Ik vond dat op z'n minst twijfelachtig. En ook buiten het arbitrale vond ik de goal van Ajax uit de lucht vallen. Maar goed, het is uiteraard ook zeker niet zo dat PSV altijd zo overtuigend haar punten binnen weet te halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Zeus:

Juventus was de eerste helft een stuk beter en had minimaal twee keer moeten scoren. Als je had verwacht dat Juve zó'n enorm slechte tweede helft zou spelen dan vind ik dat erg knap. Ik zie Juve al het hele seizoen spelen en dit was echt de ondergrens. Dat geluk heeft Ajax dit jaar dan toch ook, daar moet je eerlijk in zijn: teams treffen die op dat bewuste moment in zeer slechte vorm verkeren. 

Dat van de KNVB beker zei ik op het moment dat het tegen Groningen 0-0 stond en ik geen goal meer zag vallen. Dat mag je voorbarig noemen. Wel mag je hier stellen dat Ajax arbitraal gezien goed weg kwam.

Overigens is het natuurlijk zeer gemakkelijk iemand te pakken die eens wat (gewaagde) voorspellingen poneert. Als ze dan net niet uit zouden komen, dan ben je de schlemiel en als ze wel uit komen, hoor je daar niks meer over. Zo hoorde ik hier bijvoorbeeld ook bijzonder weinig toen Portugal inderdaad het laatste EK won.

Tot slot is het leuk om op basis van wat voorspellingen te stellen dat iemand inhoudelijk gezien geen roestige cent voor zou stellen en daarom ook maar niet serieus te nemen is, maar zo'n weinig hout snijdende en gemakzuchtige veronderstelling laat uiteraard vooral een diskwalificatie van de eigen ratio zien.

Want ook op voetbalinhoudelijk gebied, waar je dat toch enigszins zou mogen verwachten op een forum waar de zogenaamde managers zich zouden verenigen, blijft het niveau hier veelal steken onder het vriespunt. De enige die ik hier incidenteel heb zien posten met wat gefundeerde voetbaltechnische bijdragen is een @Dansmeister.

Dat laatste illustreert dan wel gelijk het niveau wat je hier zelf laat zien. Bijzonder laag. Dat begint al bij “ had minimaal twee keer moeten scoren”. Dat gaat helemaal nergens over. Juve had het balbezit ja, en deed daar vervolgens barre weinig mee. Dat een corner dan vervolgens tot het enige doelpunt leid, zegt genoeg.

jij vind het dan blijkbaar geluk dat Ajax teams treft die volgens jou op dat moment slecht in vorm zijn. Dat is bagetaliseren van een hoog niveau. 

Overigens heeft het niks met gewaagde voorspellingen van doen, het gaat vooral om het feit hoe je je hier als een 2e Louis gedraagt en een beetje hautain loopt te doen. En als je het dan mis hebt, dan ligt het aan van alles en was alles vrij plausibel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites