Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei MetalMichael:

Is dit een post in de categorie "een dag niet gelachen..."? Keeper van het niveau Willem II joh, ga 'm nou niet overschatten omdat hij bij Ajax onder contract staat (spelen kun je het nauwelijks noemen). 

Dat hij beter is dan Bijlow kan je moeilijk ontkennen, toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,5k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2378

• Chiemel

1905

• cimbomcu

1571

• Rogier.

1529

Op 24-12-2018 om 15:02 zei Magikarp:

Als je wil winnen moet je niet zo tof gaan doen en je reservekeeper op doel zetten in de beker. Begin met Onana of laat die Lamprou dan gewoon staan. Snap het verder wel maar vind het een beetje laf. 'Reservekeeper mag keepen tot het er echt om gaat'.

Het staat vast dat Lamprou in bekerpotjes gewoon lekker mag keepen, zodat hij ook nog wat minuten kan maken en nog een beetje wedstrijdritme pakt. In de finale, en/of als ze eerder tegen Feyenoord moeten, zal Onana misschien wel in het doel staan. Waarom? Die potten zijn te 'moeilijk' om iemand even een potje onder de lat te gunnen. Is dat dan ook laf? Ik vind van niet. Als reservekeeper moet je al blij zijn dat je zulke potjes mag keepen, in het shirt van de mooiste, grootste en beste club van Nederland nota bene.

Hetzelfde geldt voor die penaltyserie. Leuk dat Lamprou de gehele pot heeft mogen keepen, maar die penaltyserie is weer een heel andere situatie. Het is niet gewoon dat een keeper gewisseld wordt voor zo'n serie, terwijl we minder gek staan te kijken als er een speler in het veld komt die goed is in penalties. Dat is eigenlijk veel gekker. Een keeper staat bij elke penalty van de tegenstander in de goal, terwijl een ingevallen speler maar één penalty (tenzij heel bizarre serie) hoeft te nemen. Heb nog nooit iemand horen zeggen dat het 'laf' is om een goede penaltynemer erin te zetten, waarom bij een doelman dan wel? Onana is erg goed in vorm en Ten Hag (en L'Ami misschien ook?) heeft meer vertrouwen in hem wat betreft penalties stoppen. Dan is het gewoon slim en misschien zelfs wel gedurfd om hem erin te knallen. 

Heeft uiteindelijk ook goed uitgepakt, dus dikke prima. Zou je het standpunt in kunnen nemen dat 'Lamprou die bal ook gepakt had' en daar de discussie mee aangaan, maar dat is pure speculatie. Kan @PJHoutman het wel een respectloze en 'aandachtstrekkerrige' wissel vinden, maar dan snap je het dus niet. Durf ook te wedden dat diezelfde PJ vier jaar geleden stond te juichen toen Krul de matchwinner was, of vond je het toen ook een respectloze en 'aandachtstrekkerrige' wissel? Gezien je uitspraak daarna niet, dus zal je wel met deze komen: 'Cillessen stond bekend als iemand die geen penalty kon stoppen'. Goed verhaal, maar het komt gewoon op hetzelfde neer als de wissel van Ten Hag: meer vertrouwen in de ene dan in de andere keeper. Denk ook niet dat Ten Hag maar één seconde gedacht heeft 'goh, dit is mijn moment om de wereld te laten zien dat ik net zo'n voetbalgenie ben als Louis van Gaal' of iets in die richting. 

bewerkt door JanVertonghen'
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kijk echt fundamenteel anders naar de beker. De beker moet je imo gebruiken om je talenten speeltijd te geven en te testen in wedstrijden met meer betekenis en weerstand. Tot en met een eventuele finale. Dus lekker een plek inruimen voor lui als Kotarski, Dest, Schuurs, Bakker, Eiting, Lang, Cerny, Johnsen, Danilo, Sierhuis etc. Altijd naast 3-4 ervaren krachten, met Blind, Schöne, Tagliafico, Huntelaar, Ziyech en Tadic heb je daar ook de spelers voor. Maar Lamprou opstellen heb je als club helemaal niets aan.

bewerkt door Hwb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hehehe, nee zeker. Maar zal er wel tevreden mee zijn als we de beker binnenslepen. Vind persoonlijk het winnen van de beker als je ook kampioen bent geworden helemaal wat magisch hebben. De dubbel. En als je geen kampioen bent, dan is het een troostprijs maar wel een fijne. Ik zie die beker dan ook graag weer eens naar Amsterdam gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Hwb:

Ik moet helemaal niks! ?

Dat ligt er maar net aan welke waarde je toekent aan de beker. Ik ken daar voor topclubs erg weinig waarde aan toe. Je zegt ook niet dat je daarom een of ander toernooitje in de winterstop moet winnen.

Haha even normaal doen Hwb. 

bewerkt door cimbomcu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Azor Matusiwa waarschijnlijk naar De Graafschap, vond ik altijd een goede speler. Maar te maken met veel concurrentie. Zag hem nog een paar live spelen, hij op 6 met daarvoor Nouri en Vd Beek toen.  Door blessures wat afgehaakt. Bijtertje, met ook voetballende kwaliteiten.

De Wit en Sierhuis naar Groningen waarschijnlijk. Mooi, beetje doorselecteren bij Jong.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Bramvinos:

Je wilt toch uiteindelijk altijd een prijs winnen, ook de beker? Natuurlijk speel ik ook liever kampioen, maar ieder jaar zonder prijs is er één te veel.

Zoals ik zei: de beker is voor mij (voor een club als Ajax) betekenisloos. Net als JC-schaal. Er zijn twee dingen die tellen: competitie en Europa. Liever de beker gebruiken om spelers te ontwikkelen en je zo op lange termijn te versterken dan de beker winnen en op langere termijn (of zelfs dat jaar al) minder kans op competitie.

17 uur geleden zei cimbomcu:

Haha even normaal doen Hwb. 

Voor mij weegt de beker nauwelijks zwaarder. En als het argument is 'je wilt toch een prijs winnen', gaat het ook daarvoor op. Als het daarvoor niet op gaat, dan gaat het dus over de waarde/betekenis van de prijs. En die is bij de beker voor jullie groter dan voor mij. Dat kan he.

Maar als ik moet kiezen tussen 2e in de competitie + uitgeschakeld in de 3e ronde beker en 3e in de competitie en bekerwinst, kies ik zonder enige twijfel voor het eerste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites