Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Formule 1 / Indycar etc.


Richarð.

Aanbevolen berichten

29 minuten geleden zei Michaelinho*:

Hij is een uitzonderlijk talent. Maar van de 7 WK’s was de 1e een godswonder. Door wat tumult greep Massa er eigenlijk naast. Daarna was de McLaren niet goed genoeg. Bij Mercedes kreeg hij by far the beste auto. In het jaar dat Rosberg kampioen werd zag je al dat hij vooral goed presteert als alles voor de wind gaat en er geen echte druk is. Bottas is nooit een bedreiging geweest, dat vond hij heerlijk. En ook vorig seizoen zag je dat Hamilton toch ineens best veel fouten ging maken toen er druk op stond. 
 

Om die reden vind ik Schumacher dus een grotere kampioen dan Hamilton. Schumacher had ook vaak de beste auto, maar heeft toch ook flinke gevechten gevoerd door de jaren heen en gewonnen. 
 

 

Wist niet dat in deze Schumacher de vergelijking was. Maar ik vind zowel Schumacher als Hamilton wel echt grote kampioenen. Niet alleen om aantal titels enzo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat hij daarvoor financieel qua centjes wat teveel in de pap te brokkelen heeft. Dit zorgt er overigens ook wel voor dat je Ocon en Alonso bij Alpine kunt opschrijven voor volgend jaar.

bewerkt door Arezo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Arezo:

Ik denk dat hij daarvoor financieel qua centjes wat teveel in de pap te brokkelen heeft. Dit zorgt er overigens ook wel voor dat je Ocon en Alonso bij Alpine kunt opschrijven voor volgend jaar.

Piastri wordt door Alpine uitgeleend aan Williams.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Lazy:

Hoezo backfired? Is toch goed dat ze ingrijpen?

Je wil toch geen stuiter ballen zien op de baan? Kunnen we beter Motor Cross, Mario Kart of Karten gaan kijken...:classic_rolleyes::cab:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kyrill:

Hoezo backfired? Is toch goed dat ze ingrijpen?

Je wil toch geen stuiter ballen zien op de baan? Kunnen we beter Motor Cross, Mario Kart of Karten gaan kijken...:classic_rolleyes::cab:


Even een samenvatting voor je lieverd 😘

 

Mercedes stuitert omdat het ontwerp niet goed is

 

Mercedes wil dat FIA regels aanpast en de minimale rijhoogte aanpast voor ALLE teams (dat is immers de oplossing voor het stuiteren).

 

Mercedes zet eigen coureurs in om FIA te beïnvloeden de regels aan te passen. Lewis heeft ineens ‘ongelofelijk’ veel pijn in zijn rug, Russel zegt in vrijwel elk interview ‘how dangerous’ het stuiteren  is.

 

FIA grijpt in voor Canada.
 

Maar in plaats van de minimale rijhoogte te verhogen, is nu een maximale slijtage aan de vloer de regel.

 

Wanneer slijt de vloer het meest? Als deze vaker het asfalt raakt. Wanneer raakt deze het vaakst het asfalt? Als je stuitert.

 

Wie moeten dus de rijhoogte aanpassen? De teams die het vaakst stuiteren.

 

Welke teams stuiteren het meeste? Mercedes en Ferrari.

 

Wat gebeurt er als je de rijhoogte moet aanpassen? Dan verlies je downforce, dus grip en dus rondetijd.

 

Welke teams stuiteren vrijwel niet? Red Bull en Alpine.

 

Welke teams hoeven dus het minste aan te passen, kunnen lager blijven en verliezen dus nauwelijks grip? Red Bull & Alpine.

 

Wie profiteren daar dus het meeste van?
 

Mercedes en Ferrari of Red Bull en Alpine…?

 

En als laatste: wie hoopte er het meeste van te profiteren met een regel change?

 

Dus ja: backfired als een malle voor Mercedes en met name Totootje 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Lazy:


Even een samenvatting voor je lieverd 😘

 

Mercedes stuitert omdat het ontwerp niet goed is

 

Mercedes wil dat FIA regels aanpast en de minimale rijhoogte aanpast voor ALLE teams (dat is immers de oplossing voor het stuiteren).

 

Mercedes zet eigen coureurs in om FIA te beïnvloeden de regels aan te passen. Lewis heeft ineens ‘ongelofelijk’ veel pijn in zijn rug, Russel zegt in vrijwel elk interview ‘how dangerous’ het stuiteren  is.

 

FIA grijpt in voor Canada.
 

Maar in plaats van de minimale rijhoogte te verhogen, is nu een maximale slijtage aan de vloer de regel.

 

Wanneer slijt de vloer het meest? Als deze vaker het asfalt raakt. Wanneer raakt deze het vaakst het asfalt? Als je stuitert.

 

Wie moeten dus de rijhoogte aanpassen? De teams die het vaakst stuiteren.

 

Welke teams stuiteren het meeste? Mercedes en Ferrari.

 

Wat gebeurt er als je de rijhoogte moet aanpassen? Dan verlies je downforce, dus grip en dus rondetijd.

 

Welke teams stuiteren vrijwel niet? Red Bull en Alpine.

 

Welke teams hoeven dus het minste aan te passen, kunnen lager blijven en verliezen dus nauwelijks grip? Red Bull & Alpine.

 

Wie profiteren daar dus het meeste van?
 

Mercedes en Ferrari of Red Bull en Alpine…?

 

En als laatste: wie hoopte er het meeste van te profiteren met een regel change?

 

Dus ja: backfired als een malle voor Mercedes en met name Totootje 

Mand. Maar een prima samenvatting. En hallo wereldkampioenschap voor Max.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Satyr:

Wel bizar hoe zo'n Russell van aardige gozer bij Williams, naar ongelofelijke paardenlul bij Mercedes is gegaan.

 

Vind het nog steeds wel een sympathieke kerel. En een goed talent. Eentje waarvan Verstappen nog last gaat krijgen de komende jaren. Dus zal de lobby binnenkort in Nederland wel starten om hem tot vijand te bombarderen en gaan zien, net zoals met Verstappen zijn vorige concurrenten. 

 

Overigens @Lazy de kans is aanwezig dat Lewis het overdrijft met zijn rug. Maar volgens mij is dat wel redelijk bekend dat het niet heel comfortabel voor je rug is. Ik zeg daarmee overigens niet dat de reglementen welke kant dan ook moeten worden aangepast.

Overigens wel jammer dat Red Bull die al duidelijk de sterkste zijn op dit moment nu een nog grotere voorsprong krijgen op de rest. Erg zonde voor het amusement. (en voor mijn persoonlijke voorkeur)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei timpy00:

Overigens @Lazy de kans is aanwezig dat Lewis het overdrijft met zijn rug. Maar volgens mij is dat wel redelijk bekend dat het niet heel comfortabel voor je rug is. Ik zeg daarmee overigens niet dat de reglementen welke kant dan ook moeten worden aangepast.

 

Het is ook niet fijn voor de vullingen in je kiezen. Maar, we weten allemaal dat de manier hoe hij zondag uit de auto kwam vrij overdreven was. Vooral ook omdat je hem paar dagen later vrolijk zag hardlopen. Als iemand met structureel pijn in zijn rug kan ik je vertellen dat als je écht pijn in je rug hebt, hardlopen het laatste is wat je kunt. Ook tijdens interviews continu dat handje op zijn rug leggen. Ligt er té dik bovenop.

 

En dan ook nog Toto die na de wedstrijd op de boardradio zijn klaagzang doet. Het is weer allemaal net ff too much en het valt té veel op.

 

Precies hetzelfde als met die long covid campagne van Lewis na Silverstone. Ook dat was echt tenenkrommend slecht geacteerd.

 

12 minuten geleden zei timpy00:

Overigens wel jammer dat Red Bull die al duidelijk de sterkste zijn op dit moment nu een nog grotere voorsprong krijgen op de rest.

 

Dit ben ik met je eens. Gevecht met Ferrari was tot dusver op momenten echt genieten geblazen. Het is wel jammer als de FIFA besluit die slijtage regels door te voeren (overigens zonder zeker te weten dat Red Bull daar easy aan zal voldoen) voor RB de grootste uitdager dan zo goed als zeker weg gaat vallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

59 minuten geleden zei Lazy:

 

Het is ook niet fijn voor de vullingen in je kiezen. Maar, we weten allemaal dat de manier hoe hij zondag uit de auto kwam vrij overdreven was. Vooral ook omdat je hem paar dagen later vrolijk zag hardlopen. Als iemand met structureel pijn in zijn rug kan ik je vertellen dat als je écht pijn in je rug hebt, hardlopen het laatste is wat je kunt. Ook tijdens interviews continu dat handje op zijn rug leggen. Ligt er té dik bovenop.

 

En dan ook nog Toto die na de wedstrijd op de boardradio zijn klaagzang doet. Het is weer allemaal net ff too much en het valt té veel op.

 

Precies hetzelfde als met die long covid campagne van Lewis na Silverstone. Ook dat was echt tenenkrommend slecht geacteerd.

 

 

Dit ben ik met je eens. Gevecht met Ferrari was tot dusver op momenten echt genieten geblazen. Het is wel jammer als de FIFA besluit die slijtage regels door te voeren (overigens zonder zeker te weten dat Red Bull daar easy aan zal voldoen) voor RB de grootste uitdager dan zo goed als zeker weg gaat vallen.

Gaat de FIFA zeg nu ook al met F1 bemoeien? ;c
 

Verder helemaal eens met je laatste paar posts. Echt een prachtige backfire voor Mercedes. De regels zijn niet het echte probleem, het design van de auto’s wel. Ben wel benieuwd of we echt al verschil in prestatie gaan zien hierdoor in Canada. 
 

Zag overigens net een post op Insta van Alpine dat je op dit moment een rubberboot nodig hebt om de pitstraat uit te komen :-D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   In plaats daarvan plakken als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...