Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Formule 1 / Indycar etc.


Richarð.

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Rogier.:

1) Hamilton heeft aangegeven dat ze moeite hadden om de hitte te controleren, dat de auto het niet kon verwerken zegmaar. 

2) Kort circuit met weinig grip, doen de Red Bulls het altijd wel goed (apparently)

3) Ferrari teert vooral op de goede motor, maar voor zover ik het zie hebben ze al het hele jaar veel moeite met bochtenwerk waar weinig grip is (Vettel ging er niet voor niets af in Canada)

4) Verstappen was gewoon fenomenaal vandaag. Heeft de auto fantastisch onder de knie, zag je toch weer eens. Nam in veel bochten andere lijnen dan iedereen, met name in die waar hij inhaalde. Zal ook met de auto te maken hebben.

5) Niet gezien hoe Gasly dat deed, maar die wordt inderdaad gewoon gedeklasseerd en zelfs gelapt. Begin me alleen steeds meer af te vragen of het aan Max ligt of aan Gasly, want Gasly kwam op pure snelheid gewoon niet voorbij Raikkonen, gewoon de hele race. Denk dat Max Hamilton ook een beetje eruit laat zien als een baby.

 

Om op punt 2 extra in te gaan: Red Bull doet het met name goed op circuits die hoger liggen (Mexico, Brazilië en Oostenrijk). Door de dunnere lucht hebben auto's meer problemen met het koelen van de motor en is daarnaast de downforce op de auto iets belangrijker dan een goede motor (in verhouding tot de andere circuits bedoel ik dan). De motorpower van Ferrari en Mercedes is in dat opzicht dus wat minder belangrijk geworden. Dat Red Bull goed is in aerodynamica wisten we al wel langer, blijkbaar gaat het met koeling van de motor ook erg goed als je vol in stand 11 de race uitrijdt.

 

Punt 5: Deels ligt dit aan het talent van Max en Gasly die zich maar niet weet te aarden in Red Bull. Een andere verklaring is mogelijk dat de auto van Max ook gewoon beter is omdat hij de eerste rijder is en de moeite met name daarin wordt gestoken.

 

Oh en punt 1 is ook interessant, dit blijkt te komen doordat Mercedes de temperatuur op race day aardig verkeerd had ingeschat.

 

 

Anyway, wat een race :o Wel een van de leukste die ik in m'n leven heb gezien. In de laatste lap (toen op een meter afstand van de tv stond te springen) viel bij mij in de buurt alle stroom uit. Heb m'n vader moeten bellen om live verslag te moeten doen op het einde :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat betreft de warmte en hoogte van het circuit was inderdaad al bekend. Ook de grootste reden waarom RB het altijd goed doet in Mexico, terwijl de lay-out van het circuit eigenlijk helemaal niet in hun voordeel is met dat gigantisch lange rechte stuk.

 

Nu chris toch begint over Williams. Kubica is denk ik wel echt een fout geweest toch? Niet dat een echte topcoureur wel punten zou kunnen pakken in die auto, maar toch.

 

Daarnaast pakte Antonio Giovinazzi zijn eerste WK-punt gisteren. Had ik wellicht ook meer van verwacht op voorhand.

 

En tsja, Gasly. Zie eigenlijk ook geen enkele geschikte kandidaat om hem te vervangen. Misschien dat Kvyat nog de meest voor de hand liggende optie is, maar zie het niet zo snel gebeuren. Zal mij verbazen als Gasly volgend jaar weer voor RB rijdt in ieder geval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei 007mark:

Wat betreft de warmte en hoogte van het circuit was inderdaad al bekend. Ook de grootste reden waarom RB het altijd goed doet in Mexico, terwijl de lay-out van het circuit eigenlijk helemaal niet in hun voordeel is met dat gigantisch lange rechte stuk.

 

Nu chris toch begint over Williams. Kubica is denk ik wel echt een fout geweest toch? Niet dat een echte topcoureur wel punten zou kunnen pakken in die auto, maar toch.

 

Daarnaast pakte Antonio Giovinazzi zijn eerste WK-punt gisteren. Had ik wellicht ook meer van verwacht op voorhand.

 

En tsja, Gasly. Zie eigenlijk ook geen enkele geschikte kandidaat om hem te vervangen. Misschien dat Kvyat nog de meest voor de hand liggende optie is, maar zie het niet zo snel gebeuren. Zal mij verbazen als Gasly volgend jaar weer voor RB rijdt in ieder geval.

 

Williams had gewoon altijd voor Ocon moeten kiezen, maar ze zijn eigenwijs en weigeren ook maar enige vorm van een klantenteam van Mercedes te worden.

 

En ik weet niet hoe concreet de Russen waren, maar je had volgens mij nog beter Mazepin (met vader als eigenaar dan) kunnen nemen. Die zal het niet veel slechter gedaan hebben dan Kubica nu doet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

1 uur geleden zei delichris:

Ik zou Hulkenberg wel naast Max willen zien. 

 

Zou ook kunnen. Volg de F2 ook redelijk goed, maar zie daar in ieder geval geen echt stabiele factor / toptalent die RB zal aantrekken. 

 

8 minuten geleden zei Richarð.:

 

Williams had gewoon altijd voor Ocon moeten kiezen, maar ze zijn eigenwijs en weigeren ook maar enige vorm van een klantenteam van Mercedes te worden.

 

En ik weet niet hoe concreet de Russen waren, maar je had volgens mij nog beter Mazepin (met vader als eigenaar dan) kunnen nemen. Die zal het niet veel slechter gedaan hebben dan Kubica nu doet.

 

Vind Mazepin ook niet direct een groot talent, beetje een gevalletje Stroll zou dat dan worden (op het gebied van vader als eigenaar). Wellicht had qua geld wel meer mee kunnen brengen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Richarð.:

Mazepin is geen topper, maar 1) levert veel geld op 2) gaat niet slechter rijden dan Kubica en 3) is jonger en kan dus nog ontwikkelen itt Kubica.

 

Van wat ik heb gezien van Mazepin is het serieus geen talent. Misschien nog wel slechter dan Stroll. Zegt ook genoeg dat Mazepin teamgenoot is van Nyck de Vries en dit seizoen pas 3x top 10 heeft gereden.

 

1 minuut geleden zei delichris:

De Vries kan wel een stabiele rijder worden en hij zal vast een kans krijgen ergens als hij de titel pakt. Aangezien de F1 met meerdere teams wilt gaan rijden in de toekomst.

 

Ben dan wel benieuwd bij welk team dat zou zijn. Toch 'al' 24 en weggestuurd uit het talent programma van McLaren. Eventueel een eerste stap bij een kleiner team zou kunnen, maar daar gaan ze toch vaak voor coureurs die flink geld meebrengen. Schijnt inderdaad wel zo te zijn dat de F1 wil groeien naar 12 teams.

 

Overigens ben ik ook een groot voorstander van meerdere bandenleveranciers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is hij wel weggestuurd? Ik dacht dat hij zelf was weggegaan om zijn eigen plan te gaan doen. Misschien is Renault of McClaren wel iets. Vettel gaat misschien wel stoppen aan het einde van het jaar. Dit gerucht hoor ik namelijk al een tijdje. Bottas is ook einde contract aan het eind van het jaar en dan zouden het twee vrije stoeltjes zijn. Raikonen zal toch niet nog een jaar doorgaan? Dan zijn het er al drie. En ik vermoed dat er niet veel rijders door gaan stromen. Misschien dus de Vries en Latifi?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alfa Romeo zou goed kunnen. Volgens mij hebben die banden met ART en zie ik zowel Raikkonen als Giovinazzi (die nog niet echt kan imponeren) niet voor heel lang in dat stoeltje.

 

Laat zo iemand als Mazepin alsjeblieft wegblijven. Je kan leuk een rijke vader hebben, maar als je team er in ontwikkeling geen kloot mee opschiet, gaat het je meer kosten. Zie Williams met Sirotkin en Stroll, dan acht ik Mazepin nog echt minder dan die twee.

bewerkt door Keko
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Hwb:

Zit me echt af te vragen hoe dit kan. Hoe kan de dominantie van Mercedes ineens zo erg weg zijn? Hoe kan Max z'n RB ineens sneller zijn op de harde band dan Vettels Ferrari op de zachte? Hoe kan het dan dat Gasly nog steeds geen deuk in een pakje boter rijdt?

Het toch ook vooral te maken met de banden van max die aardig wat verser waren. Ik dacht tov van Vettel 10 rondes en leclerc 9

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Elsjorro1990:

Het toch ook vooral te maken met de banden van max die aardig wat verser waren. Ik dacht tov van Vettel 10 rondes en leclerc 9

 

Maar ook na de tweede stop van Vettel (die naar zacht ging) waren de tijden van Max gewoon nog sneller. Met een harde band tov een versere (want ongebruikt) zachte band.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Vries zal eerst met een zak geld moeten komen. F2 kampioen of niet, zonder geld of connectie met een F1 team kom je nergens. Niet dat er verder in het huidige F2 veld wel F1 materiaal rond rijdt. Er rijdt geen overduidelijke topper als Russell of Norris in mee dit jaar. In de F3 zit denk ik meer talent op het moment.

 

 

Wel weer typisch dat uitgerekend als ik eens een race mis, het er zo eentje is. :cab: 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Justin:

De Vries zal eerst met een zak geld moeten komen. F2 kampioen of niet, zonder geld of connectie met een F1 team kom je nergens. Niet dat er verder in het huidige F2 veld wel F1 materiaal rond rijdt. Er rijdt geen overduidelijke topper als Russell of Norris in mee dit jaar. In de F3 zit denk ik meer talent op het moment.

 

 

Wel weer typisch dat uitgerekend als ik eens een race mis, het er zo eentje is. :cab: 

 

Voordeel is dat F1 inmiddels erg leeft in Nederland en het om die reden ook financieel aantrekkelijk is om een Nederlander erin te gooien. Maar goed, we zullen het zien, zou het erg tof vinden als hij de kans krijgt, maar verwacht niet dat hij ooit voor een podiumplaats zal gaan strijden in de F1.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sowieso veel minder regels. Geef teams/coureurs veel meer de vrije hand wat betreft strategie mbt banden, tanken, pitstops etc. Meer bandenleveranciers twijfel ik over, vooral omdat ik denk dat de F1 het meest interessant is als het materiaal zo veel mogelijk gelijk (en dus de verschillen zo klein mogelijk) zijn. Met verschillende bandenleveranciers krijg je weer betere en mindere banden. Stel dat Mercedes ook nog betere banden krijgt dan Ferrari en Red Bull. Dan kun je de sport gewoon opdoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Hwb:

Sowieso veel minder regels. Geef teams/coureurs veel meer de vrije hand wat betreft strategie mbt banden, tanken, pitstops etc. Meer bandenleveranciers twijfel ik over, vooral omdat ik denk dat de F1 het meest interessant is als het materiaal zo veel mogelijk gelijk (en dus de verschillen zo klein mogelijk) zijn. Met verschillende bandenleveranciers krijg je weer betere en mindere banden. Stel dat Mercedes ook nog betere banden krijgt dan Ferrari en Red Bull. Dan kun je de sport gewoon opdoeken.

Niet als je elk team alle banden geeft, dat ze tijdens de race kunnen wisselen van band bijvoorbeeld. Denk niet dat dat moeilijk te maken is dat ze van dezelfde leverancier allebei op dezelfde auto passen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   In plaats daarvan plakken als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...