Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Keuken Kampioen Divisie Topic

vinnypassy

Aanbevolen berichten

6 minuten geleden zei delichris:

Huh speelt Fortuna volgend jaar Eerste divisie dan?

Leuk grapje. Komend seizoen niet, het jaar erop, who knows...

Either way... Ik keer onze rivaal de nek niet toe. Beetje klieren onderling, prima. Ik heb jarenlang moeten incasseren van de Rodafans uit mijn omgeving en ik heb de afgelopen jaren netjes uitgedeeld, maar als het puntje bij paaltje kwam hoopten we allemaal dat de andere ploeg sportief gezien goed presteerde. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De FC moet gewoon winnen. Afwachten of Valente speelt, scheelt wel. Weet niet hoe Roda gaat spelen, maar is vooral hopen dat Groningen niet snel op achterstand komt, want dan wordt het lastig denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

53 minuten geleden zei Nom de Guerre:

Hoop je dat of verwacht je dat? Indien het optie twee is, ben ik benieuwd naar de achterliggende gedachte waarop die verwachting gebaseerd is.

Hopen en hoort meer in de Eredivisie thuis. Verwachten niet per se in deze wedstrijd, ploeg had het wel moeilijk in de laatste weken. Dit is in ieder geval de kracht van de FC dit seizoen:

https://www.instagram.com/reel/C6x19tBPSqy/?igsh=MTFzamsyd3g5YW05eg==

Trouwens, xG van FC is ook de hoogste van de KKD. Maar dat zegt weinig voor deze wedstrijd.

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

55 minuten geleden zei Arezo:

Vanavond eens schakelprogrammatje aan en gaan met die banaan. Vindt Groningen een uiterst onsympathiek clubje, dus doe mijn Roda shirt aan.

Wat is er niet sympathiek aan FC Groningen? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Chiemel:

hoort meer in de Eredivisie thuis

Oh, ik ga eens happen. 

Op de eeuwige ranglijst van de Eredivisie staat de een achtste, de ander negende. Qua erelijst gelijkwaardig, qua stadion gelijkwaardig, dus waar zit 'em de crux?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Nom de Guerre:

Oh, ik ga eens happen. 

Op de eeuwige ranglijst van de Eredivisie staat de een achtste, de ander negende. Qua erelijst gelijkwaardig, qua stadion gelijkwaardig, dus waar zit 'em de crux?

Aangezien Eredivisieclubs na degradatie schijnbaar de grootste klap maken als ze meer dan één seizoen in de KKD blijven, dan wordt er nog een Eredivisieclub meer dan nodig geschaad. Ik heb nu geen duidelijk beeld bij Roda moet ik eerlijk zeggen, maar ik vermoed dat de FC is veel facetten een professionelere club is (financien, beleid, faciliteiten, jeugdopleiding) en volgens mij heeft de FC ook een (veel?) grotere fanbase. 

Verder zou ik clubs als Roda, ADO, NAC zo ruilen met Excelsior en RKC hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

40 minuten geleden zei Arezo:

Beetje onderbuik. Maar vindt ook de supporters erg naar. Geen leuke selectie. Ik heb er eigenlijk geen argumenten voor ;e Ben best zwart-wit wat voetbalclubs betreft.

Ze zijn anders dan Ajax supporters en minder debiel dan Feyenoord supporters, dus weet niet welke smaak daar nog tussenin zit ;)

Selectie bestaat uit heel veel jeugdspelers inmiddels, dus zie daar het probleem ook niet. Spelers die met het hart voor de club. De rotte appels zijn inmiddels wel redelijk weggepest (oa Van Veen, van Gelderen). Peersman is wellicht nog een vraagteken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

45 minuten geleden zei Arezo:

Beetje onderbuik. Maar vindt ook de supporters erg naar. Geen leuke selectie. Ik heb er eigenlijk geen argumenten voor  Ben best zwart-wit wat voetbalclubs betreft.

Beste publiek wat er is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vrouwen en kinderen opgesodemieterd. De MU mannen moeten verdomme voetbal kijken! Een stelletje mijnwerkers tegen een stelletje boeren op een aardbevingsgebied. Het maakt allemaal niet uit. Dit wordt genieten mannen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Nom de Guerre:

Ik ben wel een beetje bang dat de ploeg die het vanavond niet redt een dusdanige mentale oplawaai krijgt, dat de playoffs een moeilijk verhaal worden.

Roda komt dit inderdaad niet meer te boven, denk ik. Voor Groningen ligt het anders. Die komen van heel ver.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

54 minuten geleden zei Nom de Guerre:

Ik ben wel een beetje bang dat de ploeg die het vanavond niet redt een dusdanige mentale oplawaai krijgt, dat de playoffs een moeilijk verhaal worden.

Eens. Aan de andere kant zie je de laatste jaren wel dat promotiekandidaat vanuit de KKD wel steeds vaker de overhand heeft tegenover een de nr. 16 uit de Eredvisie. De een heeft ‘alles’ te verliezen en de ander vaak alleen maar iets te winnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Nom de Guerre:

Oh, ik ga eens happen. 

Op basis van (de xG van) deze wedstrijd waarschijnlijk ook 

Link naar opmerking
Deel via andere websites