Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

PSV Eindhoven

vinnypassy

Aanbevolen berichten

5-2 winst is an sich is lekker. Maar verdedigend was het met name vanaf de flanken niet best vandaag. Max echt een totale off-day. Die is normaal al kwestbaar verdedigend, maar dit sloeg nergens op. Ramalho en ook Obispo maakten nog veel goed, maar het moet wel echt beter. 

Dat roulatiebeleid van Schmidt blijf ik toch ook tricky vinden. Het zorgt voor mijn gevoel voor meer onrust en onbelans in je elftal. Maar zo lang er gewonnen wordt heeft de trainer gelijk zullen we maar zeggen. 

Op transfergebied ben ik benieuwd of het nog een paar onrustige dagen worden of niet. Enige nieuws is dat Luuk de Jong zelf heeft afgezegd. Op zich niet heel erg, al kun je zo’n type als hij wel goed gebruiken. Ook uitgaand is het vrij rustig. Bruma en Doan lijken gewoon te blijven vooralsnog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei The Saint:

Nou, Mo dan toch echt weg lijkt het. Via Juve naar Sampdoria. Prima. Doei xxx 

Ja lekker toch! Einde carriere natuurlijk voor hem. Deze primadonna wordt in de Serie A natuurlijk compleet geslacht. Als hij zich überhaupt al in de basis weet te knokken. Dat laatste is nogal een probleem namelijk.

3 uur geleden zei rich ruzzian:

De Jong wordt het niet dus. Nu wordt er een spits van Benfica Vinicius genoemd. Volgens mij heeft die vorig jaar nog als back-up van kane gediend bij Tottenham

Hmm.. ja. Maar toch vreemd als je zo’n jongen zou halen om te laten banken achter Zahavi. Of Zahavi met zijn salaris laten banken voor een huurling. Vind het ook moeilijk om zelf echt met realistische/logische alternatieven te komen. Je hebt iets nodig achter Zahavi, maar dat is nogal een open deur. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei Michaelinho*:

Hmm.. ja. Maar toch vreemd als je zo’n jongen zou halen om te laten banken achter Zahavi. Of Zahavi met zijn salaris laten banken voor een huurling. Vind het ook moeilijk om zelf echt met realistische/logische alternatieven te komen. Je hebt iets nodig achter Zahavi, maar dat is nogal een open deur. 

Sory Kaba misschien? Heb hem in geruchten aan andere clubs gelinkt zien worden voor ongeveer 3 miljoen. Fysiek sterke spits die ook wel een beetje kan voetballen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei FlyD:

Sory Kaba misschien? Heb hem in geruchten aan andere clubs gelinkt zien worden voor ongeveer 3 miljoen. Fysiek sterke spits die ook wel een beetje kan voetballen.

Ken hem zo niet, maar wie weet. Qua inkomende transfers is het de afgelopen twee seizoenen vrij aardig tot goed, dus ik blijf nog hopen op wat konijntjes uit de hoge hoed :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Michaelinho*:

Ja lekker toch! Einde carriere natuurlijk voor hem. Deze primadonna wordt in de Serie A natuurlijk compleet geslacht. Als hij zich überhaupt al in de basis weet te knokken. Dat laatste is nogal een probleem namelijk.

Eigenlijk wel een prima risicovrije deal voor Juve. Klein bedrag betalen, meteen verhuren, wat de transferkosten grotendeels al zou kunnen dekken. Gaat Mo aan het voetballen dan zou dat weer aardig geld kunnen opleveren. 

Prima spits hoor Vinicius, topscorer geweest bij Benfica ook. Jorge Jesus heeft alleen de pik op hem, vandaar dat hij niet meer speelt. 

Hoop dat Sjonnie nog een kwalitatieve rechtsback uit die hoed kan toveren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei The Saint:

Eigenlijk wel een prima risicovrije deal voor Juve. Klein bedrag betalen, meteen verhuren, wat de transferkosten grotendeels al zou kunnen dekken. Gaat Mo aan het voetballen dan zou dat weer aardig geld kunnen opleveren. 

Prima spits hoor Vinicius, topscorer geweest bij Benfica ook. Jorge Jesus heeft alleen de pik op hem, vandaar dat hij niet meer speelt. 

Hoop dat Sjonnie nog een kwalitatieve rechtsback uit die hoed kan toveren. 

Die rechtsback zou ook wel lekker zijn ja :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Fantasy:

Geen Arias naar PSV dus.

Verhuurd dus Atletico ziet nog wel toekomst voor hem bij de club ;)

Ik vind ook niet PSV hem per se nodig  gehad zou hebben....

Die Ramalho is wel lekker CV-tje zeg.  Is het al te vroeg om te nostaligeren aan Alex? @Michaelinho* @The Saint?

neva? Sorry kan je niet mentionen op mijn laptop lieverd.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Kyrill:

Verhuurd dus Atletico ziet nog wel toekomst voor hem bij de club ;)

Ik vind ook niet PSV hem per se nodig  gehad zou hebben....

Die Ramalho is wel lekker CV-tje zeg.  Is het al te vroeg om te nostaligeren aan Alex? @Michaelinho* @The Saint?

neva? Sorry kan je niet mentionen op mijn laptop lieverd.....

Ja, Ramalho begint wel als een beest inderdaad. Zat gelukkig in het topic Karel, dus heb je bericht gezien :D 

Rechtsback zou wel fijn zijn hoor, vind Mwene op rechts kwetsbaar en Teze meer in het centrum horen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei neva:

Ja, Ramalho begint wel als een beest inderdaad. Zat gelukkig in het topic Karel, dus heb je bericht gezien :D 

Rechtsback zou wel fijn zijn hoor, vind Mwene op rechts kwetsbaar en Teze meer in het centrum horen.

Teze was zaterdag ook heel matig als back. Mwene is prima tegen Zwolle etc. En lekker multifunctioneel, maar meer ook niet. Ik zou ook wel een voorstander zijn voor nog een goede rechtsback. Arias wordt het dus helaas (ook) niet. 

Ramalho is tot op heden in alles een verademing t.o.v. de afgelopen jaren. Vind het ook mooi om te zien hoe Obispo ineens veel minuten krijgt. 

bewerkt door Michaelinho*
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Nom de Guerre:

Waarvan er een aantal wel gewogen en te licht bevonden zijn. Zo ben ik op zich wel happy dat Fortuna niet achter Ryan Thomas aanzat. 

Hadden ze dat maar wel gedaan ;c

Eindelijk voor de Mo-soap verlost. Bedankt en tot ziens. Viergever mogelijk naar Greuther Furth, ook prima. 

Wel wat teleurgested dat een Doan, Guti, Bruma, Thomas etc. allemaal niet verkocht zijn. En ook voor het geld van Dumfries, Malen en Rosario hebben we eigenlijk niets terug gehaald. 

bewerkt door Michaelinho*
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Michaelinho*:

Hadden ze dat maar wel gedaan ;c

Eindelijk voor de Mo-soap verlost. Bedankt en tot ziens. Viergever mogelijk naar Greuther Furth, ook prima. 

Wel wat teleurgested dat een Doan, Guti, Bruma, Thomas etc. allemaal niet verkocht zijn. En ook voor het geld van Dumfries, Malen en Rosario hebben we eigenlijk niets terug gehaald. 

Ik vind wel zijn charme hebben voor 53 miljoen aan transfers ontvangen en voor maar 8 gespendeerd aan Drommel, Ramalho en Carlos Vinicius en dan voor 0 euro Proper, Mwene en Van Ginkel halen....

Misschien had de club leiding geen zin om te kopen voor het kopen...;c En dan zijn Sadilek, Baumgartl, Ledezma  en Rigo terug gekomen van uitleen beurten...En met vinicius heb je nu ook die extra benodigde spits...

Vertel me Michael wat had er nog meer gehaald moeten worden dan?:classic_rolleyes::sorry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Kyrill:

Ik vind wel zijn charme hebben voor 53 miljoen aan transfers ontvangen en voor maar 8 gespendeerd aan Drommel, Ramalho en Carlos Vinicius en dan voor 0 euro Proper, Mwene en Van Ginkel halen....

Misschien had de club leiding geen zin om te kopen voor het kopen...;c En dan zijn Sadilek, Baumgartl, Ledezma  en Rigo terug gekomen van uitleen beurten...En met vinicius heb je nu ook die extra benodigde spits...

Vertel me Michael wat had er nog meer gehaald moeten worden dan?:classic_rolleyes::sorry:

Euh.. Baumgartl is vertrokken naar Union Berlin hè :classic_wink:. Ledezma is nooit verhuurd geweest, die is vorig jaar zwaar geblesseerd geraakt aan zijn knie en herstelt nog steeds. Rigo is gewogen en te licht bevonden, die kon al niet uitblinken bij Sparta & ADO. En Sadilek is (gelukkig) opnieuw verhuurd aan Twente. Dus van al deze spelers die je noemt zou er in theorie nog 1 opgesteld kunnen worden op dit moment. Los van het feit dat ze kwalitatief allemaal niet goed genoeg zijn. M.u.v. Ledezma, dat kan eventueel nog wel iets worden. 

Maar het feit blijft dat de selectie in de breedte gewoon zwak blijft. Je eerste 11 is prima, maar vanaf de bank valt het dan toch best tegen. Enkel Pröpper, Obispo en mogelijk Vinicius voegen dan echt iets toe. Zo’n Vertessen is leuk thuis tegen PEC Zwolle (no offence), maar gaat je ook niet verder helpen uit bij Monaco in de Europa League. Dus ik had graag gezien dat we in de breedte nog sterker uit deze transferwindow waren gekomen. Begrijp me niet verkeerd, er is beter werk verricht dan in de afgelopen jaren. En toch bekruipt me het gevoel dat we meer hadden moeten doen. Of die optie er (financieel) ook echt was is natuurlijk de vraag. 

Selectie analyse

Keepers

Drommel

Mvogo

Müller

Delanghe/Van Lare

Qua doelmannen zitten we denk ik prima. Drommel zal denk ik geen wereldkeeper worden, maar is voor de Eredivisie denk ik prima. Daarachter wordt het ook niet direct veel minder. 

Backs

Teze

Max

Mwene

Sambo (geblesseerd)

Hier zit wat mij betreft een van de grootste problemen. Teze zie ik liever centraal, Mwene is degelijk tegen de mindere goden in de Eredivisie, maar verder niet. Sambo is zwaar geblesseerd en daarbij moest die zich nog bewijzen. Max is verdedigend erg kwetsbaar en heeft nog al eens de nodige (kleine) blessures. Als er ook maar iets gebeurd heb je dus niks achter de hand. 

Centrale verdedigers

Ramalho

Boscagli

Obispo

Viergever (?)

Teze

Luckassen

De eerste drie in de lijst zijn meer dan prima. Van Viergever heb ik nog geen bevestiging van zijn vertrek gezien, maar mogelijk is die dus nog weg. Teze vind ik beter centraal, maar zal hier gezien de krapte aan de zijkanten weinig spelen verwacht ik. En Luckassen hoeven we geen woorden meer aan vuil te maken. Die heeft nog niet een keer bij de selectie gezeten volgens mij. 

Middenvelders

Van Ginkel

Sangaré

Pröpper

Götze

Mauro Jr. 

Thomas

Guti

Rigo

Ledezma

Tsja.. aan middenvelders geen gebrek. Aan kwalitatieve middenvelders dan weer wel. De eerste 4 zijn top. Mauro in de rol van Götze zou ik wel eens willen zien. Maar hij valt me tot op heden nog niet mee. Ledezma is geblesseerd, Rigo hierboven al besproken en Guti is ook einde verhaal. Of Schmidt moet hem toch nog aan de praat krijgen. Thomas is niet meer dan een waterdrager. Werkt hard., zeurt niet en doet zijn best. Maar echt beter word je er niet van.

Aanvallers

Zahavi

Gakpo

Madueke

Vinicius

Vertessen

Bruma

Maxi Romero

Doan

De aanvallers in de basis zijn natuurlijk genieten geblazen. Vinicius moeten we zien, maar dat kan ook best iets worden. Vertessen is een leuk talent, geen idee waar zijn plafond ligt. Op dit moment alleen bruikbaar tegen Zwolle, RKC etc. Bruma blijft een clown, Maxi zal ook wel niets meer worden en van Doan wilden ze eigenlijk af. 

Korte conclusie; Zoals ik al zei, de basis 11 is top. Dan heb je nog 2-3 invallers die het verschil kunnen maken en van de rest word je alleen maar minder. Ik had dus met name nog graag een goede (rechts)back zien komen. En nog een goede back-up voor Gakpo/Madueke.

Link naar opmerking
Deel via andere websites